Gå till innehåll

NLT - SH, synar du allin?


Big Less

Recommended Posts

Hehe, frågan gäller om det är rätt av SB att syna mitt allin bet.

 

OK. Då sätter jag SB på 55. Helt rätt av SB att syna med fyrtalet!

 

För att korrigera mig lite !

Som sagt, jag postar händerna senare i E.M kan bli en intressant diskussion ev.

 

Tja, mindre intressant än nu kan den knappast bli. Tråden lär bli utsparkad från PHH-sektionen så fort en moderator tittar hit. Det finns en klistrad tråd med reglerna för HH-forumet.

 

EDIT: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Står iofs inte uttryckligen att korten ska vara med. Verkar som du har hittat ett kryphål. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scenarierna jag kom på: Du sitter på överpar (typ QQ+) och din motståndare synar med A9 och drar ut. Du tokbluffar med AK och din motståndare synar med typ A9 och du drar inte ut.

 

Appropå att ställa in så tycker jag inte direkt att du borde göra det, ligger du före så sitter ju motståndaren i värsta fall på en 5-outare och om du ligger efter så har du runt två outs.

 

Ska du ställa in så känns följande händer hyffsat lämpliga: AK, AA-KK och 99. SB ska väl syna med något i stil med A9, AA-KK, alla femmor några överpar om du är kapabel att dunka in med de händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reads, bordsstämning etc? I nuläget är det omöjligt att sätta någon av er på någon hand för att vi har alldeles för lite info.

 

Hur har preflopspelet varit?

Upffattas du som lösaggro, tajtaggro, passiv etc?

Är SB förutom att vara lite lös och rätt dålig en synmaskin, en aggrobluffare eller vad?

 

Är ju väldigt viktigt i sammanhanget att veta t.ex. hur ofta du raisat pre, vad som hänt med dina continuiation bets etc. Samt hur ofta SB miniraisat på floppen och med vad.

 

Med den infon jag har, och den är för bristfällig, sätter jag väl ungefär:

 

Preflop:

SB: Typ lite vad som helst. En lite lös spelare limpar och får sen syna för 12 till i en pott som blir 52. Jaa vad ska man säga, brett i alla fall. Är det threehanded? I så fall tror jag SB har något i stil med 22+, alla broadwaykort, alla Axs, de flesta Axo, alla Kxs, de flesta Kxo, alla SC's och one/twogappers, alla connectors, ev. offsuit onegappers, samt lägg in nån riktig slaskhand därtill typ 52o etc :)

 

DU: Om vi utgår från att det är threehanded så är din raiserange från BB mot lösa motståndare också väldigt bred. PP 55+, alla broadway, Axs, Kxs typ. Men nu har jag ingen aning om hur löst och aggressivt du lirar preflop, så det är svårt att säga. Tror jag har en aningen snäv rane på dig.

 

Flop: Du betar ut. Detta kan vara allt från stål till inte ett skit. SB miniraisar. Du ställer in. SB synar.

 

Du har väl antagligen QQ+ då, fast 99 är inte omöjligt heller. 65, 75, 54 kan inte heller uteslutas.

SB har väl antingen en femma, A9/K9, överpar.

 

Men som sagt, mer info tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som just nu är det intressanta är vilka typer av händer som Ni sätter HERO och SB på pga. betten.

 

Det finns ett antal möjliga starthänder. SB lär han en av dem, liksom HERO (dock inte samma).

 

Gissar att du hade bästa handen på flop och att fi spelade väldigt dåligt, men drog ut, och att det är därför du startar tråden. Ett annat alternativ är förstås att du sitter på XX och fi synar med 99. Du sätter tvåoutaren, men ni blir osäkra på vem som vann handen, eftersom ni inte vet vad som är bäst 99955 eller XXX55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat Tight/Aggro vid bordet, kanske lite löst i någon/några potter.

 

Haha, ta inte illa upp men det där är en rätt så intetsägande beskrivning :)

 

Gällande SB : har han synat ner en pott med 90 (och brädan KQQ8x) i och Fi1 bettar 65 på river och SB synar med A högt.

 

Hoppas A-high stod! Så han har synmaskinstendenser alltsÅ?

 

Ps. Jättesvårt självklart, skulle nog satt ut händerna och satt upp HH'n annorlunda. Sorry ! Men nu får vi ta den som den är.

 

Jag tycker det är kul med HH's där man får gissa sig till bådas händer, dock krävs mer info om spelarna då. Annars är det svårt att göra en vettig analys :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju tyvärr inget ställningstagande!

