Tag_H Postad Torsdag kl 07:03 Rapport Postad Torsdag kl 07:03 Ser att fler och fler åkt på "Time Restricted" "Tidsban" "Påtvingade tidsgränser" på olika sajter. Inte bara på SVS. Någon som lyckats häva, eller ändra tillbaka sina tidsgränser? eller fått några vettiga svar från någon support? Tiden tickar tydligen så fort man loggar in, och är inloggad, alltså inte bara när vi sitter vid borden. Jag fattar inte hur man kan sätta en påtvingad tidsgräns på ett spel som kräver tid. Jag får inte in detta i huvudet, det är ju löjligt. Hade de satt en insättningsgräns per dag/vecka/mån så kanske jag hade köpt det, om systemet tex ser att det går åt helvete, onormala insättningar, eller misstänkt pengatvätt mm. Men att stänga av turneringsspelare och vinnande spelare för att de sitter för länge är ju sjukt. Enl supporten på SvS så är samtliga spelgränser låsta i 6 månader och går inte att ändra, hur ser det ut på andra sajter? Vad kan vi göra åt denna dumhet? Citera
Folke Rosvall Postad Torsdag kl 08:34 Rapport Postad Torsdag kl 08:34 1 timme sedan, säger Tag_H : Tiden tickar tydligen så fort man loggar in, och är inloggad, alltså inte bara när vi sitter vid borden. Jag fattar inte hur man kan sätta en påtvingad tidsgräns på ett spel som kräver tid. Jag får inte in detta i huvudet, det är ju löjligt. Det beror förmodligen på att reglerna har satts av byråkrater som inte vet hur spelet fungerar i praktiken. Men ytterst är väl orsaken dom regler som sattes 2019 när den nya spelregleringen trädde i kraft. Reglerna blev inte bra. Citera
Lasery Postad Torsdag kl 09:38 Rapport Postad Torsdag kl 09:38 Satte hjärtat i pungroten när jag såg att även jag fått det berömda dödsmailet av Svenska Spel. Blev hyffsat förvånad när jag såg att det var relativt nyktra gränser , 50h/veckan 200h/månad , puhhhhh 1 Citera
Folke Rosvall Postad Torsdag kl 11:07 Rapport Postad Torsdag kl 11:07 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Det beror förmodligen på att reglerna har satts av byråkrater som inte vet hur spelet fungerar i praktiken. Ett typexempel som har berättats för mej: När spelet var nytt 2019 kom det efter en halvtimme upp en skylt som påpekade att man hade spelat en halvtimme samtidigt som frågan ställdes: "Vill du fortsätta?" Men man var tvungen att vänta 30 sekunder innan man kunde svara JA! Om man spelade Black Jack och var tvungen att fatta beslut så gick det inte. Man förlorade insatsen eftersom spelet var blockerat under dom 30 sekunderna. Ett typexempel på en blunder från spelbolagets sida. Dessbättre försvann problemet så småningom. Citera
Folke Rosvall Postad Torsdag kl 11:11 Rapport Postad Torsdag kl 11:11 Just nu, säger Folke Rosvall : en blunder från spelbolagets sida Eller var reglerna så klumpigt formulerade att spelbolagen var tvungna att blockera spelaren under 30 sekunder? Citera
Tag_H Postad Torsdag kl 12:09 Författare Rapport Postad Torsdag kl 12:09 59 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Ett typexempel som har berättats för mej: När spelet var nytt 2019 kom det efter en halvtimme upp en skylt som påpekade att man hade spelat en halvtimme samtidigt som frågan ställdes: "Vill du fortsätta?" Men man var tvungen att vänta 30 sekunder innan man kunde svara JA! Om man spelade Black Jack och var tvungen att fatta beslut så gick det inte. Man förlorade insatsen eftersom spelet var blockerat under dom 30 sekunderna. Ett typexempel på en blunder från spelbolagets sida. Dessbättre försvann problemet så småningom. Nu kommer ju skylten upp igång i timmen på svs och när den PopUpen är uppe så är ju knapparna låste. Citera
Markus8000 Postad Torsdag kl 14:02 Rapport Postad Torsdag kl 14:02 1 timme sedan, säger Tag_H : Nu kommer ju skylten upp igång i timmen på svs och när den PopUpen är uppe så är ju knapparna låste. Den skylten fick mig att höja 3bet rejält innan jag fattade hur resultaträknaren fungerar. Går ej bromsa sig uppför en backe s a s. Citera
Folke Rosvall Postad Torsdag kl 14:48 Rapport Postad Torsdag kl 14:48 2 timmar sedan, säger Tag_H : Nu kommer ju skylten upp igång i timmen på svs och när den PopUpen är uppe så är ju knapparna låste. Hur länge är knapparna låsta? (Jag har inte spelat på Svenska Spel på länge.) Citera
