HampusGabriel Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan (redigerade) 10 minuter sedan, säger massive : multiway-pott med oblockade händer som kan träffa jing? Hur tänker du att UTG + BTN range ser ut? 10 minuter sedan, säger massive : Han har sin range på 10%, som han 3bettar 10%, oavsett position eller action. Så du tror inte han 3b mer mot 2,5x öppnign istället för 3,5x öppning? Och detta är en squeeze, brukar ligga lägre än 3b 10 minuter sedan, säger massive : förlorar lite EV här och där, Både 54s och 98s är -EV, satt om du nu vill vidga din range mot tighta ranger så spela hellre 0ev händerna än att ta -ev händerna. Glöm ej att räkna med raken att den är massiv på 10NL i dina uträkningar Redigerad 3 timmar sedan av HampusGabriel rake Citera
massive Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 25 minuter sedan, säger HampusGabriel : Hur tänker du att UTG + BTN range ser ut? Jag vet hur dom ser ut. UTG: GTO RFI, för låg 3+4bet. stationär okreativ som spelar fitorfold post. BTN: Raisar stål och synar med resten av rangen. Alla par,SC,broadways. för låg 3+4bet. stationär okreativ som spelar fitorfold post. 25 minuter sedan, säger HampusGabriel : Så du tror inte han 3b mer mot 2,5x öppnign istället för 3,5x öppning? Absolut inte. Han har sina händer och sina sizes och sina linjer och sina spots han spelar exakt likadant oavsett. Min gissning är att du grovt överskattar dessa spelares förmåga, och hur långt ifrån GTO dom spelar. 25 minuter sedan, säger HampusGabriel : Både 54s och 98s är -EV, satt om du nu vill vidga din range mot tighta ranger så spela hellre 0ev händerna än att ta -ev händerna. Ska definitivt ta en djupkoll på detta! Tack. Jag hellre tar "dolda" händer med nötpotential som SC,Axs och par och gör sånt här istälelt för broadways och Ax som lätt är dominerade. 25 minuter sedan, säger HampusGabriel : Glöm ej att räkna med raken att den är massiv på 10NL i dina uträkningar Tack! Ja den är 14bb/100 i skrivande stund på /1 Citera
HampusGabriel Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 31 minuter sedan, säger massive : Alla par,SC,broadways. för låg 3+4bet 31 minuter sedan, säger massive : Jag hellre tar "dolda" händer med nötpotential som SC,Axs och par och gör sånt här istälelt för broadways och Ax som lätt är dominerade. Tänker du inte att 54 blir dominerad också? Citera
HampusGabriel Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 31 minuter sedan, säger massive : Min gissning är att du grovt överskattar dessa spelares förmåga, och hur långt ifrån GTO dom spelar Märkligt påstående då jag möter dessa spelare varje dag Citera
Lobo Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Du bör nog se över ditt spel om du 3betsynar med 54s där. Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 21 minuter sedan, säger HampusGabriel : Tänker du inte att 54 blir dominerad också? Jo såklart. Men jag tänker jag har mer cleana outs till händer som stackar av, händer som A5s, 78s, 33,44 osv istället för händer som broadways och typ A-JQ som oftast är krossade av deras förutsägbara topp-ranger. Som vi åxå ser i dom exemplen jag postat. Där jag ofta flippar eller som sämst har 30-40% även mot absoluta toppen av deras range. Vi måste ju åxå räkna med alla nävar som FI inte träffar och den fold EV jag har. 25 minuter sedan, säger HampusGabriel : Märkligt påstående då jag möter dessa spelare varje dag Trodde inte du spelade 0.5 och /1 micro SVS Skämtåsido. Då är det väl jag som överskattar spelstyrkan på spelarna uppe på dina stejks. Möter du mkt av dessa spelartyper i din pool? 17/14 - 10+ 3bet, lös 4bet, och pott pott pott postflop med skyhög WTSD och låg SD. Vi har exakt samma 18/15 spelare men motsatt, låg 3bet, ingen 4bet, och X/C X/C låg WTSD och hög SD. Det kryllar av dom på SVS Citera
massive Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 15 minuter sedan, säger Lobo : Du bör nog se över ditt spel om du 3betsynar med 54s där. Amen det är därför jag postar dom här händerna För att jag ser över mitt spel. Det intressanta är inte to state the obvs, utan varför du tycker så? Annars blir det rätt poänglöst. Citera
massive Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan Ja eller skulle vi bara kunna säga såhär. Jag är inte tillräckligt bra på poker för att kunna ta alla dom här marginella spotsen och med säkerhet veta att jag går + i längden. Därför borde jag antingen undvika dom, eller ta en lågvarianslinje när alternativen ser ut att vara likvärdiga. Och sen gå vidare 1 Citera
HampusGabriel Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 10 minuter sedan, säger massive : Jo såklart. Men jag tänker jag har mer cleana outs till händer som stackar av, händer som A5s, 78s, 33,44 osv istället för händer som broadways och typ A-JQ som oftast är krossade av deras förutsägbara topp-ranger. Du kommer ju möta dessa kort i UTG/BTNs range. Och lägg även till i din uträkning att UTG kommer jamma några % och att raken är några %. Slutar du spela med Cold calls kommer du höja din winrate ett snäpp. 11 minuter sedan, säger massive : Möter du mkt av dessa spelartyper i din pool? Har spelat 10-20NL själv förut med hög winrate och även så möter du alla sorters fiskar/hobby regs på högre nivåer. Coachar även spelare på svs som spelar mot samma spelare Citera
massive Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan Just nu, säger HampusGabriel : Slutar du spela med Cold calls kommer du höja din winrate ett snäpp. även i poss mot megavärden som fullkomligt ger bort pengar? 1 minut sedan, säger HampusGabriel : UTG kommer jamma några % och att raken är några % Och dom 100bb+misstagen som denna spelare gör konstant väger inte upp det? Ska vi inte försöka spela så mkt händer mot dessa spelare som möjligt? 3 minuter sedan, säger HampusGabriel : Har spelat 10-20NL själv förut med hög winrate och även så möter du alla sorters fiskar/hobby regs på högre nivåer. Coachar även spelare på svs som spelar mot samma spelare Ok! amen då förstår jag! Citera
HampusGabriel Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 7 minuter sedan, säger massive : även i poss mot megavärden som fullkomligt ger bort pengar? Finns såklart undantag, det sista jag kan säga är. "bli inte fisken själv" 1 Citera
ShipThat$$ Postad 56 minuter sedan Rapport Postad 56 minuter sedan 4 timmar sedan, säger massive : Är det här jag tänker och gör helt fel? Snapfold pre haha Citera
massive Postad 13 minuter sedan Författare Rapport Postad 13 minuter sedan 46 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Snapfold pre haha Aha. Ok. Fine. Men varför? Det är ju det som är intressant. Hur ofta tror du att du vinner, hur tror du ditt EV ser ut i poss mot sprutfiskdeluxe av bästa sort. 63/22 med hög 3+4bet och 2 passiva regs bakom? Vi synar 17 för att vinna 135. Jag tror att det är mer än 1/3. Vad tror du? Citera
Recommended Posts