Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet

morberg

Recommended Posts

Starting game 1034527425.

gdel33 is at seat 0 with $103.88.

riko2k is at seat 1 with $90.80.

morberg is at seat 2 with $152.32.

19human55 is at seat 3 with $205.35.

ptbody is at seat 4 with $18.50.

FADY93 is at seat 5 with $29.

The dealer is seat 3.

ptbody posts a blind of $.50.

FADY93 posts a blind of $1.

(morberg is dealt :Ks::Js:.)

Pre-flop:

gdel33 folds.

riko2k folds.

morberg raises $2.50.

19human55 calls for $3.50.

ptbody folds.

FADY93 folds.

The flop comes

:Jh::4s::2s:.

morberg bets $5.

19human55 raises $18.50.

morberg ?

Av det lilla jag sett fi spela verkar han hyfsad, han tillhör nog inte det absoluta bottenskrapet på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Syna och låt honom styra potten. Du vill inte bli av med 88-99 och andra händer som kan tänkas göra samma play.

Vet inte om det känns så hett med tanke på att vi missar turn sådär tre gånger av fyra. Vad gör vi då? Checkar och lägger mot hans bet? Jag säger push, även om stackarna är lite smådjupa. Potten är redan så pass stor att vi har riktigt bra värde i om han släpper, samtidigt som det inte finns många händer som vi ligger långt efter. Vi eliminerar också hans positionsfördel.

Länk till kommentar

Jag säger push, även om stackarna är lite smådjupa. Potten är redan så pass stor att vi har riktigt bra värde i om han släpper, samtidigt som det inte finns många händer som vi ligger långt efter. Vi eliminerar också hans positionsfördel.

Borde inte det faktum att jag saknar :As: påverka beslutet att trycka?

Länk till kommentar

Vet inte om det känns så hett med tanke på att vi missar turn sådär tre gånger av fyra. Vad gör vi då? Checkar och lägger mot hans bet? Jag säger push, även om stackarna är lite smådjupa. Potten är redan så pass stor att vi har riktigt bra värde i om han släpper, samtidigt som det inte finns många händer som vi ligger långt efter. Vi eliminerar också hans positionsfördel.

Håller inte med dig, jag är inne på tafman's spår.

Ställer vi här får vi "aldrig" syn av en sämre hand, mendan om vi låter honom styra i potten kan få värde från många sämre händer. Är ju riktigt dåligt för oss vi ställer och han foldar T9 :s:. Oavsett vilken linje vi väljer tar jag nog handen till river väldigt ofta.

Ställer hellre in med en hand som K4 :s: i detta läget då det finns många bättre händer som faktiskt kan lägga.

Länk till kommentar

Ställer vi här får vi "aldrig" syn av en sämre hand

Nej, men poängen är att vi är rätt nöjda med att inte få syn i och med att potten redan är uppe i nästan ett halvt inköp.

Är ju riktigt dåligt för oss vi ställer och han foldar T9:s:

Jo... men om han kan göra det där flopspelet med T9s verkar det inte helt orimligt att han är beredd att syna sig all in med den också. Och om han kan det missar vi ju istället värde om vi synar och det inte kommer en spader på turn och han ger upp handen.

Ställer hellre in med en hand som K4 i detta läget då det finns många bättre händer som faktiskt kan lägga.

Fördelen med att vi har knekten är att vi leder mot ess-högt färgdrag som är en av de troligaste händerna att han såväl har som synar en all in med.

Länk till kommentar

waggho jag förstår hur du tänker. Och jag tror inte han känner sig comittad med sämre J, sämre flushdrag eller pocket under. Vad hade du synat med i hans sits om du får AI i nyllet?

Om vi nu bara synar så får han panga igen på turn med 88. Har han flushdrag kommer han checka bakom troligen right? Sen får man då avgöra om flushen sätter sig om han nu har A eller ej. Han kommer garanterat inte checka ett set eller AJ och då håller vi potten nere, med chans att dra ut.

Länk till kommentar

Syna omslaget, checka turn. Trebetta floppen är ultrakallt.

Checka turn med avsikt att...?

Det verkar inte vara nån som håller med mig här. Det jag känner är att vi genom att syna i princip reducerar vår fina hand till ett par i knektar ur position mot en aggressiv motståndare i en stor pott.

