Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Men hur i helvete kan man byta ut Jocke G???? Och ta in GRY??? Detta måste vara ett skämt. Jocke har varit kanon! Om man hade bytt ut Glimme hade jag förstått, trots att jag gillar hans tomtighet..

 

 

- De ville väl ha kvinnlig fägring med i programmet.

 

- Gry är en gammal deltagare i programmet. Även om hon då inte var så bra på poker så hon visade hon i alla fall upp två tillgångar.

 

 

Om de nu ville ha en tjej som kommentator skulle jag föredragit Malin Swedberg. Dels verkar hon vara bättre på poker än Gry och dels har hon kommenterat annan sport (fotboll) hyfsat tidigare.

Iofs har hon jobbat för SVT och inte TV4 tidigare, men som frilans lär inte det vara nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förmodligen vill man showa till programmet för att ”bredda” det och hitta nya målgrupper. Det brukar väl låta så? En värdinna och en manlig, halvtorr, expertkommentator. Känns en aaning sterotypt. Om man nu skulle byta ut programledarna så hade det varit skojigare om man låtit expertkommentatorn vara en kvinna i medelåldern. Kanske hade Joakim blivit ”för” bra, så att det inte längre fanns någon tydlig gräns rörande vem som var expertkommentatorn av de två.

 

..för övrigt tycker jag både Dan och Gry är helt okej som programledare. Dan borde dock kommentera händerna djupare och gärna ge lite torra anekdot-anknytningar typ "jag minns en hand i WSOP 1985 där..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis reda på att man inte var önskvärd till nästa säsong. Surt... :(

Ny programledare blir Gry Forsell och Dan Glimne fortsätter...

 

Tack för mig då alla som tittat !

 

Joakim

 

Jag svimmar snart. Programmet har sveriges bästa programledare och världens sämsta pokerexpert och så byter man ut programledaren?

 

Nästa säsong kommer det alltså vara en gubbe som berättar anekdoter och slänger ur sig experttips som "Tvåpar är alltid tvåpar" och en halvsnygg tjej som inte ens har tillräcklig pokerkompetens att ställa vettiga frågor som experten borde kunna men inte kan svara på.

 

Tack för två superba säsonger Joakim, hoppas du syns i rutan snart igen.

 

Fy skäms den som har petat Joakim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...en halvsnygg tjej som inte ens har tillräcklig pokerkompetens att ställa vettiga frågor...

 

Hoppsan...och det vet du helt klart? Att hon varken kommer ha tillräcklig pokerkompetens eller kommer kunna ställa vettiga frågor?

 

Nu känner väl jag mig också ganska säker på att Gry aldrig blir en expert, men hon pratar gärna (och ofta) och lär ställa massor av frågor till bisittaren. Vissa (många?) av frågorna är kanske ruggigt elementära för personer av den sort som hänger här på forumet, men kan det inte vara så att hennes (eventuella) basic - och halvbasic-frågor öppnar upp för ett ännu större intresse för programmet (och poker)?

 

Kan ändå avsluta med att säga att jag tycker det är synd att Jocke byts ut och att jag tycker att Gry gör sig bättre i radio (kanon med Adam på morgonen).

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah! De kastar ut en bra programledare som har vuxit in i rollen och som besvarar kritik på ett trevligt och ödmjukt sätt på ett forum och som dessutom själv har ett stort pokerintresse. In kastas en total novis som dessutom är EMOT spelet?! Otroligt vad TV4 tiltar en...vad blir nästa steg? Jag väntar med spänning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker för övrigt att det luktar kvotering. Någon jävla PK-fjant på TV4 som tänker typ: "Nej men det här går ju inte, två gubbar som sitter och kommenterar ett spel som nästan uteslutande män spelar. Vi slänger in någon liten nippertippa som en frisk fläkt. Tjejer kan!", och istället för att ta någon tjej som kan lira så tar de då någon som "står på tur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker för övrigt att det luktar kvotering. Någon jävla PK-fjant på TV4 som tänker typ: "Nej men det här går ju inte, två gubbar som sitter och kommenterar ett spel som nästan uteslutande män spelar. Vi slänger in någon liten nippertippa som en frisk fläkt. Tjejer kan!", och istället för att ta någon tjej som kan lira så tar de då någon som "står på tur".

 

Exakt vad ja skrev till tittarombudsmannen@tv4.se känns så jävla sverige 2005

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svimmar snart. Programmet har sveriges bästa programledare och världens sämsta pokerexpert och så byter man ut programledaren?

