Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

Jag tycker ju om att skriva, men tycker det blir tråkigt utan interaktion. Jag hänger på PF för att jag tänker att vi är många likasinnade + att jag vill vara modig i att dela med mig. Det är en del av min personliga utveckling, där mycket kommer från AA. Försökt med de flesta kategorier och det är ju enligt statistik från forumets egna verktyg mest läst. 
 

Då undrar jag så klart vad som skulle få alla läsare att också interagera. Jag skriver gärna om det mesta som inte rör det allra närmaste för djupt. Allt annat är ok. Vad är roligast att läsa? 
 

Jag får här be er om att inte säga att det roligaste är när jag i nåt slags delirium startar en imaginär kartellfight mot hela Asien. Det skäms jag ju över då det var i alkoholismens mörkaste dalar. Allt annat är fritt fram.

 

Poker, filmer, serier, tjejer, politik, om brusig är sur dygnet runt, om killerwolf pratar som han skriver, om Cyntax var seriös med matkasseblåsningen, om CDS inte egentligen var skönast hittills på pf, om Zanka tagit semester för evigt, om Whistler är den överlägset roligaste chattaren på svs och så vidare. Varför inte bara testa nåt som ni själva funderat på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en i mellangärdet igår när jag ville sponsra juniorns hockeyläger, men skippade back iaf.

 

Jag tycker det är mäktigt att de som spelar högst på svs inte längre vill spela med mig. Det är ju något jag funderat ut själv, utan hjälpmedel. När dom som antagligen ägnar extremt många timmar åt studier kliver så innebär det att jag gjort något stort. Kanske låter löjligt, men min sons mamma hatade verkligen hur inne i pokern jag kunde bli. Förstod och förstår henne. När jag väl fastnar i nåt blir jag väldigt bra. Är väl ett kännetecken för autism och ingen känner mig som henne så kanske rätt. Tyvärr var det väl också döden för oss, men det är världens finaste mamma, hur sur hon nu än kunnat vara på mig ibland.

 

Att jag med blod, svett och tårar tagit mig till 25/50 utan att vara en superspot är något för min son att lära sig av. Han vill ju helst bara lägga på luren snabbast möjligt idag, men det kommer komma en dag när han inte vet hur allt ska hanteras. Förra sommaren var det en motståndare som kallade honom tjock. Hela min kropp ville lära honom allt jag själv fått lära mig.

 

Kommer säga hur han ska göra vad nu än hans tränare eller mamma säger, för övrigt. Säger nån så igen så är det bara sikta på levern. Har själv varit i den situationen och tänkte att jag saxar den största och starkaste på första träningen. Har nog aldrig känt mig så ensam som när jag ställde mig upp efter närkampen och shortsen fladdrade kring mina stickor till ben och blodet sprutade från läppen. Där vann jag en position. Det gjorde ont, jag var rädd och jag hade kunnat få nåt jåvulskt med stryk, men om man inte vågar så händer ingenting. Det ska jag lära min son också.

 

Jag hoppas min pojk kommer våga testa för allt vad tygen håller. Om de inte håller ska jag ta emot honom.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Markus800 :

Tog en i mellangärdet igår när jag ville sponsra juniorns hockeyläger, men skippade back iaf.

 

Jag tycker det är mäktigt att de som spelar högst på svs inte längre vill spela med mig. Det är ju något jag funderat ut själv, utan hjälpmedel. När dom som antagligen ägnar extremt många timmar åt studier kliver så innebär det att jag gjort något stort. Kanske låter löjligt, men min sons mamma hatade verkligen hur inne i pokern jag kunde bli. Förstod och förstår henne. När jag väl fastnar i nåt blir jag väldigt bra. Är väl ett kännetecken för autism och ingen känner mig som henne så kanske rätt. Tyvärr var det väl också döden för oss, men det är världens finaste mamma, hur sur hon nu än kunnat vara på mig ibland.

 

Att jag med blod, svett och tårar tagit mig till 25/50 utan att vara en superspot är något för min son att lära sig av. Han vill ju helst bara lägga på luren snabbast möjligt idag, men det kommer komma en dag när han inte vet hur allt ska hanteras. Förra sommaren var det en motståndare som kallade honom tjock. Hela min kropp ville lära honom allt jag själv fått lära mig.

