Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Legato, du läser den här tråden som fan läser bibeln.

 

Ingen har bett dig erkänna något. Massor av människor vill diskutera handen. Många håller dessutom med dig. Det är du som har tolkat att dom som inte håller med dig håller på med random påhopp och sedan drar du slutsatser utifrån det och slår i från dig all kritik som om du vore en treåring som inte vill äta upp maten.

 

och snälla, sluta med det jävla tramset om hur saker och ting är i Sverige och hur "svensk" man är om man är avundsjuk och småsint.

 

PS. Tipsa gärna om forumet där man diskuterar poker. Vilket är det?

 

Skulle gissa att han avser det forum där han är moderator:

"Legato, moderator www.wsop.info/se"

Det finns en motsvarande tråd på det forumet där han utsätts för ungefär samma kritik och frenetiskt slår ifrån sig genom att tex kalla Tobias för Lillkillen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår inte varför vissa här försöker förlöjliga allt Legato skriver här?

Vad är problemet?..

 

Inse fakta Tobias Eckeskog spelade handen otroligt dåligt, Och det var ej många händer han spelade bra/rätt under hela turneringen och då pratar jag ej bara finalbord. Killen ska vara glad och nöjd, För med sådant spel som han spelade kommer han alldrig lyckas med ngt liknande igen.

Men han lyckades ENDAST tack vare omedveten flax med timingen och otrolig kortflyt och sjuk träffprocent GRATTIS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moget att som stort fett proffs kasta ur sig en 100k utmaning till rookies som spelar på 5$ nivå i vanliga fall för att bevisa att man minsann inte spelat en hand fel....

 

Fan vilken smurf du är legato, hoppas verkligen att det inte finns så många fler "proffs" som beter sig så muppigt bara för att dom inte klarar av att få kritik av nån som tycker att dom spelat en hand fel. Inget som säger att man måste hålla med i kritiken men kasta ur sig sånt skit är lamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moget att som stort fett proffs kasta ur sig en 100k utmaning till rookies som spelar på 5$ nivå i vanliga fall för att bevisa att man minsann inte spelat en hand fel....

 

Fan vilken smurf du är legato, hoppas verkligen att det inte finns så många fler "proffs" som beter sig så muppigt bara för att dom inte klarar av att få kritik av nån som tycker att dom spelat en hand fel. Inget som säger att man måste hålla med i kritiken men kasta ur sig sånt skit är lamt.

 

Återigen så vänder o vrider ni på hans uttalande här i tråden och kallar honom för saker.

Då är frågan vem som beter sig moget och kastar ur sig skit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Jag tänkte lägga ner detta, men när folk kommer med rena LÖGNER så orkar jag inte bara titta på. I ren naivitet så tror jag någon LÄSER vad som skrivs...

 

Doc; Frenetiskt slår ifrån mig? Är du läskunnig? Jag skrev "lillkillen" i det FÖRSTA inlägget. Hur i h-ete är det att frenetiskt slå ifrån mig? Vidare förklarade jag att det inte var nedsättande, lika lite som "juniorerna", men faktum kvarstår, han är yngre än mig. Ang. diskussionen om spelet så var det dock samma sak på WSOP som här. De flesta rutinerade spelare tyckte Eckeskog spelade dåligt medan låglimitspelare tycker han spelade bra.

 

gazgul; Förklara för mig vad felet är? Nu var det iofs inte 100k, utan 10k-100k, men att försöka återspegla sanningen bryr sig uppenbarligen knappt någon om. Jag visade att jag inte bara pratar utan kan backa det jag sagt med att anta en utmaning. Han hävdade att han kunde läsa mig som en öppen bok. Om det är sant kan han ju få fan och hans moster att stejka honon, eller hur? Det hade inte varit några problem för honom att få ihop 10 miljoner OM DET HAN SA VAR SANT . Eller hur? Jag hade GÄRNA stejkat 100k om han skulle spela mot något annat proffs och jag TRODDE på att han kunde läsa detta proffs som en öppen bok. Problemet nu är väl att precis alla fattar att det var skitsnack. Men istället för att vända sig mot hans skitsnack så vänder sig folk mot min utmaning. Hur mår ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vrider och vänder jag på? Han utmanade en low limit spelare att spela om 100000 eller har jag sett fel?

