Gå till innehåll

Elitloppet 2023


Markus8000

Recommended Posts

Jag vet vem som tar det men kommer inte avslöja det eftersom totalisatoroddset kommer sjunka för mycket i så fall.

Det vore hur som helst kul att få feedback från personer på plats. Solvalla har ju satsat en hel del på marknadföring nu efter alla pandemiavstängningar och annat.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Cyklop :

Jag vet vem som tar det men kommer inte avslöja det eftersom totalisatoroddset kommer sjunka för mycket i så fall.

Ha ha. Omsättningen på vinnare-plats-komb-tvilling-trio förra året var 13 miljoner kronor. Du måste satsa ganska hårt för att det ska påverka oddset. ☺️

Men jag antar att du skämtar med oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentaren om att jag vet vilken vinnaren blir var självklart ett ironiskt skämt. Angående att totalisatoroddset kan påverkas var det bara delvis ett skämt. Om en välrenomerad proffspelare går ut med ett offentligt speltips kan det trigga många storspelare att satsa på objektet så att oddset sjunker under +EV nivån. Det skedde dock orftare förut när det var enskilda spel-pooler för varje speltyp som vinnare, plats, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Ok. Men hur gick det? Trodde du på Hohneck?

Efter spårlottningen till finalen rankade jag den som den mest spelvärda i fältet, men det blev ändå inget spel inlämnat eftersom jag inte orkade fylla på mitt ATG-konto. Spelar betydligt mindre på trav nu jämfört med för ett antal år sedan.

Den 2023-05-27 kl 16:12, säger Markus8000 :

Jag ska dit så kan meddela. Skönt att du har en klar.

Hur var stämningen vid banan? Det var ju fint väder och under TV-sändningarna såg man att det var relativt mycket publik. Hade Solvalla och ATG några specialerbjudanden och intressanta event? Vad kostade inträdet? Var vakterna lika rabiata som tidigare år när det gällde sökandet efter medhavd alkohol? Vad kostade en stor stark på krogarna? Några andra intressanta nyheter och iaktagelser att rapportera om?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Cyklop :

Efter spårlottningen till finalen rankade jag den som den mest spelvärda i fältet, men det blev ändå inget spel inlämnat eftersom jag inte orkade fylla på mitt ATG-konto. Spelar betydligt mindre på trav nu jämfört med för ett antal år sedan.

Ja, det fungerade väl med jänkarvagnen. Att Björn Goop skulle kunna tryckt sönder Hohneck som han själv påstod, så vi hade fått en annan segrare som Go On Boy har jag svårt att köpa, även om den gick ruggigt fort till slut. Hohneck var bara bäst. San Moteur ändå mycket duktig som delad tvåa med just Go On Boy. Per Nordström släppte lite överraskande ledningen med Önas Prince i finalen, Gelormini var visserligen resolut i sin styrning. Önas gick faktiskt med skor bak i försöket och i finalen barfota runt om. Önas Prince såg dock inte bra ut i slutskedet av loppet då han tappade stilen, möjlig tvåa annars. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Cyklop :

Efter spårlottningen till finalen rankade jag den som den mest spelvärda i fältet, men det blev ändå inget spel inlämnat eftersom jag inte orkade fylla på mitt ATG-konto. Spelar betydligt mindre på trav nu jämfört med för ett antal år sedan.

Hur var stämningen vid banan? Det var ju fint väder och under TV-sändningarna såg man att det var relativt mycket publik. Hade Solvalla och ATG några specialerbjudanden och intressanta event? Vad kostade inträdet? Var vakterna lika rabiata som tidigare år när det gällde sökandet efter medhavd alkohol? Vad kostade en stor stark på krogarna? Några andra intressanta nyheter och iaktagelser att rapportera om?

 

Stämningen var alldeles utmärkt och jag tycker det var en mycket trevlig upplevelse. Har dock inget tidigare år att jämföra med då det var debut för mig. Såg att man satt mål på 25 K besökare under söndagen men att det stannade på 20. 
 

Vakterna var inte alls rabiata utan kollade bara snabbt igenom picknicken. Vi hade bland annat med en ost som luktade väldigt starkt så kanske därför vår kontrollant nöjde sig med en snabb okulär besiktning.

 

Tyckte Ettonant var snyggast med sina blå färger och mäktiga uppsyn. La en slant på Hoeneck en vecka innan till typ 9 x men ändrade mig efter att Ettonant bröt ner Önas med skor på i försök 1.

10 timmar sedan, säger Lobo :

Ja, det fungerade väl med jänkarvagnen. Att Björn Goop skulle kunna tryckt sönder Hohneck som han själv påstod, så vi hade fått en annan segrare som Go On Boy har jag svårt att köpa, även om den gick ruggigt fort till slut. Hohneck var bara bäst. San Moteur ändå mycket duktig som delad tvåa med just Go On Boy. Per Nordström släppte lite överraskande ledningen med Önas Prince i finalen, Gelormini var visserligen resolut i sin styrning. Önas gick faktiskt med skor bak i försöket och i finalen barfota runt om. Önas Prince såg dock inte bra ut i slutskedet av loppet då han tappade stilen, möjlig tvåa annars. 

