Folke Rosvall Postad Onsdag kl 11:14 Rapport Postad Onsdag kl 11:14 1 timme sedan, säger Markus8000 : Vad tror du själv om matchen och har du hittat några jackpot-drag till lördagens v75? Från början trodde jag att 2.55 är ett bra odds för svensk seger, men ju mer jag tänker på det desto mer lutar jag åt att 3.45 för oavgjort är ett bättre spel. Kan undra vad Lobo tror är det bästa spelet. Nej jag har inga synpunkter på lördagens V75. Citera
Lobo Postad Onsdag kl 15:21 Rapport Postad Onsdag kl 15:21 4 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Från början trodde jag att 2.55 är ett bra odds för svensk seger, men ju mer jag tänker på det desto mer lutar jag åt att 3.45 för oavgjort är ett bättre spel. Kan undra vad Lobo tror är det bästa spelet. Nej jag har inga synpunkter på lördagens V75. Jag tycker det är en 'stay away'-match. Måste jag välja, så säger jag Sverige till 2,55. Oavsett så hade jag inte spelat emot Sverige ändå. 1 Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 02:33 Rapport Postad igår kl 02:33 11 timmar sedan, säger Lobo : Jag tycker det är en 'stay away'-match. Måste jag välja, så säger jag Sverige till 2,55. Oavsett så hade jag inte spelat emot Sverige ändå. Ok. Ingen av oss verkar särskilt intresserade av att satsa pengar på den här matchen. Det skulle kunna tolkas så att oddsen är rätt satta. Inget sticker ut. Men låt oss se vem som träffade rätt. Lobo etta, jag kryss eller Markus8000 tvåa. Matchen spelas i morgon fredag. 1 Citera
Ola Brandborn Postad igår kl 10:31 Rapport Postad igår kl 10:31 För mig är det väl för att jag tror att Schweiz är bättre än Sverige, men jag vill inte satsa pengar på det och sitta och behöva heja på Schweiz. Heja på Sverige kan jag göra gratis så att säga... Kryss är nog inget tossigt spel, men så tråkigt att kolla på en match då och "jobba in" oavgjort. 1 Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 11:55 Rapport Postad igår kl 11:55 Den 2025-10-08 kl 10:40, säger Markus8000 : har du hittat några jackpot-drag till lördagens v75? När jag gick in på startlistan för V75 och klickade på kupong fick jag se något som jag aldrig har sett förut. Man kunde klicka på "Fråga AI" och då kom man till "Elli". Även ATG vill hänga på AI-hajpen. 1 Citera
Markus8000 Postad igår kl 14:27 Författare Rapport Postad igår kl 14:27 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : När jag gick in på startlistan för V75 och klickade på kupong fick jag se något som jag aldrig har sett förut. Man kunde klicka på "Fråga AI" och då kom man till "Elli". Även ATG vill hänga på AI-hajpen. Hur hade du reagerat om Trillske eller nån annan legend för 10 år sen sagt att ”Folke, om 10 år kommer du ta hjälp av en robot för att sy ihop v75”? Sen verkar ATG:s robot använda Micke Nybbe osv som underlag så föreslår att du kör ett eget system. Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 16:50 Rapport Postad igår kl 16:50 2 timmar sedan, säger Markus8000 : Hur hade du reagerat om Trillske eller nån annan legend för 10 år sen sagt att ”Folke, om 10 år kommer du ta hjälp av en robot för att sy ihop v75”? Jag hade förmodligen trott att det var möjligt. Men jag hade inte trott att roboten skulle gå plus med tanke på det stora avdraget. Framför allt inte om systemen hade varit offentliga. 2 timmar sedan, säger Markus8000 : Sen verkar ATG:s robot använda Micke Nybbe osv som underlag så föreslår att du kör ett eget system. Jag hade antagligen gått back i vilket fall. Citera
