fritjof Postad 22 April , 2024 Författare Rapport Postad 22 April , 2024 Någon mer som fått ett sånt sms? Rätt kul då man spelar typ i snitt 12 h i veckan och är plus varje månad förutom en sen start. 1 Citera
Folke Rosvall Postad 22 April , 2024 Rapport Postad 22 April , 2024 Just nu, säger fritjof : Någon mer som fått ett sånt sms? Rätt kul då man spelar typ i snitt 12 h i veckan och är plus varje månad förutom en sen start. Det är Spelinspektionen som tvingar Svenska Spel. Jag tror att Svenska Spel helst hade velat slippa sådana här samtal. Citera
Folke Rosvall Postad 22 April , 2024 Rapport Postad 22 April , 2024 Jag kan tillägga att jag för några år sedan blev uppringd av ATG. Jag hade spelat några snurr på rouletten med 5 kr per spel. Det räckte för att dom skulle fråga hur det står till med mitt spelande. Jag svarade "jo tack jag mår bra". Sen dess har jag inte hört av dom. Citera
DickNiaz Postad 23 April , 2024 Rapport Postad 23 April , 2024 20 timmar sedan, säger fritjof : Någon mer som fått ett sånt sms? Rätt kul då man spelar typ i snitt 12 h i veckan och är plus varje månad förutom en sen start. Det där har jag fått 😀 Jag tror inte att det har så mycket med resultatet att göra (även om mitt har varit kasst det senaste året) Jag tror mer det handlar om vissa triggers gällande ens spelvanor. Jag fick samtalet efter att ha maxat insättningsgränsen en månad och dessutom spelat mer än vanligt. Det var inga problem att få kontot upplåst igen trots att mina svar måste låtit sjukt degen 😂 ”Vi har tillfälligt spärrat ditt konto för att du har nått din instängningsgräns och vi har sett ett avvikande beteende i ditt spelade, hur mår du?” ”Bara fint tack” ”Visste du att du har lagt ner xxx timmar de senaste veckorna på spel?” ”Jajamän” ”Vet du hur mycket tid snittspelaren har lagt ner under samma period?” ”Gissningsvis betydligt mindre” ”Känns inte det konstigt för dig?” ”Nej” ”Vi ser också att du har spelat en hel del sena kvällar och nätter, vad tänker du kring det?” ”Jag har ett jobb och två barn, när ska jag annars hinna spela?” ”Känner du ett stort behov av att behöva spela?” ”Hade du sett vädret på 5 korts PLO borden så hade du också känt ett stort behov av att spela” ”Tystnad.. Vi har låst upp ditt konto, ta hand om dig” Aningen kryddat kanske men det är så jag minns det 😂 7 Citera
brusig1 Postad 23 April , 2024 Rapport Postad 23 April , 2024 Hade jag varit spelis och de ringde upp mig och frågade sånna dumma frågor eller skickade dumma mails hade jag bara blivit ännu mer tiltad och spelat mer/högre. 1 2 Citera
lamern Postad 23 April , 2024 Rapport Postad 23 April , 2024 3 timmar sedan, säger DickNiaz : ”Jag har ett jobb och två barn, när ska jag annars hinna spela?” det här var riktigt roligt skrivet 😂 Citera
fritjof Postad 23 April , 2024 Författare Rapport Postad 23 April , 2024 Tog 2 min i telefon idag med lite efterblivna frågor så var det fixat. Citera
kukbajs Postad 28 Augusti , 2024 Rapport Postad 28 Augusti , 2024 Den 2024-08-25 kl 02:05, säger Flamberadraket : till dej o rexis!!!!! Haha, hade missat denna post, Citera
fritjof Postad 22 November , 2024 Författare Rapport Postad 22 November , 2024 Någon som har något tips på hur man får kontakt med stars support 2024? Deras otroliga chatt funkar sådär och de svarar aldrig på mejl. Citera
brusig1 Postad 22 November , 2024 Rapport Postad 22 November , 2024 11 minuter sedan, säger fritjof : Någon som har något tips på hur man får kontakt med stars support 2024? Deras otroliga chatt funkar sådär och de svarar aldrig på mejl. twitter är det bästa alternativet verkar det som. Om du känner någon som är team pro är det nog också en rimlig idé, men antar du hade testat det redan. Vad gäller det? 1 Citera
fritjof Postad 22 November , 2024 Författare Rapport Postad 22 November , 2024 Okok tack. Känner ingen team pro men har med funderat på att testa det. Behöver upptadera mina bankupg för att göra ett uttag. Vad jag förstår det som går det inte att fixa själv (sjukt). Citera
