Gäst Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Hur är svenska spel? Kanske skulle ge dem en chans som backup till Party. Ganska dött på FL högre än 10/20. Nja, inte direkt. Finns ofta ett par bord på 20/40. Citera
Ruterkung Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Hur är svenska spel? Kanske skulle ge dem en chans som backup till Party. Ganska dött på FL högre än 10/20. Nja, inte direkt. Finns ofta ett par bord på 20/40. Gör det? Då måste jag ha missat det för jag har bara sätt något 15/30 och något 150/300 igång. Vilken tid var det? Citera
Gäst Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Hur är svenska spel? Kanske skulle ge dem en chans som backup till Party. Ganska dött på FL högre än 10/20. Nja, inte direkt. Finns ofta ett par bord på 20/40. Gör det? Då måste jag ha missat det för jag har bara sätt något 15/30 och något 150/300 igång. Vilken tiden var det? I helgen var det en hel del bord på 20/40 och även igår kväll har jag för mig. Nu är det stendött däremot. Citera
Gyre Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Och vad är det som säger att en LAG inte kan 3-betta turn med KQ och få dig att lägga bästa handen? Jag tycker att det är en ganska stor skillnad mellan hur (åtminstone vissa) LAG-spelare behandlar flop resp. turn. På floppen sprutar de ur sig marker oavsett hand, men på turn och river brukar höjningar (inte bet) betyda något. Håller med dig men eftersom du inte gav vidare info än hans stats antog jag att du inte visste om han kunde 3-betta turn på drag eller inte och gav ett svar därefter. Jag föredrar linjer som låter mig gå till showdown mot LAGs när jag har en hand som kan vara bäst även mot, som i detta fallet, en 3-bett på turn. Höj flop, beta turn och checka river, eller vad har du på lut? Hade han inte gjort motstånd så hade jag spelat så + bettar river. Han hade 3-betta floppen hade jag synat ner UI och stoppat in fler betts om jag hittat en åtta. Citera
hajen Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Tjena Morberg Har inte orkat skumma igenom hela din dagbok än, fast den verkar intressant då jag själv nästan endast spelat FL. Spelat FL på nätet sedan multipoker öppnade sin sajt, och i början så vart det mest för skoj skull, men senaste året försöker jag se det mera seriöst (inte leva på det utan trivs med att ha ett jobb som trygghet och att knoppa av pokerlivet Spelar mestadels 2/4 och 3/6 men har även i några veckors tid varit uppe och lirat 5/10 10/20 och även 20/40 som mest. Själv tycker jag spelet på 2/4 och 3/6 är svårast ibland eftersom det ofta där tenderar till att det blir flera spelare med i potten och ett lyckohuvud fiskar in rivern. Medans nivån 5/10 och uppåt så tänker de flesta spelare där poker och en och annan tiltare dyker upp. Nu är jag tillbaks på 2/4 och 3/6 igen eftersom jag egentligen inte har rullen för högre, möjligtvis 5/10 som max. Spelar SH bord endast Vad är dina egna tankar om du nu orkar vill säga. Multitablar du oftast ? Jag spelar oftast 1 bord eller högst 2 eftersom mitt spel blir alltför robotliknande annars. Jag själv tycker oftast att de som sitter på 4-6 bord samtidigt är de mest lättlästa eftersom de lirar kvalitetshänder mestadels. Vem vet vi kanske har mötts någon gång. Citera
Bjorn_ Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Jag har för dåligt tålamod med saker som inte fungerar, hur billigt det än är. Jag betalar hellre rake till Party för ett väl fungerande system än ingen rake med påföljande frustration. Droppen för mig på WPX blev när jag blev nerkopplad och sedan uppkopplad för att hinna se att mina QQ hade auto-foldats före floppen... Minst av allt vill jag betala rake till en site med kasst system. Hur är svenska spel? Kanske skulle ge dem en chans som backup till Party. Tycker du skall testa på crypto, funkar klockrent för mig. Dessutom bästa bonusarna i branchen och väldigt lösa 6 max bord om man gillar sådant. /Bjorn Citera
crillux Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Tycker du skall testa på crypto, funkar klockrent för mig. Dessutom bästa bonusarna i branchen och väldigt lösa 6 max bord om man gillar sådant. /Bjorn Vilken/vilka sajter hos Crypto är bra? Är även fullringspelet okej? Citera