 

När han utmanade hade han inte någon aning om vilken nivå killen spelade på? Men med tanke på att han vägrade ge sig och upprepade sin "utmärkta" analys på spelet kunde man tro att han var var en som spelar på högre nivåer. Så jag ser inte felet med en utmaning?

 

Sen att legato tar tid till sig att följa tråden och kommentera sitt spel tycker jag är kul, men många väljer att hacka på honom. Känns ungefär som ett cs-forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skrev "lillkillen" i det FÖRSTA inlägget. Hur i h-ete är det att frenetiskt slå ifrån mig? Vidare förklarade jag att det inte var nedsättande, lika lite som "juniorerna", men faktum kvarstår, han är yngre än mig.

Ok, pysen jag får väl tro dig på ditt ord att du ofta kallar yngre personer för lillkillen då du talar med dem. :D

 

Eftersom du inte ser vad som pågår trots att flera har gett dig hintar: det är dags att lägga ner. Folk sitter hemma och vrider sig av skratt varje gång du lockas in i en ny diskussion du inte kan vinna. Du gjorde bort dig omedelbart då du började diskutera din förlust genom att försöka ringakta din motståndare och du gör bort dig mer o mer för varje inlägg du skriver.

När dammet lagt sig så minns ingen vad som hände i Pokermiljonen men alla minns hur du fullständigt tappade ansiktet i diskussionen som följde.

Om du skall lära dig något av detta så är det att alltid uppträda som en värdig vinnare/förlorare och tacka motståndaren och vissa honom respekt. Då får även du vår respekt. Nu är du tyvärr bara sorglig och ett tecken på att vissa pokerspelare spelar för mycket och umgås med folk för lite. Men du växer nog också upp en dag och mognar, lillkillen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc; Ja du, jag tycker vi låter läsarna avgöra vem som beter sig värdigt respektive ovärdigt. Fortsätt du med helt irrelevanta inlägg fyllda med lögner och påhopp. Du är tuff bakom anonymiteten på Internet - grattis! Din respekt är det sista jag vill ha...

 

Tack johansen och stugan :) Jag är ärligt talat helt ställd... Ett pokerforum där handanalyser av proffs ogillas av majoriteten av skribenterna. Fascinerande... Men men, jag börjar förstå mentaliteten... Alla vunna händer är välspelade, alla förlorade händer dåligt spelade och om man anser sig spelat en hand man förlorat bra så är man visst automatiskt en dålig förlorare. Lol...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte ser vad som pågår trots att flera har gett dig hintar: det är dags att lägga ner. Folk sitter hemma och vrider sig av skratt varje gång du lockas in i en ny diskussion du inte kan vinna. Du gjorde bort dig omedelbart då du började diskutera din förlust genom att försöka ringakta din motståndare och du gör bort dig mer o mer för varje inlägg du skriver.

När dammet lagt sig så minns ingen vad som hände i Pokermiljonen men alla minns hur du fullständigt tappade ansiktet i diskussionen som följde.

Om du skall lära dig något av detta så är det att alltid uppträda som en värdig vinnare/förlorare och tacka motståndaren och vissa honom respekt. Då får även du vår respekt. Nu är du tyvärr bara sorglig och ett tecken på att vissa pokerspelare spelar för mycket och umgås med folk för lite. Men du växer nog också upp en dag och mognar, lillkillen.

 

 

Egentligen tänkte jag skita i den här tråden men nu börjar det gå överstyr tycker jag. Vad menar du med att Legato gör bort sig? Vilka skrattar åt honom? De med 10 inlägg som reggade sig 15 december som har skrivt ungerfär så här på de 3 sista sidorna: "JÄvla loooooser, shit att du utmanar Low- LImiT spelare, jävla tomte". Ja, det var inte ordagrant (säger man så). Men det roligaste är ju helt klart att ni tycker han gör bort sig som berättar att han tycker Eckelskog spelar handen fel, får man inte säga sin syn på det hela bara för man är proffs? Eller har det med något annat att göra? Är Legato inte tillräckligt känd?