 

Jocke är en riktigt bra sympatisk programledare och börjar själv bli riktigt duktig på poker och då ska man byta ut honom? Jag ogillar dessytom Gry rejält.

 

Går det inte att göra nån styrd namninsamling om detta på fourmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...en halvsnygg tjej som inte ens har tillräcklig pokerkompetens att ställa vettiga frågor...

 

Hoppsan...och det vet du helt klart? Att hon varken kommer ha tillräcklig pokerkompetens eller kommer kunna ställa vettiga frågor?

 

Nej det vet jag självklart inte men baserat på det jag såg under hennes medverkan pokermiljonen är det en ganska kvalificerad gissning.

 

Hon kommer säkert ställa massor av bra nybörjarfrågor men jag tror inte Glimne svarar tillfredsställande på dem, det har han ju inte gjort hittills. Det som är så bra med Joakim är att han kan en hel del själv och kommer med påståenden som Glimne bara kan säga, "Ja just det" till. Jag tror Glimnes pinsamma okunskap kommer slå igenom mer när inte Jocke sitter bredvid och räddar programmet.

 

Ovanståenda är också kvalificerade gissningar. Jag hoppas verkligen jag har jättefel.

 

Att peta Joakim är i vilket fall som helst katastrofalt korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Jocke var undermålig i säsong ett.

Men det var som natt och dag att lyssna på säsong två.

Visst, ibland slinker det ur nåt ord som mitt tomtiga jag uppfattar som lite okunnigt, men det är mer än förlåtet.

Över lag har han hållit mkt hög klass säsong två.

 

Antar att TV4 tycker det är pinsamt att deras "amatörmässige" kommentator kan mer om spelet än experten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svimmar snart. Programmet har sveriges bästa programledare och världens sämsta pokerexpert och så byter man ut programledaren?

Jag tycker att Joakim G har varit riktigt bra under säsong två. Men så lät det inte i början ...

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=9141&start=30

 

Det första jag skrev om Joakim i den tråden:

Joakim däremot tycker jag gör ett lysande jobb. Hans jobb borde rimligen bestå i att skapa förutsättningar för experkommentatorn att briljera med sitt kunnande när hans egna kommentarer inte räcker ända fram. Det gör han mycket bra genom sitt engagemang och precis lagom stora pokerkunnade. Synd bara att ingen hjälper honom att göra mål på de fina passningarna.

 

Redan då var mina analyser klockrena ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte strö salt i några sår och jag vet inte om detta kan ha något med bytet att göra, men är det inte så att Joakim har något typ av ekonomiskt intresse i vissa pokerrelaterade aktiviteter och att det kanske krockar med TV4s policy?

Skulle det vara något som skiljer sig från Glimne menar du? Tex uppstart av pokersite eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...en halvsnygg tjej som inte ens har tillräcklig pokerkompetens att ställa vettiga frågor...

 

Hoppsan...och det vet du helt klart? Att hon varken kommer ha tillräcklig pokerkompetens eller kommer kunna ställa vettiga frågor?

 

Nej det vet jag självklart inte men baserat på det jag såg under hennes medverkan pokermiljonen är det en ganska kvalificerad gissning.

 

Hon kommer säkert ställa massor av bra nybörjarfrågor men jag tror inte Glimne svarar tillfredsställande på dem, det har han ju inte gjort hittills. Det som är så bra med Joakim är att han kan en hel del själv och kommer med påståenden som Glimne bara kan säga, "Ja just det" till. Jag tror Glimnes pinsamma okunskap kommer slå igenom mer när inte Jocke sitter bredvid och räddar programmet.

 

Ovanståenda är också kvalificerade gissningar. Jag hoppas verkligen jag har jättefel.

 

Att peta Joakim är i vilket fall som helst katastrofalt korkat.

 

Alltså i dagens tv så är så att man ofta lägger på ljud och kommenatorer efteråt så det kommer nog bli rätt bra, men tycker det är konsitgt byte ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...en halvsnygg tjej som inte ens har tillräcklig pokerkompetens att ställa vettiga frågor...

 

Hoppsan...och det vet du helt klart? Att hon varken kommer ha tillräcklig pokerkompetens eller kommer kunna ställa vettiga frågor?

 

Nej det vet jag självklart inte men baserat på det jag såg under hennes medverkan pokermiljonen är det en ganska kvalificerad gissning.