Waggho Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Blä, jag hatar Crypto. För mig laggar det rejält när jag öppnar ett andra bord, kraschar är inte helt ovanligt heller. Men med en lite bättre dator kanske det funkar bra. Citera
Verdi Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Blä, jag hatar Crypto. För mig laggar det rejält när jag öppnar ett andra bord, kraschar är inte helt ovanligt heller. Men med en lite bättre dator kanske det funkar bra. Testa att ändra lite i inställningarna. Många grafiska grejor man kan slå av som gör att klienten inte suger lika mycket kraft från datorn. Jag spelar ju inte FL så jag vet inte vilka siter som är bäst. Har du testat Paradise? Eller kanske Absolute Poker? Citera
morberg Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Bra tips med Crypto, Bjorn_. Bortsett från lite sega uttag har jag goda erfarenheter sen sist jag spelade där - åtminstone har jag förträngt ev. serverproblem. Citera
morberg Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Har du testat Paradise? Eller kanske Absolute Poker? Paradise var det ett tag sedan - de har väl samma tekniska lösning (inte nätverk) som WorldPX har jag för mig? Spelade på Absolute för någon vecka sedan när jag fick $5 eller nåt och tyckte väl att upplevelsen var sådär. Citera
morberg Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Har inga reads och bara siffror på knappen (40/15 typ), men det är inte superrelevant för frågeställningen. Party Poker 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is UTG with 9 , 9 . morberg raises, MP calls, 1 fold, Button calls, 1 fold, BB calls. Flop: (8.33 SB) 7 , T , A (4 players) BB checks, morberg ? Är det lönt att skicka iväg ett bet till mot fyra motståndare, eller är det bara att lägga ner? Citera
omduvoresomjag Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Får det bara till tre motståndare. Hade inte lagt in massa stålar med 2 coldcalls efter iaf där. BB har du säkert slagen, han får ju odds för allt och ltie till, men någon av de andra tomtarna sitter garanterat på A6o eller liknande. Om de Inte har ett A så finns det alldeles för många kort som du inte vill se på turn eller river. Då potten är stor skulle jag dock varit villig att se turn för ett sb. Citera
Gyre Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Tror bästa spelat där är c/f. Även fast du har en hand som är i behov att att skyddas kommer du i princip aldrig ta hem potten på floppen och sedan sitta ur position på turn utan att ha en aning om du leder eller inte. Citera
Bjorn_ Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Jag brukar nog skjuta igen där och även en gång på turn om jag bara får syn(er). Men det är väl därför jag bara har ca 43% i W$SD... Men floppen är ju rätt gräslig (Färgdrag, två överkort och stegdrag på flera håll) så c/f är antagligen en bra ide. Egentligen är det väl bara typ 2,3,4,5 och 9 i ickespader samt ess som är hyffsade turnkort. Hur ofta tar du typiskt potten osett här på floppen om du bettar ut mot typiskt motstånd? Gör ju rätt stor skillnad om det är i 5% eller 15% av fallen. Vad har motståndarna för WtSD? /Bjorn Citera
morberg Postad 8 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2006 Vad har motståndarna för WtSD? Har inte tillräckligt med händer på dem för att kunna säga något. Annars har jag märkt en intressant sak ang. WtSD nu när jag även har med siffror för hur ofta folk foldar på de olika gatorna i PAHUD. Två spelare som båda ligger runt 40% i WtSD kan ha väldigt olika profil på hur ofta de lägger sig. Den ena är hyfsad och lägger sig hyfsat ofta per gata. Den andra kan vara väldigt aggressiv och lägger sig i princip aldrig. Däremot tvingar han andra att lägga sig och kommer därför ner i WtSD-siffra. Möjligen uppenbart, men det har fått mig att sluta använda WtSD som beslutsunderlag till förmån för hur ofta spelarna viker resp. gata. Citera
