Gå till innehåll

mål: 0$ till 800$ på 6 månader


swedish_orca

Recommended Posts

Den 2018-03-12 kl 19:25, säger swedish_orca :

Det man kan tjäna i poker rent statistiskt är begränsat till vilka misstag andra spelare gör, ju mer de avviker från GTO desto mer kan man tjäna, tyvärr krymper marginalen av rake och om man blir tiltad och börjar spela dåligt så raseras allt snappt. 

För att gå plus måste man alltså spela ett disciplinerat spel där man konsekvent spelar bra. Tyckte det verkade lättare att tjäna pengar på SVS, lägre rake och mindre aggressiva spelare men kan vara att jag initialt hade tur bara.

Jag kommer fortsätta att inte riskera mer än min vinst(om ens det), känns som eran där man kan tjäna pengar på nätpoker går mot sitt slut och därför är det vansinne att lära sig genom att spela bort pengar. 

Trading är bättre efterssom man då genom en enda affär kan göra stor vinst, dessutom blir det inte så mycket svårare av att man ökar insatsen(blir lite svårare beroende på likviditeten). 

Din hjärna skojar med dig. 

En vinnande pokerspelare och en vinnande trader jobbar efter samma/liknande koncept och förutsättningar. 

Om du sätter dig med hela bankrullen i poker eller som trader (vilket du måste göra om du ska vinna stort i trading/poker)  Där kommer du aldrig träffa EN enskild aktie som rusar 1000% och samtidigt tjäna stora pengar,  om du inte lägger allt du har i en korg,  vilket ingen trader gör, eftersom du kommer blåsa alla pengar på en enskild aktie som istället faller med 75% eftersom det är så "chansaktierna" funkar. Skitsvårt att kliva på täget i rätt tid.

Du ska sikta på att ha rätt mer än du har fel.  Här du rätt i 60% av fallen i Poker/trading och inte tiltar bort pengarna när du väl förlorar,  så ligger du stadigt på plus.  Det som gör att du du tjänar $$$, händer med snöbollseffekten när kapitalet ökar och du kan gå upp i nivå.

Du tjänar pengar på andras misstag, både i poker och trading.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Lassis :

Om du sätter dig med hela bankrullen i poker eller som trader (vilket du måste göra om du ska vinna stort i trading/poker)  Där kommer du aldrig träffa EN enskild aktie som rusar 1000% och samtidigt tjäna stora pengar,  om du inte lägger allt du har i en korg,  vilket ingen trader gör, eftersom du kommer blåsa alla pengar på en enskild aktie som istället faller med 75% eftersom det är så "chansaktierna" funkar. Skitsvårt att kliva på täget i rätt tid.

Att sätta sig med hela rullen, kanske funkar för de som har idiot-tur! Hur ofta losar man inte i en 80-20 situation, då är man glad att man bara gick in med 5% eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 14/03/2018 kl 16:32, säger Jag och mina mig :

Kan lätt gula med bara 150 kr för /0,5. Just sayin. Har nog tappat typ 600 kr i en sittning på /0,5.

Jag brukar köpa in för minimum eller nära minimum men frågan är om det är helt optimalt? 

Man tjänar mer mot sämre spelare om man kör djupare.

Partypoker är lite skumma, man har bsnkrullen i euro men spelar i dollar, antar att man då tappar pga växlingsavgift och isf får jag nog nöja mig med turneringsbiljetterna jag fick gratis och skita i bonusen. 

Jag måste betala 10 dollar i rake för att få 10 euro i bonus på partypoker, behöver alltså typ gå plus innan rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger swedish_orca :

Jag brukar köpa in för minimum eller nära minimum men frågan är om det är helt optimalt? 

oftast inte skulle jag gissa, jag använder olika strategier beroende på inköp. Exempelvis draghänder tappar i värde då dina implicita odds kanske helt försvinner.

Redigerad av Probiotika
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Probiotika :

oftast inte skulle jag gissa, jag använder olika strategier beroende på inköp. Exempelvis draghänder tappar i värde då dina implicita odds kanske helt försvinner.