 

"Är synen korrekt?"

 

Hur ska vi kunna svara på det utan att veta vad han har? Har han 72o är det fel, samma med 23s. Har han 55 är det tokbra spelat, 99 likaså. Har DU AK så är det nog fel, har du 55 är det rätt.

 

Bara att skriva ner alla femtielva miljoner fall och sedan säga när det var fel eller rätt. Ganska dumt om du frågar mig. Måste ju få något att bedöma det utifrån!

 

Men eftersom du vill ha gissningar så gissar jag också.

 

Du har AK, han har 22. Den ena av er vinner.

 

 

Edit:

 

Efter senaste potten så hedgar jag. Du fiskar tokmycket efter att vi ska säga att han gjorde fel som synade, alltså har du gjort ett köpförsök med en skithand. Endera spelade du 59 och har monstret, eller så sitter du och drar efter sympatier då ditt spel med 72 är tokfel eftersom han har en nia. Men då du träffar 7 - 7 på turn och river och vinner ändå så blev det diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt snabb och intetsägande analys:

 

Hero (presumtivt tight/agg) sitter på: AA/KK/QQ alt AK. SVårt att sätta dig på en 5 då du raisar från bliden. Vidare tror jag att du hade spelat 99 annorlunda än vad som nu skedde. Möjligtvis att du hade spelat AK på liknande sätt men de händer jag nämnda ovan förefaller klart mer sannolikt.

 

Fi (något av en synpolis enligt utsago) sitter på: AA/KK/QQ/JJ/TT/99/x5 alternativt A9.

 

Personligen hade jag synat ett ställ med AA/KK/99/x5 om detta nu är av nån relevans. Ser inte nån ide med att ställa om du inte sitter på en hand liknande AK i det här läget (vilket även det verkar vara ett dåligt spel om fi inte kan släppa några par i det här läget), finns inte särskilt många händer du behöver oroa dig för om du sitter på tex AA/KK.

 

Lite svårt att sätta folk på händer efter en betsekvens som den aktuella (imho).

 

My 2 cents ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre flop: Tyder på att du sitter på AA-88(typ) eller AK-A7 (starka i SH). KQ är också möjlig.

Svårare med SB. Mellanpar? JJ-66 kanske. Möjligen Ax suited eller suited connectors, även om jag inte skulle ha synat din höjning med dessa händer. Skulle förmodligen inte synat med mellanpar heller utan höjt pre flop i så fall. Slöspel av AA-KK gör jag nästan aldrig, men visst finns det vissa som gillar det. Känns konstigt och passivt spelat av SB.

 

Flop: Inga drag ute. SB gör en minraise. Om SB är en dålig spelare kan detta betyda att han försöker köpa potten billigt, annars ringer varningsklockorna. HERO går all in, men HERO har förmodligen ingen femma på handen utan antingen A9 eller överpar. SB blixtsynar. Om SB har läst spelet hyfsat innebär det att han antingen har kåk (99), ett högt överpar (AA-QQ) eller en femma. Då slår han de flesta av HERO's tänkbara händer.

 

Med tanke på spelet pre flop tror jag inte på AA-QQ för SB utan sätter honom på A5 eller 99. HERO har A9 eller överpar. Detta förutsatt att båda spelat hyfsat logiskt och genomtänkt.

 

Eftersom du ställer frågan om SB borde synat eller ej antar jag dock att SB vann handen med en sämre hand, kanske JJ-TT?

 

Sammanfattning: HERO borde ha A9 eller AA-TT, SB borde ha 99 eller A5 suited. Din frågeställning gör dock att jag misstänker att SB synade med en sämre hand än så...

 

EDIT: Givetvis är det tänkbart att båda sitter på A9 också, men i så fall gillar jag inte alls SB's syn. Enligt mitt resonemang kan han som bäst få delning med den synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett idiotiskt move att försöka betta han ur handen. Alltså symbolisera bättre än vad jag har. Herr Joker bör lära sig att alla inte förstår detta....

Eh? Han förstod ju precis vad du gjorde, nämligen att du representerade styrka med en ganska medioker hand.

 

SB har A9o (HERO är ju stendöd pga. kickern), det som jag blev lite konfunderad över var att han blixtsynade.

Är hans blixtsyn så självklar ?

Nä, självklar är den väl inte men den är väl knappast en rutinmässig fold heller. Särskilt inte om man relativt ofta gör den där minihöjningen med skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...