Markus8000 Postad 22 timmar sedan Författare Rapport Postad 22 timmar sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Jag hade förmodligen trott att det var möjligt. Men jag hade inte trott att roboten skulle gå plus med tanke på det stora avdraget. Framför allt inte om systemen hade varit offentliga. Jag hade antagligen gått back i vilket fall. Ja, det var kanske aktuellt med bottar i poker redan på den tiden. Jag kommer faktiskt inte ihåg. Sen kanske det går att argumentera för att Harry Boy är en form av bot och den är framgångsrik. Har du eller någon annan sett en redogörelse för hur Harry räknar fram sina system? Citera
Folke Rosvall Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan 6 timmar sedan, säger Markus8000 : Sen kanske det går att argumentera för att Harry Boy är en form av bot och den är framgångsrik. Framgångsrik för ATG? Att omsättningen stiger? Ja i det avseendet har Harry Boy förmodligen varit framgångsrik. Men om spelarna har tjänat på Harry Boy är nog tveksamt. 6 timmar sedan, säger Markus8000 : Har du eller någon annan sett en redogörelse för hur Harry räknar fram sina system? Nej det har jag inte. Citera
Markus8000 Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan 4 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Framgångsrik för ATG? Att omsättningen stiger? Ja i det avseendet har Harry Boy förmodligen varit framgångsrik. Men om spelarna har tjänat på Harry Boy är nog tveksamt. Nej det har jag inte. Varför skulle framgången mätas i huruvida den stora massan går plus, tänker du? Citera
Folke Rosvall Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 2 timmar sedan, säger Markus8000 : Varför skulle framgången mätas i huruvida den stora massan går plus, tänker du? Det beror väl på vilket perspektiv man har. Man kan ju se det både ur ATGs synvinkel och ur spelarnas synvinkel. Du såg uppenbarligen det hela ur ATGs synvinkel. Citera
Folke Rosvall Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Den 2025-10-05 kl 19:49, säger Folke Rosvall : Är inte 2.55 ett ganska bra odds för svensk seger? Jag gissar att det sjunker när matchen närmar sej. Som jag trodde. Nu när matchen närmar sej sjunker oddset. Svenska Spel erbjuder nu 2.40 och Unibet 2.32. Citera
Markus8000 Postad 9 timmar sedan Författare Rapport Postad 9 timmar sedan 20 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Det beror väl på vilket perspektiv man har. Man kan ju se det både ur ATGs synvinkel och ur spelarnas synvinkel. Du såg uppenbarligen det hela ur ATGs synvinkel. Nej, jag såg det från spelarnas perspektiv med utgångspunkt i att typ hälften av stora vinsterna kommit därifrån. Så min fråga kvarstår, varför väljer du att likställa HB:s framgång med att hela populationen spelare ska gå plus? Citera
Lasery Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 36 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Som jag trodde. Nu när matchen närmar sej sjunker oddset. Svenska Spel erbjuder nu 2.40 och Unibet 2.32. Det är nu man smaskar nöjjt med läpparna o kliver in på schweizerostarna Citera
Folke Rosvall Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 26 minuter sedan, säger Markus8000 : Nej, jag såg det från spelarnas perspektiv med utgångspunkt i att typ hälften av stora vinsterna kommit därifrån. Är det så? Jag trodde att det bara var ibland som storvinsterna kom från Harry Boy. 27 minuter sedan, säger Markus8000 : Så min fråga kvarstår, varför väljer du att likställa HB:s framgång med att hela populationen spelare ska gå plus? Då förstår jag vad du menar. Harry Boy-spelarna är en sak och dom övriga spelarna är en annan sak. Citera
Folke Rosvall Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 16 minuter sedan, säger Lasery : Det är nu man smaskar nöjjt med läpparna o kliver in på schweizerostarna Ja oddset för Schweizisk seger växer när matchen närmar sej. Citera
