Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bettingsyndikatets poddar har imo en del intressanta samtalsämnen och gäster; https://www.youtube.com/@Bettingsyndikatets

Personerna bakom podden driver även en speltipstjänst som de påstår startades bland annat på grund av att de själva blivit limiterade på de flesta spel-siter. Även om deras publicerade spelförslag skulle ha ett spelvärde är frågan om det fungerar i praktiken. Om de flesta av deras kunder försöker lägga spelet direkt efter publiceringen, kommer spebolaget sannolikt sänka oddset ganska snabbt. Utöver detta lär även de flesta av deras kunder drabbas av limiteringar ganska snart.

• Like 1
Postad

Jag håller med om att pratet om limiteringar osv. är svårt att ta till sig. Jag tyckte ändå att podden redogjorde ganska bra för vad som gäller. Jag känner igen det mesta från när jag själv spelade professionellt. Det var också bara något som blev till efter att ha spelat en längre tid hos onlinebolagen. Att han menar att man måste lära sig att förlora köper jag delvis. Har du långa loosing streaks kan det vara svårt att dra på smilebanden, men man lär sig att hantera det. Förlorade jag mycket en dag, var rätt medicin för mig att spela nya spel eftersom jag visste att jag över tid var en vinnande spelare.

Han nämner också riktigt att det kan gå tre månader utan att du får en krona, och att det är en del av vardagen. Volym är så klart A och O, annars kommer det inte att fungera, men att presentera värdebet dagligen är ingen lätt uppgift. Det är viktigt att ha money management, men spelandet blir tråkigare eftersom du tar färre risker och de tunga spelen försvinner. Det blir mer som att du investerar i bra spel, precis som du gör med aktier och till slut går det på auto-pilot.

Postad
8 timmar sedan, säger Lobo :

Jag känner igen det mesta från när jag själv spelade professionellt.

Hur ska detta tolkas? Du har tidigare spelat professionellt men inte längre? Går spelet sämre än tidigare eller vill du inte längre lägga ner den tid som krävs?

Eller annan förklaring?

Postad
58 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Hur ska detta tolkas? Du har tidigare spelat professionellt men inte längre? Går spelet sämre än tidigare eller vill du inte längre lägga ner den tid som krävs?

Eller annan förklaring?

Jag bokför fortfarande en del spel, men jag ser mig inte längre som professionell. Det finns flera anledningar till att jag slutade, men den främsta var limiteringen, och sen var man kanske inte lika hungrig längre.

Postad (redigerade)

Lite lol att kalla sig för syndikat när man sitter och bettar marknader med noll likviditet. Antar att podden endast är en reklampelare för att köpa till sig ännu fler konton från speltorskar och kunna fortsätta sin verksamhet.

Vet ej deras åsikt ang limiteringar, men det vore ju något ironiskt om dom är emot konceptet. Hade limiteringar ej funnits, så hade bettingbolagen tagit bort dessa nischmarknader som dom fokuserar på och hela deras levebröd hade gått åt skogen.

Säger rätt mkt att dom har ett avsnitt med Alexander Ernstberger och glorifierar den dåren, riktig hjälte som scammat våra pensionärer 😍

Redigerad av degenstein
Postad
8 timmar sedan, säger Lobo :

Jag bokför fortfarande en del spel, men jag ser mig inte längre som professionell. Det finns flera anledningar till att jag slutade, men den främsta var limiteringen, och sen var man kanske inte lika hungrig längre.

Ok, tack. Jag har alltid varit fascinerad av att det finns människor som vinner så mycket att dom kan leva på det. Alltså att klara sej utan annan inkomst. Limiteringen är onekligen ett problem och som ni kanske har märkt anser jag att om ett bolag limiterar en spelare så borde regelverket kräva att alla limiteras på samma nivå. Att plocka russinen ur kakan borde inte få ske bara åt ena hållet.

Jag vet inte hur gammal du är, men du kanske lever på pension också.

• Like 1
Postad (redigerade)
6 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Ok, tack. Jag har alltid varit fascinerad av att det finns människor som vinner så mycket att dom kan leva på det. Alltså att klara sej utan annan inkomst. Limiteringen är onekligen ett problem och som ni kanske har märkt anser jag att om ett bolag limiterar en spelare så borde regelverket kräva att alla limiteras på samma nivå. Att plocka russinen ur kakan borde inte få ske bara åt ena hållet.

Jag vet inte hur gammal du är, men du kanske lever på pension också.

Nej, jag är inte pensionär, men jag har varit med i princip hela vägen sedan online-bettingen påbörjades. Jag kommer ihåg att jag slog på TV3 på den tiden då det fanns text-tv på de flesta kanaler och såg då att två hästnamn stod som en fotbollsmatch, häst A - häst B, och var lite osäker på vad jag såg. Det visade sig vara en h2h-duell, och jag fastnade direkt. Jag hade redan kunskapen om travet, och detta såg så enkelt ut att tjäna pengar på, men det har så klart inte visat sig vara så lätt som man först trodde.

Det är inte lätt att tjäna pengar på betting. Jag pratade om volym. Placerar du sex bet om dagen à 1000 kr per bet så omsätter du 180k på en månad. Du ska vara nöjd om du då uppnår en återbetalning på 105 %. Omsättningen gånger återbetalningen blir då 189k, alltså bara en profit på 9k. Så det blir inte så mycket av det. Jag hade byggt upp en stabil kassa innan jag startade genom bonusar och tyngre spel, så det fungerade så länge jag höll på. Man stod även till arbetsmarknadens förfogande i början. 

Redigerad av Lobo
Postad
28 minuter sedan, säger Lobo :

Det är inte lätt att tjäna pengar på betting. Jag pratade om volym. Placerar du sex bet om dagen à 1000 kr per bet så omsätter du 180k på en månad. Du ska vara nöjd om du då uppnår en återbetalning på 105 %. Omsättningen gånger återbetalningen blir då 189k, alltså bara en profit på 9k. Så det blir inte så mycket av det.

Du har helt rätt. Att åstadkomma en långsiktig återbetalning på 105% är till att börja med mycket svårt och inte nog med det, dessutom ska man hitta ett eller flera bolag som inte limiterar bort vinstmöjligheten. Det är kanske lättare om man inte spelar mot ett bolag utan mot andra spelare, som när det gäller poker eller hästar.

Jag har aldrig funderat på att försöka leva på spel; jag mår utan tvekan bäst om jag får mina pengar från en anställning och har spelet som en hobby.

• Like 1