fritjof Postad 30 December , 2024 Författare Rapport Postad 30 December , 2024 Då bokar vi året på 336k+. Rekordlåg volym detta året men det har sina förklaringar. Det har framförallt varit turbulent med Green Fries där stora delar av året gick ut på att "komma överens" med min fd delägare vad som var en rimlig summa att köpa ut honom för. Det tog väldigt mycket på energin, samtidigt som jag drivit vidare skutan själv. Nu är allt löst och det känns bra att ha full kontroll själv, precis som pokern. En annan pokertjuv är min tjaja som jag är väldigt glad att ha träffat så prioriteringarna är inte som de var tidigare där pokern kanske var överst. Sista uppdateringen var i mars här så månaderna som följde gick; April 12.8k+ Maj 9.1k+ Juni be Juli/aug 1 dag spel 9.3k- Sep 91k+ Okt 140.7k+ Nov 19k- Dec 26.4k- Stark start, seg avslutning men får vara nöjd med tanke på volymen. Blivit spel mest söndagar och några vardagar. Årets läge var mitt första ft i sunday mill där jag kom in på ft som cl men busta 8a efter en flip. En flip som var värd mer än hela året 😀 Stackarna var alla relativt nära på finalbordet så inte mycket jag kunnat göra förutom ett par mindre misstag. Känner väl att utvecklingen varit liten detta året jämfört med tidigare år, har helt enkelt blivit väldigt lite studier. Funderar på att börja året med att mata studier för att få upp glöden igen, alltid roligare när man har nya tricks. Jag starta dagboken här strax efter min största score 2021 och tänkte skriva lite om utveckligen. Efter binken så tog jag turneringspokern seriöst för första gången och köpte kurser och solver. Som säkert flera känner igen så var första tiden med solver spännande och givande men efter ett tag med mediokert resultat insåg jag att det behövs justeras en hel del så i slutet av 2022 gjorde jag flera justeringar i mitt spel och det var mycket som klicka för mig då. En enkel gameplan men effektiv för spelarpoolen. Om jag kollar mina stats verkar jag med ha en spelstil där jag bustar tidigt ofta, men jag har en hög frekvens på topplaceringar. Tror jag har helt okej inutiation för när icm är korrekt och när det kanske bör spelas lite annorlunda, ex bounty turrar som nu utgör absolut störst volym av schemat. Slänger upp graf sen start 2016 när jag börja med turrar. Fattas cirka 500k från andra scores. Avg bi 230 kr. Avg bi sen jag tog det mer seriöst ca 500 kr. Sätter inga mål för 2025 mer än att fortsätta spela och utvecklas. Mycket inplanerat irl så volymen lär se liknande ut som 2024. En sak är säker iallfall och det är att intresset för pokern är fortsatt hög. Varje minut på toa/tåg/gå och handla är mobilen i handen, hörlurarna på och en tritonstream som rullar. 16 Citera
henjon Postad 31 December , 2024 Rapport Postad 31 December , 2024 (redigerade) Man ser verkligen på dina grafer, framför allt året, hur sjukt beroende profiten för en vinnande spelare i MTT:er är av några få riktiga binkar/klonkar/segrar eller vad man nu vill kalla dom. Ta bort de tre största från årets kurva och du landar nära BE på närmare 2 K spelade. Och på 30 K kommer väl typ en fjärdedel av vinsten från en turnering (den du sattade dig in i för bara $5?) Ångrar att jag (i stort sett) släppte mitt fiskeintresse i tidiga 20-åren efter att ha tittat på dina fiskebilder. Tror det är en bra psykologisk motvikt/omväxling till pokern också. Tjej/poker är inte alltid helt kompatibla saker heller, nej. Gäller att det finns en ömsesidig tolerans/förståelse, särskilt förstås om pokern ska vara en huvud- eller åtminstone betydelsefull biinkomst. Själv behöver man vara uppmärksam på att inte tillåta de mood swings som väl >95% av alla spelare kämpar mer eller mindre med utifrån hur det går för tillfället påverka hur man är när man är tillsammans/umgås. Och hon behöver hitta en acceptans för att det ändå på något plan kommer att vara en issue. Känner ett par där han till för ett par år sen daytradade på heltid. Hon sa en gång småleende och med en fin blandning av ironi och kärlek att hon med mycket hög precision kunde förutsäga dagsresultatet baserat på enbart hur hans röst lät när hon kom hem från jobbet och ropade "Hej älskling" från hallen 😃 Redigerad 31 December , 2024 av henjon Citera
