Gå till innehåll

Allmänt om HeyPoker!


Se7en

Recommended Posts

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi faller under samma regler som övriga B2B-nätverket eftersom det inte spelar någon roll vart vår verksamhet är baserad, utan i vilket land spelservrarna står.

 

Så om jag har fattat det hela rätt så är pokervinster på Heypoker (eller övriga B2B-sajter) skattefria i Sverige, oavsett var ni sitter/bor/är registrerade/licensierade/har er tvättstuga/parkerar bilen?

 

Då till den intressanta frågan: Har ni HU SnG's?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Jag är tyvärr förhindrad att uttala närmare kring hur våra spelare ska förhålla sig i skattefrågor.

Mvh Johan

 

Okej, men strunta i och uttala dig om hur jag ska förhålla mig, och berätta om Heypoker istället då. När jag spelar på Heypoker (som tillhör b2b-nätverket, fast ni står inte med på deras sida...?) spelar jag då på en sajt som har sitt säte inom EU? Gibraltar? Malta? Costa Rica? Azerbadjan? Säffle?

 

Svara på det så sköter jag skattebiten på egen hand. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Då vi inte har egna spelservrar utan själva spelandet sker på 24h's servar så sker spelandet i ettt bolag på Costa Rica, även om servrarna fysiskt står i Estland om jag inte har helt fel.

Enligt ett uttalande från Skatteverket så är det servrarnas fysiska placering som avgör beskattningen och Estland är med i EU så...

 

rizzo: Bra fråga. Svaret är att jag vet inte. Skicka ett mail till support@heypoker.com och fråga dem. Jag skulle gissa att det är på klienten, men du får gärna korrigera mig :)

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick besked den 28:e 16-tiden att mitt uttag till Neteller hade genomförts.

Ännu har inga pengar dykt upp på mitt Neteller-konto. Andra pokersajters uttag till Neteller brukar gå på ett par timmar men är då litet annat förfarande (man anger sin kod på sajten, på HeyPoker anger man endast e-postadress till kontot på Neteller).

 

Någon som vet, vad brukar det ta i tid från HeyPoker till Neteller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Då vi inte har egna spelservrar utan själva spelandet sker på 24h's servar så sker spelandet i ettt bolag på Costa Rica, även om servrarna fysiskt står i Estland om jag inte har helt fel.

Enligt ett uttalande från Skatteverket så är det servrarnas fysiska placering som avgör beskattningen och Estland är med i EU så...

Mvh Johan

 

Fast här: http://www.nt.se/%5CGEN_Utmatning.asp?ArticleID=1027336

säger ju Hard Dagissån att var servrarna står är irrelevant.

 

Nåja, det var inte det jag var ute efter nu...

 

I denna tråden: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=19332 diskuteras lite om hur det fungerar när det gäller portaler och nätverk och svenska företag som driver sin verksamhet på Costa Rica. T.ex. vad det är som gör att svenska spelare inte är välkomna till vissa sajter. Du får jättegärna komma dit och sprida lite ljus över saker ting, från ditt perspektiv (eller skriva lite här), men jag förstår om du inte har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Då vi inte har egna spelservrar utan själva spelandet sker på 24h's servar så sker spelandet i ettt bolag på Costa Rica, även om servrarna fysiskt står i Estland om jag inte har helt fel.

Enligt ett uttalande från Skatteverket så är det servrarnas fysiska placering som avgör beskattningen och Estland är med i EU så...

 

rizzo: Bra fråga. Svaret är att jag vet inte. Skicka ett mail till support@heypoker.com och fråga dem. Jag skulle gissa att det är på klienten, men du får gärna korrigera mig :)

 

Mvh Johan

 

Så om jag har förstått det hela rätt så ingår jag aldrig något avtal med HeyPoker, utan med 24h. Kårrektamunndå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...