Gå till innehåll

mål: 0$ till 800$ på 6 månader


swedish_orca

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Syndade lite genom att gå all in pre med ATs, blev synad av AQo, fick färg och vann xD var bara 40BB djupt så det kanske är GTO, var gränsfall (ville inte syna för 20¢ eller folda). 

Har nu 9.21€ på partypoker

vinst: 5.71€

betalat i rake: 2.54$ 

 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett sista försök med ett bord och tappade mer pengar, blir att spela assaultcube och gratisturneringar istället.

Ska ändå sätta in 100sek på paf men kommer bara spela gratisturneringar där tills dess att jag har låst upp bonusen på partypoker(behöver betala 6.03$ mer i rake). Jag skulle nog avråda folk ifrån att spela på partypoker, speciellt om man inte har fått någon bonus, för bra spelare där överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger swedish_orca :

Gjorde ett sista försök med ett bord och tappade mer pengar, blir att spela assaultcube och gratisturneringar istället.

Ska ändå sätta in 100sek på paf men kommer bara spela gratisturneringar där tills dess att jag har låst upp bonusen på partypoker(behöver betala 6.03$ mer i rake). Jag skulle nog avråda folk ifrån att spela på partypoker, speciellt om man inte har fått någon bonus, för bra spelare där överlag.

Jag gillar Party. Helt ok med fisk, iaf på PLO borden, och bra RB. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Jag gillar Party. Helt ok med fisk, iaf på PLO borden, och bra RB. 

Tycker NL2 spelarna där överlag är ganska bra och jag kommer inte upp i tillräcklig volym för att dra nytta av deras rakeback system (betalade 2$ i rake förra veckan), möjligt att de är bättre för PLO men jag är riktigt dålig på PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: spelade en gång till och tappade 1$, hade ATo och floppade färgdrag mot top-par, gick all in på turnen med 12 outs och torskade (blev tyvärr synad), vet inte om jag spelade just den handen fel. Jag är ganska restriktiv med att gå all in på en dragning då man blir synad ganska mycket, det är en överanvänd strategi.

Verkar gå mot 0 detta, suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr behövde man inte sätta in pengar på Paf för att köra deras gratis-turrar (de som man kan vinna livepaket genom), borde vara samma nu. Spelarna håller ganska hög klass där jämfört mot andra frirullar på nätet vilket är skönt. Ungefär som 3$ turrar i skicklighet. Brukar vara kring 100 spelare, 18 betalda. Jag hamnar ITM ungefär 50% av ggr jag spelar dom. När jag körde som dig med att börja från noll så vann jag ett pokerpaket till Åland genom de turrarna.

Det är ganska dåligt med aktivitet på MPN-nätverket i allmänhet så jag rekommenderar inte dig att sätta in pengar där.

Finns ingen bra sajt för frirullar längre vad jag kan se. Åtminstone inte jämfört mot förr. 888 lägger ut jävligt mycket pengar i frirullar, men de har så snabb struktur att det i princip är lotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tror inte jag spelade handen innan fel, oftast har jag bättre TPTK eller bättre när jag bettar all-in i det läget så då är det bra att balansera med att semibluffa emellanåt tänker jag. Är däremot en del händer tidigare jag spelade alldeles för löst.

Jag ligger fortfarande 2.32€ plus från cashgames på partypoker, det var inte värt att fortsätta spela där för att få en bonus på 10€ (risken är dessutom att jag blir pank och aldrig får bonusen), men jag lär mig på det, man lär sig bäst genom att spela mot bra spelare.

55 minuter sedan, säger _PxKx :

Förr behövde man inte sätta in pengar på Paf för att köra deras gratis-turrar (de som man kan vinna livepaket genom), borde vara samma nu. Spelarna håller ganska hög klass där jämfört mot andra frirullar på nätet vilket är skönt. Ungefär som 3$ turrar i skicklighet. Brukar vara kring 100 spelare, 18 betalda. Jag hamnar ITM ungefär 50% av ggr jag spelar dom. När jag körde som dig med att börja från noll så vann jag ett pokerpaket till Åland genom de turrarna.

Det är ganska dåligt med aktivitet på MPN-nätverket i allmänhet så jag rekommenderar inte dig att sätta in pengar där.

