Gå till innehåll

mål: 0$ till 800$ på 6 månader


swedish_orca

Recommended Posts

Postad (redigerade)
33 minuter sedan, säger _PxKx :

Det lilla jag läst så verkar som att du spelar lösare och förlorar när din BR ökat?

Jo så kan det nog tyvärr vara, jag spelar bäst under press. 

Att spela aggressivt eller syna med typ tredjepar är givetvis rätt ibland, gäller bara att man gör sånt i rätt lägen. 

Har tidigare synat för löst när jag blivit 3bettad så fick ändra lite där. 

Jag har dock 3bettat för få kort överlag tror jag, räknade på det lite nyss och kom fram till att jag kunde lägga till fler kort till min range. 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Suck, bara 0.01€ i vinst nu, vet inte riktigt hur bra jag spelade. 

fick tvåpar och gick all-in på rivern med 95% equity, han träffar givetvis en av sina 2 outs och får kåk. 

edit: Fortsatte gå åt helvete för mig, först stege när motspelaren fick kåk och sedan synade jag all-in pre med 99 (han hade AA). 

Bara 3.47€ kvar nu

vinst: -1.61€ 

Betalt i rake: 7.85$

Nu har raken ätit upp över 100% av vinsten, utmärkt. 

 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tur med korten och återhämtade mig lite. Vinsten är nu uppe i -2.36€

Vinst = bankrulle - 5.39€

22 timmar sedan, säger _PxKx :

Det lilla jag läst så verkar som att du spelar lösare och förlorar när din BR ökat?

Förlusterna började inträffa när jag kraftigt ökade min volym, spelade mer igår än vad jag gjorde under hela andra veckan på partypoker.

Kan vara så att jag är förlorande spelare nu efter rake (men vinnande innan) på partypoker, möjligt att jag helt enkelt bara hade tur i början. Kan också vara så att jag inte är bra på att spela stor volym och samtidigt spela bra (man blir trött i huvudet och spelar sämre).

Vet inte hur man får fram "all-in ev", inte helt rättvisande men ändå en indikator på hur mycket tur/otur man haft med korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande dålig på att folda när jag borde, borde ha förlorat 1$ på sista bordet jag spelade men sög ut och gick plus lite istället.. 

Vinst: -1.93€ 

Betalat i rake: 7.85$

Räknade nyss ut att det jag har betalat i rake mosvarar att gå all-in med 72o mot AKs 20 gånger (nl2, 50BB djupt). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trenden nedåt har tyvärr fortsatt, ett konsekvent mönster är att jag går all-in på hyfsat stark hand för att sedan torska mot ännu bättre, senaste var top-par(K kicker) mot set. Risken är att jag hamnar för nära noll och därför inte kan låsa upp min bonus på 10 euro som jag idiotiskt nog har gått in för att få.

Vinst: -4.16€

Betalt i rake: 6.55€

Tror tyvärr jag får ge upp pokern till något annat, det var värt ett försök men detta funkar inte. Nu har jag inte gått plus så mycket ens innan rake och efter är det rena katastrofen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att lägga det lilla jag har kvar nu på att köpa in mig till turneringar, sista tiden har det gått mycket bättre i turneringar än i CG. 

Sista handen var minst sagt intressant, hade QQ, floppen blev AJ-något, jag cbettar halva potten och blir synad av KJ, går turnen blir K och han får 2par, ingen av oss bettar något mer och han vinner potten. 

Är en gratisturnering som börjar 19:00, får göra mitt bästa i den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade risigt i turneringen (gjorde 'fel' på folda/syna tre gånger i rad), gick heller inte att köpa in till cash-games av någon anledning.

Valde att köpa in mig till en hu SnG för mina sista slantar och jag förlorade all-in när...

... han knappt hade något kvar, slutade med att jag vann.

Borde vara mycket lättare att slå raken i SnG då bara 7 cent av 110 ryker till rake, eller är jag fel ute nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fortsätter spela lika bra som jag gjorde i SnG matchen så kan jag nog slå 5% rake på nl2 och troligtvis betydligt högre. Iof mötte en A-fisk som gick i alla mina fällor & dessutom så fick jag bra kort ibland, han ville inte spela med mig mer efter att jag krossade honom.. 

Har kämpat ett tag med mitt post-flop spel men börjar lära mig det nu, tror enda sättet är att faktiskt spela så man får en känsla för det, det är inget man bara kan läsa sig till. 

Är helt klart mycket bättre heads-up än i 6-max, tydligen är det mest lönsamt per hand om man är bra. 

winrate-distribution.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar den där grafen på PTR är extremt gammal. Tror definitivt kurvorna förskjutits mer till vänster det senaste åren.

Självklart är din winrate högre HU vs en fisk än på ett 6max bord som oftast runnar en fisk. 

Låt oss säga att fiskens winrate är -20bb/100. På HU-bord tar du allt det själv medan på ett 6max tvingas ni dela på den alla 5. 

Sen lär du märka att det är svårt att hitta fiskar att spela HU när du flyttat upp över 10nl och vill man ha games då tvingas man ofta spela ring istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Spelade bort mina sista pengar nu, har inget kvar nu på partypoker.

Trodde inte det skulle gå såhär illa men när man har så liten bankrulle så är det bara en tidsfråga innan det går åt helvete., detta även om man spelar rätt.

Sista var att jag fick QQ och sedan förlorade mot en hand som man ska folda före floppen, extra surt att torska till fisk. Såg inte när han fick bättre hand men tror det var på turnen, ville inte folda överpar. 

Redigerad av swedish_orca
aldrig tur
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger GTOBåten :

Antar den där grafen på PTR är extremt gammal. Tror definitivt kurvorna förskjutits mer till vänster det senaste åren.

Självklart är din winrate högre HU vs en fisk än på ett 6max bord som oftast runnar en fisk. 

Låt oss säga att fiskens winrate är -20bb/100. På HU-bord tar du allt det själv medan på ett 6max tvingas ni dela på den alla 5. 

Sen lär du märka att det är svårt att hitta fiskar att spela HU när du flyttat upp över 10nl och vill man ha games då tvingas man ofta spela ring istället. 

Inte bara det, man spelar fler händer och det är mer skicklighet då pga att man hamnar i fler marginella situationer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker var snälla nog att ge mig bonusen eftersom det bara saknades 0.47 poäng(hade egentligen behövt betala 0.47$ mer i rake), deras support är väldigt bra tycker jag. 

Vinst före rake: 1.5€ 

Vinst efter rake: -5.23€

Jag valde att plocka hen pengarna jag hade på paf också, vet inte om jag kan fortsätta med detta resultatet. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...