Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Nån som är bra på 6+ shortdeck härinne?

Vill hitta bra material. ( inte nybörjar-grejer, färg slår kåk)

men på youtube ere skralt, och alla sidor verkar

inte va uppdaterade på 5+ år. Nått tips?

Hittat nån sida, rangeconverter med en solver, nån som vet om den e legit?

Annars ere typ bara sixplusholdem som inte verkar uppdaterad alls, jag hittat.

Annars undrar jag om nån vet va en bra/ok/acceptabel winrate ligger på i ett

6-handat, 1 ante+BUante spel?

Jag har ingen aning.

Har 17,341 händer med +1400 antes, så 8 ante/100 innan raken.

image.png.c5017364611710157e57aa8a9a69953b.png

På GG, är det så enkelt som att jämföra pokercraft-resultat (ej rake inräknat)

med saldo, och diffen är hur mkt jag har rake'at?

(saldo in - session - saldo ut - jämföra - diffen - rake) ???

Pussåkram!

• 4 weeks later...
Postad

Va inne och lirade lite SVS 0.5 nu idag.

Får se en florre gratis i BB.

X flop

fisk 1: 1BB

fisk 2: syn 1 BB

Jag: raise 1,5bb till 2,5

Fold

Fold

Spännande nivå det här alltså :)

image.thumb.png.e00dd8ca8ae24d558c109bbf9e7b6842.png

• 5 months later...
Postad

Jag tror han foldar ut mer än 2/3 här på T + mina outs vid syn. 

Men jag hamnar så sjukt ofta i dessa spots, jag tycker såklart det är ett bra spel, annars skulle jag inte göra det.

Men vad säger panelen?

FI spelar 32/22 med 8% 3bet. Hög WSD och kan folda postflop, verkar inte vara standard "jag kan inte släppa en hand SVS tomte" Annars skulle jag inte spelat som jag gjorde. Men jag hamnar ofta i tanken om man bara ska ta en sån här hand och gå X/XC/hoppas att träffa R, men det känns så jävla B.

Pre: lågfrekvens 4bet mot snubbe som foldar mot 4bet för ofta.

Flop: När han checkar bakom plockar jag bort KK,JJ,1010 och AQ

Turn: Känns som ett helt perfekt kort. Max press mot broadways/combo/Kx/QQ

iPoker - kr1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

CO: 141.92 BB
BTN: 180.63 BB
SB: 200.88 BB
BB: 216.04 BB
Hero (UTG): 104.5 BB
MP: 210.26 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  9:diamond: T:diamond: 

Hero raises to 2.5 BB, fold, CO raises to 9 BB, fold, fold, fold, Hero raises to 22.5 BB, CO calls 13.5 BB

Flop: (46.5 BB, 2 players)  J:club: T:club: K:diamond: 
Hero checks, CO checks

Turn: (46.5 BB, 2 players)  J:diamond: 
Hero bets 82 BB, CO calls 82 BB

River: (210.5 BB, 2 players)  7:club: 

Players agreed to run it twice.

River #2: (210.5 BB, 2 players)  4:club: 

[spoil]CO shows  A:heart: A:spade:  (Two Pair, Aces and Jacks)
Board #1 (Pre 77%, Flop 77%, Turn 77%)
 (Two Pair, Aces and Jacks)
Board #2 (Pre 77%, Flop 77%, Turn 77%)

Hero mucks  9:diamond: T:diamond:  (Two Pair, Jacks and Tens)
Board #1 (Pre 23%, Flop 23%, Turn 23%)
 (Two Pair, Jacks and Tens)
Board #2 (Pre 23%, Flop 23%, Turn 23%)

CO wins 101.04 BB
CO wins 101.04 BB
[/spoil]

Postad

Hm, fisk-input från mig som inte lirar NL, men vettefan om överbetjamm turn är så bra? 