 

 

Jo, förresten, trots alla inlägg om hur Legato gör bort sig så fortsätter han svara, om än med en kanske lite hårdare ton, men ändå en bra ton och det visar väl att han inte gör bort sig.

Nej, jag håller på dig Legato!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är anledningen till att man skall dela upp forumet i olika nivåer. De som vill disskutera 0,1 osv kan får göra det och hävda "jag spelade bra...jag vann ju potten..."

 

Ruggigt less på att läsa all värdelösa inlägg från micorspelare som vet och kan bäst. När för en gångs skulle en DUKTIGT spelare som Legato disskuterar en HH så börjar folk att klanka ner på han. Det man saknar på pokerforum är just analys och åsikter från duktiga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, det här var ju roligt. Jag står på ruterkungs och HasseAs sida också. Alla som inte skrattar åt legato är de som inte ens orkar skriva i denna tråden, och det är bra många fler än de som skriver. Legato kunde ju gjort som phil ivey när han blev synad på en bluff.

 

Kille vid bordet som föröker småtilta Phil: "Look, now you have wasted xxx xxx chips. haha."

 

Phil: Wasted?

 

Sen var det slutnsackat om det.

 

Nu är detta taget ur mitt minne så orden kan ha varit något annorlunda ordföljd men kontentan är där...

 

Men istället försöker Legato ge en liten bakgrund till varför han gör som han gör. Det är väl snällt. Går man på vad man tror är rätt, och har rätt oftast, så spelar man bra. Sen att man blir upptäckt ibland är väl ingen nyhet. Uppenbarligen trodde legato väldigt väldigt hårt på just sin read, eftersom han argumenterar för sig med näbbar och klor. Antagligen gör han alltid det (går hårt på sin read). Och det är bland annat det som gör honom duktig eftersom han ofta har rätt. Sen att han hade fel just denna gång är ju bara normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Egentligen tänkte jag skita i den här tråden men nu börjar det gå överstyr tycker jag. Vad menar du med att Legato gör bort sig? Vilka skrattar åt honom? De med 10 inlägg som reggade sig 15 december som har skrivt ungerfär så här på de 3 sista sidorna: "JÄvla loooooser, shit att du utmanar Low- LImiT spelare, jävla tomte". Ja, det var inte ordagrant (säger man så). Men det roligaste är ju helt klart att ni tycker han gör bort sig som berättar att han tycker Eckelskog spelar handen fel, får man inte säga sin syn på det hela bara för man är proffs? Eller har det med något annat att göra? Är Legato inte tillräckligt känd?

 

 

Jo, förresten, trots alla inlägg om hur Legato gör bort sig så fortsätter han svara, om än med en kanske lite hårdare ton, men ändå en bra ton och det visar väl att han inte gör bort sig.

Nej, jag håller på dig Legato!

Vi borde nog alla skita i den här tråden (eller på den :D ) som den har utvecklat sig, men eftesom jag inser att vissa missförstod mitt inlägg så vill jag försöka klargöra vad jag menar.

 

Vad jag menar med att han gör bort sig är att han på olika sätt försökt ringakta Tobias prestation genom att säga att han spelade dåligt, weak-tight, en calling station och dessutom kallade honom för "lillkillen". Det riktigt lyser dålig förlorare om sådan argumentation och det retar en hel del ava oss. Man kan möjligen ta en kort saklig diskussion kring spelet efteråt men är man den förlorande parten som dessuotm gjort en rejäl felbedömning så kan man ju aldrig vinna den diskssionen med hedern någrlunda i behåll. Det verkar de andra proffsen någorlunda förstått och Bo står ensam kvar och argumenterar för något som aldrig kan leda till att hans situation förbättras.

De flesta som tycker Bo gör bort sig har nog helt enkelt retat sig på hans försök att förnedra och nedvärdera en värdig motståndare som slog honom fair and square. Sånt är aldrig snyggt.

 

Nog för mig i denna icke-fråga. Hoppas bara att någon lärt sig något av diskussionen. Och jag talar inte om Pokerkunskap.

