Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Real talk: Vad har du för process för att bli bättre? Kännns som att det mesta du skriver om här är att du går på din känsla för vad som är rätt/fel att göra, innan du har etaberat för dig själv att du faktiskt är en vinnande spelare på en nivå på en site?

Frågar för att poker är ett väldigt kompext och stundtals mycket förvirrande spel. Det kan vara svårt, för att inte säga omöjligt, att "vibea" sig till att vara vinnande.  

• Like 2
Postad

Jag försöker utvärdera varje dag, discord grupp, hhreviews och mestadels nu sweats av bättre spelare via discord + att jag kikar en heldel på dem när de spelar. Mycket video också.. 

Är inte lika besatt av att bevisa något, är rätt besatt av att utvecklas och göra jobbet rätt.

Postad
Den 2026-01-28 kl 21:17, säger isac lundkvist :

Jag försöker utvärdera varje dag, discord grupp, hhreviews och mestadels nu sweats av bättre spelare via discord + att jag kikar en heldel på dem när de spelar. Mycket video också.. 

Är inte lika besatt av att bevisa något, är rätt besatt av att utvecklas och göra jobbet rätt.

Dåså, så länge du har en process så! Menar att det kan vara svårt att utvärdera sig själv (för att inte prata om hur ensamt poker kan vara när man spelar online) och det kan vara bra att ha en coach/följa ett program där du går igenom saker systematiskt. I alla fall om ditt mål är att leva på pokern. Om det mest är underhållning så stämmer inget av det jag skrivit ovan! 

• Like 1
Postad
Den 2026-01-30 kl 10:01, säger Fiskpinnen :

Dåså, så länge du har en process så! Menar att det kan vara svårt att utvärdera sig själv (för att inte prata om hur ensamt poker kan vara när man spelar online) och det kan vara bra att ha en coach/följa ett program där du går igenom saker systematiskt. I alla fall om ditt mål är att leva på pokern. Om det mest är underhållning så stämmer inget av det jag skrivit ovan! 

Har upptäckt att jag spelar otroligt mycket bättre när jag "streamar" också. Har i stort sett inga tittare ever på twitch men att bara ha igång det och prata igenom spots och händer på engelska gör att jag fokuserar mer och går igenom processen bättre.

• Like 3
Postad

Tror du har något där! Att tvinga sig själv att tänka högt har också varit mycket hjälpsamt för mig. Blir tydligare vad som pågår (jag kommer på mig själv med att säga "eeh jag vet inte" en del) och jag är inte lika distraherad av musik/notifikationer.  

• Like 2
  • 8 months later...
Postad

Såååå... Lång tid härifrån. Insåg att jag hade extremt mycket att jobba på och helt vansinnigt orealistiska mål..

Nu har jag sedan senaste inlägget tagit en lång paus över sommaren och nu sedan augusti utvärderat vägen framåt.

Jag har grindat $10NL upp till $25NL där jag nu sitter på runt 1800$ på coinpoker.

Har anlitat en coach och verkligen studerat minst lika mkt som jag spelat.

En fras från tidigare i denna tråd som satt sig hos mig är att verkligen bevisa att jag kan vinna på en nivå innan jag flyttar upp oavsett vad bankrullen säger..

Jag är tillbaks här nu iaf och ska försöka posta regelbundet!

• Like 4
Postad

får jag fråga varför du har valt coinpoker? är inte den siten _kataströff_ rake-wise?
jag tycker kåmpizarna på svs är supersnälla, mycket behagligt också med snabba uttag via swish (funkar klockrent i bolagskön också xD)

posta gärna nå graf och händer, sånt där jibber jabber som höjer levnadsstandarden för oss läsare haha

• Like 1
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, säger ShipThat$$ :

får jag fråga varför du har valt coinpoker? är inte den siten _kataströff_ rake-wise?
jag tycker kåmpizarna på svs är supersnälla, mycket behagligt också med snabba uttag via swish (funkar klockrent i bolagskön också xD)

posta gärna nå graf och händer, sånt där jibber jabber som höjer levnadsstandarden för oss läsare haha

Lång historia kort så valde jag Coinpoker för att det är soft motstånd, skön client och typ den enda sidan som faktiskt har fungerande rakeback. Körde Unibet ett tag men den statistiklösa och anonyma clienten tycker jag inte var en höjdare. 
SvS är bra men fick en spärr kring nyår att jag bara får spela där 5h/dygn vilket är lite booring om man vill lägga tid på grinden.

Gillar helt enkelt Coin. Ska posta lite händer. Grafer blir längre fram då jag inte orkat sätta mig in i krånglet att få ner alla HHs från coin än.

Redigerad av isac lundkvist
Postad

Okej då är jag med 😊 ibland kan ju tyvärr en mjukvara trigga alldeles för mycket trots bra motstånd, hade jag mycket problem med förr när jag gärna skylde mitt dåliga spel på siten 🤣🤣 

Glgl på 25nl, du är varmt välkommen tillbaka till svs-poolen lagom till sm-turrarna om andan faller på 😁

Postad (redigerade)

HH från coin måste tydligen direkt sparas som bilder eller laddas hem i bulk efter varje session för varje bord..

Här är ett spot där jag ofta hamnar i problem, jag vet att det har med rädsla att göra då jag preflop 3bettar AJ här för att jag tänker att min 3bet range är före hans RFI range. Men sen hamnar jag i tveksamhetens värld och ger bort potten.. Att QJ får stege på turn och att det är 3e spader hjälper ju inte rädslan direkt.

När jag i efterhand kikar på HHn här så bör jag ju helt uppenbart betta turn.

Som spelat så måste jag väl folda rivern?

Hand-History-AJ problem.png

Redigerad av isac lundkvist
Postad (redigerade)

AQ checkar väl river. ATs är nog 3betsyn pre, men jag tror inte att det är overbet river på den. Jag tror inte ATo, QJo och A2s finns i rangen för en stabil reg (om det nu var det) oop. KQs i spader kan slå om på floppen, men syn fungerar också. KQo checkar river. Du blockar både KJ och QJ i spader. Det är väl då möjligen KQ i spader och någon suited connector i spader (dom kommer att betta stort på river när du checkar turn) som kan tänkas ta denna linje. Som spelat hade jag nog ändå foldat river eftersom det är en jobbig syn, men det är nog ingen instafold. Alternativet med bet turn gillas med tanke på att du har knekten i spader (vet inte vad en solver säger om det). 

Redigerad av Lobo