Gå till innehåll

mbman - på uppgång!


mbman

Recommended Posts

  • Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ÄNTLIIIIIIIGEEEEEN!!!!!

 

DÄR KOM KLONKEN!!!!!! Största MTT-vinsten hittills för min del iaf!

 

Så jäääääävla skönt att äntligen få vinna en MTT igen!

 

1500 sköna dollars flyter in! Hade lite flyt HU och träffade en del händer, men tycker jag spelade bra 4-handed, aggressivt och stal mycket då de andra var mycket tighta!

 

Fan vad skönt alltså!!!! Tjohooo!!! Inget i poker slår känslan av att spela finalbord på MTT och vinna!! Så härligt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIIIIIIIGEEEEEN!!!!!

 

DÄR KOM KLONKEN!!!!!! Största MTT-vinsten hittills för min del iaf!

 

Så jäääääävla skönt att äntligen få vinna en MTT igen!

 

1500 sköna dollars flyter in! Hade lite flyt HU och träffade en del händer, men tycker jag spelade bra 4-handed, aggressivt och stal mycket då de andra var mycket tighta!

 

Fan vad skönt alltså!!!! Tjohooo!!! Inget i poker slår känslan av att spela finalbord på MTT och vinna!! Så härligt!!

 

Grätz :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta snyggt spel då jag sätter honom på överpar eller bara en korkad och onödigt dyr bluff? Jag representerar naturligtvis setet på det sätt jag spelar.

 

På turn tänker jag såhär: Antingen har han överpar han bettar igen eller bluffar två överkort igen. Om jag raisar här bör han folda om han är tom och har han överpar så borde det göra honom rätt skraj för att jag har set på det sätt jag spelat handen, då kommer han antagligen syna raisen och checkfolda mot stort bet på rivern - vilket är min plan om han synar raisen.

 

Jag hade spelat lite halvvekt innan och fått folda några gånger, så han har all anledning att tro att jag har stål här tycker jag. Om jag var i hans position och satt på QQ-AA skulle jag inte direkt gilla min hand..

 

Game # 232740612 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Norwich"

Game ended 2006-01-29 14:53:57 GMT+01:00

 

Players:

Surfludde1 (EUR 55,50 in seat 1)

Shark1 (EUR 186,66 in seat 2)

frytki2 (EUR 317,44 in seat 3)

Excession (EUR 245,50 in seat 4)

mbman (EUR 189,25 in seat 5)

Hock (EUR 44,80 in seat 6)

 

Dealer: Shark1

Small Blind: frytki2 (1,00)

Big Blind: Excession (2,00)

 

mbman was dealt: Td - 8d

 

mbman Call (2,00)

Hock Fold

Surfludde1 Fold

Shark1 Fold

frytki2 Fold

Excession Raise (6,00)

mbman Call (6,00)

 

Flop 6c - 3c - 8h

 

Excession Bet (9,75)

mbman Call (9,75)

 

Turn 6c - 3c - 8h - 9d

 

Excession Bet (25,00)

mbman Raise (50,00)

Excession Call (25,00)

 

River 6c - 3c - 8h - 9d - 2c

 

Excession Check

mbman All-In (121,50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis, men säg att jag t ex har TT-QQ, A8, T8 (!) eller nåt, då checkar jag antagligen bara ner i de flesta fall, men gråtsynar en del om fi bettar ut.

 

Blir jag CR all-in när färgen kommer där är jag borta kvickt om det inte är VÄLDIGT billigt att calla...har jag 50 kvar vetefan om jag inte foldar ändå med ovanstående, chansen att han bluffar på det viset är ju runt 0...potcommited brukar lite för ofta användas för att rättfärdiga dåliga calls tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis, men säg att jag t ex har TT-QQ, A8, T8 (!) eller nåt, då checkar jag antagligen bara ner i de flesta fall, men gråtsynar en del om fi bettar ut.

 

Han kan ju omöjligt sätta dig på nån av de händerna inför rivern. Okej, nu hade du ju förstås T8, men ditt turnspel där är ju inte ett värdebet direkt, antar jag? :)

 

En sak jag tänkte på bara: spelar du nånsin ett set såhär? Kallsynar floppen, minraisar turn och ställer in rakt av när färgen kommer på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT-QQ skulle jag mycket väl kunna calla floppen och raisa turn med. A8 spelar jag inte från tidig pos och särskilt inte mot raise.

 

Jag skulle kunna spela set såhär, men antagligen skulle jag betat lite försiktigare på rivern för att få en syn.

 

Funderar på hur man egentligen skulle spela här optimalt, bör jag raisa floppen redan? Turn blir då svårtspelad om jag får syn. Bara calla på båda gatorna? Folda floppen? Syna flop och folda turn? Svårt att spela såna här situationer utan bra reads...

 

Nåväl, kan iaf. säga att fi blixtfoldade i handen ovan som tur var :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på hur man egentligen skulle spela här optimalt, bör jag raisa floppen redan? Turn blir då svårtspelad om jag får syn. Bara calla på båda gatorna? Folda floppen? Syna flop och folda turn? Svårt att spela såna här situationer utan bra reads...

