Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Ja, det verkar mer eller mindre vara standard för de flesta att köra 3/4 alla gator i alla lägen, men tror du kan komma en bra bit på vägen genom att bara experimentera lite. Jag har uppenbarligen enorma luckor även i betstorlekarna, men att bara föra ett resonemang för mig själv har höjt winraten och gjort frekvensfördelningen mindre hårresande dålig.

 

Dina vinsthänder var mot KK båda och även där går det nog att tänka till lite extra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger Markus800 :

Dina vinsthänder var mot KK båda och även där går det nog att tänka till lite extra. :)

Ah, makes sense. :) Mja, kändes inte jätteglad över att få in det med QQ, va väl i rätt tidig pos, satt typ utg? Måste va den handen som jag kan tänka till extra kring, för den andra var väl superstandard? Eller menar du att jag hade kunna synat med AA ip? Jag degar nog AA väldigt ofta vs 4b. Kanske för ofta? Spelar ingen 5b-range för det känns ju bara lol, om jag inte synar så jamar jag alltid. Ja, om jag inte foldar då. Men det är ju tråkigt.

Lira lite mer. Vann kanske 1BIs typ. Kändes stabilare denna session än förra. Kanske va för vek ibland.

Disciplinerad fold eller såg jag spöken som vek där? :S Önska jag bara hade checkat när jamen kom lol.

Handinformation

Hand: 55164510.hand.571 
Britta 514 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 183.02
Insats: 93.55
Vinst/förlust 0.00/93.55
Handen påbörjades: 2018/02/28 16:56:14
Spelarinformation

Plats 1: Bipolar(253.12) 
Plats 2: Hjälte(793.96) 
Plats 3: poke89(155.85) 
Plats 4: Donfletch(230.27) 
Plats 5: bizIsAg33k(201.76) är Giv
Mörkar

LM: Bipolar post 1.00 
SM: Hjälte post 2.00 
Deal

Bipolar [X, X] 
Hjälte [TC, KH
poke89 [X, X] 
Donfletch [X, X] 
bizIsAg33k [X, X] 
Insatsrunda 1

poke89 Lägg dig
Donfletch Höj till 5.75
bizIsAg33k Lägg dig
Bipolar Lägg dig
Hjälte Syna 5.75
Flopp (bord):

[7S, TD, 5H
Sammanlagd pott 12.17
Rake: 0.33
Huvudpott: 12.17
Insatsrunda 2

Hjälte Passa
Donfletch Insats 9.37
Hjälte Syna 9.37

Turn (bord):

[7S, TD, 5H, KD
Sammanlagd pott 30.40
Rake: 0.84
Huvudpott: 30.40
Insatsrunda 3

Hjälte Passa
Donfletch Insats 22.00
Hjälte Syna 22.00

River (bord):

[7S, TD, 5H, KD, 8D
Sammanlagd pott 73.21
Rake: 2.03
Huvudpott: 73.21
Insatsrunda 4

Hjälte Insats 56.43
Donfletch All-in 193.15

Hjälte Lägg dig :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste visa nån hand där jag lyckas också. Haha, bara visat saker när jag spelat uselt, men det ä ju iofs de man lär sig nåt på. Aja, jag gjorde iaf en vältajmad 5b-bluff. Heja.

Handinformation

Hand: 55164494.hand.563 
Britta 513 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 90.00
Insats: 43.50
Vinst/förlust 46.50/0.00
Handen påbörjades: 2018/02/28 16:42:23
Spelarinformation

Plats 1: Bipolar(197.88) 
Plats 2: Hjälte(453.66) är Giv
Plats 3: Ingemarold(481.72) 
Plats 4: Trolldeg(837.47) 
Plats 5: barns(217.01) 
Mörkar

LM: Ingemarold post 1.00 
SM: Trolldeg post 2.00 
Deal

Ingemarold [X, X] 
Trolldeg [X, X] 
barns [X, X] 
Bipolar [X, X] 
Hjälte [AC, JC
Insatsrunda 1

barns Lägg dig
Bipolar Höj till 5.75
Hjälte Höj till 20.25

Ingemarold Lägg dig
Trolldeg Lägg dig
Bipolar Höj till 43.50
Hjälte All-in 453.66

Hjälte skriker "fold fold", ställer sig upp och gör fold-dansen runt den sunkiga soc-fåtöljen som den vore en totempåle
Bipolar Lägg dig 

Hjälte puh, aj am the grajtest, "hallå hallå tjocka receptionisttanten! kolla kolla denna hh, ja bluffa bipolar!"

