Folke Rosvall Postad 7 Juni Rapport Postad 7 Juni 17 minuter sedan, säger Markus8000 : Kul Folke. Ser ut som frugans rader brukar se ut. Går hon plus? Citera
Markus8000 Postad 7 Juni Författare Rapport Postad 7 Juni 16 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Går hon plus? I längden skulle det förvåna mig något alldeles oerhört. Just 2025 så tog hon sitt för året första inlämnade 72 raders till 6 rätt på jägers 12 april så det kan hon spela många gånger för. Hon låste då favoriten med 23-oddsaren nova mahiron pga namnet. Jag tror själv inte namnen har någon korrelation med resultaten. Citera
Markus8000 Postad 7 Juni Författare Rapport Postad 7 Juni Din rad hade efter 3 avdelningar fortfarande stått kvar på noll rätt Folke. Roliga lopp i alla fall där hästarna nästan ser ut som kallblod på upploppet. Roligt att alla kuskar i förhandsintervjuerna sagt att man inte kan köra lika tidigt, men loppen ändå visat upp helt omdömeslösa spetsrusningar. Citera
Folke Rosvall Postad 7 Juni Rapport Postad 7 Juni 9 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag gissar att jag får 4-5 rätt. Det blev 4 rätt så jag gissade ganska bra. Bästa placering av mina hästar i varje lopp blev: 2 2 2 1 1 1 1 Ur den synvinkeln var systemet kanske inte så tokigt, men 4 rätt ger inga pengar. Jag är glad att jag inte lämnade in systemet. Citera
Folke Rosvall Postad 7 Juni Rapport Postad 7 Juni 1 timme sedan, säger Markus8000 : Din rad hade efter 3 avdelningar fortfarande stått kvar på noll rätt Folke. Roliga lopp i alla fall där hästarna nästan ser ut som kallblod på upploppet. Ja det gick inte så bra i början, men sedan bättre. Om jag hade spelat dagens dubbel så hade jag båda loppen rätt, men återbetalningen hade blivit mindre än insatsen. Citera
Markus8000 Postad 25 Juni Författare Rapport Postad 25 Juni Kusligt nära i söndags på Kalmar, men hade svullhuvud och helgarderade Affes lopp i stället för att måla på i lopp 5. Lätt vara efterklok men det är ganska entydigt att 1640 på bra bana i guld knappast är loppen man ska gräva djupt i. Denna helg får dock v75 stå tillbaka något då Challe Oliveira ska gå upp om titeln i UFC:s lättvikt. Nån som ska kolla och vad tror ni? Citera
Folke Rosvall Postad 25 Juni Rapport Postad 25 Juni 26 minuter sedan, säger Markus8000 : Kusligt nära i söndags på Kalmar, men hade svullhuvud och helgarderade Affes lopp i stället för att måla på i lopp 5. Menar du lopp 10 (avdelning 6) ? Citera
Markus8000 Postad 25 Juni Författare Rapport Postad 25 Juni 9 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Menar du lopp 10 (avdelning 6) ? Precis. Tog alla hästar i lopp 6 (10) och spikade häst 4 i lopp 5 (9). Standard hade naturligtvis varit att göra tvärtom. Gjorde lite extra ont när det var min favorit Björn Goop som brände men vi kommer igen. Citera
Folke Rosvall Postad 25 Juni Rapport Postad 25 Juni 1 timme sedan, säger Markus8000 : Precis. Tog alla hästar i lopp 6 (10) och spikade häst 4 i lopp 5 (9). Standard hade naturligtvis varit att göra tvärtom. Gjorde lite extra ont när det var min favorit Björn Goop som brände men vi kommer igen. Du spikade alltså en 12-oddsare? Tja, skulle den ha vunnit så hade det blivit bra utdelning. Citera
Markus8000 Postad 25 Juni Författare Rapport Postad 25 Juni 30 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Du spikade alltså en 12-oddsare? Tja, skulle den ha vunnit så hade det blivit bra utdelning. Inte per automatik. Det var en häst med ännu högre odds som vann just det loppet. Min ambition är att bygga system så man kan träffa såna hästar, utan att se det som en trolig vinnare. De som anser sig riktigt bra på hästar väljer ofta poäng i sin systemuppbyggnad. Jag har inte den precisionen i min ranking. Tror själv variansen i såna system blir mördande till nivån att du inte hinner tugga den edgen på en livstid. Bättre spela mot populationen och då är en rimlig viktning fullt tillräckligt. @Lobo har sannolikt nåt bra resonemang där. Citera
Markus8000 Postad 26 Juni Författare Rapport Postad 26 Juni (redigerade) Det kittlar ändå när man får Challe till över 4x. Utan känslor hade det varit självklart. Han har smulat Gaethje, Chandler * 2 och Poirier. Nu ska Topuria upp en viktklass och möta detta lejon. Tycker Ilia ser liten ut mot Herbert och Challes ram är stor i lättvikten. Gått från hopplöst till bättre. Edit: Ilias pp i guld är iaf bland det snyggaste jag sett. Häpnadsväckande att inte bära ring i rött guld med den dinkan. Redigerad 26 Juni av Markus8000 Citera
Markus8000 Postad 27 Juni Författare Rapport Postad 27 Juni 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : När avgörs det hela? Natten till söndag. Är nervös på samma sätt som inför Manchester United-matcher i ungdomen. Brukar du kolla Folke? Citera
Folke Rosvall Postad 27 Juni Rapport Postad 27 Juni (redigerade) 40 minuter sedan, säger Markus8000 : Natten till söndag. Är nervös på samma sätt som inför Manchester United-matcher i ungdomen. Brukar du kolla Folke? Nej jag har aldrig kollat, men när du pratar om det så blir man nyfiken. Kan man se det hela live? Men om det är mitt i natten sover jag nog. Redigerad 27 Juni av Folke Rosvall Citera