Köper det du säger att mtp hur dragig brädan är så försvinner hans nöt händer till turn när han checkar bakom flopp, men problemet blir ju spelar du verkligen värde med en sådan size? Kan liksom inte se att du spelar kåk/Triss/stege på det sättet. 

Känns inte liten bet turn och jamm river bättre? 

Gillar dock att börja betta! 

• Like 1
Postad
33 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Hm, fisk-input från mig som inte lirar NL, men vettefan om överbetjamm turn är så bra? 

Köper det du säger att mtp hur dragig brädan är så försvinner hans nöt händer till turn när han checkar bakom flopp, men problemet blir ju spelar du verkligen värde med en sådan size? Kan liksom inte se att du spelar kåk/Triss/stege på det sättet. 

Känns inte liten bet turn och jamm river bättre? 

Gillar dock att börja betta! 

Tjena Steve!

Jag vet inte heller om det är bra, därför jag lägger ut den. 

Bettar vi turn å får jam emot oss vill vi kräkas :)

33 minuter sedan, säger KlonkSteve :

spelar du verkligen värde med en sådan size?

Bra fråga. Med typ en Jx/stege vill jag definitivt få in det här på turn mot poolen. Men vill jag jamma för värde, så säger jag emot mig själv. :) Med värde vill jag (precis som du säger) beta litet och jamma turn. 

Jag kanske är för enkelspårig i min logik under spel helt enkelt. 

I stridens hetta går endast proccessen att han är spelartypen som faktiskt kan lägga händer, (+ hög fold to turn probe stat) jag tror jag får för mkt folds av bättre, och att jag har outs om han får för sig att syna. De tär kanske det som är problemet.

• 3 weeks later...
Postad

Fick lite vibes i början av Juli, stolpade upp lite regler för mig själv, fixade HUD'en med stats jag faktiskt har användning av,och såklart, sambons speciella blick och min när jag för femtielfte gången säger att "jag har ett nytt system" ;) Började "månaden" den 9 juli. så nu ikväll gör vi bokslut.

31/31 dagar spelade. Landat strax över 500händer/timme som var mitt mål, vilket är 6-8 bord för min del.

Springer dåligt på 1kr's som vanligt. Inget nytt under solen. :)

Nu ska vi se om det går att parkera på NL20. Det är väl första målet framåt. Oklart hur mkt tid jag kommer ha här under hösten till spel dock. Vi får se.

Sämst under månaden var att jag fick lov att slakta rullen mitt i "17K händer träsk downswing/dåligt spel" i mitten å grinda NL02 med 250kr som bottennotering. Då va man inte så jävla gla doch munter, men sen vände det som tur va.

Bäst under månaden har definitivt varit min stop-loss, förmågan att kliva ner i nivå när det smäller på och man börjar spela som en tunna skit. Många gånger jag stängt ner 1/2kr's direkt och klivit ner i avgrunden på NL02/NL05 och stabiliserat upp det. Det har definitivt vart svårt för mig tidigare.

Nu blickar vi framåt!

Fan, är det bara Kukbajset som håller fanan högt här i dagböckerna på forumet? :) 

Fridens gott folk!

image.thumb.png.452ac869e1524bfbc778483fca2774a8.png

• Like 2
Postad

Inget nytt under solen för någon, men SVS raken är fan sjuk när man tittar på den. 200K sample.

• kr5 NL: 10,74 BB/100
  • kr2 NL: 11,34 BB/100
  • kr1 NL: 13,98 BB/100
  • kr0.50 NL: 14,67 BB/100
  • kr0.20 NL: 16,91 BB/100
Postad

Månadens största händer. Är väl inget superintressant rent speltekniskt men kul ändå.