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dega 200 BB pre från knappen med AA vs en fyrbet på ca 26-27 BB från co kan nog utvecklas till något bättre. Är ju ungefär KK du får spela vidare mot medan du ffa rensar rent i motståndarens bluffarskåp. Bara sen också fundera ut vilken range du vill göra så med och sätta mot den du vill spela syn pre. AA passar enligt mig fint som flat på btn då 200 BB-stackar erbjuder den möjligheten extra bra och det behövs lite stål för att inte bli sönderbombad på A- och K-höga floppar + att du själv kan vara lite mer besvärlig postflop. Om du ändå vill få in premium pre i den spoten så tror jag litet 5bet är att föredra då det slipper kosta 200 BB varje gång du vill ha lite balans i dina ranger och mixa in nån A5s och så vidare. AJs här ovanför tycker jag själv är väldigt kall att bluffa med pre, utan att för den skull ha kunskap för att motivera det desto djupare.

 

Den andra svarar du på själv, även om jag tycker den är mindre dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den där handen hade jag 3b människan väldigt mkt, men klart det ä lite spewigt. Hade väl bara kunna synat. FI sitter dock bara med 100bb där, så jag riskerar inte 200.

Ja, men det låter klokt som du skriver! Borde ta någon dag för mig själv och sitta och pilla lite med detta. Jag har mest vart lat och tänkt att jag bara jamar AA/KK och för det mesta AK/QQ också, med tanken att "jaja, de där stora händerna ä inte nödvändigtvis de som gör mig till vinnande spelare", men det betyder ju såklart inte att man inte ska optimera sitt spel med dem! Ska man ju gö med alla händer ur alla pos liksom. Så tillbaka till ritbordet med 3b/4b/5b-spelet lite. Tack för bra respons! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i helvete. 

Varför köper du bara shitcoins.

Att köpa Ripple är som att open-jamma 72o. Bara för att en Ripple kostar lite betyder det inte att den är billig när totala supplyen är 100 miljarder. 

Tänk dig, Ripple, inte ens en riktig kryptovaluta, köpte du till ett kurspris som ger valutan (egentligen företaget Ripple Labs) en värdering på 500% av SpaceX, ett företag som skickar saker till rymden och sedan plockar tillbaka de. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger GTOBåten :

Vad i helvete. 

Varför köper du bara shitcoins.

Att köpa Ripple är som att open-jamma 72o. Bara för att en Ripple kostar lite betyder det inte att den är billig när totala supplyen är 100 miljarder. 

Tänk dig, Ripple, inte ens en riktig kryptovaluta, köpte du till ett kurspris som ger valutan (egentligen företaget Ripple Labs) en värdering på 500% av SpaceX, ett företag som skickar saker till rymden och sedan plockar tillbaka de. 

Hehe, ska köpa mer stabila saker när de är billigare. Både mer btc och eth ska inhandlas, men vill se en liten dipp först. Köpte Ripple för att alla som skrev nåt om den spådde att den åtminstone skulle dubblas vid årsslutet. :) Kanske va fiskigt, men bara 15% som jag har tänkt å köra sådär mkt gambol med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan varför sa ingen till på forumet när btc låg på typ $6k åh wait ... Alltså jag planerar ju ändå att hodl btc, så egentligen kanske jag kan shoppa det när det ligger på $10k. Vill helst den ska va under $10k dock och googlat mig fram till att en dipp förväntas i mitten av nästa vecka, vet såklart ej hur mkt man kan lita på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om all "research" du gör i crypto innefattar  något du googlat dig fram eller något i den stilen så gör det varken från eller till om du köper btc på $6k, $8k, eller $10k. In me rubbet på en trezor och glöm bort skiten 1,5 år och reevaluate. Folk som hodlar även genom bears hånas lite lätt på nätet emellanåt men kan du inget, så är det det du ska göra, så enkelt är det. 