Om vi nu bara synar så får han panga igen på turn med 88.

Och vi synar glatt ner utan att ha träffat färgen eller? Synar vi ett riverbet också?

Länk till kommentar

Det verkar inte vara nån som håller med mig här. Det jag känner är att vi genom att syna i princip reducerar vår fina hand till ett par i knektar ur position mot en aggressiv motståndare i en stor pott.

Vi checkar som sagt för att få sämre händer att panga, samt hålla nere mot bättre. Vi kan inte vara rädda för så många händer här ur den meningen att han ska dra ut så ofta att det blir olönsamt att se rivern.

Länk till kommentar

Det jag känner är att genom ställa reducerar vi vår hand till ett naket färgdrag när vi får syn och ta bort allt värde från sämre händer.

Förstår hur du tänker, och det finns fördelar med båda linjerna, men vad är vi nöjda med att få syn av om vi 3-bettar all in? Potten är upp i 47$ (?) och vi har 100$ till att spela om, morborg sa att han inte var sämst, så hoppas att han synar med ett drag (förutom typ Ax :spade: med hålpipan) är nog att hoppas på lite för mycket.

Länk till kommentar

Jag gillar diskussionen, tack för synpunkterna! Själv blev jag helt yr av allt tänkande vid bordet och valde förmodligen det sämsta alternativet och lade ner. Hade jag haft AJs hade det varit enklare, men jag kände inte riktigt att jag klarade av att spela en stor pott med par i J och K som kicker just då.

Spelat klart första $100-bonusen och har precis börjat beta av $150. I det här tempot borde det vara klart på en dryg vecka. Jag spelar långt ifrån perfekt, men det gör ingenting när motståndarna är så otroligt mycket sämre.

Starting game 1044052376.

Piitsch is at seat 0 with $47.50.

massimo2207 is at seat 1 with $99.84.

EvilWhale is at seat 2 with $128.44.

sceriffo78 is at seat 3 with $25.44.

jensapan123 is at seat 4 with $135.02.

morberg is at seat 5 with $86.94.

(Halkade nyss ner, var på väg att fylla upp om du undrar över stackstorleken.)

The dealer is seat 2.

sceriffo78 posts a blind of $.50.

jensapan123 posts a blind of $1.

massimo2207 posts a blind of $1.

(morberg is dealt Ac Kh.)

Pre-flop:

morberg raises $3.50.

Piitsch folds.

massimo2207 folds.

EvilWhale folds.

sceriffo78 calls for $4.

jensapan123 folds.

The flop comes

3d Jc 10s.

sceriffo78 bets $11.

fi betar alltid pott på floppen, oavsett vad han har. Varenda gång. Utan undantag. Jag tror jag har bäst hand och höjer...

morberg raises $33.

sceriffo78 goes all-in for $9.94.

$23.06 is pushed back to morberg.

Showdown:

sceriffo78 shows As 9c.

Ace high - As Jc 10s 9c 3d

...och hjälten synar med A9o utan träff.

morberg shows Ac Kh.

Ace high - Ac Kh Jc 10s 3d

The turn comes 8c.

The river comes 5s.

morberg:

Ace high - Ac Kh Jc 10s 8c

sceriffo78:

Ace high - As Jc 10s 9c 8c

morberg wins pot ($50.77).

Något tips om andra siter att spela på? Jag är lite inne på Svenska Spel igen om jag inte får något tips på en bra bonus att spela in. Jag har funderat på det tidigare, men inte kommit mig för att spela. 5/10kr borde väl motsvara $0,5/1?

Länk till kommentar

Orkar inte ändra mitt nick manuellt längre i Everest-HH, men ni förstår säkert vem som är jag ändå.