Nu är jag ganska van vid att inte spela så djupt (oftast under 50BB) sedan så gillar jag inte att vara i en situation där en spelare är shortstackad medan jag inte är det, medför vissa nackdelar för mig.

Blir att spela på partypoker på måndag då deras nästa rakebackperior börjar då, vi får se hur mycket jag spelar där(har biljetter värda 10$).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger swedish_orca :

Blir att spela på partypoker på måndag då deras nästa rakebackperior börjar då, vi får se hur mycket jag spelar där(har biljetter värda 10$).

Måste man inte spela väldigt många händer för att kunna få rakeback, är det inte en tröskel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Probiotika :

Måste man inte spela väldigt många händer för att kunna få rakeback, är det inte en tröskel?

Man måste ha betalat 25 eller 50 dollar (osäker på vilket) i rake för att få 20% tillbaka, man har två veckor på sig. Jag har betalat ca 11$ i rake till 888poker så jag behöver öka volymen för att kunna nyttja rakeback på partypoker.

Kanske är bättre att spela på SVS istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger swedish_orca :

Kanske är bättre att spela på SVS istället?

Jag spelar på svenska spel, men jag har även premium.com (tror det är party poker), där kan jag få stor rakeback om man spelar mycket. Jag gissar att man skulle behöva en bot som kör de "enkla händerna" för att få upp volymen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyttjade en av mina biljetter jag hade på partypoker, åkte ut med AK (gick all in mot JJ), 4 biljetter kvar nu. 

Känner mig inte helt återställt än (blev nog smittad av ett syster-barn) så fortsätter spela imorn(förutom en gratisturnering). 

Tror jag kan glömma rakeback på partypoker, enda frågan är ifall jag ska försöka få ut 10 euro bonusen eller sticka med pengarna så tidigt som möjligt. Partypoker nekade ett utag innan då de inte ansåg att jag hade spelat tillräckligt mycket, gillar inte att man spelar i dollar och har pengarna i euro.  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vann 77¢ på gratisturneringen, har fått mitt spel att funka igen :) 

Var i en intressant läge där jag hade TT och ett överkort, började check-check, efter rivern bettade han pot och jag synade, sedan betade han 3/2 pot (överbet) och jag foldade tyvärr, han hade ett andrapar han gjorde om till bluff. 

Partypoker hävdar att de inte tar ut något växlingsavgift mellan $ och €, man undrar hur det blir med avrundningen.. ska försöka byta så jag har rullen i $, ska tydligen gå. 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bra men blev knäckt pga otur två gånger i rad, förlorade med KK vs 44 och senare ATs mot J7o, innan dess gick det bra ocj jag dubblade mina turneringsmarker (var säkert ett fåtal händer jag spelade fel iof). Lite surt att inte få något för 5$ biljetten dock. 

Gjorde ett uttag på 13 euro som partypoker behöver godkänna, ska försöka låsa upp 10 euro bonusen med resterande 2 euro, finns gratusturneringar ifall jag förlorar allt. 

Tänkte fortsätta spela på SVS nästa vecka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker godkände mitt uttag på 13 euro för ett tag sedan, de 1.99€ jag behöll har jag ökat till 3.26€ så det går åt rätt håll iallafall.

Sista handen hade jag AJo, öppnade med 2.5BB och blev höjd, jag synade och floppadw en stege, tyvärr foldade han när jag höjde, hade kanske varot bättre att slowspela? 

Två kryptovalutor jag är intresserad av (men tveksam) har gått ner ordentligt i pris, började nyss mina en av dem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ser tyvärr ut som om jag inte kommer lyckas med utmaningen nu, det har gått 114 dagar och jag är bara uppe i 378 kronor totalt (7.5% av målet).

Partypoker är lite roliga med sin valutaomvandling

105 sek → 10.04€

13€ → 117 sek

Såg nyss att jag hade 0.22 kvar av en kryptovaluta som gick upp till 200$, nu 5$. 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade snap på 888 då jag ville komma upp i volym, gick inget vidare. 