 

Kommer säga hur han ska göra vad nu än hans tränare eller mamma säger, för övrigt. Säger nån så igen så är det bara sikta på levern. Har själv varit i den situationen och tänkte att jag saxar den största och starkaste på första träningen. Har nog aldrig känt mig så ensam som när jag ställde mig upp efter närkampen och shortsen fladdrade kring mina stickor till ben och blodet sprutade från läppen. Där vann jag en position. Det gjorde ont, jag var rädd och jag hade kunnat få nåt jåvulskt med stryk, men om man inte vågar så händer ingenting. Det ska jag lära min son också.

 

Jag hoppas min pojk kommer våga testa för allt vad tygen håller. Om de inte håller ska jag ta emot honom.

Jag tror ovanstående är det sannasta som någonsin skrivits från min sida. Det är fortfarande jobbigt att leva i konsekvenser som jag tidigare druckit bort, men jag ger ju fortfarande min son kärlek och omtanke dygnet runt numera. För ett knappt år sen fantiserade jag om precisionen i att ta livet av mig. Vilket som gav störst sannolikhet. Kommer ihåg att jag ville hänga mig i en snara och aldrig återvända.  Sen dess har jag förstört en superhärlig relation som verkligen var solitt för livet och jag aldrig kan förlåta mig själv för att ha förstört, startat en fight med kineser, startat en fight med pappa (som så klart bara ville se mig överleva), åkt in på behandlingshem, kommit ut från hem, tagit ett nattjobb, varit min normala person i samband med det och kastats in i nytt jobb och nu här. Trivs hips vips med livet men är fullt besluten att bli bra på juridik så småningom. Ändå rätt stor framgång mot hur livet såg ut för ett år sen även om jag lever i mycket sorg, dagligen. Går man på AA så inser man i alla fall att det finns en liknande historia för så himla många andra. Hoppas att ni alla läsare vägrar ge upp hoppet om era nära som lider av samma sjukdom. Det gör skillnad. 1 av 8 ger med sannolikhetsmått nästan alla familjer. 

Redigerad av Markus800
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger Markus800 :

Jag tror ovanstående är det sannasta som någonsin skrivits från min sida. Det är fortfarande jobbigt att leva i konsekvenser som jag tidigare druckit bort, men jag ger ju fortfarande min son kärlek och omtanke dygnet runt numera. För ett knappt år sen fantiserade jag om precisionen i att ta livet av mig. Vilket som gav störst sannolikhet. Kommer ihåg att jag ville hänga mig i en snara och aldrig återvända.  Sen dess har jag förstört en superhärlig relation som verkligen var solitt för livet och jag aldrig kan förlåta mig själv för att ha förstört, startat en fight med kineser, startat en fight med pappa (som så klart bara ville se mig överleva), åkt in på behandlingshem, kommit ut från hem, tagit ett nattjobb, varit min normala person i samband med det och kastats in i nytt jobb och nu här. Trivs hips vips med livet men är fullt besluten att bli bra på juridik så småningom. Ändå rätt stor framgång mot hur livet såg ut för ett år sen även om jag lever i mycket sorg, dagligen. Går man på AA så inser man i alla fall att det finns en liknande historia för så himla många andra. Hoppas att ni alla läsare vägrar ge upp hoppet om era nära som lider av samma sjukdom. Det gör skillnad. 1 av 8 ger med sannolikhetsmått nästan alla familjer. 

Lite lätt morgonpigg och överproduktiv som vanligt. Här har vi några offentliga alkisar som kanske gör det mindre smutsigt:

 

5. Mike Portnoy. Min gud. Jag tror jag vevat minut 2 till 3 en miljard gånger. Han byter ju takt där i stöker också. Hur gör man ens det? Nån som kan förklara det Michael Scott-style?

4. James Hetfield. Framstod väl som den oskönaste i världshistorien i dokumentären. Vill tro att han kanske inte egentligen var färdig med spriten. Suverän sångare hursom. Och så har Metallica gjort den kanske hårdaste låten i världshistorien. Nothing else matters är trams, denna är på rikt. Sån gåshud.

