Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Jag tror att på dessa nivåer kan man utgå helt ifrån hur stort han bettar på river. Möter man en bet som är mindre än 70% pot kan man raisa och vs en pot bet kan man nöja sig med en syn istället.

Om du ska donka någonstans så är det på turn men check är formodligen bäst på dessa nivåer då big blinden alltid brukar spazza ut så fort man checkar flop som small blind.

Ja, this! Vet att jag tänkte på check/rejs river å vika mot mer action som hampolito va inne på. Ä nog helt klart bäst. Fan hemsk syn egentligen. Enda anledningen till att jag gjorde det va att jag sett FI overbeta river en gång förut, men det va väl antagligen också med nöten. Det går ju att ha nöten två ggr liksom. Jag brukar nästan alltid checka flopp bvb (om jag har nån sorts sd value) när jag är i sb just av den anledningen att FIs ofta går bananas.

Folk reagerar så jävla weird mot donk också. Kan ha vart bidragande orsak till synen, men som alla vart inne på ä de nog hemsk syn. Har mer å mer slutat donka nuförtiden, för jag tycker bara det blir för svårt att spela. Jag brukade donka ganska mkt förut, men det ä nog nåt jag typ helt ska arbeta bort ur mitt gejm. Förut kunde jag donka rätt mkt när jag försvara BB å dylikt.

Aja, har nog inte spelat särskilt bra idag egentligen, så ska inte grina för mkt. Två förlustdagar i rad är väl nada egentligen. Målet för imorrn ä fan att inte lira > 4h, typ inte fler än tre sessioner.. Suttit å grindat som en galning de senaste två dagarna, för att jobba igen back. Ä nog fortfarande rätt resultatsorienterad ... men jag hatar fan att förlora! I det långa loppet blir det ju dock dåligt med den inställningen. Förutsatt att man är vinnande till att börja med. Ska se till att jag har full fokus när jag väl sätter mig å grindar. Senaste sessionen jag lira va fan inge bra, liksom sista sessionen igår. Fattade inte ens hur jag va back, vilket tyder på att man klickar knappar.

Blö blö blö, va depressed jag blir av att förlora lite. Haha, vet att det ä töntigt å att jag ej ska/kan bli det, men inte mkt å göra åt känslor I guess.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
22 minuter sedan, säger hampulito :

Itanliensk pokersida?

Njäe, asså, jag grindar ljudböcker/språkprogram å shit på datan, men som den dampaspieungen jag ä, så kan jag inte låta bli att rejla btc å sitta på pf samtidigt som jag lyssnar haha. Skulle nog kunna få in fem bord svs också egentligen.

+1201 kr. Så ja, mkt nöjd med den sessionen. Falafel å smoga cigg nu.

Va tkr ni ä rimligt att ge för att vara inneboende hos nån egentligen? Har ju hållit på med det där ett tag och haft en del erbjudanden. Det börjar tilta mig lite för mkt att bo såhär. Samtidigt vet jag ju inte direkt om jag blir kvar i Sverige heller. Blö, vet inte va jag ska ta vägen. :S Fan va najs det är att ha ett hem egentligen.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gör såhär för tydlighetens skull.

Dagens andra session: +194 kr

2aglonp.png

Fint med färger åsså. Å där ovan har vi alltså giraff över mars månad. Jag har lärt mig hur man gö såna här technical analyses av typ bitcoins å sånt från youtube. Å man kan tydligt se de två giraffpucklarna ovan vid 6,2k å 6k. Nu kommer vi då in på själva giraffhalsen, som bara går uuuuuppåååått uppåt å uppåt. Å där uppe har vi min giraff i slutet av månan!

26d537.jpg[/url]

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

Fint med färger åsså. Å där ovan har vi alltså giraff över mars månad. Jag har lärt mig hur man gö såna här technical analyses av typ bitcoins å sånt från youtube. Å man kan tydligt se de två giraffpucklarna ovan vid 6,2k å 6k. Nu kommer vi då in på själva giraffhalsen, som bara går uuuuuppåååått uppåt å uppåt. Å där uppe har vi min giraff i slutet av månan!

Ser ut som motstånd vid 6k och en triangelformation, som kan ge ett utbrott - antagligen nedåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Probiotika :

Ser ut som motstånd vid 6k och en triangelformation, som kan ge ett utbrott - antagligen nedåt!

Hehe, du verkar kunna det där!

Dagens tredje session: +1094 kr

Ska iväg på konstuställning nu med känd poet och konstnär, vars diktbok jag recenserade för ett tag sen. Ska bli kul å hälsa å se om han har läst min recension. Ä ngt av en fanboy.

