Folke Rosvall Postad 19 timmar sedan Rapport Postad 19 timmar sedan Nu är det snart dags för ATGs största jackpot-omgång någonsin med cirka 130 miljoner till en ensam vinnare. Förra gången, på nyårsafton, lämnade jag in ett system på knappt 500 kronor. Jag fick ett rätt. Den här gången lämnar jag också in ett system på knappt 500 kronor. Två rätt eller fler vore en stor framgång. Fem rätt och pengar (?) kan jag nog bara drömma om. 2 Citera
Markus8000 Postad 18 timmar sedan Författare Rapport Postad 18 timmar sedan 25 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Nu är det snart dags för ATGs största jackpot-omgång någonsin med cirka 130 miljoner till en ensam vinnare. Förra gången, på nyårsafton, lämnade jag in ett system på knappt 500 kronor. Jag fick ett rätt. Den här gången lämnar jag också in ett system på knappt 500 kronor. Två rätt eller fler vore en stor framgång. Fem rätt och pengar (?) kan jag nog bara drömma om. Känns som jag redan vunnit på jackpoten idag på tunnelbanan. Min Malin är helt omdömeslös och tog idag en verbal fight med uppenbart drogade snubbar med plantor på vagnen. Det rann ut i sanden genom att dom drog. Hon kommer göra att jag skadar mig men sjukt häftigt att hon alltid bara står upp för det som är rätt. Som en liten terrier med stora blå ögon. 2 Citera
Babushka1 Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan 17 timmar sedan, säger Markus8000 : Ja, den är rätt självklar att gå på. Allt talar för honom i princip. Meeen, jag lägger en del av äggen i korgen att Jorma kör bort honom. Gubben är snart 100 år och har aldrig egentligen varit bra på att köra en häst bakifrån. Tolkar saken som att du inte heller har nån aning Folke, men tack för att du försökte. Ibland så är en AKo på 876 svår att sälja bara. WP Citera
Folke Rosvall Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan 5 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Förra gången, på nyårsafton, lämnade jag in ett system på knappt 500 kronor. Jag fick ett rätt. Den här gången lämnar jag också in ett system på knappt 500 kronor. Två rätt eller fler vore en stor framgång. Fem rätt och pengar (?) kan jag nog bara drömma om. Det blev ett rätt den här gången också. 1 Citera
Folke Rosvall Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan Sju hästar inom "boxen". Det skrällde inte alltför mycket. Mitt system byggde för mycket på skrällar. Citera
Lobo Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan (redigerade) Den 2026-01-09 kl 16:52, säger Markus8000 : Säga vad man vill om v85 men vi har mycket extra pengar i morgon. Jag läste någonstans att spelvärde är 100 % men är lite osäker på hur själva formeln för den uträkningen ser ut. Någon som vill hjälpa till att förklara? Det är inget riktigt spelvärde. Folke brukar räkna vad som betalas tillbaka till spelarna för hela omgången, det är väl det som menas även här. Spelvärde som vi definierar det kommer från bettingvärlden. Om en häst har 50 % chans och oddset är 2,10, då blir spelvärdet 105, breakeven är 100. Man använder samma metod på riksspelen. Är insatsfördelningen 35 % och chansen 40, då kan man invertera insatsfördelningen och multiplicera med chansen för att hitta spelvärdet på varje enskild häst (1 / 0,35 x 40 = 114). Det är inte helt stabilt, eftersom utdelningen beror på hela kollektivet, dessutom tar det inte hänsyn till skatten på omgången. Redigerad 11 timmar sedan av Lobo Citera
Babushka1 Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Det blev ett rätt den här gången också. Vi var en nos och en sjuk häst ifrån deg. Citera
Recommended Posts