 

3. Nicholas Cage - leaving las vegas

Ja, så klart en film, men så otroligt fin i sin gestaltning av allt. Plus att Elisabeth Shue påminner så himla mycket om min sons mamma och därmed om min son.

 

 

2. Micke Persbrant. Varit öppen med att också ha varit narkoman så lär inte ha varit lätt. Snygg som satan och en bra skådis, hur alkad han nu än är:

 

 

1. Morgan Freeman. Vilken storsatafilm har han inte varit med i? Jag tycker han är suverän i allt men kanske lite extra i seven och shawshank.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus800 :

Jag tror ovanstående är det sannasta som någonsin skrivits från min sida. Det är fortfarande jobbigt att leva i konsekvenser som jag tidigare druckit bort, men jag ger ju fortfarande min son kärlek och omtanke dygnet runt numera. För ett knappt år sen fantiserade jag om precisionen i att ta livet av mig. Vilket som gav störst sannolikhet. Kommer ihåg att jag ville hänga mig i en snara och aldrig återvända.  Sen dess har jag förstört en superhärlig relation som verkligen var solitt för livet och jag aldrig kan förlåta mig själv för att ha förstört, startat en fight med kineser, startat en fight med pappa (som så klart bara ville se mig överleva), åkt in på behandlingshem, kommit ut från hem, tagit ett nattjobb, varit min normala person i samband med det och kastats in i nytt jobb och nu här. Trivs hips vips med livet men är fullt besluten att bli bra på juridik så småningom. Ändå rätt stor framgång mot hur livet såg ut för ett år sen även om jag lever i mycket sorg, dagligen. Går man på AA så inser man i alla fall att det finns en liknande historia för så himla många andra. Hoppas att ni alla läsare vägrar ge upp hoppet om era nära som lider av samma sjukdom. Det gör skillnad. 1 av 8 ger med sannolikhetsmått nästan alla familjer. 

Lol. När jag kör så är styckeindelning sekundärt uppenbarligen. Bra och viktig text ändå.

 

Om jag läser rätt slår min dagbok rekord i antal visningar denna vecka. Mäktigt. Borde rent statistiskt ge fler poster men respekterar så klart alla läsare. Ska bjuda på en nakenbild när jag kliver ur isvak så småningom. Då är man inte manlig kan jag meddela.

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Markus800 :

Jag tror ovanstående är det sannasta som någonsin skrivits från min sida. Det är fortfarande jobbigt att leva i konsekvenser som jag tidigare druckit bort, men jag ger ju fortfarande min son kärlek och omtanke dygnet runt numera. För ett knappt år sen fantiserade jag om precisionen i att ta livet av mig. Vilket som gav störst sannolikhet. Kommer ihåg att jag ville hänga mig i en snara och aldrig återvända.  Sen dess har jag förstört en superhärlig relation som verkligen var solitt för livet och jag aldrig kan förlåta mig själv för att ha förstört, startat en fight med kineser, startat en fight med pappa (som så klart bara ville se mig överleva), åkt in på behandlingshem, kommit ut från hem, tagit ett nattjobb, varit min normala person i samband med det och kastats in i nytt jobb och nu här. Trivs hips vips med livet men är fullt besluten att bli bra på juridik så småningom. Ändå rätt stor framgång mot hur livet såg ut för ett år sen även om jag lever i mycket sorg, dagligen. Går man på AA så inser man i alla fall att det finns en liknande historia för så himla många andra. Hoppas att ni alla läsare vägrar ge upp hoppet om era nära som lider av samma sjukdom. Det gör skillnad. 1 av 8 ger med sannolikhetsmått nästan alla familjer. 

Bara för lyteskomikens skull ska jag bjuda på att jag alltså ringer till restaurangen och kallar alla för kinesluder, eftersom jag sett jägarna i fyllan. Märk väl att jag har rätt och kvitto finns så helt i det blå var jag inte. Smutsigt att blåsa nån som är full men tror kineser - generellt och inte specifikt, så jag inte blir avstängd - tillsammans med judar, zigienare och negrer har närmare till att vilja blåsa folk än gemene svensk. I norr är zigienarna värst. Ingen pratar om det men jag gör det. Ett folkslag som är tjuvaktiga. Håll hårt i plånkan när storkjolarna är på butiken, bara.

