Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

Sen gillar jag Whitney

 

 Men allra bäst är Celine. Så sjuk:

 

Edit: Undrar om nån lyckas bekriva kärlek i film någonsin igen. Väldigt tvek på det. Hoppas jag kommer dit, romantiker som jag är.

 

Och så kryddat med världens kanske finaste låt i kombon av en helt suverän film.

 

 

Redigerad av Markus800
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Markus800 :

Tänkte det var synd med Garbrant då potentiella fighten mot Omalley varit kul.

 

Main event var ju bara som Charles är. Vette fan hur många gånger jag spelat honom till typ 2.20-2.70. Ingen fattar hur sinnessjukt bra han är.

Förvisso, jag litar dock inte på omalley ? För mkt risk, bättre han förlorade nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger Pness :

Förvisso, jag litar dock inte på omalley ? För mkt risk, bättre han förlorade nu!

Han såg läskigt solid ut igår.

 

Får sån gåshud av Charles. Han blev ändå utdömd som barn och har sen bombat sig till UFC-champ. Så mäktig snubbe och som sagt, min favorit. Han känns ju som så ensam hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som skrivet, kommer börja blogga mot betalning med ungefär samma innehåll som nu. Skillnaden blir inte så himla stor. Ska skriva länken här när jag väl startat upp nån skön adress. Kul att ha blivit uppmärksammad för trafiken jag lyckas generera.

 

Det innebär att jag inte kommer skriva mer på PF. Tycker om er alla så hoppas ni fortsätter läsa och tycka. Finns det något specifikt ni tyckt om så är det läge att så skriva. Tror länken kommer under dagen och att dagboken släcks innan midnatt om Lundin nu är vaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-12-09 kl 07:27, säger Markus800 :

Det där med hästen fattar jag inte riktigt så förtydliga gärna.

—-

Läser om en välgörenhetsorganisation som årligen delat ut julklappar till familjer som inte har råd. Nu ställer denna kravet på att sökande inte får vara tobaks- och alkoholanvändare. Prioriterar man ett ciggpaket om dagen i stället för julklappar till barnen finns helt enkelt ingen rimlighet i att söka hjälp, resonerar man.

Det jag tänkte med hästar var av att det oförklarliga reaktionen som beskrivs så bra i tråden, av Ola bland flera. Att den kommer från någon sorts översitteri eller kanske mer troligt att man tror för lite om sin näste. Hos personer som konfronteras med uppdagade oegentligheter, men som inte visar den minsta tillstymmelse till vad jag anser vara det förståeliga i en sådan situation. Inte minst de gånger man är beroende av att uppfattas som likeable som ju politiker åtminstone borde vara mån om, för att få så stort förtroende som möjligt. Men det kanske också är så det funkar, att ynkryggar röstar på ynkryggar.. och att det är därför vinnande att reagera så.

Jag försöker jämföra med hur jag själv tänker i liknande situationer för snabbt går det ju:  inte fan kan jag ljuga för den här



Tycker Vilja borde jobba med att avnormalisera julklappar istället

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-12-12 kl 12:00, säger Markus800 :

Som skrivet, kommer börja blogga mot betalning med ungefär samma innehåll som nu. Skillnaden blir inte så himla stor. Ska skriva länken här när jag väl startat upp nån skön adress. Kul att ha blivit uppmärksammad för trafiken jag lyckas generera.

 

Det innebär att jag inte kommer skriva mer på PF. Tycker om er alla så hoppas ni fortsätter läsa och tycka. Finns det något specifikt ni tyckt om så är det läge att så skriva. Tror länken kommer under dagen och att dagboken släcks innan midnatt om Lundin nu är vaken.

Vill du att jag ska stänga dagboken?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger bomanlol :

Det jag tänkte med hästar var av att det oförklarliga reaktionen som beskrivs så bra i tråden, av Ola bland flera. Att den kommer från någon sorts översitteri eller kanske mer troligt att man tror för lite om sin näste. Hos personer som konfronteras med uppdagade oegentligheter, men som inte visar den minsta tillstymmelse till vad jag anser vara det förståeliga i en sådan situation. Inte minst de gånger man är beroende av att uppfattas som likeable som ju politiker åtminstone borde vara mån om, för att få så stort förtroende som möjligt. Men det kanske också är så det funkar, att ynkryggar röstar på ynkryggar.. och att det är därför vinnande att reagera så.