EDIT: btc 8,4k. Nu rasar det! Tiiiiimber!

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va asså nån sorts guidad tur på en utställning med temat Odradek (en karaktär/varelse i en Kafkanovell som kan tolkas på väldigt många sätt). Poeten som guida gick runt å bubbla lite (iklädd nån sorts klädnad som ska va en gestaltning av nämnd karaktär(?)) å slutade allt me å läsa upp en dikt, ta på sig en svart huva å sonika tåga ut därifrån. Hann aldrig med att haffa honom således. Gick sedan på releasefest för tidskrift som jag egentligen inte vågade gå på för alla tkr jag ä weird kille å vet vem jag ä. Sen blev jag full. Lurade personalen iaf tror jag, genom att bete mig nyktert.

Den 14 mars: +2498 kr

Btc nere på 8,2k nu. Ska casha ut 2k imorgon, så jag ä förberedd. Faller btc under 7k eller eth under 500 så ska de stålarna matas in å flytta mina felplacerade xrp å ltc till dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger GTOBåten :

3k 

Ah, jävlar ja. Köpte de flesta av mina btc på 10-11k, nu 7,8k lol. Sitter med de på kraken nu, men vet inte va jag ska göra haha. Antagligen ta ut, för de flesta verkar mena att vi inte har dippat klart än. Haha, bra tajming jag hade med min investering. Det va gröna siffror i nån vecka iaf lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-02-28 kl 22:43, säger killerwolf2 :

Om all "research" du gör i crypto innefattar  något du googlat dig fram eller något i den stilen så gör det varken från eller till om du köper btc på $6k, $8k, eller $10k. In me rubbet på en trezor och glöm bort skiten 1,5 år och reevaluate. Folk som hodlar även genom bears hånas lite lätt på nätet emellanåt men kan du inget, så är det det du ska göra, så enkelt är det. 

 

^gäller även youtube. Om en personlig vän eller dylikt som kan sin sak säger åt dig gör exakt såhär me stoplosses entrypoints är en sak men om inte så ge fan i att känslotradea. Du kommer inte komma vinnande ur striden, och du ger dig själv otroligt mycket huvudbry som kommer påverka din poker.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
32 minuter sedan, säger killerwolf2 :

^gäller även youtube. Om en personlig vän eller dylikt som kan sin sak säger åt dig gör exakt såhär me stoplosses entrypoints är en sak men om inte så ge fan i att känslotradea. Du kommer inte komma vinnande ur striden, och du ger dig själv otroligt mycket huvudbry som kommer påverka din poker.

Ne, du har såklart rätt, har inte tagit ut än och kmr inte göra. Kanske inte borde rejla coinsen varje dag haha, fast tkr det ä spännande. :) Har faktiskt lärt mig från tuben om psykologi kring cryptos åsså. Men på samma sätt som jag fortfarande ä lite resultatsorienterad i pokerus verkar jag va det va gäller cryptos lol. JAG HATAR ATT FÖRLORA lol.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tåldamod är underskattat inom både poker och crypto trots att alla konstant pratar om det. 

Känslor, både negativa men ännu värre positiva kommer skada dina resultat i lång loppet. Inspiration är pokerspelarens / en traders största fiende då det stjäl fokus från hjärnans analytiska delar lika mycket som ilske-tilten efter man lagt 4 inköp till en fisk. 

Använd dig av din motivation - sätt låååångsiktiga mål - och använd rutin för att nå de - som att inte paniksälja crypto utan en rationell anledning varför.

Tycker dessa två böcker gjort mig till både en bättre trader och en bättre pokerspelare, 

https://www.amazon.com/Power-Concentration-Theron-Q-Dumont/dp/1434442268

https://www.amazon.com/Reminiscences-Stock-Operator-Edwin-Lefèvre-ebook/dp/B00N7WXZKK/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1521109137&sr=1-1&keywords=reminiscences+of+a+stock+operator

FFA Chronicles of a Stock Operator kommer ge dig ett annat perspektiv på att trada, samtidigt som den är extremt underhållande om än kanske inget litterärt mästerverk enligt en kritiker som du själv. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för rekommendationer och kloka ord igen, Båten! Ska definitivt utforska böckerna. Det behöver inte va Houellebecq när det handlar om nördsaker. Läst mkt schackböcker och programmeringsböcker i mina dar, så ska nog glida ner fint ändå. Har faktiskt ingenting jag läser som "hobby" atm, så ska nog fiska upp nån av dem å bläddra i före sängen.

Dagens första session: +451 kr

Seg session. Åkte på set over set när det ej ens fanns stegar eller färger, så där måste man väl losa antar jag. Sen hade jag denna hand också lol.