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar egentligen inte varför det är så hemskt konstaterande. Zigienare har ju en cultur kring att stjäla, väl romantiserat i Snatch. Givet mitt intryck ser få ut som en superdeffad Brad Pitt. 

 

Tror ändå jag själv kunnat gå sjukt snabbt 10 kg och behållit styrkan. Hade varit superkul om nån vill komma norrut och hänga, ta på sig ryggsäcken och mata på. Det är en så sagolikt vacker årstid, men väldigt kall.
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske får lägga till rolig på listan med saker jag inte är efter rik och arg.... Det är relativt. I Norrland är en väldigt rik om en har tillgångar indirekt på 10 miljoner. I London så antar jag inte 10 milj räknas som särskilt rik.

Gör en lista med icke hollywood/svenska-filmer vettja!

Ang komiker tycker jag Carrell är rolig som Scott, duden som spelar Walter i Big Lebowski, Larry Davids i Curbs, Aziz Anzari i Master of none, Nick Offerman som Ron Swanson och Ari Gold i Entourage.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-11-24 kl 19:55, säger GTOBåten :

Nej det tror jag inte. Har inte fått intrycket av att man förr i tiden behandlade djur bättre trots starkare anknytningar till familj, församling eller vänner. 

Jag är ledsen men min fundering var nog orelaterad till djur, rev väl kanske citatet lite ur dess sammanhang. Intresserad av att lära mig om mekanismer och effekter rörande individers avvägningar monetärt/andra värden generellt och kanske svenska medel-övremedelklassen i synnerhet, eller vilken överflödsnisse som helst för den delen. Pokerspelare känns som en vettig grupp av människor att ta del av perspektiv ifrån, som i många fall kanske hunnit gå varvet runt och oftare än andra grupper, och kanske oftare haft möjligheten att omvärdera lite. Eller inte.

Hade ett exempel på en relativt högt utbildad Svensson-kvinna som utsa sig för att gilla att ta hand om sina barn, relativt stor kassa, inga lån och hus färdigt. Drömmen mao. Kom ett mail från försäkringskassan en dag, att hon behövde börja jobba annars sänker hon nivån på sin föräldrapenning. Har ingen koll på bidragssystemet i det här landet, vilka summor avvägningen kan ha rört sig om men kan inte ha varit mycket, att hon sedan institutitionerade sin lilla i en ålder varken kvinnan själv eller barnet var bekväm med. Tycker utfallet blev katastrof och hon har idag två eftersatta barn vilket jag uppfattar hon själv också tycker och har problem med till den grad, till att det sociala tagit skada. Men jag kom på att det förmodligen rörde sig om att hon inte alls gillade att vara med sina barn så mycket som hon påstod, så jag skrev inte ner exemplet som kanske hade förtydligat vad min fundering gällde.

Intressant f.ö. iakttagelserna om vägen till den moraliska avgrunden, det är faktiskt en otrolig värdering hos mig själv. Det är nästan svårt viktigt för mig att moralen stämmer i varenda given situation i det sociala och ute i världen, dels för att jag tror att världen blir en bättre plats om man också försöker agera efter vad man tror är rätt, men också för att jag inte håller mig tillräckligt begåvad för att leva i gråzonen. Försöker med andra ord för egen del aktivt att inte att hamna i en dålig spiral nedåt, och nöjer mig så. Desto mer förrädiskt och vanligt tror jag är grejen med att låta grannen avgöra hur man agerar, än att det dåliga kommer från en själv.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och själv älskar jag pengar och tycker det är det bästa som finns, men jag vill inte ha för mycket eller tänka på pengar alls nånsin. Tycker det är härligt att för en bra gärning få betalt i skälig mängd pengar som gör det enklare att överleva, eller när man eventuellt byter pengar mot nånting annat och att alla blir nöjda. Vi har sparat så mycket så vi har till en handpenning men eftersom banken inte vill låna tillräckligt för att köpa boende, förrän båda arbetar tror jag. Kanske räcker med att studera. Men det är vad vi tänkt i förväg om pengar. Nu lärde jag om inflation i något inlägg tidigare, det har vi aldrig tänkt på men som jag ska titta närmare på. Tänkte spontant att vi tar från barnens sparpengar för att täcka upp förlusterna hittills, de ska ju ändå inte ha mer än fem hyror den dag det beger sig. 

