PalsHaMMaR Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Hej, satt nyss uppe i natt å lirade. En hand som jag torskade en buy-in på. Jag 8-8, limpar vs två motståndare. Flop: Ks-Jh-8c pot:0,80 Jag sitter utg och checkar, knappen bettar pot. Turn: Ks-Jh-8c-9c. Checkar återigen, vill att han ska ha k, j eller hellst K-J så vi kan spela om lite deg, har han q-10 ska jag betala honom, han bettar 1,60/2,40 , jag raisar honom till 3,20, han callar. Ks-Jh-8c-9c-3c Jag bettar 5 dollar in i honom han raisar till 10 jag all in. Han visar jc-xc det svinet. MIN FRÅGA: Är det inte bara att betala av en kille som backdoorar flushen så här eller vad är det frågan om? * Mini RP - QoS * Citera
Stoneburg Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Postade du bara för att få höra "Det är bara betala av, du gjorde rätt, otur..." så du kan må bättre, eller vill du ha riktig feedback så du kan förbättra ditt spel? Citera
cheunce Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Nu var han ifs en tomte, men att slow spela en triss när det finns ett stegdrag på brädet är ett bra recept på att förlora stora potter. Sen är det ju vansinne att gå all in när han kan ha både stegen och flushen. Hade varit bättre att syna honom. Citera
Nidson Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Jag tycker inte ens att fi spelade speciellt dåligt. Borde han folda turn eller? Han har ju mellanpar och färgdrag. Citera
Ruterkung Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Jag tycker inte ens att fi spelade speciellt dåligt. Borde han folda turn eller? Han har ju mellanpar och färgdrag. Håller med Nidson. Först slänger fi iväg ett bet och han får syna. jaja. ojdå en liten upp. Jag får testa en semibluff. Attarns han höjer mig, men vad ser jag? Jo, det är ju bara miniraise. Jag callar hoppas på att han har något bra och jag får in degen om jag sätter färgen. Kaklonk. Kom till pappas ficka nu... Citera
Big Less Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Tycker du spelar mycket sämre än han. Skyll dig själv. Citera
x31xx Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Hej, satt nyss uppe i natt å lirade. En hand som jag torskade en buy-in på. Jag 8-8, limpar vs två motståndare. Flop: Ks-Jh-8c pot:0,80 Jag sitter utg och checkar, knappen bettar pot. Turn: Ks-Jh-8c-9c. Checkar återigen, vill att han ska ha k, j eller hellst K-J så vi kan spela om lite deg, har han q-10 ska jag betala honom, han bettar 1,60/2,40 , jag raisar honom till 3,20, han callar. Ks-Jh-8c-9c-3c Jag bettar 5 dollar in i honom han raisar till 10 jag all in. Han visar jc-xc det svinet. MIN FRÅGA: Är det inte bara att betala av en kille som backdoorar flushen så här eller vad är det frågan om? Du spelar inte så bra här, du ber om att bli utdragen Slowplay, sluta med det. Beta på floppen, beta på turn eller checkraisa ordentligt, check-syn river. Citera
psatiw Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Pröva att betta dina händer, istället för att låta dina motståndare bestämma i potterna. I den här handen bör du betta ut både på floppen och på turn. Turn särskilt är ju hur farlig som helst att checka. Försök att inte tänka vad du "vill" att din motståndare ska ha, utan istället att sätta honom på ett par troliga händer, så kommer du lättare veta hur du ska spela. I den här handen säger du att du "vill" att han ska ha typ KJ. Okej. Men då borde du ju verkligen betta ut, för har han en sån hand kan du ju få in all deg direkt på floppen, vilket är det absolut bästa. Citera
Plox Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Känns som du bjuder på ett inköp när du checkar på turn. Slowspela aldrig ett set, om inte floppen är otroligt ofarlig. Allt som oftast kostar det mer än vad det smakar. Har gjort samma misstag många gånger och som man säger så lär man sig av sina misstag. Nästa gång beta på ordentligt istället, det är mitt tips. Citera