__________________________________________________________________________________________

2kr's:

Här tycker NL20's bästa reg (i mitt tycke) att bästa spel är commita sig med halvpott + syna av X/R AI 100bb med A-högt. 800bb

image.thumb.png.1e44a3d82603b8a3427ddde329c09afa.png

__________________________________________________________________________________________

1kr's:

Här får man tvåla till Pingvinen för 440bb. Han måste va nivåns mest eviga reg sen Bumling gick upp. Skulle va intressant att se vad han faktiskt har för winrate.

image.thumb.png.123c23c2c0729260c91c90370a3661c8.png

0.50kr's:

Billiivey på tilt måste var nivåns, om inte SVS bästa värde. 440BB

image.thumb.png.6b5e11f43f7e03ff3335b69e3f8f999c.png

Postad

Och ja, Bill är fin när han dampar. Han gör det inte så ofta nu dock. Du skulle varit med typ omkring 2018-2019. Alla sessioner jag spelade med honom blev det minst slutade med open jams. Då körde han bara /1 och /2 också. Han dampar fan inte i närheten på lika ofta nu. :( 

• Haha 1
Postad
42 minuter sedan, säger kukbajs :

Blandar du mellan /0,5, /1 och /2 nu eller? Såg dig på /1 i går kväll i alla fall.

Jag spelar så mkt volym som möjligt, så högt jag kan, utifrån rulle och värde. Så alla nivåer från 0.20 till NL20. Det är mer värde å grinda NL05 med smaskig fisk än sitta med pingvinen och gänget å regg-battla NL10 osv. Ja, det säger sig självt, men kan va svårt (för mig allafall) å se det mitt i stridens hetta.

Fokus just nu är att försöka undvika "upp som en sol, ner som en pannkaka" som på bilden.

Stop-loss. Lägga egot åt sidan och kliva ner om det går skit. Kanske låter flummigt, men mitt mind-set hela den här senaste månaden är inte att vinna så mkt som möjligt, utan att istället fokusera på att undvika att ramla 3 våningar ner i källaren hela jävla tiden för att man är ett speltorsk-mongo. :)  

Det går inte att förlora 1000-lappar på NL02 även i en downswing. Du fattar vad jag menar.

Är man ärlig mot sig själv vet man alldeles utmärkt när det är riggat,man spelar C-game och inget funkar. Bara egot som gör att man inte stänger ner, tar en dag/eftermiddag off, eller kliver ner tills man känner sig allmightly igen.

Senaste månaden för mig har i princip inte handlat nånting om själva spelet, bara om saker som går att ändra utanför borden. 

image.jpeg

Postad
43 minuter sedan, säger kukbajs :

Och ja, Bill är fin när han dampar. Han gör det inte så ofta nu dock. Du skulle varit med typ omkring 2018-2019. Alla sessioner jag spelade med honom blev det minst slutade med open jams. Då körde han bara /1 och /2 också. Han dampar fan inte i närheten på lika ofta nu. :( 

Det kan jag tänka mig :)

Det är väl inte superofta han går på mega-tilt, men det går ju åxå att pokea björnen så det händer oftare ;) Jag tar så mkt marginella spots och konstiga linjer jag kan för å se om det går å kasta bensin på elden :D 

• Like 1
Postad

Det kanske verkar weirdo, men det här är en av dom sakerna jag är mest stolt över.

Här spelas det 2 med utfyllnad av 1, tar några tunga beats, är inte i rätt mind-set, insta-kliver ner och grindar ut kvällen på 0.20/0.50. Inget funkar ändå. Stänger ner.

Startar fresh dagen efter och fortsätter springa bra.

Inga problem att tidigare att det här va ett spot där jag istället vaknar upp tusenlappar fattigare, opepp och halvtiltad med rulle som knappt klarar av NL05.

image.thumb.png.8e62fc4cdc9ef2e5e2ac1c66246650b8.png

• Like 1
Postad
8 minuter sedan, säger kukbajs :

När du skriver NL20, menar du då 10/20 eller är jag trög?

Jag ser nu att jag blandar i termenologin. ska sluta med det, Sorry.

