Gå till innehåll

Turar turrar + livet


fritjof

Recommended Posts

  • 2 months later...

Tjatja bloggen. Ett tag sen sist. I vanlig ordning är det dags för update när det går bra. Kom hem slutet av juli och hann med fyra sessioner. Hitta dryga 90k. Augusti blev inte vidare volym sluta 13k ner där. Sen kom september som historiskt varit min rungood månad. Fick in bra med volym och hitta 126k+. Oktober började ännu bättre men tack vare jinx lär de vända. Kan ju lugnt säga jag springer väldigt bra detta år. Vunnit många viktiga hu vilket är motsatsen till hur förra året gick. Men även om det såklart är kul när man springer bra så är det roligaste att jag verkar ha hittat "mitt game" igen. Sure, jag sprang dåligt förra året men när jag tänker tillbaka var det även swingsen till stor del mitt spel som vacklade. Var i en fas då när jag försökte implementera solverstrat utan att förstå tanken bak. Är såklart fortfarande lost i många läge men generellt bättre koll i år. Detta året har jag som sagt hittat mitt eget spel. Jobbar fortfarande med solver och kollar in bossarna efter trix men det jag framförallt gör nu är att spela mot poolen och avviker extremt mycket i vissa spots. Egentligen simpla saker men rätt säker de gör bra pengar. Förra året var jag mer "måste syna denna combo annars överfoldar jag" "oh vill öppna denna skithanden i co men chart vet jag säger fold så fold" Detta året är mer vilda västern. 

 

Efter en ganska stor förändring i företaget kommer jag nu kunna få mycket mer tid över vilket känns jäkligt gött. Målet är att snitta 4 dagar i veckan och en dag plugg. Har hållt det bra hittils. Är annars ett år med rekordlite volym. Ungefär 2000 turrar nu vilken är kass men kan nog snygga till den siffran under höst och vinter. Får bjuda på en graf med innan jag förstör den haha. Unibet ej med 🥲

Screenshot_20231004_134644_Gallery.jpg.71f115340674146bb290865377f96d16.jpg

  • Like 13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir mest volym på 888, unibet och ipoker. Har 179.5$ insättningsgräns/månad på stars så där är dött tyvärr. Är på jakt efter en sida till för att få in lite mer action, framförallt på vardagar som kan vara lite torrt. Kör mestadels 33-109 med några högre ibland. Tackar!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah var mer nyfiken på själva pusslandet, typ om du kör "morgonturrar" svensk tid eller om du grindar kvällar. Lattjade morognturrar där ett tag och det var riktigt svårt för mig på dem sajterna jag försökte med att komma upp i tillräckligt med buyins för att vara värt lägga 4-6h grind utan att blanda in partys 500 och 1k morgonturrar som har typ 1 eller 2 recs combined :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah nej kör bara kvällar. Brukar starta regga vid 16 sen sluta regga vid 21-22 beroende på om man ska upp tidigt dagen efter. Iom sidorna är relativt små så blir det mest mindre fält. Väldigt soft dock så man kan hålla mkt fin roi. 

 

Ah hör dig. Tror nyckeln är att ha många sidor igång och plocka de spänstigaste kantarellerna på var sida 🙂 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ja :). Var det fina med morgnar åtminstone, max lateregga amerikanska sidor och regga de europeiska morgonturrarna som vanligt och det drog inte ut så förbannat på tiden ändå för de europeiska var så små fält så det blev korta dagar med rätt låg varians. Tyvärr kände jag inte att jag fick ihop nog med buyins varje dag för att kasta cash åt sidan och göra båda två samtidigt gick inte för mig, tiltade mig åt helvete.

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-10-05 kl 10:45, säger killerwolf2 :

hehe ja :). Var det fina med morgnar åtminstone, max lateregga amerikanska sidor och regga de europeiska morgonturrarna som vanligt och det drog inte ut så förbannat på tiden ändå för de europeiska var så små fält så det blev korta dagar med rätt låg varians. Tyvärr kände jag inte att jag fick ihop nog med buyins varje dag för att kasta cash åt sidan och göra båda två samtidigt gick inte för mig, tiltade mig åt helvete.