Lite tudelat med Önas. Har varit kul att Nordström varit så offensiv men föll lite platt när han fick optimala löpningsförloppet båda gångerna men ändå var chanslös.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Markus8000 :

Lite tudelat med Önas. Har varit kul att Nordström varit så offensiv men föll lite platt när han fick optimala löpningsförloppet båda gångerna men ändå var chanslös.

Well, jag var väl lite jävig eftersom jag spelade på Önas Prince i finalen. Kambi-bolagen öppnade på fina 40,00/5,50 på vinnare- och plats. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger Lobo :

Well, jag var väl lite jävig eftersom jag spelade på Önas Prince i finalen. Kambi-bolagen öppnade på fina 40,00/5,50 på vinnare- och plats. 

Då kom du in bra på det. Fanns ju dom som spelade honom till 6-7x också i våras. Hade så himla gärna sett Franseco Zet eller Calgary Games nästa år, men ska väl vara 100 mille i förstapris för att matcha aveln.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Riktiga skitlopp. :D

Nåja, De mest streckade i omgången Felicia Zet och Don't Say Gar kommer jag inte spika. Det blir svårt för Felicia Zet att hålla upp ledningen mot Dear Friend, dessutom är Gocciadoros Zeudi Amg en bättre häst. Närmare 50 % på Don't Say Gar i sista är iskallt. Jag kommer att gå på Vivid Wise As som spik eller A-häst, kanske då komplettera med Zeudi Amg. 

Dancer Brodde i UET såg inte bra ut senast, löddrade något kopiöst, säkert bättre denna gång och är streckad under 2 %, duger som C-häst, för den fräcke även som B-häst. Då utgår jag ifrån Minst 1A och Max 1C vid reduceringen. Gillar Ture L.A. i sista som häst, men den är streckad i hårdaste laget. Berghs Kagan är då mer streckvärd. Callisto till 3 % kan vara intressant.

Man bör tänka på att om man väljer två spikar imorgon kommer man att spricka ungefär 9 gånger av 10. Det är fakta som inte ska nonchaleras, så kanske något  sparlopp skulle passa i omgången.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

250:- i inträde till publikplats samt sjuka priser i restaurangerna och barerna. Detta samtidigt som de ansvariga på ATG och Solvalla frågar sig varför det är så få besökare till travbanorna!

Det är väldigt länge sedan jag besökte en bana, men brukar köra V75 eller V86 via atg.se när det är jackpot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Lobo :

Riktiga skitlopp. :D

Nåja, De mest streckade i omgången Felicia Zet och Don't Say Gar kommer jag inte spika. Det blir svårt för Felicia Zet att hålla upp ledningen mot Dear Friend, dessutom är Gocciadoros Zeudi Amg en bättre häst. Närmare 50 % på Don't Say Gar i sista är iskallt. Jag kommer att gå på Vivid Wise As som spik eller A-häst, kanske då komplettera med Zeudi Amg. 

Dancer Brodde i UET såg inte bra ut senast, löddrade något kopiöst, säkert bättre denna gång och är streckad under 2 %, duger som C-häst, för den fräcke även som B-häst. Då utgår jag ifrån Minst 1A och Max 1C vid reduceringen. Gillar Ture L.A. i sista som häst, men den är streckad i hårdaste laget. Berghs Kagan är då mer streckvärd. Callisto till 3 % kan vara intressant.

Man bör tänka på att om man väljer två spikar imorgon kommer man att spricka ungefär 9 gånger av 10. Det är fakta som inte ska nonchaleras, så kanske något  sparlopp skulle passa i omgången.

Ja. Valde ett stort system utan spikar idag med rejäl reducering. Så kul omgång och ser mycket fram emot loppen. Tror också en del på Ture. Nästan spetsgaranti och inte direkt lätt att brotta ner.

 

 

D039A33C-AF64-40F9-AF1E-AAC18BA91264.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Cyklop :

250:- i inträde till publikplats samt sjuka priser i restaurangerna och barerna. Detta samtidigt som de ansvariga på ATG och Solvalla frågar sig varför det är så få besökare till travbanorna!

Det är väldigt länge sedan jag besökte en bana, men brukar köra V75 eller V86 via atg.se när det är jackpot.

Det är inte så bra. Har du gått på många travfester innan det blev så dyrt? Tyckte själv elitloppet var en himla bra upplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger Markus8000 :

Valde ett stort system utan spikar idag med rejäl reducering.

Får man lämna in system bestående av 90 kuponger? För en del år sedan blev det rabalder när storspelare lämnade in stora recucerade system och vann miljoner. Framför allt för att dom befann sej utomlands. ATG blev så rädda att småspelare skulle sluta spela att man införde begränsningar. Så var går gränsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Det är väl ren nostalgi. Travbanan är inte som förr.

Men rent förnuftsmässigt borde det naturligtvis vara bättre att sitta kvar på sin plats och spela på mobilen.

Ok. Tycker själv som nybörjare att det är väldigt roligt. Man kan ju kolla all statistik på mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Får man lämna in system bestående av 90 kuponger? För en del år sedan blev det rabalder när storspelare lämnade in stora recucerade system och vann miljoner. Framför allt för att dom befann sej utomlands. ATG blev så rädda att småspelare skulle sluta spela att man införde begränsningar. Så var går gränsen?

Jag brukar inte spela så stora system men idag lär omsättningen skjuta i höjden. Hoppas på vinst. Har du själv skickat in nåt system Folke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...