Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
8 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Vilken nivå?

Blir lite flummigt med Euro när man e van med SVS.

240bb blir i mitt huvud 240kr :) Men det är närmre 265kr ish

Euro NL10 är ett större spel än 1kr's SVS, och NL25 är mer som 3kr's

Inte för att det gör stor skillnad. Bara en reflektion.

Postad
12 timmar sedan, säger massive :

Han har inte speciellt höga tankar om min 5bets range, den gamle gode Pingvinen.

I ärlighetens namn förstår jag honom :) 

image.png.9105adbf8c6d8f927f0f6c4ac6e29f1c.png

Jag har för mig att din 3bets-range är över det normala på dessa nivåer. Hur ser din 5betsrange ut? Och vad synar du sen hans push med (om du nu vill berätta det)? Han har ju fördel om ni bägge sitter på AK eftersom han pushar först. Synar du hans push med AKo, såvida du först har 5bettat med den?

Postad

Det är säkert teoretiskt GTO jättefel bla bla bla. Men här finns det bara 1 spel. :) 

image.thumb.png.8b7f3b125f54a3ef9c88f82dc5becb75.png

FI är def ingen REG. Han är inte en spelare som har en explo-linje överhuvudtaget. Min analys.

3bet syn pre. X/X flop, och nu? Jag ser bara 1 spel. :)

image.thumb.png.00857f11689edbba25629782218d372f.png

Postad
15 minuter sedan, säger Lobo :

Jag har för mig att din 3bets-range är över det normala på dessa nivåer.

Helt klart! Men det handlar mer om att poolen har för låg 3bet generellt, mer än att min är för hög. Lite grovt.

Hur ser din 5betsrange ut? Och vad synar du sen hans push med (om du nu vill berätta det)?

Lite kan man ju försöka hålla för sig själv :) 

Han har ju fördel om ni bägge sitter på AK eftersom han pushar först. Synar du hans push med AKo, såvida du först har 5bettat med den?

Som sagt, jag förstår honom,och hans spel utifrån vår omfattande historik, och dynamiken som byggts upp av att vi reg-battlar varje kväll. Det blir mkt levling och meta-game när man spelar så mkt mt varrandra.

• Like 1
Postad
14 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Därför att man kanske är i en situation där man har andra commitments, och det skulle gå ut över annat om man petar poker för mycket. Och/eller att man kanske inte mår bra av det rent mentalt. 

Det där är ju olika, vissa behöver att det är mer strukturerat, med avgränsningar osv, för andra funkar en lösare approach.

Tack för er input @KlonkSteve och @kukbajs

Det finns inget fel att spela 100 dar i rad.

Och jag är inte i läget att det går ut över annat i mitt liv eller at tjag försakar/brister i ansvar över annat pga mitt spelande. Markservice/sysslor/barnen/relationer/åtaganden/jobb kommer först och kompromissas inte med.

Men för mig hamnar jag i ett omedvetet tillstånd av total mental utmattning som jag inte märker själv.

Som sen såklart har katastrofal inverkan på mitt pokerspel, men såklart åxå påverkar min förmåga att vara närvarande, och mängden mental energi som i sin tur påverkar resultatet av andra saker där jag behöver min brain-power :)

Jag mår bra av att göra saker jag älskar och som stimulerar mig och som är intressant sjukt intensivt och så mkt som möjligt mest hela jävla tiden. Men behöver tvinga mig till paus/balans/zoom-out.

Det som ligger närmast till hands är att ta en dag i veckan helt fri från poker. Och i förlängningen utöka det till en dag i veckan helt fri från dator/telefon/skärm åxå. Inte ens starta upp burken på morgonen. Re-set. re-boot! :) 

• Like 1
Postad
5 timmar sedan, säger massive :

Det är säkert teoretiskt GTO jättefel bla bla bla. Men här finns det bara 1 spel. :) 

image.thumb.png.8b7f3b125f54a3ef9c88f82dc5becb75.png

FI är def ingen REG. Han är inte en spelare som har en explo-linje överhuvudtaget. Min analys.

3bet syn pre. X/X flop, och nu? Jag ser bara 1 spel. :)

image.thumb.png.00857f11689edbba25629782218d372f.png

Hand 1. Har du hh för denna?
Hand 2. Syn.

Postad
37 minuter sedan, säger Lobo :

Hand 1. Har du hh för denna?
Hand 2. Syn.

Inga HH's på UB. Jag 4bettar å får smack smack. :) 

Hand 2: 3bet syn pre. X/X flop, och X/R Turn, vad tror du han har, som vi slår? Som tar den här linjen.

Btw Lobo, aldrig frågat vad du nickar?

Postad (redigerade)
50 minuter sedan, säger massive :

Inga HH's på UB. Jag 4bettar å får smack smack. :) 

Hand 2: 3bet syn pre. X/X flop, och X/R Turn, vad tror du han har, som vi slår? Som tar den här linjen.

Btw Lobo, aldrig frågat vad du nickar?

Det finns HHs du får gå till historiktabben. 

Men handen måste gått 

Hero open - CO 3b - BB call - Hero 4b - CO shove- BB call.

Du behöver runt 25% så det är nog close då bb tog fiskig linje. Men om man ger båda QQ+ o AK så är det fold

Redigerad av ölkaka
Postad
34 minuter sedan, säger ShipThat$$ :

Tror lobo tänker mer vem som 3beta av dom, det undrade jag iaf 🤣 om han direkt till din vänster syn 2,5bb/5bet känns det så himla mycket skit som 99 eller rent av AA gone  lauring 😁

Jag öppnar, optifax slår om, sloef synar, jag går 25 å får smack smack.

Optifax har AK Sloef har QQ.

Jag är, oavsett deras exakta hand i denna, 100% säker på att detta är en minusEV syn trots GTO,odds whatever i det långa loppet på NL10.

image.thumb.png.b2757edc097139be660eebaea4dbc16b.png

• Like 1
Postad
33 minuter sedan, säger ölkaka :

Men om man ger båda QQ+ o AK så är det fold

Exakt. Jag tror inte jag vinner här 25% i längden. Vi säger att 1 dude har en pajashand, fine, men att båda ska ha det, ehh nej. Passiva fiskar som helt plötsligt börjar skicka in 100bb pre. Hmm :) 

Men självklart, helt säker kan man aldrig vara. för mig är det här instafold allafall.

Postad
15 minuter sedan, säger massive :

Jag öppnar, optifax slår om, sloef synar, jag går 25 å får smack smack.

Tack :) Alltså en vanlig tråkig hand där vi har en coldcaller, alltid roligare när nån synar KJs/99 typ och sen sätter ner foten med en märklig 5bet jam haha (ifall optiflax spelar syn/jam alltså) :D 

• Like 1