 

Om du ska spela handen för vad den är (alltså inte som bluff) så tycker jag att du verkar övervärdera den - eller? Alltså, ett 8-TP med T-kicker känns ju normalt inte särskilt mkt värt mot en BB-raisare, även om den förstås har ett visst värde. Personligen tycker jag både syn och raise på floppen känns som fungerande spel, med lite övervikt på raise. Får man syn på raisen checkar jag oftast bakom på turn (foldar ett bet förstås) och hoppas på en billig showdown där man ev. kan få med lite bluffvärde på river mot AK/AQ kanske, om inte några uppenbara drag går in, eller kan folda mot ett bet om det inte känns bra och/eller för stort.

 

Jag skulle kunna spela set såhär, men antagligen skulle jag betat lite försiktigare på rivern för att få en syn.

 

Kanske kan vara en bra idé att spela bluffarna och stålet på samma sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns dock trist att bara folda handen direkt på floppen då folk gillar att continuationbetta och då jag dessutom visat mig lite weak tidigare vid bordet. I vanliga fall synar jag nog flopp och foldar mot bet på turn, men här var jag lite sur för att jag visat mig weak tidigare, vilket ökar chansen för att han försöker bluffa mig - så jag bestämmer mig för ett move :)

 

Givetvis bör man spela stål och bluff likadant, tycker jag nästan gör det här ändå, men vill skydda mig från att fi gör ett "crying call". Säg att jag bettar triss runt 50 bucks här, det kan han nog mycket väl gråtsyna med ett par, men ett rejält bet tar nog emot lite mer att syna.

 

Menmen, lite småkul hand att diskutera iaf, mitt standardspel här är dock att syna flop, kanske raisa, och sen inte lägga in mer pengar om jag inte förbättrar mig...men skönt när lite moves går hem ibland iaf...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspirerat spel idag måste jag säga, har lirat riktigt bra CG.

Har tom vågat mig på lite 1/2 igen, men i vanlig ordning får jag alltid en trevlig "välkomstpresent" när jag går upp i nivå.

 

Inleder med att plussa nåt halvt inköp på bra spel, sen synar jag en raise med TT och får dröm flop: KT2...pf-raisaren bettar in i mig, jag raisar, han all-in. Jag synar och han viker upp AA och turnar ett A. Så trist att man alltid ska åka på sånt skit när man går upp i nivå..menmen, jag försöker att inte misströsta då jag vet att jag spelat bra idag!

 

Humöret är högt på pokerfronten! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tom vågat mig på lite 1/2 igen

 

Hmm, jag tycker att det låter lite väl vågat. Är du säker på att +70 inköp räcker för att skotta lite på 1/2? Jag har hört att motståndet är gaaanska tufft på den nivån :roll:

 

Tänk över det här innan du gör något förhastat, jag ber dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig hand utan närmare reads. Har spelat lagom aggro vid bordet, men har nog en "normal" image. Fi har inte gjort något speciellt jag lagt märke till.

 

När han checkar turn bettar jag lite lagom för att han ska vilja syna med en sämre kung, vilket jag har honom på då han synar floppen. När han sen all-inar känns det som antalet händer jag slår blir rätt få och jag tror han sitter på en 8:a eller möjligen KT.

 

Frågan är, är mitt turnbet för litet? Tanken är ju att det är ett valuebet som ska suga lite ur en sämre kung. Nackdelen med att betta lite för lite är ju att fi kan få för sig att man är tom och bluffa en, men det är åtminstone inte helt vanligt att fis bluffar i detta läge, det är ju inte direkt superdyrt för mig att syna. Hade det kanske varit bättre att checka bakom och syna rimligt bet på river?

 

Game #1608730944: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/02/02 - 21:15:51 (UK)

Table "Temple" Seat 3 is the button.

Seat 1: adderall ($221.50 in chips)

Seat 2: Herve0611 ($157.75 in chips)

Seat 3: mbman3 ($296 in chips)

Seat 4: Boner1 ($130 in chips)

Seat 6: saomo sits out

Boner1: posts small blind $1

adderall: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to mbman3 [Kh Qc]

Herve0611: calls $2

mbman3: raises to $10

Boner1: folds

adderall: folds

Herve0611: calls $8

----- FLOP ----- [Ks 8d 8s]

Herve0611: checks

mbman3: bets $16

Herve0611: calls $16

----- TURN ----- [Ks 8d 8s][Th]

Herve0611: checks

mbman3: bets $35

Herve0611: raises to $102

mbman3: folds

mbman3 sits out

Returned uncalled bets $67 to Herve0611

mbman3 sits back

Herve0611: doesn't show hand

Herve0611 collects $122 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $125 Main pot $122 Rake $3

Board [Ks 8d 8s Th]

Seat 1: adderall (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Herve0611 collected $122

Seat 3: mbman3 (button) folded on the Turn

Seat 4: Boner1 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...