 

Hon kommer säkert ställa massor av bra nybörjarfrågor men jag tror inte Glimne svarar tillfredsställande på dem, det har han ju inte gjort hittills. Det som är så bra med Joakim är att han kan en hel del själv och kommer med påståenden som Glimne bara kan säga, "Ja just det" till. Jag tror Glimnes pinsamma okunskap kommer slå igenom mer när inte Jocke sitter bredvid och räddar programmet.

 

Ovanståenda är också kvalificerade gissningar. Jag hoppas verkligen jag har jättefel.

 

Att peta Joakim är i vilket fall som helst katastrofalt korkat.

 

OK, då kanske vi tycker lika :-)

 

En annan sak: Hur mycket har TV4 att säga till om angående produktionen? Mycket eller lite? Köps den inte av något producerande bolag? Och jag gissar också att Anders Ström & Co på Unibet har en del att säga till om...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett finalprogrammet da jag varit i Thailand sen en manad. Men vill bara kommentera det faktum att manga tyckte Sehlstedt sag nervos ut vid bluffen. Nar jag lirade SM, dag tva pa lordagen sa gick Bo all-in mot Swartling, efter att forst ha hojt och sen fatt omslag av Swartling. Da sag Sehlstedt ruskigt nervos och lite skarrad ut, men tyckte sedan att han sa att han hade battre an Swartling eller dylikt. Stammer det att du hade en premiumhand da, Legato? Isafall tror jag att manga overanalyserar sin read pa Bo som nervos vid den handen pa finalbordet.

 

Well well, kanske inte ens ska kladda i traden da jag inte ens sett programmet, ville bara flika in detta.

 

Jag hade KK den handen. Swartling verkade uppenbart synsugen med sin A9a :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke; TV4 gör ett mkt mkt stort misstag och att man byter ut "fel gubbe" är ju alldeles solklart. Jag har absolut inget emot Gry, men Gry besitter självfallet inte i närheten den kunskap om poker som Joakim har. Utan Joakim blir det två programledare där båda vet väldigt väldigt lite om UTÖVNINGEN av poker vilket programmet trots allt handlar om (Glimne är duktig på anekdoter och pokerhistoria, men är en mkt dålig spelare och analytiker i mitt tycke).

 

Jag har ingen aning om hur mycket du själv brinner för att spela in ytterligare säsonger. Men OM du gör det så har du ju oändliga möjligheter att påverka. Jag startar gärna ett upprop bland Sveriges mest namnkunniga pokerproffs på WSOP. Du har själv tillgång till Prosharks, och slutligen har ju ju bland annat Nussemans stöd här på PF!

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket tråkigt att höra att man ska byta programledare. Joakim G och Glimne är ju ypperliga och kunniga.

 

Jag har sett Pokermiljonens final två ggr och faktum är att Eckeskog spelar grymt bra och tre av proffsen gör rena nybörjarmisstagen. Sehlstedt tvekar hela vägen till all-in, ser desperat ut och betar inkonsekvent hela vägen. Klart man ser att han inte har något. Sonnert spelar medelmåttiga händer och hans syn på 50k när det är uppenbart att Eckeskog fått färg är ju rena nybörjaren. Rahms all-in är oxå något av det sämsta jag sett. Nej de måste ha underskattat de två kvalspelarna. Henriksson var rätt imponerande i alla omgångarna och vann på bra spel även om han hade rätt mycket tur med A5.

 

Man blir rätt nyfiken på hur mkt turneringar du scoopar hem varje år med tanke på hur dåliga vi på finalbordet var :) Bengan har troligen mest internationella meriter av alla svenskar i år (Storåkers enda konkurrent där). Mats har bla en andraplats i en stor turnering under EPT-Barcelona, en andraplats i Prosharks invitational, samt 3 raka finalbord i söndagsturneringara online som facit under 2005. Jag har finalbord i 4 av de 5 största svenska turneringarna som varit under 2005, med placeringarna 1, 2, 4 och 6, samt 18e plats i WPT-finalen och placering även i WSOP main.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket tråkigt att höra att man ska byta programledare. Joakim G och Glimne är ju ypperliga och kunniga.