Jag och båt1 diskuterade det ganska nyligen hur jävlig mtt-grinden har blivit online. Om man filar lite på antalet inköp och ens roi kom vi fram till att ev:t är ganska risigt jämfört med cash. Det finns ju uppenbarligen en del outliers, men hade jag personligen varit en mtt-spelare online hade jag försökt flytta mer av min volym mot live som känns som det boomar mer än någonsin. Känns sjukt gå från cg till mtts idag. 

Mvh clean and sober från mtts i några år nu. Tror senast jag spelade en online mtt var 2019 (borde obv spela mer, men så fruktansvärt tråkigt)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jao, var inga glada siffror jag fick ihop på papper, kvällsgrind såg bättre ut men ja. Varians och EVkalkyler i all sin ära, stort fan av att räkna på hourly och så, tyvärr är ju ens förväntade winrate ständigt förändrande också, i synnerhet nedåt. Åker man på kuk, börjar jag i alla fall och säkerligen många andra spela sämre dessutom så ens evbb/100 sjunker och pushar variansen ytterligare och fortsätter kuken mata i en så hamnar man ganska fort utanför primedope och upp på läktaren  någonstans.

Såja, fick in ett whine där också, good work me :)

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Jag och båt1 diskuterade det ganska nyligen hur jävlig mtt-grinden har blivit online. Om man filar lite på antalet inköp och ens roi kom vi fram till att ev:t är ganska risigt jämfört med cash. Det finns ju uppenbarligen en del outliers, men hade jag personligen varit en mtt-spelare online hade jag försökt flytta mer av min volym mot live som känns som det boomar mer än någonsin. Känns sjukt gå från cg till mtts idag. 

Mvh clean and sober från mtts i några år nu. Tror senast jag spelade en online mtt var 2019 (borde obv spela mer, men så fruktansvärt tråkigt)

Sällan jag tycker du är ute å snurrar mate men från en som lirade cg närmare 20 år för att nu nästan uteslutande lira mtts håller jag inte med. Dels action ffa de skattefria sidorna är sanslöst trött (svs å stars mer har jag inte utforskat😁)och förutsätter att man ska sitta å battla med regs som får rb å annat. Var ju annat förr när z500 runnade runt klockan å man kunde sitta å printa på ett helt annat sätt. 
 

Men ah upplevelsen av deepruns i större turrar online liksom live går inte att jämnföra med cg grinden. Då ska det spelas riktigt jävligt högt å de är en annan för dålig för. Sen för egen del att de är ett helt nytt spel med olika stackdjup och olika nya situationer varje gång med mkt pengar på linan i varje beslutfattande gör de väldigt utvecklande och motiverande imo. Sen har väl aldrig pengar varit min morot utan att de ska vara jävligt kul att lira de här kortspelet oavsett spelform så kan väl höra att de kanske ev mässigt inte är det bästa å ffa inte livsev då man sitter fast. Men att gnugga en serie dag ut och dag in falla på målsnöret lägga sig muttrig för att sen kliva upp spelsugen igen är så satans roligt!

Mvh FullblodsMTTare

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger tordi :

Sällan jag tycker du är ute å snurrar mate men från en som lirade cg närmare 20 år för att nu nästan uteslutande lira mtts håller jag inte med. Dels action ffa de skattefria sidorna är sanslöst trött (svs å stars mer har jag inte utforskat😁)och förutsätter att man ska sitta å battla med regs som får rb å annat. Var ju annat förr när z500 runnade runt klockan å man kunde sitta å printa på ett helt annat sätt. 
 

Men ah upplevelsen av deepruns i större turrar online liksom live går inte att jämnföra med cg grinden. Då ska det spelas riktigt jävligt högt å de är en annan för dålig för. Sen för egen del att de är ett helt nytt spel med olika stackdjup och olika nya situationer varje gång med mkt pengar på linan i varje beslutfattande gör de väldigt utvecklande och motiverande imo. Sen har väl aldrig pengar varit min morot utan att de ska vara jävligt kul att lira de här kortspelet oavsett spelform så kan väl höra att de kanske ev mässigt inte är det bästa å ffa inte livsev då man sitter fast. Men att gnugga en serie dag ut och dag in falla på målsnöret lägga sig muttrig för att sen kliva upp spelsugen igen är så satans roligt!

