massive Postad 5 Januari Författare Rapport Postad 5 Januari Tjena! Nån som är bra på 6+ shortdeck härinne? Vill hitta bra material. ( inte nybörjar-grejer, färg slår kåk) men på youtube ere skralt, och alla sidor verkar inte va uppdaterade på 5+ år. Nått tips? Hittat nån sida, rangeconverter med en solver, nån som vet om den e legit? Annars ere typ bara sixplusholdem som inte verkar uppdaterad alls, jag hittat. Annars undrar jag om nån vet va en bra/ok/acceptabel winrate ligger på i ett 6-handat, 1 ante+BUante spel? Jag har ingen aning. Har 17,341 händer med +1400 antes, så 8 ante/100 innan raken. På GG, är det så enkelt som att jämföra pokercraft-resultat (ej rake inräknat) med saldo, och diffen är hur mkt jag har rake'at? (saldo in - session - saldo ut - jämföra - diffen - rake) ??? Pussåkram! Citera
Fiskpinnen Postad 5 Januari Rapport Postad 5 Januari Spelade professionellt i 2 år 2020-2022, skicka PM så kan jag nog svara på en del av dina frågor! Citera
massive Postad 5 Januari Författare Rapport Postad 5 Januari 30 minuter sedan, säger Fiskpinnen : Spelade professionellt i 2 år 2020-2022, skicka PM så kan jag nog svara på en del av dina frågor! PM! Citera
massive Postad 27 Januari Författare Rapport Postad 27 Januari Va inne och lirade lite SVS 0.5 nu idag. Får se en florre gratis i BB. X flop fisk 1: 1BB fisk 2: syn 1 BB Jag: raise 1,5bb till 2,5 Fold Fold Spännande nivå det här alltså Citera
massive Postad 27 Januari Författare Rapport Postad 27 Januari Just D! Spelade lite 0.2 åxå igår 1 Citera
massive Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan Jag tror han foldar ut mer än 2/3 här på T + mina outs vid syn. Men jag hamnar så sjukt ofta i dessa spots, jag tycker såklart det är ett bra spel, annars skulle jag inte göra det. Men vad säger panelen? FI spelar 32/22 med 8% 3bet. Hög WSD och kan folda postflop, verkar inte vara standard "jag kan inte släppa en hand SVS tomte" Annars skulle jag inte spelat som jag gjorde. Men jag hamnar ofta i tanken om man bara ska ta en sån här hand och gå X/XC/hoppas att träffa R, men det känns så jävla B. Pre: lågfrekvens 4bet mot snubbe som foldar mot 4bet för ofta. Flop: När han checkar bakom plockar jag bort KK,JJ,1010 och AQ Turn: Känns som ett helt perfekt kort. Max press mot broadways/combo/Kx/QQ iPoker - kr1 NL (6 max) - Holdem - 6 players Hand converted by PokerTracker 4 CO: 141.92 BB BTN: 180.63 BB SB: 200.88 BB BB: 216.04 BB Hero (UTG): 104.5 BB MP: 210.26 BB SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9:diamond: T:diamond: Hero raises to 2.5 BB, fold, CO raises to 9 BB, fold, fold, fold, Hero raises to 22.5 BB, CO calls 13.5 BB Flop: (46.5 BB, 2 players) J:club: T:club: K:diamond: Hero checks, CO checks Turn: (46.5 BB, 2 players) J:diamond: Hero bets 82 BB, CO calls 82 BB River: (210.5 BB, 2 players) 7:club: Players agreed to run it twice. River #2: (210.5 BB, 2 players) 4:club: [spoil]CO shows A:heart: A:spade: (Two Pair, Aces and Jacks) Board #1 (Pre 77%, Flop 77%, Turn 77%) (Two Pair, Aces and Jacks) Board #2 (Pre 77%, Flop 77%, Turn 77%) Hero mucks 9:diamond: T:diamond: (Two Pair, Jacks and Tens) Board #1 (Pre 23%, Flop 23%, Turn 23%) (Two Pair, Jacks and Tens) Board #2 (Pre 23%, Flop 23%, Turn 23%) CO wins 101.04 BB CO wins 101.04 BB [/spoil] Citera
KlonkSteve Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Hm, fisk-input från mig som inte lirar NL, men vettefan om överbetjamm turn är så bra? Köper det du säger att mtp hur dragig brädan är så försvinner hans nöt händer till turn när han checkar bakom flopp, men problemet blir ju spelar du verkligen värde med en sådan size? Kan liksom inte se att du spelar kåk/Triss/stege på det sättet. Känns inte liten bet turn och jamm river bättre? Gillar dock att börja betta! 1 Citera
massive Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan 33 minuter sedan, säger KlonkSteve : Hm, fisk-input från mig som inte lirar NL, men vettefan om överbetjamm turn är så bra? Köper det du säger att mtp hur dragig brädan är så försvinner hans nöt händer till turn när han checkar bakom flopp, men problemet blir ju spelar du verkligen värde med en sådan size? Kan liksom inte se att du spelar kåk/Triss/stege på det sättet. Känns inte liten bet turn och jamm river bättre? Gillar dock att börja betta! Tjena Steve! Jag vet inte heller om det är bra, därför jag lägger ut den. Bettar vi turn å får jam emot oss vill vi kräkas 33 minuter sedan, säger KlonkSteve : spelar du verkligen värde med en sådan size? Bra fråga. Med typ en Jx/stege vill jag definitivt få in det här på turn mot poolen. Men vill jag jamma för värde, så säger jag emot mig själv. Med värde vill jag (precis som du säger) beta litet och jamma turn. Jag kanske är för enkelspårig i min logik under spel helt enkelt. I stridens hetta går endast proccessen att han är spelartypen som faktiskt kan lägga händer, (+ hög fold to turn probe stat) jag tror jag får för mkt folds av bättre, och att jag har outs om han får för sig att syna. De tär kanske det som är problemet. Citera
Recommended Posts