 

Jag har sett Pokermiljonens final två ggr och faktum är att Eckeskog spelar grymt bra och tre av proffsen gör rena nybörjarmisstagen. Sehlstedt tvekar hela vägen till all-in, ser desperat ut och betar inkonsekvent hela vägen. Klart man ser att han inte har något. Sonnert spelar medelmåttiga händer och hans syn på 50k när det är uppenbart att Eckeskog fått färg är ju rena nybörjaren. Rahms all-in är oxå något av det sämsta jag sett. Nej de måste ha underskattat de två kvalspelarna. Henriksson var rätt imponerande i alla omgångarna och vann på bra spel även om han hade rätt mycket tur med A5.

 

lolla mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket tråkigt att höra att man ska byta programledare. Joakim G och Glimne är ju ypperliga och kunniga.

 

Jag har sett Pokermiljonens final två ggr och faktum är att Eckeskog spelar grymt bra och tre av proffsen gör rena nybörjarmisstagen. Sehlstedt tvekar hela vägen till all-in, ser desperat ut och betar inkonsekvent hela vägen. Klart man ser att han inte har något. Sonnert spelar medelmåttiga händer och hans syn på 50k när det är uppenbart att Eckeskog fått färg är ju rena nybörjaren. Rahms all-in är oxå något av det sämsta jag sett. Nej de måste ha underskattat de två kvalspelarna. Henriksson var rätt imponerande i alla omgångarna och vann på bra spel även om han hade rätt mycket tur med A5.

 

Man blir rätt nyfiken på hur mkt turneringar du scoopar hem varje år med tanke på hur dåliga vi på finalbordet var :) Bengan har troligen mest internationella meriter av alla svenskar i år (Storåkers enda konkurrent där). Mats har bla en andraplats i en stor turnering under EPT-Barcelona, en andraplats i Prosharks invitational, samt 3 raka finalbord i söndagsturneringara online som facit under 2005. Jag har finalbord i 4 av de 5 största svenska turneringarna som varit under 2005, med placeringarna 1, 2, 4 och 6, samt 18e plats i WPT-finalen och placering även i WSOP main.

 

Sjukaste uppägningen ja varit me om! :lol:8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde även bomba Unibet med mail angående att byta ut Jocke.

 

När det gäller pokerspelandet så undrar jag om folk är riktigt friska. Man hyllar en 0,5 spelare som Eckeskog och dissar Bo och bengt Sonnert som är bland de bästa vi har i sverige. Bengt S är väl en av de som vunnit mest på cashgame i sverige i år....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket tråkigt att höra att man ska byta programledare. Joakim G och Glimne är ju ypperliga och kunniga.

 

Jag har sett Pokermiljonens final två ggr och faktum är att Eckeskog spelar grymt bra och tre av proffsen gör rena nybörjarmisstagen. Sehlstedt tvekar hela vägen till all-in, ser desperat ut och betar inkonsekvent hela vägen. Klart man ser att han inte har något. Sonnert spelar medelmåttiga händer och hans syn på 50k när det är uppenbart att Eckeskog fått färg är ju rena nybörjaren. Rahms all-in är oxå något av det sämsta jag sett. Nej de måste ha underskattat de två kvalspelarna. Henriksson var rätt imponerande i alla omgångarna och vann på bra spel även om han hade rätt mycket tur med A5.

 

Man blir rätt nyfiken på hur mkt turneringar du scoopar hem varje år med tanke på hur dåliga vi på finalbordet var :) Bengan har troligen mest internationella meriter av alla svenskar i år (Storåkers enda konkurrent där). Mats har bla en andraplats i en stor turnering under EPT-Barcelona, en andraplats i Prosharks invitational, samt 3 raka finalbord i söndagsturneringara online som facit under 2005. Jag har finalbord i 4 av de 5 största svenska turneringarna som varit under 2005, med placeringarna 1, 2, 4 och 6, samt 18e plats i WPT-finalen och placering även i WSOP main.

 

Jag borde inte svara på detta eftersom jag inte skrev inlägget.

Men tycker att det börjar bli lite patetisk med alla försvarstal och "hålla varann om ryggen" (eller vad det nu heter).

 

Oavsett vad (Vitas) gerulatis tycker om finalspelet, menar du att det är helt omöjligt att ni som har pokerspelandet som levebröd aldrig kan spela dåligt?

Så vitt jag kan se så har gerulatis synpunkter på finalspelet, men du kontrar med att rapa upp en massa andra titlar?

 

/schenker (som tolkar proffs och amatör som sig bör, d v s att den huvudsakliga skillnaden är varifrån inkomsten kommer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...