morberg Postad 10 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2006 Vad är dina egna tankar om du nu orkar vill säga. Jag älskar 2/4 på Party, riktigt härliga fiskar vars pengar jag gärna tar. 5/10 har jag haft svårt att fastna på. Multitablar du oftast ? Brukar spela två bord på 5/10, två-tre på 3/6 och fyra på 2/4. Tog nog ut lite för mycket pengar från rullen, backade 100BB på 3/6 vilket sved så pass att jag gick ner till 2/4. Tja, det är väl bara att köra på. Vad sägs om detta mes-spelet? UTG är weak-tight post och har 12/1 pre-flopp, MP är ny vid bordet. Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is BB with A , J . UTG calls, MP calls, 1 fold, SB completes, morberg checks. Dålig position, hyfsad hand. Inget kul att bygga pott mot många motspelare. Jag checkar. Flop: (4 SB) 6 , T , 9 (4 players) SB checks, morberg checks, UTG checks, MP bets, SB calls, morberg calls, UTG folds. Två överkort på torr bräda, borde vara live. Check-call. Turn: (3.50 BB) 8 (3 players) SB checks, morberg checks, MP bets, SB folds, morberg calls. J-outsen blir lite tråkigare, men får istället fyra Q och fyra sjuor som jag gärna ser på river. Check-call igen. River: (5.50 BB) 4 (2 players) morberg checks, MP bets, morberg calls. Miss. Checkar. Tänk om MP bluffar? Synar. Final Pot: 7.50 BB Citera
morberg Postad 10 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2006 Installerade keymap för att spela utan mus, testade och det verkade funka fint. Ska prova med det istället för att köra musen med vänster hand framöver. Citera
Baloos Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 Vad ligger vp$ip på partys 6max bord? Vad är normalt och vad är bra? Har skolat mig själv i fixed men ledsnade på B2Bs och Primas 20% bord. Känns inte som att jag kan slå de borden med någon meningsfull vinst. Citera
Gyre Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 Miss. Checkar. Tänk om MP bluffar? Synar. Efter att ha bettat floppen 4-ways, turn 3-ways och river HU mot dig som har synat hela vägen tror jag det är väldigt väldigt sällan han sitter på en sämre hand. Potten är desutom inte så himla stor. Preflopp kan jag köpa även fast jag antagligen höjt eftersom det är roligare, floppen tror jag är väldigt jämnt mellan fold eller call. Turn är lätt syn och river lätt fold. Citera
bzkt Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 Vad ligger vp$ip på partys 6max bord? Vad är normalt och vad är bra? Har skolat mig själv i fixed men ledsnade på B2Bs och Primas 20% bord. Känns inte som att jag kan slå de borden med någon meningsfull vinst. Minst 40% skulle jag vilja säga, oftast ligger dem upp mot 50-60%. Det finns gott om fisk med 60-90% VP$IP också. Citera
Gyre Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 Vad ligger vp$ip på partys 6max bord? Vad är normalt och vad är bra? Har skolat mig själv i fixed men ledsnade på B2Bs och Primas 20% bord. Känns inte som att jag kan slå de borden med någon meningsfull vinst. Tycker inte man behöver kolla så mycket på vad bordet har för stats. Det absolut viktigaste är att ha fisken så nära till höger som det går. Jag har inget emot att spela på ett bord med 4 st 25/18/2.5 snubbar om jag har en 45/7/0.8 kille direkt till vänster om mig. Men det som är så bra med party är att det inte brukar vara det minsta problem att hitta bord (iaf upp till 5/10) med ett par stora fiskar på. Helt klart mycket bättre bord än på B2B där tableselection i princip inte är möjligt med så få FL-bord igång. Citera
Baloos Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 Jag håller med Gyre men jag behöver en viss löshet på borden för att kunna vinna. Fick mig en tankeställare idag när jag kollade upp några 20/12 spelare på B2B som jag anser vara bra spelare. Samtliga låg på minus efter 5k händer och jag börjar inse att raken förmodligen är för hård för mig när borden ser ut som de gör. Var mest intresserad över hur ett "normalt" SH-bord ser ut för B2B och Prima är de enda ställen jag hitills spelat på. Prima är bättre(lösare) kanske ska påpekas. Citera
morberg Postad 10 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2006 Finnes: vinnande spelstil på 2/4. Sökes: vinnande spelstil på 3/6 eller 5/10. Citera
Recommended Posts