NL10/10 dollz/100kr/1kr's - NL20/20dollz/200kr/2kr's osv :) 

I min hjärna är det samma sak, väl kollat för mkt youtube och twitch i mina dar. LOL

12 minuter sedan, säger kukbajs :

Tycker inte du att det är svårt att blanda så jävla mycket

Nej, faktiskt inte. Det sitter i ryggmärgen dom små justeringarna som behövs, och i ärlighetens namn är det inte mkt skillnad 0.20/0.50/1, först på 2kr's man måste börja tänka lite :) Och jag använder ju HUD'en för beslut/linjer/approach. Jag sorterar borden på skärmen så högre bord är till vänster och fallande skala mot höger ner mot "skräpet" på sidoskärmen. Så 2kr's är alltid längst till vänster exempelvis, då är det lättare när det blir mkt.

• Like 1
Postad
11 timmar sedan, säger massive :

Inget nytt under solen för någon, men SVS raken är fan sjuk när man tittar på den. 200K sample.

• kr5 NL: 10,74 BB/100
  • kr2 NL: 11,34 BB/100
  • kr1 NL: 13,98 BB/100
  • kr0.50 NL: 14,67 BB/100
  • kr0.20 NL: 16,91 BB/100

Jag rejkar 16bb/100 på PLO20euro(svs/iPoker).

😂😂😂🥹🥹🥹😢😢😢😭😭😭

• Sad 1
Postad

Jävligt glad jag lyckades kriga tillbaks från laxen back. Så mkt för stop-loss :)

Jag skulle ju bara "in och kolla lite" sprang dåligt, blev ägd av Jedic, blev tjurig, ;) tura på 1kr's, 4 timmar senare.

Nu. Laga lunch till babianerna.

image.thumb.png.9fd1672799654ae74088790d04b448fb.png

Postad
23 timmar sedan, säger massive :

Månadens största händer. Är väl inget superintressant rent speltekniskt men kul ändå.

2kr's:

Här tycker NL20's bästa reg (i mitt tycke) att bästa spel är commita sig med halvpott + syna av X/R AI 100bb med A-högt. 800bb

image.thumb.png.1e44a3d82603b8a3427ddde329c09afa.png

1kr's:

Här får man tvåla till Pingvinen för 440bb. Han måste va nivåns mest eviga reg sen Bumling gick upp. Skulle va intressant att se vad han faktiskt har för winrate.

image.thumb.png.123c23c2c0729260c91c90370a3661c8.png

0.50kr's:

Billiivey på tilt måste var nivåns, om inte SVS bästa värde. 440BB

image.thumb.png.6b5e11f43f7e03ff3335b69e3f8f999c.png

Vem är den bästa regen? Kul att höra ditt omdöme

Postad
23 minuter sedan, säger sackke :

Vem är den bästa regen? Kul att höra ditt omdöme

Tjena S!

Pelvis Hesley såklart.

Nä skämta. Jedic. Ingen högoddsare direkt.

För det första så är jag väl inte rätt person och uttala mig med min krassa och sporadiska volym.

Sen beror det på vad man menar. Svår att spela mot, kontinuitet, winrate eller vad ska vi ta? :)

Men kontinuitet så ere ju Bearglove,Bumling och Jedic i topp som sitter 24/7 om jag inte glömt nån.

Yxel är ett jävla kassaskåp. LasseTheKiller såklart. Legend. Får väl återkomma om jag kommer på nån mer :)

Postad
5 timmar sedan, säger massive :

Jävligt glad jag lyckades kriga tillbaks från laxen back. Så mkt för stop-loss :)

Jag skulle ju bara "in och kolla lite" sprang dåligt, blev ägd av Jedic, blev tjurig, ;) tura på 1kr's, 4 timmar senare.

Nu. Laga lunch till babianerna.

image.thumb.png.9fd1672799654ae74088790d04b448fb.png

dyket vid hand 1950 är så jävla aids haha, där är det sjuukt lätt att man spewar bort ett par inköp extra för att man blir så triggad av att tappa backet man slet för att vinna hem igen xD en av alla fördelar med turneringspoker, du kan inte bara pissa iväg stacks hur som helst xD