Emilio Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Som alla säger så spelar du otroligt fel genom att slowplaya på det där brädet. Om han nu har KJ så lär han ju syna dina bets så varför inte beta direkt och på så sätt få mer EV+ i längden? Citera
parre Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Du spelar ju handen skitdåligt rakt igenom. Höj flop, höj mer på turn, syna hans miniraise. Motiveringar har andra redan givit, kanske inte om riverspelet: Du gör helt rätt som värdebetar rivern trots scarecardet. Men när han miniraisar dig är du antagligen slagen - eller så tomtar han sig. Eftersom detta är låglimit så tomtar han sig rätt ofta här. Alltså måste du SYNA. När du slår om all-in får du i 98% av fallen bara syn av en hand som har dig slagen. När han miniraisar dig på rivern efter att draget sitter (även om det är ett backdoordrag) så har han dig ofta slagen, men jag tror du har odds att syna ändå. Men höjer du flop och turn mer så hamnar du inte i den här jobbiga sitsen! Citera
richardd Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Haha vilken sågning... Men men alla är barn i början Citera
Myt4z Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Tycker du spelar mycket sämre än han. Skyll dig själv. Bra konstruktiv kritik! Sånt gillar vi! //Myt4z Citera
Hjort Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Alltså, vilka händer tror du han har när han raisar rivern? Han representerar ju helt klart en hand starkare än ett set och när du går all-in där lyckas du ju i stort sett bara med att betala av bättre händer och få bluffarna att lägga sig. Visserligen skulle han ju kunna ha något sjukt märkligt spelat tvåpar, men det kan inte vara vanligt. Citera
MaLiik Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Jag 8-8, limpar vs två motståndare. Flop: Ks-Jh-8c pot:0,80 Vilken nivå tror du han spelar på Hjort? Citera
Hjort Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Vilken nivå tror du han spelar på Hjort? Det spelar ingen roll vilken nivå han spelar på. När någon betar flopp, synar check-raise på turn och min-raisar på rivern när ett färgdrag går in så är det ingen bra idé att reraisa med bottensetet så länge man inte är bortåt 100% på att motståndaren är kapabel att spela så här med mellanstarka händer som han synar höjningar med (vilket är ungefär så dåligt som det går att spela mellanstarka händer). Citera
PalsHaMMaR Postad 6 September , 2005 Författare Rapport Postad 6 September , 2005 Haha. Tack för er kritik, det är ju det jag vill ha! Mest frusterande att backa och alla säger "du kan inte spela på nåt annat sätt". Jag tyckte att floppen var ofarlig, den var rainbow och chansen till stege såg ganska låg ut, därför tänkte jag ge honom ett freecard när jag checkade floppen. Anledningen till att jag bara raisade så tamt var att jag som jag skrev tänkte "en sån där flop kan han ju inte ha träffat nå bättre än par i kings knegas eller tvåpar", q-10 kändes ganska remote, det är fan ingen som spelar den ur nån annan pos än bb, som jag sa, skulle han ha den så betalar jag. Kontentan av stycket ovan: brädan ser helt lugn ut. Däremot borde jag nästan förstått att det var färgen han hade när han spelade som han gjorde på rivern, finns ingen annan hand än färg där som förklarar hans actions. Men samtidigt måste ni erkänna, en ganska svår hand va? Citera
Big Less Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Bra konstruktiv kritik! Sånt gillar vi! //Myt4z Lite tycker jag man får ta när man kallar sina motståndare svin och själv spelar dåligt. Men samtidigt måste ni erkänna, en ganska svår hand va? Nä. Det är förstås alltid svårt att spela helt perfekt, men kika runt lite i HH-forumet så hittar du många svårare händer. Den stora frågan här är: Vad vill du att motståndaren ska träffa som förbättrar hans hand, men inte slår din? Finns inte många sådana händer om man bara sitter på bottenset. Citera
Recommended Posts