Zanka Postad Torsdag kl 17:22 Rapport Postad Torsdag kl 17:22 Vilka fler siter har börjat införa det här, har hittils bara hört det om svs? Citera
Snake911 Postad Torsdag kl 19:13 Rapport Postad Torsdag kl 19:13 Jag har ingen time restriction alls. Citera
stefanovic Postad Torsdag kl 19:23 Rapport Postad Torsdag kl 19:23 Jag fick bestämda tider på svenska spel i förra veckan. Men inte så att det påverkar mig nämnvärt. Citera
HampusGabriel Postad Torsdag kl 20:25 Rapport Postad Torsdag kl 20:25 3 timmar sedan, säger Zanka : Vilka fler siter har börjat införa det här, har hittils bara hört det om svs? Ska bara vara svs va? Citera
KlonkSteve Postad Torsdag kl 20:38 Rapport Postad Torsdag kl 20:38 10 minuter sedan, säger HampusGabriel : Ska bara vara svs va? Borde ju rimligen vara fler, då alla siter med svensk spellicens lyder under svensk lagstiftning. Kan dock tänka mig att olika siter hanterar det lite olika, då alla inte åkt på samma böter/viten/begått samma misstag historiskt. På svs verkar det dock vara sjukt godtyckligt vilken påtvingad limit man får. Vissa här på forumet har man läst har fått sjukt låga nivåer, så som 50 h/månad, andra betydligt mer. Så känns ju inte som det finns ett tydligt regelverk för vilken limit man får. 1 Citera
Zanka Postad Fredag kl 06:08 Rapport Postad Fredag kl 06:08 9 timmar sedan, säger HampusGabriel : Ska bara vara svs va? @Tag_H skriver att det är fler..? 1 Citera
Doctor_Strangelove Postad Fredag kl 08:15 Rapport Postad Fredag kl 08:15 Ni som fått påtvingade gränser, vilka gränser hade ni till att börja med? Tänker om det eventuellt skulle kunna minska risken att få påtvingade gränser om man själv satt "vettiga" gränser till att börja med? Citera
Tag_H Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan Den 2025-03-06 kl 21:25, säger HampusGabriel : Ska bara vara svs va? Någon skrev att de fått liknande time restricted på Unibet, Men det borde vara fler sajter. Citera
KINGVON Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 4 timmar sedan, säger Tag_H : Någon skrev att de fått liknande time restricted på Unibet, Men det borde vara fler sajter. Om detta är sant kmr jag bli vansinnig, inte spelat en hand svs sen dom satte några helt orimliga gränser på mig och vägrar ändra och knappt ens svara mig. Om nu även mitt kära unibet ska göra såhär mot mig, är det ju bara lägga sig på duschgolvet under kallvatten och vägra andas nå mer😂 Dom satte dock någon "förlustgräns" på mig som är väldigt låg sett till nivåerna jag spelar där nu, men den har jag hittat en lösning att komma runt. (rolls on tables och bara sitout när det slår över till ny månad, sen kan man kliva. Då tror klienten att man är upp allt som kommit in på spelkontot efter midnatt) Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 2 timmar sedan, säger KINGVON : Om detta är sant kmr jag bli vansinnig, inte spelat en hand svs sen dom satte några helt orimliga gränser på mig och vägrar ändra och knappt ens svara mig. Om nu även mitt kära unibet ska göra såhär mot mig, är det ju bara lägga sig på duschgolvet under kallvatten och vägra andas nå mer😂 Många tror att det är spelbolagens fel om dom trakasserar spelarna. Men spelbolagen måste hela tiden tänka på vad Spelinspektionen kräver. För en tid sedan fick Svenska Spel 100 000 000 kronor i böter för att dom hade respekterat en storspelares vilja att fortsätta trots förluster. Sedan är frågan om det finns ett exakt regelverk för Spelinspektionen eller om dom improviserar inom vida gränser. 2 timmar sedan, säger KINGVON : Dom satte dock någon "förlustgräns" på mig som är väldigt låg sett till nivåerna jag spelar där nu, men den har jag hittat en lösning att komma runt. (rolls on tables och bara sitout när det slår över till ny månad, sen kan man kliva. Då tror klienten att man är upp allt som kommit in på spelkontot efter midnatt) Om du har kommit på ett sätt att komma runt en begränsning så är det kanske inte så smart att berätta det öppet. Det ökar ju risken för att dom vidtar motåtgärder. Citera
Recommended Posts