EverestPoker Game #1033224792: Table Dili-34 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 14:28:03 - 2007/01/28

Seat 1: AndyBeal ($98.50)

Seat 2: jwkemna ($85.41)

Seat 3: nice06000 ($30.50)

Seat 4: Mat_34 ($83.60)

Seat 5: inconito ($12.22)

Seat 6: rose65 ($10.00)

Mat_34 posts the small blind of $0.50

inconito posts the big blind of $1.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AndyBeal[:Ac::Ah:]

rose65 calls $1.00

AndyBeal raises to $4.50

jwkemna calls $4.50

nice06000 folds

Mat_34 folds

inconito folds

rose65 calls $3.50

*** FLOP *** [:8c::8s::6h:]

rose65 checks

AndyBeal bets $15.00

jwkemna raises to $80.91 and is all-in

rose65 folds

AndyBeal folds

Uncalled bet of $65.91 returned to jwkemna

*** SHOW DOWN ***

jwkemna mucks

*** SUMMARY ***

Board: [:8c::8s::6h: ]

jwkemna collects $43.20

Borde jag synat överbettet på floppen? Tycker att det känns rätt kallt själv, men jag fick bakläxa när jag lade mina kungar sist.

Länk till kommentar

Finns inte en chans att jag nånsin skulle folda där. Blixtsyn.

my two cents: Samma här, blixtsyn.

Han vill ha dig av handen = ingen 8.. Jag tror att han tror (!) att han leder med 99-KK. Spelar han en naken 8 såhär är han värd att få betalt för det är sjukt oortodoxt. (<- finns det ordet..?)

Länk till kommentar

Uppenbarligen behöver jag skämmas igen för att jag lägger ner mitt överpar. Vi får se om jag kan ta med mig något av den lärdomen till bordet.

Den här handen känner jag mig inte så nöjd med. Borde jag betat turn? Borde jag foldat river som spelat? Eller tom bluffhöja eftersom jag vet att fi inte har nötterna då jag sitter med :Ac:?

Starting game 1051132073.

waveNL is at seat 0 with $100.86.

Pupe75 is at seat 1 with $111.52.

pokerigno is at seat 2 with $106.88.

mur9 is at seat 3 with $16.88.

AndyBeal is at seat 4 with $100.40.

motiben is at seat 5 with $201.99.

The dealer is seat 0.

Pupe75 posts a blind of $.50.

pokerigno posts a blind of $1.

(AndyBeal is dealt :Jd::Ac:.)

Pre-flop:

mur9 folds.

AndyBeal raises $2.50.

motiben calls for $3.50.

waveNL folds.

Pupe75 calls for $3.

pokerigno calls for $2.50.

The flop comes

:Ad::Qc::5c:.

Pupe75 checks.

pokerigno checks.

AndyBeal bets $9.

motiben folds.

Pupe75 calls for $9.

pokerigno folds.

The turn comes :Kh:.

Pupe75 checks.

AndyBeal checks.

The river comes :3c:.

Pupe75 bets $15.

AndyBeal calls for $15.

Länk till kommentar

Tycker det är helt ok. Hade nog bettat turn på ett blankare kort. Med kungen så drog några hyffsat troliga händer (KQ/JT) ut oss samtidigt som vi själva hittade en hålpipa vi vill se river med. Så att bli C/R:ade på turn är inget kul. Samtidigt som vi får lite bluffvärde/sämre-värdebetsvärde på river.

Frågan är om vi inte borde kunna lägga river sen? Med tanke på hur brädan ser ut finns det knappt några händer alls han bluffar med. Det enda vi slår är väl sämre ess som tror sig värdebetta, och hur många värdebettar ett svagt ess på river oop när färgen fyller?

Jag hade spelat handen precis som dig vid bordet, men i efterhand hade jag nog velat lägga river. Känns som det är små marginaler men jag tror att lägget är rätt.

Länk till kommentar

Den här handen känner jag mig inte så nöjd med. Borde jag betat turn? Borde jag foldat river som spelat? Eller tom bluffhöja eftersom jag vet att fi inte har nötterna då jag sitter med :Ac:?

Folda river.

Ang. att bluffhöja river för att du blockar nöthanden är det duktigt kallt om du inte har nån read på fi som säger annorlunda. Att försöka få honom att släppa händer han värdebettar river med på den där brädan på den här nivån är ett mer eller mindre säkert recept på att kasta bort pengar. Spela straightforward tills du verkligen VET nånting om fi (som att han är supernit och kan tänkas släppa åtminstone tvåpar och set på den där brädan - han kommer ju trots allt värdebetta sämre händer än flushen). Och sen generellt är det bättre att bluffa river (eller överhuvudtaget) när du trovärdigt kan reppa fler händer än bara exakt en (finns ju ingenting förutom färgen du skulle vilja värde-slåom på river som du checkat turn med).

Länk till kommentar