 

Redigerad av killerwolf2
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag börjar att lära mig! Men har bara läst på i typ en eller två dagar, så det ä klart jag ä superfisk fortfarande. Men ja, jag planerar inte att se pengarna som jag stoppar in på minst ett år i alla fall. Gör så att jag stoppar in €100 av resterande €400 i början av varje månad 50/50 btc och eth. Sen kanske jag gör en till insättning när jag har lyckats köra upp bankrullen till 30k ish-strecket igen. Under tiden vill jag bli bättre på crypto dock! Har kollat lite alla möjliga youtube-klipp, men mest bara tanklöst klicka vidare på nästa klipp som är relaterat till det tidigare klippet om crypto. Skulle uppskattas mkt om ni som ä insatta kunde reka sidor/videos/we! :)

EDIT: Eller kanske ska nog köra typ 70/30 btc/eth istället.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

+855 kr. Spela skitbra, verkligen nöjd me det. Inga stora missar. Försökte tänka på sajsing å shit också. Inte beta 3/4 på A82rb utan snarare dra iväg typ 7-8 kr för ca 60%-70% (beroende på fisk/reg lite) å dylikt. Försöker också vbeta så att jag kan bli herosynad när det ä läge för sånt å sånt där. Är ju fett explo men som Markus800 va inne på känns det som att det får mig att tänka mer, "Vilka händer kan FI ha? Vad vill jag få FI att göra med den dem händerna?" å sådär.

Ex på hur det kunde se ut. När jag spelar slarvigt så kör jag nog en 1/2 pot, 1/2 pot och jam här. ca1977 ä fisk så det ä orsken till 4b + hampouz 3b mig ganska friskt. Bästa scenario uppstår när hampouz viker å jag får fisk för mig själv. Sätter fisk på 77-JJ, TJ/QJ/KJ/AJ + nåt annat random shit som hen tkr kan se fint ut. Väljer därför sajsing så jag får in det på turn because jag måste skydda min equity och det finns många scared card, ifall det skulle dyka upp typ höga kort tills river får jag inte in stackarna mot typ 77-TT/TJ och sånt där + kan bli utdragen av höga kort. Slarviga mig hade som sagt bara gjort halv pot, halv pot, lall-in postpruttflopp.

Plats 1: S1llyM1d0n(454.46) 
Plats 2: ca1977(607.14) 
Plats 3: Hjälte(435.16) 
Plats 4: dl91(484.96) 
Plats 5: hampouz(497.85) är Giv

LM: S1llyM1d0n post 1.00 
SM: ca1977 post 2.00 

Hjälte [QD, QH
Hjälte Höj till 6.00
dl91 Syna 6.00
hampouz Höj till 26.00
S1llyM1d0n Lägg dig
ca1977 Syna 26.00
Hjälte Höj till 70.00

dl91 Lägg dig
hampouz Lägg dig
ca1977 Syna 70.00

Flopp: [5C, JH, 2H

ca1977 Passa
Hjälte Insats 100.00
ca1977 Syna 100.00

Turn: [5C, JH, 2H, 2C

ca1977 Passa
Hjälte All-in 265.16
ca1977 Syna 265.16

River: [5C, JH, 2H, 2C, KH

Hjälte [QD, QH, 2C, 2H, KH] Två par dam och tvåa Vinst 888.32
ca1977 [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00

 

Idag har jag planerat in å resa tbk till min alma mater med pundarpolers som jag ä nerkärad i å annan gammal polers, för å damma av gamla polersförhållanden i gamla alma mater-staden. Enda tuff tuff-tåg som gick i övriga polers budget tuffar iväg kl. 05 lol. Så planen ä typ att vi ska supa ikväll å däcka på tuff tuff-tåget. Har typ en konstig ångestig känsla/bävan för att pundarpolers kommer ha me sig tjack, och det kmr bli jääättesvårt för mig å säga nej. Kan jag be polers att ej punda?

Vill ju inte bossa över henne å klart hon får gö va fan hon vill. Nu kmr jag ej ba kunna dra hem om det börjas med fuffens liksom. Skulle egentligen komma undan me det, då jag måste blotta mig för vitrockarna först på tisdag, men kmr ju ej kunna poppa bens å sånt för de sitter i längre och jag pallar fan inte må piss å ha at på lördag. Jag antar de ba ä å ha disciplin. Lr nåt. Som ni märker ä jag fett ambivalent. Och VET ju inte ens om det kmr va så att polers kmr ha tjo me sig. Hon ä inte lika pundig som jag va/är å gick runt å snorta tjack i varje rökpaus/toapaus, medan andra människor (aka tråkmånsar) ba röker cigg på sina rökpauser å bara kissar ut kiss ur penisen eller kissar ut kiss ur fittan eller bajsar ut bajs ur bajshålet, när de gör en visit hos den vita vattenklosetten i porslin med tillhörande handfat å spegel spegel på väggen där, säg mig om jag snorat tjack så det märks.