 

Och Bo: Eftersom jag förstår att det är svårt att lyssna på oss vidriga lågt stående individer som kritiserar dig, fråga dina vänner om de tycker du skall fortsätta debattera detta på et publikt forum. Fråga dem om om de tycker det är Ok att kalla en person lillkillen efter att han slagit dig. Fråga dem du litar på om råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Egentligen tänkte jag skita i den här tråden men nu börjar det gå överstyr tycker jag. Vad menar du med att Legato gör bort sig? Vilka skrattar åt honom? De med 10 inlägg som reggade sig 15 december som har skrivt ungerfär så här på de 3 sista sidorna: "JÄvla loooooser, shit att du utmanar Low- LImiT spelare, jävla tomte". Ja, det var inte ordagrant (säger man så). Men det roligaste är ju helt klart att ni tycker han gör bort sig som berättar att han tycker Eckelskog spelar handen fel, får man inte säga sin syn på det hela bara för man är proffs? Eller har det med något annat att göra? Är Legato inte tillräckligt känd?

 

 

Jo, förresten, trots alla inlägg om hur Legato gör bort sig så fortsätter han svara, om än med en kanske lite hårdare ton, men ändå en bra ton och det visar väl att han inte gör bort sig.

Nej, jag håller på dig Legato!

Vi borde nog alla skita i den här tråden (eller på den :D ) som den har utvecklat sig, men eftesom jag inser att vissa missförstod mitt inlägg så vill jag försöka klargöra vad jag menar.

 

Vad jag menar med att han gör bort sig är att han på olika sätt försökt ringakta Tobias prestation genom att säga att han spelade dåligt, weak-tight, en calling station och dessutom kallade honom för "lillkillen". Det riktigt lyser dålig förlorare om sådan argumentation och det retar en hel del ava oss. Man kan möjligen ta en kort saklig diskussion kring spelet efteråt men är man den förlorande parten som dessuotm gjort en rejäl felbedömning så kan man ju aldrig vinna den diskssionen med hedern någrlunda i behåll. Det verkar de andra proffsen någorlunda förstått och Bo står ensam kvar och argumenterar för något som aldrig kan leda till att hans situation förbättras.

De flesta som tycker Bo gör bort sig har nog helt enkelt retat sig på hans försök att förnedra och nedvärdera en värdig motståndare som slog honom fair and square. Sånt är aldrig snyggt.

 

Nog för mig i denna icke-fråga. Hoppas bara att någon lärt sig något av diskussionen. Och jag talar inte om Pokerkunskap.

 

Och Bo: Eftersom jag förstår att det är svårt att lyssna på oss vidriga lågt stående individer som kritiserar dig, fråga dina vänner om de tycker du skall fortsätta debattera detta på et publikt forum. Fråga dem om om de tycker det är Ok att kalla en person lillkillen efter att han slagit dig. Fråga dem du litar på om råd.

 

 

Jag har inte bestämt mig för om jag ska skriva ett långt långt inlägg tillbaka eller bara skita i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato!

 

Vi är många här som försvarat ditt spel och påtalat att Eckeskog spelade handen mot dig uruselt. Sedan att det finns microlimitspelare som "läser" dig som en öppen bok från TV-soffan det får man nog ta helt enkelt iom att forumet är såpass stort. Det visar ju bara att vi behöver jobba lite mer med pedagogiken här på forumet! ;)

 

Efter att läst vad en del skrivit i denna tråd så finns det nog inte så stort hopp för vissa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Doc säger, så är det inte kritiken på hur Eckeskog spelade specifika händer som man reagerar på. Utan hur Bo tacklat förlusten. Kan inte förstå hur han missat det.

Är det verkligen så surt att som erkännt pokerproffs, bli utslagen av en Internet kvalificerad spelare? Eller vad är grejjen?

 

Att du fortsätter säga att du står fast vid att han spelade dåligt spelar ingen roll. Endel tycker att han gjorde en bra syn, andra inte. Jag är en av de som tycker Tobias gjorde en konstig syn med 7 5. Men det är inte relevant, det är hur du tacklar förlusten mot honom som jag reagerar på.

 

Ruterkung: Vad snackar du om? Även du har ju missat hela poängen. Vi säger inte att Bo gör bort sig när han säger att Eckeskog spelade handen fel. Utan hur han tacklar förlusten. Du måste vara en sån där "Lillekille" som spelar 0.1-0.2 på nätet va? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...