Mvh FullblodsMTTare

 

 

Jag utgick från att man inte spelar reglerat. Reglerat mtts köper  jag att det är bättre än reglerat cash, det går ju fan knappt att spela midstakes ens på reglerat cash haha

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Vad är ett rimligt ROI-spann för en duktig MTT-reg på de aktuella nivåerna? Har ingen koll alls, blir bara nyfiken på EV-jämförelsen mot cash. 

Lite svårt att kolla nu då gg blockat sharkscope. Men jag wingar någonstans mellan 15-20% för duktiga regs. Jag har inte så bra koll men såvida du inte vill spela alla dagar om året (och jag antar det är svårt att vara inne för så mycket utanför series och söndagar) så känns det tufft att nå ett bra ev. Det känns betydligt mycket mer topheavy i mtts vad gäller roi och du behöver ha ganska mycket större rulle/får mycket större swings och kanske ev tvingas sälja action som uppenbarligen tar från ditt ev.

I kontrast kan ju uppenbarligen duktiga midstakes regs vinna $200k give or take i ev utan att röra något över nl600 och kanske max ha en downswing på 20k.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, säger brusig1 :

15-20% för duktiga regs.

hade sagt 20% är vad dem "Bästa/bättre" inom respektive smallstakes/midstakes/hs brackets 

Så om man kör lite siffror på det, jag personligen kunde inte skrapa ihop mer än typ $1800 i buyins på morgnarna då jag höll mig till sajter som är OK'ade av staten och det är alltså maxa ut på $360 i evROI / dag, och ens arbetsdagar rangar mellan 3h till 6h typ med den setupen jag hade med att lateregga jänkarfälten. Som sidoknäck är det fine, men som maingig så kan man göra mer på andra sätt som inte låser ner dig med pissflaskor och Corny snacks.

min coach kunde skrapa ihop på amerikansk tid ihop 5-6k i buyins(alla sites) utan att blanda in de sorgliga 1k och 2k reg only partyturrarna (han hade något emot att spela sånt som var under $200 buyin också om jag inte minns fel så inte 4532784321 st $109s här) så hans evROI var ju betydligt trevligare på $1100-ish per dag. That said, han har aldrig haft en hourly på cashgames som är under $300 i sitt liv så mtts är waste of time för honom också om man inte är med i en tysk SNR grupp som fleecar specifika whales på $25k sngs på GG liksom.

Detta är alltså utanför serier, det är en helt annan sak. Variansmässigt som brusig var inne på, inte direkt ovanligt gå en tid utan att casha något vettigt, så om man reggar för $5-6k per dag så kan det gå fort.

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vill tillägga att detta är då när vi satt och pillade på att försöka sätta ihop optimala turrescheman för de arbetstider vi ville hålla efter den tidszon vi lever i och att vi båda siktade på att maxa ut på 6-7h speltid i sträck(detta om man finaltablar en massa vilket inte händer så ofta, så vanligtvis blir då mtt dagarna typ 3h). Är man redo att leva ett liv där man spelar 2 pass om dagen och försakar all form av livsEV så går det skrapa ihop hur mkt buyins som helst i mtts säkerligen och samma sak kan man väl säga om cashgames, bumhunta games hela dagarna på alla sajter och ha stenkoll på precis varenda rec som en psykopat är också väldigt mkt penki. 

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Dags att summera 2023. Helt klart ett av mina mest händelserika år. Har inte skrivit om det här tidigare men under hösten besluta jag och min kollega att lägga ner/sälja Green Fries. Det var en stund efter Malmöfestivalen som min partner gick in i den berömda och inte ville fortsätta mer. Av lite olika skäl var vi då tvungna att rätt snabbt ta beslutet hur vi skulle göra. Potatisen vi beställt till årets produktion skulle snart upp så tiden var inte på vår sida. Då det varit vi två som drivit det skulle det vara väldigt svårt att driva vidare det själv. Under hösten har jag försökt hitta potentiella köpare av verksamheten vilken har varit lite knepigt. Har haft ett par som var småsugna men som inte blev något. Sen hade vi även en som heter Mathias Baudou som kontakta oss. Lät väldigt bra det han måla upp men efter lite googling hitta vi en tråd på flashback som sträckte sig 10 år tillbaka om diverse fuffelns han hållt på med, så som tur är styrde vi av det innan vi hann träffa idioten. Snabbspola fram till idag har vi en potentiell köpare som verkar väldigt intresserad. Har rätt stora förhoppningar det blir något av detta men vi får se. Så en omtumlande höst med företaget helt klart. Men finns också mycket positivt som hänt under hösten. Träffat en underbar tjej som förgyllt hösten och har ny affärsidé på g.