Lobo Postad 27 Juni Rapport Postad 27 Juni Den 2025-06-25 kl 21:07, säger Markus8000 : Inte per automatik. Det var en häst med ännu högre odds som vann just det loppet. Min ambition är att bygga system så man kan träffa såna hästar, utan att se det som en trolig vinnare. De som anser sig riktigt bra på hästar väljer ofta poäng i sin systemuppbyggnad. Jag har inte den precisionen i min ranking. Tror själv variansen i såna system blir mördande till nivån att du inte hinner tugga den edgen på en livstid. Bättre spela mot populationen och då är en rimlig viktning fullt tillräckligt. @Lobo har sannolikt nåt bra resonemang där. Ja, det stämmer med poäng, dock kan det vara svårt att få en stabil ranking eftersom det kan hända mycket från att man lämnar in systemet till att loppet startar. Det grundläggande teoremet är så klart att spela emot populationen, men det tål att göras misstag i några lopp och ändå ha positivt kupongvärde. Var det ett matematiskt system? Ganska troligen var det bara en häst i loppet som var överstreckad, men det kan ändå vara svårt att ha lika många streck på Devs Definitif som man har på A Fair Day. Hästar som är mycket lågt streckade brukar ha ett väldigt högt spelvärde, men eftersom de i princip aldrig vinner vill Kellys kriterium inte investera mycket på dom hästarna. Tål också att sägas att Kellyvärdet straffar stora överstreckade favoriter väldigt hårt, men själva spelvärdet behöver inte se lika illa ut. 1 Citera
Markus8000 Postad 27 Juni Författare Rapport Postad 27 Juni 4 timmar sedan, säger Lobo : Ja, det stämmer med poäng, dock kan det vara svårt att få en stabil ranking eftersom det kan hända mycket från att man lämnar in systemet till att loppet startar. Det grundläggande teoremet är så klart att spela emot populationen, men det tål att göras misstag i några lopp och ändå ha positivt kupongvärde. Var det ett matematiskt system? Ganska troligen var det bara en häst i loppet som var överstreckad, men det kan ändå vara svårt att ha lika många streck på Devs Definitif som man har på A Fair Day. Hästar som är mycket lågt streckade brukar ha ett väldigt högt spelvärde, men eftersom de i princip aldrig vinner vill Kellys kriterium inte investera mycket på dom hästarna. Tål också att sägas att Kellyvärdet straffar stora överstreckade favoriter väldigt hårt, men själva spelvärdet behöver inte se lika illa ut. Bra sammanfattning av hur jag tänker. Citera
Markus8000 Postad 27 Juni Författare Rapport Postad 27 Juni Kan också passa på slå ett slag för filmmusik live. Testade Zimmer med mina föräldrar i höstas och tyckte det var himla bra. Citera
Folke Rosvall Postad 27 Juni Rapport Postad 27 Juni Den 2025-06-26 kl 13:59, säger Markus8000 : Det kittlar ändå när man får Challe till över 4x. Utan känslor hade det varit självklart. Han har smulat Gaethje, Chandler * 2 och Poirier. Nu ska Topuria upp en viktklass och möta detta lejon. Tycker Ilia ser liten ut mot Herbert och Challes ram är stor i lättvikten. Gått från hopplöst till bättre. Edit: Ilias pp i guld är iaf bland det snyggaste jag sett. Häpnadsväckande att inte bära ring i rött guld med den dinkan. Jag ser att matchen mellan Topuria och Oliveira går söndag morgon kl. 4. Har du spelat? Kommer du att vara vaken? Kan du se matchen live? Citera
Markus8000 Postad 28 Juni Författare Rapport Postad 28 Juni 7 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag ser att matchen mellan Topuria och Oliveira går söndag morgon kl. 4. Har du spelat? Kommer du att vara vaken? Kan du se matchen live? Jag försöker ändra dygnsrytm men riktigt svårt. Min hjärna vill helt enkelt återhämta sig på natten. Jag har inte spelat då jag bara älskar denna snubbe. Challe är så speciell imo. Citera
Folke Rosvall Postad 28 Juni Rapport Postad 28 Juni 5 timmar sedan, säger Markus8000 : Jag försöker ändra dygnsrytm men riktigt svårt. Min hjärna vill helt enkelt återhämta sig på natten. Ok, men jag är nyfiken på en sak. Om man skulle vilja se matchen live, går det? I så fall, vilken kanal går den på och kostar det pengar? Citera
Markus8000 Postad 28 Juni Författare Rapport Postad 28 Juni 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Ok, men jag är nyfiken på en sak. Om man skulle vilja se matchen live, går det? I så fall, vilken kanal går den på och kostar det pengar? Jag kollar på Viaplay. Betalar typ 800 sek per månad och man kan föra lång dialog kring det. Väljer att betala. Min son kollar också premier League. Citera
Markus8000 Postad 28 Juni Författare Rapport Postad 28 Juni Så, för att svara på frågan, det är ett val jag gör. Malin glider till kyrkan och jag kollar UFC. Rätt rimligt tycker jag. Citera
Markus8000 Postad 28 Juni Författare Rapport Postad 28 Juni Föreslår även gamla Ronja. Tycker den är suverän. Börje med håret osv. Citera
Folke Rosvall Postad 28 Juni Rapport Postad 28 Juni Nu har dom ändrat tiden till 05:30. Du kanske hinner vakna. Citera
Recommended Posts