Plats 1: Hjälte(872.29) 
Plats 2: Svenskfisk(403.93) 
Plats 3: hampouz(417.83) 
Plats 4: de den(206.57) är Giv
Plats 5: Needle(252.60) 
Mörkar

LM: Needle post 1.00 
SM: Hjälte post 2.00 
Deal

Needle [X, X] 
Hjälte [
AD, KH
Svenskfisk [X, X] 
hampouz [X, X] 
de den [X, X] 
Insatsrunda 1

Svenskfisk Höj till 5.75
hampouz Lägg dig
de den Lägg dig
Needle Lägg dig
Hjälte Höj till 19.25
Svenskfisk Höj till 59.75
Hjälte Syna 59.75

Flopp: [8D, 7D, KS] 

Hjälte Passa
Svenskfisk Insats 60.25

Hjälte Syna 60.25

Turn: [8D, 7D, KS, 3S] 

Hjälte Passa
Svenskfisk Passa
River (bord):

Flopp: [8D, 7D, KS, 3S, JC

Hjälte Insats 120.50
Svenskfisk All-in 283.93
Hjälte Syna 283.93

Sammanlagd pott 793.86
Svenskfisk Triss, knekt Vinst 793.86
Hjälte Kasta Vinst 0.00

Vet inte om jag skulle ha vikt river kanske? :S

 

En hand där jag känner att jag hade full koll å kanske tom spela bra. Haha, motbevisa mig gärna. Typ beta för att få drag att betala kan man ju också göra, men jag varierar mig lite med det där, å i synnerhet när jag notat att människan är spewig.

Plats 1: hampouz(882.37) 
Plats 2: MIN_H�ST(223.00) 
Plats 3: Hjälte(400.00) 
Plats 4: Therock(539.72) 
Plats 5: skrue66(340.81) är Giv
Mörkar

LM: hampouz post 1.00 
SM: MIN_H�ST post 2.00 

hampouz [X, X] 
MIN_H�ST [X, X] 
Hjälte [
KD, AH
Therock [X, X] 
skrue66 [X, X] 
Insatsrunda 1

Hjälte Höj till 6.00
Therock Lägg dig
skrue66 Syna 6.00
hampouz Syna 6.00
MIN_H�ST Lägg dig

Flopp: [6H, 5H, JS] 

hampouz Passa
Hjälte Insats 15.00
skrue66 Syna 15.00
hampouz Lägg dig

Turn: [6H, 5H, JS, AC

Hjälte Passa
skrue66 Insats 40.00
Hjälte Syna 40.00

River: [6H, 5H, JS, AC, QD

Hjälte Passa
skrue66 Insats 97.50
Hjälte Syna 97.50

Sammanlagd pott 316.22
skrue66 Högsta kort ess Vinst 0.00
Hjälte Par i ess Vinst 316.22

En hand där jag inte riktigt vet vad jag håller på med, men lägger upp för lulz å för å skämmas. Fick damp på att NÄÄK hela tiden öppnade co och jag fick aldrig spela knappen, så började 3b och flata mkt. Borde ofc valt bättre hand. Hade den vart zoooted så fine. Jag hade iaf heart and commitment. :P

Plats 1: Hjälte(673.33) är Giv
Plats 2: Svenskfisk(708.37) 
Plats 3: hampouz(459.95) 
Plats 4: MIN_H�ST(215.12) 
Plats 5: N���K(531.16) 
Mörkar

LM: Svenskfisk post 1.00 
SM: hampouz post 2.00 
Deal

Svenskfisk [X, X] 
hampouz [X, X] 
MIN_H�ST [X, X] 
N���K [X, X] 
Hjälte [
KH, 6D
Insatsrunda 1

MIN_H�ST Lägg dig
N���K Höj till 5.75
Hjälte Höj till 20.25
Svenskfisk Lägg dig
hampouz Lägg dig
N���K Syna 20.25

Flopp: [TS, 4H, 7C

N���K Passa
Hjälte Insats 25.00
N���K Syna 25.00

Turn: [TS, 4H, 7C, 5S] 

N���K Passa
Hjälte Insats 70.00
N���K Höj till 166.00
Hjälte Syna 166.00

Flopp: [TS, 4H, 7C, 5S, 4D

N���K Passa
Hjälte All-in 462.08
N���K Lägg dig

Sammanlagd pott 414.00
Hjälte Kasta Vinst 414.00

Ska snart iväg å kissa kopp. Efter den här gången ä det bara två ggr kvar, sen ska jag ha ngt jävla samtal med läkare å psykolog å mitt "team" typ för å påbörja min neuropsykiatriska utredning. :)

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...