Pokeråret har varit en av mina bästa hittils. Fick inte in så mycket volym iår mycket pga en spelfattig vår när det var mycket med företaget. Men hösten har det kunnats spelas på. Oktober 250k+ november 61k+ december 39k+ online och 11k - live. Året sluta på 785k + online och 30k+ live på cirka 2700 kulor. Har till skillnad från förra året sprungit mycket bättre. Har haft ett gäng spots till större scores men ingen cash över 70k så mestadels har det varit ett stabilt grindande och W i mindre events. Har ändrat mycket i mitt spel i år. Har fått bra koll på hur poolen spelar och släppt att försöka härma solveroutputs jag inte förstår. I många fall enkel poker som att värdebetta tunnt, gasa på turn, inga fancy bluffar och folda rivers v agg. Väldigt generaliserat såklart. 

Mål för 2024 då. Lite svårt att säga egentligen då jag inte vet hur de blir med Green Fries. Kan bli så jag jobbar vidare med det om vi får det sålt. Men pokermässigt tänker jag mest tråkiga mål som bättre volym, mer plugg och gå upp mer i stakes. Juste, komma itm i en liveturre en gång i livet med. 

Lär uppdatera typ 3e månad eller när när något väldigt kul händer. 

Screenshot_20240102_105015_SamsungInternet.jpg.3035a94f9797c830ed96094b09e64a9e.jpg

  • Like 14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Första tre månaderna för året klart. Underkänt i volym och plugg, men stabilt resultatmässigt. 50 k+ jan, .      40 k+ Feb, 48 k + mars. Fortsatt inga stora dingar men nära i ett gäng. Känner mig väldigt självsäker på mitt spel och de utsvängningar jag gör. Det har varit väldigt stressigt med Green Fries under ett tag nu i kombo med mer privatliv, vilket har resulterat i mindre volym och oförskämt lite plugg. Planen kommande tre månader är att verkligen komma igång igen med plugget så man fortsätter att utvecklas. Trots fina resultat har jag stundtals kännt lite tristess när jag spelat vilket jag tror mycket beror på att jag inte har pluggat och utvecklats. Något av det roligaste är ju när man lär sig något nytt knep och kan implementera det i sitt spel. Åter igen om tre månader!

SharkScopeChart.thumb.png.5207696269dbdbd321e3e22536d584c8.png

  • Like 12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har känt senaste tiden mig omitiverad till att sätta mig ner och spela, trots det rullar på väldigt bra resultatmässigt. Det finns många rutinerade rävar här så tänkte slänga ut frågan vad ni har gjort gör att hitta tillbaka suget? Ta en paus? Plugga mer? Har fortfarande stort intresse för pokern. Kan lixom lätt fastna 5 timmar på en Triton stream etc men just momentet attt grinda som tar emot lite nu vilket det typ aldrig gjort tidigare (förutom i downswings).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du är inne på det i ett av inläggen ovanför, mkt annat irl? 

Brukar vara antingen för mkt i livet rent allmänt, eller för lite sömn alternativt träning (eller alla 3) för mig. 

Redigerad av Zanka
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en paus, generellt känner jag att det finns många gånger jag borde tagit en paus (även om så lite som en dag). Tror det är för en delvis hjärntvättas av att hela hustler-kulturen att man måste vara maskin varje dag. Brukar bara winga det, är jag sugen på att studera så gör jag det, men att studera eller spela när man inte vill är sånt slöseri med tid imo.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne på brusigs spår. Sen vill jag tillägga att min egen erfarenhet genom åren är att när jag pushar mig till att grinda när jag verkligen inte vill så brukar jag förlora, iaf om man slår ihop dom sessionerna över tid. Ta det lugnt, det kommer.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tror mycket beror på yttre omständigheter faktiskt. Tror jag ska ta det lite på volly framöver och spela när jag känner sug för instämmer att det sällan blir bra om man tvingar sig att sitta ner. Så hoppas jag det riktiga suget dyker upp igen. Jag vet ju att passionen finns där, lixom älskar poker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...