brusig1 Postad 31 December , 2024 Rapport Postad 31 December , 2024 1 timme sedan, säger henjon : Man ser verkligen på dina grafer, framför allt året, hur sjukt beroende profiten för en vinnande spelare i MTT:er är av några få riktiga binkar/klonkar/segrar eller vad man nu vill kalla dom. Ta bort de tre största från årets kurva och du landar nära BE på närmare 2 K spelade. Och på 30 K kommer väl typ en fjärdedel av vinsten från en turnering (den du sattade dig in i för bara $5?) Ångrar att jag (i stort sett) släppte mitt fiskeintresse i tidiga 20-åren efter att ha tittat på dina fiskebilder. Tror det är en bra psykologisk motvikt/omväxling till pokern också. Tjej/poker är inte alltid helt kompatibla saker heller, nej. Gäller att det finns en ömsesidig tolerans/förståelse, särskilt förstås om pokern ska vara en huvud- eller åtminstone betydelsefull biinkomst. Själv behöver man vara uppmärksam på att inte tillåta de mood swings som väl >95% av alla spelare kämpar mer eller mindre med utifrån hur det går för tillfället påverka hur man är när man är tillsammans/umgås. Och hon behöver hitta en acceptans för att det ändå på något plan kommer att vara en issue. Känner ett par där han till för ett par år sen daytradade på heltid. Hon sa en gång småleende och med en fin blandning av ironi och kärlek att hon med mycket hög precision kunde förutsäga dagsresultatet baserat på enbart hur hans röst lät när hon kom hem från jobbet och ropade "Hej älskling" från hallen 😃 Unpopular opinion (misstänker jag ivf), oavsett vad ditt yrke är kommer du ha dåliga arbetsdagar som kan påverka ens humör. Tycker inte det är så konstigt att nämna det och upplever att man både får mer empati och att det släpper ens dåliga humör lite (oavsett om det är en flickvän, kompis eller whatever). Tror generellt det är +ev att ha en kvinna och spela poker, speciellt mtp hur sjukt tidskrävande det kan vara att vara singel och det tycks bli fler bakfyllor och andra dumheter som singel. Den sista biten hävdar också min fru att hon har rätt jämt, 1 Citera
fritjof Postad 3 Januari Författare Rapport Postad 3 Januari Den 2024-12-31 kl 13:35, säger henjon : Man ser verkligen på dina grafer, framför allt året, hur sjukt beroende profiten för en vinnande spelare i MTT:er är av några få riktiga binkar/klonkar/segrar eller vad man nu vill kalla dom. Ta bort de tre största från årets kurva och du landar nära BE på närmare 2 K spelade. Och på 30 K kommer väl typ en fjärdedel av vinsten från en turnering (den du sattade dig in i för bara $5?) Ångrar att jag (i stort sett) släppte mitt fiskeintresse i tidiga 20-åren efter att ha tittat på dina fiskebilder. Tror det är en bra psykologisk motvikt/omväxling till pokern också. Tjej/poker är inte alltid helt kompatibla saker heller, nej. Gäller att det finns en ömsesidig tolerans/förståelse, särskilt förstås om pokern ska vara en huvud- eller åtminstone betydelsefull biinkomst. Själv behöver man vara uppmärksam på att inte tillåta de mood swings som väl >95% av alla spelare kämpar mer eller mindre med utifrån hur det går för tillfället påverka hur man är när man är tillsammans/umgås. Och hon behöver hitta en acceptans för att det ändå på något plan kommer att vara en issue. Känner ett par där han till för ett par år sen daytradade på heltid. Hon sa en gång småleende och med en fin blandning av ironi och kärlek att hon med mycket hög precision kunde förutsäga dagsresultatet baserat på enbart hur hans röst lät när hon kom hem från jobbet och ropade "Hej