Tänker ej på pensionen

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger brusig1 :

Kanske får lägga till rolig på listan med saker jag inte är efter rik och arg.... Det är relativt. I Norrland är en väldigt rik om en har tillgångar indirekt på 10 miljoner. I London så antar jag inte 10 milj räknas som särskilt rik.

Gör en lista med icke hollywood/svenska-filmer vettja!

Ang komiker tycker jag Carrell är rolig som Scott, duden som spelar Walter i Big Lebowski, Larry Davids i Curbs, Aziz Anzari i Master of none, Nick Offerman som Ron Swanson och Ari Gold i Entourage.

 

5 timmar sedan, säger bomanlol :

Jag är ledsen men min fundering var nog orelaterad till djur, rev väl kanske citatet lite ur dess sammanhang. Intresserad av att lära mig om mekanismer och effekter rörande individers avvägningar monetärt/andra värden generellt och kanske svenska medel-övremedelklassen i synnerhet, eller vilken överflödsnisse som helst för den delen. Pokerspelare känns som en vettig grupp av människor att ta del av perspektiv ifrån, som i många fall kanske hunnit gå varvet runt och oftare än andra grupper, och kanske oftare haft möjligheten att omvärdera lite. Eller inte.

Hade ett exempel på en relativt högt utbildad Svensson-kvinna som utsa sig för att gilla att ta hand om sina barn, relativt stor kassa, inga lån och hus färdigt. Drömmen mao. Kom ett mail från försäkringskassan en dag, att hon behövde börja jobba annars sänker hon nivån på sin föräldrapenning. Har ingen koll på bidragssystemet i det här landet, vilka summor avvägningen kan ha rört sig om men kan inte ha varit mycket, att hon sedan institutitionerade sin lilla i en ålder varken kvinnan själv eller barnet var bekväm med. Tycker utfallet blev katastrof och hon har idag två eftersatta barn vilket jag uppfattar hon själv också tycker och har problem med till den grad, till att det sociala tagit skada. Men jag kom på att det förmodligen rörde sig om att hon inte alls gillade att vara med sina barn så mycket som hon påstod, så jag skrev inte ner exemplet som kanske hade förtydligat vad min fundering gällde.

Intressant f.ö. iakttagelserna om vägen till den moraliska avgrunden, det är faktiskt en otrolig värdering hos mig själv. Det är nästan svårt viktigt för mig att moralen stämmer i varenda given situation i det sociala och ute i världen, dels för att jag tror att världen blir en bättre plats om man också försöker agera efter vad man tror är rätt, men också för att jag inte håller mig tillräckligt begåvad för att leva i gråzonen. Försöker med andra ord för egen del aktivt att inte att hamna i en dålig spiral nedåt, och nöjer mig så. Desto mer förrädiskt och vanligt tror jag är grejen med att låta grannen avgöra hur man agerar, än att det dåliga kommer från en själv.

 

Äsch, du är ju fin brusig. Tänkte bara att du kan ta ett namndroppsskoj. Tycker alltid du skriver sunda saker.

4 timmar sedan, säger bomanlol :

Och själv älskar jag pengar och tycker det är det bästa som finns, men jag vill inte ha för mycket eller tänka på pengar alls nånsin. Tycker det är härligt att för en bra gärning få betalt i skälig mängd pengar som gör det enklare att överleva, eller när man eventuellt byter pengar mot nånting annat och att alla blir nöjda. Vi har sparat så mycket så vi har till en handpenning men eftersom banken inte vill låna tillräckligt för att köpa boende, förrän båda arbetar tror jag. Kanske räcker med att studera. Men det är vad vi tänkt i förväg om pengar. Nu lärde jag om inflation i något inlägg tidigare, det har vi aldrig tänkt på men som jag ska titta närmare på. Tänkte spontant att vi tar från barnens sparpengar för att täcka upp förlusterna hittills, de ska ju ändå inte ha mer än fem hyror den dag det beger sig. 