Har iaf som mål för resan att ej spendera mer än 2k och inte bjuda en enda jävel. Vill inte verka snål nu, men jag har blivit av med så mkt pengar på sånt där back in the days. Har haft/har som livsmotton: "Inget kaffe, bara affe" (när jag får frågan om jag ska ha kaffe), samt "Man tackar aldrig nej till knark, man bjuder alltid på knark och man spolar aldrig ner knark i toaletten." (Jävla töntar som gö sånt liksom, haha men nu känns det som jag skulle kunna gö nåt dylikt också lol, inte lika hardcore längre.)

Detta betyder att jag har bjudit väldigt mkt knark i mina dar lol. Hade stipendium på typ 300k som jag festa bort genom att jag ville alla skulle ha det sköj. Och ba för att jag tjänat ihop ett halvårs csn på två månader nu, betyder det ej jag ska ge bort nåt av det till de som får vänta ett halvår för samma summa pengar. Jag hade mkt hellre lagt ner tiden jag lirat pokerus på att skriva liksom, även om jag gillar pokerus som fan. Be strong. På så många sätt. Haha. Egentligen ska det bli kul å ä fett excited, inte vart på "semester" på skitlänge eller knappt ens umgåtts me folk. Men det känns lite jobbigt också.

TL;DR ska till alma mater-staden, återfallsrisk, leva upp till livsmotton(?), snåla me pengar på "semestern".

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En gång försökte jag köpa en hel bar, men det funkade inte lol. Hade proppat i mig asmkt av nån pcp-analog, så hade världens jävla robo-walk och kunde knappt stå rakt ens. Fattar inte hur jag kom in på lokal öht. Va fett svårt att prata också lol. Jag hade nyss fått in 50 papp på kontot från stipendiet å tyckte jag va rikast i världen å såg alla fina spritflaskor som skimrade i regnbågens alla färger. Å fick snilleblixt trots tillståndet jag befann mig i. "Nämen jag vill fan ha hela baren! Det lär ju räcka me pengarna jag fått. Och sen öppnar jag en bar i baren, fast gratis!"

Begav mig iväg på färden till bardisken. Va lite svårt att ställa sig upp. Skeva proportioner på bordet. Konstig stol som är sne. Vem fan bygger snea stolar? Inte för att jag bryr mig. Man bryr sig ej om mkt när man ä sådär dissad. Det ä typ ba "Jahapp, det här ä livet då. Det finns en stol. Det finns ett bord. What to do?"

Begav mig iväg till baren. Tyckte det gick relativt bra. Kände mig lite som en zombie som hade knullat å skaffat barn med en mumie, å jag va då ungen som zombiemumien hade klämt ut ur fittan sin Böjde inte så mkt på benen å körde med ganska raka armrörelser som jag iaf upplevde synkade sjukt bra med hur jag rörde mina ben. Kände mig typ som en sånhär old-fashioned leksaksgubbe som man skruvar upp och sen får den eget mekaniskt tillfällighetsliv å traskar iväg på äventyr.

Robo-walka mig fram till baren iaf. Vänta tålmodigt i kön. Och sen va det ba att skrida till handling å omsätta denna plan i praktiken, så skulle jag inom kort bli omtyckt å uppskattad av alla i baren å få The Victoria Cross å en puss på kinden av Elisabeth II å hitta kärleken å bli ballast i stan. Tog typ 5 min innan bartendern fatta vad jag mena när jag stammade fram "J-j-j-a-a-a-g tar a-l-l-l-l-t-i-n all-t-t-i-i-i-n-gggg." "Vad skulle du ha sa du?" "J-a-a, a-sså a-l-l-l-l-la flask-or. H-a-r m-a-ss-a pe-nggg-ar." Jag fick inte ens köpa tre shotsbrickor, utan fick nöja mig med ett glas vatten och cashewnötter. Jävla böghora.

På tal om å bjuda å sånt shit dårå.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+496 kr. Mkt mkt nöjd återigen. Ä fan on fajer idag. Satt lite med Pokerstove å höll på å leka runt me preflopranger åsså + försöker bet sajsa bättre. Tror detta har fått mig att vakna till lite igen å spela smartare än senaste dagarn hurr durr klicka knapp-spelande. Ska ut å blåsa bort i den kyliga vinden å smoga, sen lira mer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte btw att det fanns nån version som hette Exodus Eden som har stöd för Ripple, så kan stora mina shitcoins där. :) Efter blivit lite mer insatt, inser jag både ripple och litecoin va rätt fiskiga köp. Verkar inte som det går särskilt bra för affärerna runt omkring dem. :( Men aja, kör gambol med dem iaf, orkar inte trixa me det. Vill ha Monero i framtiden också, för jag gillar anonyma saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...