älskling" från hallen 😃 Nja vet inte om jag håller med dig riktigt. Senaste dryga 1m profit har jag haft ett score över 100k som jag anser får räknas som större. När man är inne i snitt för runt 15k så är inte en vinst på 30-40k "stor" enligt mig. Absolut, min största klonk var en riktigt guldlott som gett mycket! Ja fisket är absolut något som ger kul variation i livet. Det har mycket likheter med turneringspokern imo. Många timmars slit för att vänta på rätt napp. Jag känner faktiskt inte att mitt humör påverkas extremt lite om jag vinner eller förlorar, om jag inte skulle vinna något riktigt fint då är man lite extra fnittrig ett par dagar. Har på senaste år blivit bra på att inte påverkas. Mycket tror jag det beror på att jag inte spelar så mycket, hade kanske varit annat om jag kört 5 dagar i veckan. Citera
fritjof Postad 3 Januari Författare Rapport Postad 3 Januari Den 2024-12-31 kl 15:00, säger brusig1 : Unpopular opinion (misstänker jag ivf), oavsett vad ditt yrke är kommer du ha dåliga arbetsdagar som kan påverka ens humör. Tycker inte det är så konstigt att nämna det och upplever att man både får mer empati och att det släpper ens dåliga humör lite (oavsett om det är en flickvän, kompis eller whatever). Tror generellt det är +ev att ha en kvinna och spela poker, speciellt mtp hur sjukt tidskrävande det kan vara att vara singel och det tycks bli fler bakfyllor och andra dumheter som singel. Den sista biten hävdar också min fru att hon har rätt jämt, Instämmer. Jag gnäller/lättar på trycket vädligt mycket mer när det kommer till hur det går för mig med företaget än pokern. Påverkar mitt humör extremt mycket mer än pokern någonsin gjort, (gf intygar). Finns ju så mycket mer frustrerande varians i det som man inte kan påverka som; världsläget/konjukturer/politik mm vilket man har noll kontroll över. Om man spelat poker en längre tid vet man hur det är. Brutalt i perioder men det vänder alltid. Även en med vanligt jobb påverkas av detta --> ens humör påverkas vilket jag kan intyga när man umgås med kompisar. Citera
henjon Postad 3 Januari Rapport Postad 3 Januari Den 2024-12-31 kl 15:00, säger brusig1 : Unpopular opinion (misstänker jag ivf), oavsett vad ditt yrke är kommer du ha dåliga arbetsdagar som kan påverka ens humör. Tycker inte det är så konstigt att nämna det och upplever att man både får mer empati och att det släpper ens dåliga humör lite (oavsett om det är en flickvän, kompis eller whatever). Tror generellt det är +ev att ha en kvinna och spela poker, speciellt mtp hur sjukt tidskrävande det kan vara att vara singel och det tycks bli fler bakfyllor och andra dumheter som singel. Den sista biten hävdar också min fru att hon har rätt jämt, Jo visst är det så. Under året har jag efter ett par lite lugnare år gått in i ett större och betydligt mer intensivt projekt. Det är roligare, men innebär som alltid också mer frustration och stress som jag behöver gnälla av mig till tjejen med jämna mellanrum. Och få empati och konstruktivt stöd (för jag har likt dig en partner som - i princip - har rätt jämt ). Sen är skillnaden när pokern bara är en hobby att jag inte riktigt känner att jag kan använda henne för att beklaga mig när det går dåligt i pokern. Jag är nöjd med att hon lugnt accepterar mig som jag är och att jag "behöver" få hålla på med det här. Men vi pratade faktiskt häromdagen om det här (hon tog upp det) och hon uttalade att det är viktigt för henne att veta var jag befinner mig känslomässigt, så om pokern påverkar humöret i närtid vill hon att jag säger det. Citera
Babushka1 Postad 4 Januari Rapport Postad 4 Januari Den 2025-01-03 kl 13:58, säger henjon : Men vi pratade faktiskt häromdagen om det här (hon tog upp det) och hon uttalade att det är viktigt för henne att veta var jag befinner mig känslomässigt, så om pokern påverkar humöret i närtid vill hon att jag säger det. Detta är en tell. Citera
Recommended Posts