Gå till innehåll

Avokado


Markus8000

Recommended Posts

Som någon kanske kommer ihåg har jag i åratal ondgjort mig över tombolan som kommer med köp av avokado. Nu har äntligen lokaltidningen i Norrbotten adresserat frågan. Man har intervjuat såväl handlare som restaurangägare och alla har samma bekymmer. 
 

Det finns dock en räddning på horisonten - artificiell intelligens. Se nedanstående skärmdump.

 

Rolig kuriosa var också att ordet avokado kommer från aztekernas ord för testikel.

 

E2FD74EF-428F-4181-A141-5363F5EC08B0.png
 

Edit: om dom inte menar den vanliga ätmogna som funnits hur länge som helst. Då är det inte särskilt revolutionerande.

Redigerad av Markus8000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köpa avocado som inte är mogen. Alltså ganska grön. Sedan låter jag den ligga tills den blir lagom.

Att köpa vilken avocado som helst är lite som ett lotteri. Ibland är den bra, men ofta är den mer eller mindre brun inuti och då går den ju inte att äta. Men inte nog med det. Även en lagom mogen avocado kan smaka ganska olika. Ibland är den tyvärr ganska tråkig och smaklös. Men jag tycker mej ha märkt att den bästa avocadon har liten kärna. Är kärnan stor är smaken sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-11-26 kl 14:55, säger Folke Rosvall :

Jag brukar köpa avocado som inte är mogen. Alltså ganska grön. Sedan låter jag den ligga tills den blir lagom.

Att köpa vilken avocado som helst är lite som ett lotteri. Ibland är den bra, men ofta är den mer eller mindre brun inuti och då går den ju inte att äta. Men inte nog med det. Även en lagom mogen avocado kan smaka ganska olika. Ibland är den tyvärr ganska tråkig och smaklös. Men jag tycker mej ha märkt att den bästa avocadon har liten kärna. Är kärnan stor är smaken sämre.


Jag tycker själv man får bäst utfall genom att ta bort knoppen och titta på färgen i kombination med lite försiktig klämning. Du kan för övrigt ha rätt angående kärnan men den ser man ju tyvärr inte i affären.

 

Den 2023-11-27 kl 02:17, säger AB Pzykmobbing :

Störande är även det fucktum att stenfrukterna allt som oftast är sönderklämda och mosiga, ett illdåd sannolikt utfört av egoistiska drakar utan något som helst förstånd eller respekt för sina medmänniskor.

 

MV5BNzhmMWI1MzUtYjk0Zi00NWRlLWI0YjctYTA5NWJmNTgwYTllXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1ODgyNDA@._V1_.thumb.jpg.2d01c81d2add96c3f3288fd3cfe5c8e2.jpg

A+ för ”fucktum”

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...