Sista handen gick jag all-in på turnen med A-högt och blev synad av K-högt & färgdrag, givetvis fick han färgen så jag förlorade 80¢. Det var dock två händer jag vann pga tur så jag kanske bara spelade risigt? 

Ska fortsätta spela snap senare, tuffare motstånd där än på andra ställen men bra för att träna, kanske t.o.m går plus på det hela (gjorde det tidigare).

Tänkte testa pokerspelet jag har utvecklat idag, kanske kommer lansera det senare (lär tyvärr inte tjäna några pengar på det). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger swedish_orca :

Spelade snap på 888 då jag ville komma upp i volym, gick inget vidare. 

Sista handen gick jag all-in på turnen med A-högt och blev synad av K-högt & färgdrag, givetvis fick han färgen så jag förlorade 80¢. Det var dock två händer jag vann pga tur så jag kanske bara spelade risigt? 

Ska fortsätta spela snap senare, tuffare motstånd där än på andra ställen men bra för att träna, kanske t.o.m går plus på det hela (gjorde det tidigare).

Tänkte testa pokerspelet jag har utvecklat idag, kanske kommer lansera det senare (lär tyvärr inte tjäna några pengar på det). 

Varför sätter du inte bara in pengar och börjar spela på SvS? Då hade du nått ditt mål för länge sedan.

Redigerad av Heldan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, säger Heldan :

Varför sätter du inte bara in pengar och börjar spela på SvS? Då hade du nått ditt mål för länge sedan.

Vill låsa upp bonusen jag fick hos partypoker(10 euro) behöver betala 8.7$ i rake för att låsa upp den. 

Är nog bättre att spela på flera bord än spela där man direkt kommer till nytt bord efter att man har foldat, på 888 så är motståndet mycket hårdare när man spelar "snap poker". 

Tror jag föredrar att spela med färre antal spelare, då kan jag komma ihåg tendenser hos spelare i huvudet & man kan spela mer aggressivt, HU är roligast, borde spela det mer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fett tiltaz nu, spelade med en megafisk men givetvis blev det jag som torskade och en annan på bordet som fick hans pengar.

Hand1: har A9s och floppar par i ess, jag checkar, a-fisken better och jag synar. han hade T6o men det blev stege på bordet och potten delades. 

Hand2: jag har AKo, går all in, blev synad av samma och 89s (fisken hade det senar) fisken fick 2par och vi bara ett par. 

Så nu har jag backat lite över 1$ trots dåligt motstånd på partypoker, utmärkt detta ju.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

This. $800 ~ 6k kr tjänar man lätt ihop på två månader på svs lägsta nivå, om man är vinnande dvs.


Beror på vilken marginal man vinner med i snitt, har massa läckor i mitt spel som jag måste täta.

Tror jag spelade bättre innan jag tog ut pengarna från 888, går inte längre plus när jag spelar "snap" vilket jag gjorde tidigare, kan vara att jag sprang sämre nu men tror snarare att jag har börjat spela för löst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Suck, spelade en gratisturnering på partypoker, ökade till 15000 marker(från 3000) för att sedan tappa allt på två händer, är för aggressiv i turneringar, kanske hade varit bättre att bara sitta ut tills man är ITM alternativt folda AK och sämre?

Förlorade först 12000 pga att jag bluffade två gånger(var QQx på bordet), han fick kåk på turnen(han hade 88). Borde gått all in före floppen eller foldat(höjde dem vilket är bra i CG men kanske inte i turneringar).

Är ganska trött i huvet nu, brukar bli så när jag spelar förmycket (spelade assaultcube också idag), brukar spela bäst i början för att sedan med tiden tappa fokus, måste hitta ett sätt att fortsätta spela bra fast jag har spelat många händer och inte är motivetad öht.

Har 3.10€ på partypoker nu, förlorade en hu SnG innan jag började spela i gratisturneringen och vann 0$.

Vinst efter rake: 1.1€

rake: 0.74$

Vet inte om jag har sprungit under eller över ev, förhoppningsvis var det under men annars måste jag förbättra mitt spel.

 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...