Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Lite stats eller reads på knappen skulle inte skada. Jag checksynar floppen fwiw.

 

Jag har suttit några varv, men fi har ganska nyligen slått sig ner. Har inte utmärkt sig än.

och

Jag har som sagt ingen koll på fi och själv öppnar jag på knappen med en mängd händer som har en nia i sig.

Är tyvärr allt jag har. Dvs. inget.

 

Körde några rundor FL och satt ut när jag trodde jag hade nått till nästa nivå. Tji fick jag. En ynka BB kvar. Men BR-regler är regler, även om det bara är på kul. Det får bli 1/2 igen nästa session. Spelade mot en mysko maniac förresten, han limpade in i 85% av potterna, men kunde sedan gå skogstokig med luft och bluffa sönder sig. Backade lite mot honom, men hade bra grepp. Hade det varit på 5/10 skulle jag känt mig knäckt att ha backat mot en mupp, nu var det bara kul att spela och veta att jag gjorde rätt (tror jag).

 

Jag har ändå flyt, tro inget annat. Men spelarna suger. Ordentligt.

 

Nuvarande Stars-rulle: $798, +$32

Nuvarande nivå: FL 1/2

Kvar till nästa nivå: $2

Kvar till slutmål: $202

Händer spelade på 0,5/1: 5.605

Händer spelade på 1/2: 1.568, +197

 

Det var länge sedan jag visade en graf. Här är en på rullebyggarprojektet så här långt:

7k-FL-jan-07.png.xs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snygg graf du har. Jag undrar om du har ngt tips pa hur man kan fa Poker Patterns att fungera? Nar jag oppnar programmet sa far jag meddelande om att den har utgatt. Har testat pa pokerpatterns.com men icke sa nicke.

 

Hoppas aven att du atergar till mera FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg graf du har. Jag undrar om du har ngt tips pa hur man kan fa Poker Patterns att fungera? Nar jag oppnar programmet sa far jag meddelande om att den har utgatt. Har testat pa pokerpatterns.com men icke sa nicke.

Ladda hem och installera om, det finns en klistrad tråd på pokertracker.com/forum som har en länk som inte går till pokerpatterns. Spara den nedladdade filen och installera om igen efter tre månader.

 

Hoppas aven att du atergar till mera FL.

Jag är rätt säker på att det kommer att bli en blandning framöver. Och bara för det blir det en NL-fråga.

 

Jag är ny vid bordet och har aldrig tidigare spelat mot fi.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $68.95

morberg: $101.50

CO: $60

Button: $53

SB: $147.55

BB: $120.25

 

Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with A:diamond: T:heart:

UTG folds, morberg raises to $3.5, CO folds, Button calls, SB calls, BB folds.

 

Flop: A:club: Q:heart: 7:heart: ($11.5, 3 players)

SB checks, morberg bets $8, Button raises to $16, SB folds, morberg calls $8 (pot was $35.5).

 

Hata min-raise. Vad göra? Jag gissar färgdrag och planerar att beta ut om det kommer en ofarlig turn...

 

Turn: 3:club: ($43.5, 2 players)

morberg bets $35

 

...vilket det gör. Mitt bet ställer fi all-in.

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, det finns en klistrad tråd på pokertracker.com/forum som har en länk som inte går till pokerpatterns.

Finns många såna länkar... :P

 

Handen då: Hur funkar en re-raise på floppen? Ger honom inte några överdrivet fina dragodds, men kanske lite mindre FE om han faktiskt sitter på en färdig hand. Sen så slipper du alla tunga beslut på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du noterade skillnaden på pokertracker och pokerpatterns? Grejen är att pokerpatterns.com är nere, men det finns en alternativ nedladdningslänk i pokertrackers forum.

Ah, det missade jag :oops:

 

Obs, jag var inte bara semi-dum-dryg i mitt inlägg, editerade in en fråga om handen oxo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen då: Hur funkar en re-raise på floppen? Ger honom inte några överdrivet fina dragodds, men kanske lite mindre FE om han faktiskt sitter på en färdig hand. Sen så slipper du alla tunga beslut på turn.

 

Han har ju ganska kort stack - går det verkligen att få honom att lägga ett färgdrag med en re-raise här? (Planen för turn var att check-folda om ett färgkort kom - kanske lite vekt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har ju ganska kort stack - går det verkligen att få honom att lägga ett färgdrag med en re-raise här? (Planen för turn var att check-folda om ett färgkort kom - kanske lite vekt.)

Iofs inte en hand som slår dig. Tänkte att du skulle kunna få färgdraget att folda, men det verkar det inte alls som du kan..

 

jag tror jag gillar din linje ändå.

 

Två missar and counting :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som en privat chat det här. Men jag hoppar in ändå. ;-)

Borde det inte räcka med en bet i området runt 15 för att få färgdrag och diverse skräp att lägga sig? Det här känns mer som en bet för att slippa fundera om Fi går "over the top". Jag menar, vad mer lägger FI tack vare det högre betet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som en privat chat det här. Men jag hoppar in ändå. ;-)

Borde det inte räcka med en bet i området runt 15 för att få färgdrag och diverse skräp att lägga sig? Det här känns mer som en bet för att slippa fundera om Fi går "over the top". Jag menar, vad mer lägger FI tack vare det högre betet?

Menar du på turn? Betar jag ut $15 och han höjer måste jag syna i vilket fall (han har bara $35 i stacken). Då är det väl lika bra att trycka till direkt?

 

<gnäll>

Variansen har f.ö. kommit ikapp på FL. På NL har jag lyckats få in ett fullt inköp pre med AA mot KK och förlorat när river kommer K, samt fått in alla $55 från en kortis med Q7 mot min AQ på Q-hög flopp där sjuan landar som sista kort. Hur långt före måste man vara för att vinna egentligen?