Lobo Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 7 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Men om spelarna har tjänat på Harry Boy är nog tveksamt. Nej, spelarkåren som helhet går inte plus på Harry Boy. Citera
Lobo Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan Det var ju en rejäl avvikelse när en spelare som använde Harry Boy Chans blev ensam vinnare och kammade hem över 100 miljoner kronor på nyårsafton. Jag var tvungen att kolla om han även hade haft rätt boostnummer. I så fall hade vinsten landat på omkring en miljard kronor. Vinsttaket för Boost är dock 100 miljoner kronor totalt. Föga överraskande att kontrollteamet gjort sitt jobb mot exceptionella utbetalningar. https://atg-extern.kb.kundo.se/guide/vad-ar-v75-boost-och-hur-fungerar-det?category=hast 1 Citera
Folke Rosvall Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 1 timme sedan, säger Lobo : spelarkåren som helhet Jag antar att du menar alla som spelar på Harry Boy. Citera
Lobo Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 4 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Jag antar att du menar alla som spelar på Harry Boy. Ja, det var Harry Boy ni diskuterade. Citera
Folke Rosvall Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan Jag drar slutsatsen att Harry Boy är en bra affär för ATG men inte för dom som spelar Harry Boy. 1 Citera
Lobo Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan Lite wierda saker hände på Halmstad i onsdags. Det är möjligt att Markus spelade V86 och såg loppet. Bolag - Laredo Boko - Ture L.A. (odds) ATG 1,70 - 2,27 Nordicbet 4,05 - 1,39 Unibet 3,75 - 1,36 Strecken var: Laredo Boko 19%, Ture L.A. 70%. Loppet gick som förväntat på förhand. Ture L.A. tog enkelt ledningen och Laredo Boko följde bakom utan möjlighet att komma ut. I sista sväng kör Dwight Peters undan med Ture L.A., vilket gav Bergh bakom Laredo Boko chansen att enkelt blåsa förbi. När man ser helheten på körning, odds och streck ser det så klart misstänkt ut. 1 Citera
Markus8000 Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 1 timme sedan, säger Lobo : Lite wierda saker hände på Halmstad i onsdags. Det är möjligt att Markus spelade V86 och såg loppet. Bolag - Laredo Boko - Ture L.A. (odds) ATG 1,70 - 2,27 Nordicbet 4,05 - 1,39 Unibet 3,75 - 1,36 Strecken var: Laredo Boko 19%, Ture L.A. 70%. Loppet gick som förväntat på förhand. Ture L.A. tog enkelt ledningen och Laredo Boko följde bakom utan möjlighet att komma ut. I sista sväng kör Dwight Peters undan med Ture L.A., vilket gav Bergh bakom Laredo Boko chansen att enkelt blåsa förbi. När man ser helheten på körning, odds och streck ser det så klart misstänkt ut. Det där var anmärkningsvärt. Följde inte live men såg loppet i efterhand. Ture kanske var bedrövlig i värmningen? Hur räknar man ut sannolikheten för att någon av fyra matchresultaten med oddsen 3.35, 2.48, 2.38 och 2.40 ska sitta? Citera
Folke Rosvall Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 20 minuter sedan, säger Markus8000 : Hur räknar man ut sannolikheten för att någon av fyra matchresultaten med oddsen 3.35, 2.48, 2.38 och 2.40 ska sitta? Om jag har fattat din fråga rätt så är sannolikheten att alla fyra faller 1 / (3.35 x 2.48 x 2.38 x 2.40) = 2%. Att minst någon vinner borde därför vara 98%. 1 Citera
Markus8000 Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Om jag har fattat din fråga rätt så är sannolikheten att alla fyra faller 1 / (3.35 x 2.48 x 2.38 x 2.40) = 2%. Att minst någon vinner borde därför vara 98%. Jag hoppas du har rätt för då finns god chans att hitta 12 rätt på ET ikväll. Något jag inte är bortskämd med. Citera
Recommended Posts