Jag försöker jämföra med hur jag själv tänker i liknande situationer för snabbt går det ju:  inte fan kan jag ljuga för den här



Tycker Vilja borde jobba med att avnormalisera julklappar istället

Dom har då fått obeskrivligt med kritik för initiativet med julklapparna. Sen verkar organisationen också tagit saker lite väl långt i att begära intyg via olika auktoriteter inom kommunen, typ lärare, socialsekreterare eller kurator, varpå det samarbetet strandat.

16 timmar sedan, säger Lundin89 :

Vill du att jag ska stänga dagboken?

Min egna blogg kommer nog inte igång förrän efter årsskiftet och hade gärna fått in adressen här. Tror dock inte det blir så mycket mer skriva från min sida så gör det som blir bäst.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-12-15 kl 20:40, säger afghan_balla :

Tack för denna tid isf Markus, har varit kul att följa och läsa din blogg :)

Varsågod Afghanen och tack själv för alla gånger du haft tålamod med mitt stökande. Hoppas du kommer till nästa blogg också. 
 

Varit på julfest nykter för typ första gången i livet. Intressant upplevelse. Har nog haft alla olika positioner inom ”kundtjänst” men rollspelet är alltid en krydda. David Brent la ju tyvärr facit för länge sen.

 

 

Redigerad av Markus800
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rolig sak med att inte vara superknall de få gånger jag är vaken på natten är att spännande tankar ändå kommer. Interstellar utgår ju från Einsteins teorier om det fyrdimensionella. Idag läser jag om så mycket som 11 dimensioner, vilket verkar lika rimligt som siare och tarotkortsläsare. Varför är det ingen förutom Kip som åtminstone försöker räkna fram gravitationens påverkan?
 

Gravitation kan förskjuta tid, det är ett faktum. Hur ska vi förhålla oss till det, givet det som är känt? Just nu?

 

En tredje grej, jag har alltid haft svårt för Amelia. Tror det är mest ytligt. Men ju mer jag lever och tänker, desto mer rimlig är hennes karaktär. Semimonologen om kärlek är väldigt vacker. Inte helt galen heller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde man lugnt kunde få njuta av att bara kolla Charles gala igen, nöta lite egen BJJ, sen somna med glädje och positivism för ögat. Sen läser man en annan dagbok som kommer upp på aktivitet så var lugnet slut. 
 

Jag kan missa nåt väsentligt men är detta båten och brusigs forum numera? Riktigt löjlig särbehandling. Klart man inte kan vara svindryg utan att bli kallad till korset. Löjlig bedömning av Lundin som jag hoppas bara slätas över snyggt. 
 

Edit: Sjukt att ingen annan reagerar. Bara snöflingor som spelar poker tydligen.

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger afghan_balla :

Jag tror du missar en hel del raderade inlägg som numera inte syns längre. Läste själv i efterhand och förstod i stort sett ingenting av vad lobo postat innan Lundin översatte och sa att han hotat någon annan med stryk.

Ok. Bra redigerat då av forumpolisen. ?

 

Första svaret av brusig var ändå drygt när han inte är man nog att stå för det sen. Som det framstår för mig iaf.
 

Skit samma, idag har jag en galen dag med spänning. Ska ”göra service” på AA som det kallas, fixa lite julklappar och så åka till mamma och pappas stuga för lite skottning och övernattning. En natt är ok med lite sömn men två är katastrof. Vad bättre än att somna till ved som sprakar? Kommer bild om jag inte blixtsomnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger Markus800 :

Ok. Bra redigerat då av forumpolisen. ?

 

Första svaret av brusig var ändå drygt när han inte är man nog att stå för det sen. Som det framstår för mig iaf.
 

Skit samma, idag har jag en galen dag med spänning. Ska ”göra service” på AA som det kallas, fixa lite julklappar och så åka till mamma och pappas stuga för lite skottning och övernattning. En natt är ok med lite sömn men två är katastrof. Vad bättre än att somna till ved som sprakar? Kommer bild om jag inte blixtsomnar.

Kan bara instämma, man up Brusig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger afghan_balla :

Kan bara instämma, man up Brusig.

Kul att du hakar på Affe. Verkar som vi tycker lika om mycket så hade varit kul att träffas.

 

Därmed, jag känner brusig som en järnhaka som bara kör ibland. Vill då inte kasta nån handske utan kan ju bara blivit galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...