</gnäll>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarer?

 

Jag skulle antingen checkfoldat eller checksynat turn. Oftast checksynat om jag kommit med så långt. En shortie som minraisar en sån flop IMO är antingen full of it eller jättetom. Mot en sån HD känns ju donkpushen lite kall. Sitter han på färgdraget tjänar du ju rimligen mer på checksyn också, då din flopsyn/turncheck kommer signalera rätt duktigt med svaghet och han kommer tro att han kan få dig av rätt många händer med en push.

 

That being said foldar jag både floppen och pre desto oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En floppfold kan jag se, vi har rätt tråkiga reverse implied odds där. Men att folda ATo två från knappen först in? Nee, du är väl inte en "nit" heller?

 

Jag är ny vid bordet och har aldrig tidigare spelat mot fi.

 

Dessutom gillar jag position, och jag tycker inte det är särskilt nitty att folda ATo UTG+1 (tror den har ett väldigt lågt, troligen negativt, värde kopplat till sig därifrån), i synnerhet inte om man inte vet hur bordet spelar. Shania-aspekterna finns andra, IMO bättre händer att faktorera in med än ATo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom gillar jag position, och jag tycker inte det är särskilt nitty att folda ATo UTG+1 (tror den har ett väldigt lågt, troligen negativt, värde kopplat till sig därifrån), i synnerhet inte om man inte vet hur bordet spelar. Shania-aspekterna finns andra, IMO bättre händer att faktorera in med än ATo.

 

Lite OT: Men vilka händer spelar du för Shania? Jag har försökt att fundera på detta men känner mig osäker. Som jag spelar nu använder jag mest SC och ibland även icke-SC (76,87 etc). Händer som kan hitta nåt på floppen men är lätta att slänga om man får motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malt på en del FL. Variansen har gått från klonk till riggat. Det är bara att hänga i. Det kvittar hur många gånger jag upplever det, jag vänjer mig aldrig vid en 100BB-downswing. Sen känns det ju inte lika illa när det händer på en låg nivå. Alltid något.

 

Tittade på mina PT-siffror och jag går nog till SD alldeles för lite. NL-takter som smittar av sig till FL kanske.

 

Nuvarande Stars-rulle: $636, -$162

Nuvarande nivå: FL 1/2

Kvar till nästa nivå: $164 (82BB)

Kvar till slutmål: $364

Händer spelade på 0,5/1: 5.605

Händer spelade på 1/2: 3.104, +1.536

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite kladdigt att diskutera händer i dagboken. Därför kör jag gammal favorit i repris; händer i HH-delen av forumet, men jättefina länkar härifrån som är superenkla att följa. Gör det.

 

I första handen har jag

AKs och en halvjobbig motståndare återhöjer mig pre. Sen vill jag mest ha koll på om denna linjen med KQs är vettig. Jag tror det, men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft rätt körigt ett tag och inte haft tid att spela poker. Mjukspelade ett par bord NL100 igår och sedan lite FL.

 

Nuvarande Stars-rulle: $668, +$32

Nuvarande nivå: FL 1/2

Kvar till nästa nivå: $132 (66BB)

Kvar till slutmål: $332

Händer spelade på 0,5/1: 5.605

Händer spelade på 1/2: 4.184, +1.080

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT: Men vilka händer spelar du för Shania? Jag har försökt att fundera på detta men känner mig osäker. Som jag spelar nu använder jag mest SC och ibland även icke-SC (76,87 etc). Händer som kan hitta nåt på floppen men är lätta att slänga om man får motstånd.

 

Nu har jag läst artikeln och kanske tom börjat förstå.

 

Jag spelar inte några händer alls medvetet för Shania. Jag tror inte heller att det är något jag behöver fundera på i detta läget av min utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste gdailys dagbok om att och vem är jag att ifrågasätta en pokerteoretiker av rang? Signade upp för Everest (som jag ändå hade tänkt prova) och spelar där numera. Generellt känns det som om spelare bluffar och synar ner med tveksamma händer för ofta. Vilket egentligen borde gå jämnt upp då efter ett tag?

 

Nåväl, för min del betyder det att jag inte ska försöka mig på några moves om jag inte har tydlig read om att fi kan lägga ner en hand och läget är gynnsamt (inte ofta). Men jag anpassar mig inte så pass mycket att jag själv börjar syna ner med mina mellanpar för att fånga bluffar.

 

Handdiskussion separat från dagboken gick sådär, så det blir händer här framöver. Finns det någon bra konverterare för Everest? I brist på sådan blir det äcklig plain-text-HH (som det heter på modern svenska):

 

EverestPoker Game #1028763927: Table Dili-32 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:02:10 - 2007/01/27

Seat 1: pierre299 ($59.37)

Seat 2: pipanw ($61.37)

Seat 3: bor_venin ($100.00)

Seat 4: KoLTaRD ($77.85)

Seat 5: morberg ($119.33)

Seat 6: Blacky60 ($176.61)

Blacky60 posts the small blind of $0.50

pierre299 posts the big blind of $1.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to morberg[:Qd::Jc:]

pipanw calls $1.00

bor_venin folds

KoLTaRD folds

morberg raises to $4.50

Blacky60 calls $4.00

pierre299 calls $3.50

pipanw folds

*** FLOP *** [:Jd::2h::8c:]

Blacky60 checks

pierre299 checks

morberg bets $15.00

Blacky60 folds

pierre299 calls $15.00

*** TURN *** [:Jd::2h::8c:] [:Kc:]

pierre299 checks

morberg ?

 

fi har $40 kvar i stacken och potten är på ~45 om jag räknat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...