Tänker ej på pensionen

 

Bra tankar som vanligt boman. Vette fasiken hur kidsen ens blivit så bortskämda. Jag tillhör väl själv den kategorin jämfört med mina syskon, men skulla jag sätta min junior på att ta sparken en timme för att åka slalom eller skridskor lär väl orosanmälningarna hagla. Grejen är att varken jag eller nägra av mina kompisar mådde dåligt av det, tvärtom.

 

--

Tror jag fått detta tips via PF nån gång. Helt suveränt roligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lundin89 :

Höll på att dö när jag såg klippet, vad fan är det som händer?! Hahahahah!

Haha, ja jisses. Att ha tappat det mot en lagkamrat är skämmigt. Att filma är superskämmigt. Att ha tappat det på en lagkamrat för att sen filma mot densamme är helt beyond.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rapport från dagens P4-lyssning är att den späckats likt en kalkon med information från något så ospännande som Sosse-Magdas ministerposter. Krävs närmast extremt politiskt intresse för att inse hur utdelningarna sätter små nyanser inför allvaret om 9-10 månader. Fattar inte att det varit så uppmärksammat.

 

Desto mer intressant var att en rejält tortyrmisstänkt snubbe från Förenade Arabemiraten blivit utsedd som chef för Interpol. Misstanken om tvivelaktiga arbetsmetoder i hemlandet har fått inte mindre än 20 olika människorättsorganisationer invända sig mot valet. 
 

Förenade Arabemiraten har raketskjutigt bidragsgivandet till det polisiära samarbetet senaste åren och är numera trea genom tiderna. Man har dessutom, tillsammans med bland annat Ryssland och Turkiet, använt brottsregistret till något nytt - att identifiera, hitta och föra diverse regimkritiker inför landets rättvisa.
 

Vilka som är etta och tvåa på listan? USA och EU med 330 respektive 448 mille invånare. Förenade arabemiraten har knappt 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Markus800 :

En rapport från dagens P4-lyssning är att den späckats likt en kalkon med information från något så ospännande som Sosse-Magdas ministerposter. Krävs närmast extremt politiskt intresse för att inse hur utdelningarna sätter små nyanser inför allvaret om 9-10 månader. Fattar inte att det varit så uppmärksammat.

Om det är extremt så får säkert något annat lida. K-G Bergström var i alla fall inte imponerad av Marcus Oscarssons deltagande i På Spåret. 

Utdrag från K-G

Citat

Pinsamt dålig allmänbildning av Carina Bergfeldt och Marcus Oscarsson i På Spåret. Utklassades av Marcus Samuelssoch Jason Diakit’e.


Oavsett vad man tycker om Magdalena Andersson så strålar det om henne för tillfället. Ser ju riktigt trevlig ut. 

 

AARj9x2.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Lobo :

Om det är extremt så får säkert något annat lida. K-G Bergström var i alla fall inte imponerad av Marcus Oscarssons deltagande i På Spåret. 

Utdrag från K-G


Oavsett vad man tycker om Magdalena Andersson så strålar det om henne för tillfället. Ser ju riktigt trevlig ut. 

 

AARj9x2.jpg

Jag tycker Magdalena verkar snäll och genuin, vilket väl paradoxalt nog kan vara förödande i politikens värld.

JP med 8 extra mille i fullrättspotten på v86 ikväll. Kommer nog inte hinna se några värmningar så möjligt jag skippar spel. Det brukar dock bli roliga omgångar i samband med skotvång och stökigt väder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt dålig radiodag igår. Det mest uppseendeväckande var att timbaktu lagade köttfärssås. En riktig dänga spelades dock i alla fall. Detta från en tid då Mtv, ZTV och tracks väl var som hetast så hade gärna hört diskussionerna kring artistnamnet.

 

- Tja! Jag har skrivit en låt.

- Sablar, vilket örhänge! Det här kommer bli en hit.

- Tackar

- Den här kommer slå internationellt så du behöver ett artistnamn som alla andra. Vad vill du välja?

- Aeehhh, vad fan, kör mitt namn bara. Stefan. STEFAN Andersson.

 

 

—-

Nån tv-spelskunnig som kan förklara varför Microsoft drar nån automatisk 899-betalning en gång per år? Utan att det köpts några spel. Vet inte exakt vad konsolen heter men är nån sån här som man spelar FIFA osv på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...