Finns ingen bra sajt för frirullar längre vad jag kan se. Åtminstone inte jämfört mot förr. 888 lägger ut jävligt mycket pengar i frirullar, men de har så snabb struktur att det i princip är lotto.

De har krav på att man ska ha rakat ett vist antal hände för att få spela deras 1000€ frirulle, möjligt att jag redan har uppfyllt kriterierna iof.

edit: gjorde en insättning på 100 kronor och fick en bonus på 100 kronor.

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rullen tror jag är öppen för alla nya på hela nätverket. Är inte helt säker dock. De frirullarna som körs på helgerna är för hela nätverket.
Om du känner att det går bra för dig där så rekommenderar jag deras Bounty-turnering som körs 19:20 varje dag för 0,55 cent BI. Deras dagliga frirullar börjar 19:15 så det är lagom att sätta sig och köra dem ihop.

Paf får jag väl annars säga att jag tycker mest om som företag över hela onlinepokerbranschen. Jävligt kunniga, trevliga och kundanpassade. Kör ofta satelliter till nordiska event vilket jag tycker är en kul grej.

Såg för övrigt nu att jag har en biljett där till en satellit för Poker-SM där de adderat 1500 euro ikväll :). Wish me luck...

Vi ses ju på FT i kvällens frirulle för live-events ;). Ska börja spela dem mer tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför sade jag 3 dollars. Blir alltid de som känner att det kvittar.
Gick åt helvete för mig också. Men inte genom bad beat. Synade all-ins som jag inte skulle gjort. Kan skylle på alkoholen men så onykter var jag inte.

Funderar på att stejka dig för kul skull. Bara en liten slant tänkte jag i så fall, vore kul. Du verkar var en trevlig person.

Vet att du vill köra ifrån noll, men noll är även när andra lägger märke till dig och vill investera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger _PxKx :

Därför sade jag 3 dollars. Blir alltid de som känner att det kvittar.
Gick åt helvete för mig också. Men inte genom bad beat. Synade all-ins som jag inte skulle gjort. Kan skylle på alkoholen men så onykter var jag inte.

Funderar på att stejka dig för kul skull. Bara en liten slant tänkte jag i så fall, vore kul. Du verkar var en trevlig person.

Vet att du vill köra ifrån noll, men noll är även när andra lägger märke till dig och vill investera. 

Var samma för mig innan (synade för ofta). Tyckte jag spelade bättre nu idag, gick endå back lite pga att jag gick all-in pre med AKo (hade 1.3$) och blev synad av JJ, har 3.94€ kvar nu på partypoker.

Ja du får gärna staka mig, osäker på hur vi ska lägga upp det isf. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Katastrof igen

Först hade jag stege men en motspelare fick färg på turnen(borde kanske ha bettat mer än 2/3 pot), sedan gick jag all in pre med AKo och torskade mot JJ. 

Har bara 3.65€ kvar på partypoker nu.

edit: ny kylare, bara 2.89€ kvar nu. 

Lite dumt att jag springer dåligt nu när jag har lite pengar. 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Låter som vilda västern med en rulle på 3.65 euro? Inte ens 2 inköp. Inte köra SnG istället? Har iofs inte koll på Partys Micro nivåer där, kanske inte finns lägre. 

Man kan köpa in för 1$ (50BB), så det räcker till 3 inköp. Har 2.97 euro nu på partypoker så risken är att jag blir pank där pga mer otur.

Körde en SnG och förlorade, gillar dock att spela HU. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tur på paf nu, tänkte bara spela lite för att kunna spela en frirulle, slutade med att jag fick stege, gick all-in (enormt överbett) och blev synad av 2 (en hade 2par), blev inte utsugen. Jag upplever att spelarna på paf är ganska dåliga, men kan vara att jag bara har haft mer flyt med korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absurd hand på partypoker, jag har 99 och blir minihöjd före floppen.

Fisken bettade pot på floppen och turnen för att sedan folda när jag satte honom att-in, var rädd att han hade typ AS men isf hade han nog inte foldat pga en mindre procentuell höjning? 

Missade tyvärr 1000€ frirullen på paf, får spela några händer så jag kan delta i 3000€ frirullen imorn. 

Paf: 220.76 sek

partypoker: 3.78€ 

Banken: 436 sek

888: 91¢

Jag spelar helt klart sämre när jag spelar mer än ett bord samtidigt, har förlorat typ 150 kronor på att multiborda hittills. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...