Gå till innehåll

mbman - på uppgång!


mbman

Recommended Posts

och skiten fortsätter....höjer med KQ och får en syn...flop Qxx alla i min K-färg...blir checkraisad av fi, jag ställer in och han synar och visar upp sämsta möjliga hand för mig, AQ med A i rätt färg....givetvis ingen utdragning från min sida...

 

Borde kanske kunnat foldat där, men om fi inte skulle ha A i rätt färg har jag rätt fina utdragningschanser och troligen lite FE också om jag har tur...

 

fan vad poker e trist nu alltså, har sånt jävla oflyt hela tiden...känner mig lite tiltad nu så jag får lägga ner för dagen tror jag, men fan alltså....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Borde kanske kunnat foldat där, men om fi inte skulle ha A i rätt färg har jag rätt fina utdragningschanser och troligen lite FE också om jag har tur...

 

Varför skulle han vilja bygga pott med typ QJ eller ett set eller nåt? AQ (med rätt A) känns ganska given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...var på tilt så jag får skylla på det...nu (1 min och 200e senare) så känns det inte så långsökt att gissa att min K-färg är död som out...då kan jag typ hoppas på AK med A-färg som vill att jag ska folda....triss kan han även ha....ja, kort sagt en jävla massa händer som han synar all-in med och som jag ligger efter....blä för att vara efterklok, att man aldrig lär sig att tänka FÖRST och handla SEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i din sits för nån månad sen. Gjorde 50 inköp i månaden på 0.5/1 men gick knappt breakeven på 1/2. Jag tog skott varannan månad som oftast slutade minus. Fortsatte att nöta 0.5/1 och efter ett 6 veckors uppehåll från allt vad poker heter började jag spela 1/2 och det har gått väldigt bra sen dess. Spelar även 2/4 när jag hittar bra bord.

 

Så du ska inte känna dig stressad att klättra i nivå. Det kommer med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra nån känna igen sig :-)

 

Det jag lackar på är egentligen inte resultatet, men det som gör mig arg är:

 

1. alla förbannade utdragningar i stora som små potter, de bara haglar. Mkt irriterande vilket leder till sammanlagt stora förluster

 

2. Störiga konfrontationer, typ hand ovan där jag träffar K-färg och nån synat in sig i höjd pott ur position med A2s och träffar A-färg. Allmänt irriterande att sånt händer.

 

3. När jag själv slutar tänka och spelar riktigt dåligt, blir så arg på mig själv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Varje gång tänker jag "nästa gång ska jag fan tänka noggrannare blabla", men ändå fortsätter jag göra sådana misstag, som oftast är mkt dyra...

 

...men trots detta skit känner jag mig ändå spelsugen och motiverad att lira, för jag tycker ändå att jag, förutom några få dyra misstag de sista dgarna, lirat rätt bra poker och inte känt mig särskilt utspelad. Så jag hoppas lyckan vänder snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant observation: Av de 3 sista gångerna jag haft KK har någon vid bordet haft AA....rätt låg sannolikhet...

 

Min plan för kommande spel är iaf. att grinda 0.5/1 NL fast det är så j-vla tråkigt, har ju nästan rulle för 2/4 NL egentligen, men jag måste verkligen få vinna lite och få lite självförtroende innan jag försöker mig på att gå upp i nivå. Självförtroende i poker är A och O tycker jag nämligen. Det som är så trist är att jag lirat 0.5/1 fullring typ 5 månader, så insatserna är jag rätt less på, men är ju relativt ny på SH-spel så jag får väl se det som en läroperiod.

 

Nåväl, denna sunkiga månad slutar runt 5-600 minus, som tur är drar jag väl in runt 900 på bonusar och rakeback, så jag får lite läropengar iaf. Andra minusmånaden på raken, känns jäkligt trist.

 

Men - snart nytt år och nya tag - hoppas på bättre lycka och mer skillz då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAn alltså, där åkte jag på färg mot högre färg som checkraisar mig allin på rivern...snyggt spel av fi iofs, men rätt dålig syn av mig med T-hög färg...har upptäckt det på senare tid, har väldigt svårt att lägga färger överhuvudtaget....nej, måste skärpa mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan seriöst, Prima e ju så jävla riggat att jag blir tokig...idag har jag torskat all-in pre med JJ mot TT, två gånger med AK mot J8 resp Q8 (för att öka irritationen så reraisade jag en kille med AK, killen med Q8s raisar igen all-in och jag synar - och så får idioten dra ut..)...man blir bara så jäkla trött ibland...

 

Inte lätt att plussa några stålar när man gång på gång på gång på gång blir utdragen i vareviga hand, 50 dollar här, där upp ner, vänster höger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite på crypto nu, där känner man sig iaf lite välkommen till skillnad från prima. Lyckades bli all-in med min triss mot en nisse som klonkat färg på en K-bräda i höjd pott, men min fiskighet belönades iaf. med en parad bräda på rivern mohahahhahah....Jag gillar crypto :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, testade just att slaska lite FL 1/2 - rätt skoj faktiskt! Mycket action på borden!

 

Men aj så fort pengarna rök, jag fick verkligen ta på mig tomteluvan! Mina AK/AQ träffade inte och ingen trodde på mig när jag bluffade hela vägen! Nej, får nog läsa på lite FL innan jag prövar igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så efter en liten bra session igår, slutade ett inköp plus så börjar skiten igen idag....suck alltså....

 

lite limpare och jag höjer med AA....flop K45...givetvis sitter en idiot på K5o och jag betalar snällt av med halva stacken...tur för mig att han checka turn när han kåkade, annars hade det blivit hela.

 

Sen floppar vi trissen mot shortie som såklart sitter på nötstegen då...

 

Egentligen ska man inte gnälla på sådana grejer, men det är så otroligt tröttsamt när det händer vareviga dag och vecka....direkt när jag plussar lite en dag backar jag minst lika mycket dagen efter...kan man inte bara få plussa lite iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, man undrar ju. Ta överpar mot tvåpar eller set exempelvis. Det är i princip omöjligt att inte loosa minst halva stacken i dessa lägen. Igår träffade jag några floppar (typ TPTK) och tre gånger möter jag tvåparet. Hur man än vrider och vänder på det så handlar det då om typ -1,5 inköp. Detta innebär att om man ska snitta 1-2 inköp/dag så måste man i praktiken plussa 4-5 inköp/dag, något som känns hyggligt tungt.

 

Har jag missat nåt eller? Hur gör Djens, P_kungen, iremmats & CO för att undvika dessa lägen? Fattar inte det riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du känner igen dig.. Men när jag hade en tung downperiod började jag syna och ge mig in i stora potter, när jag egentligen kände mig slagen. Jag betalade tex jag av set med AA eller betalade av färgen trots att jag visste att fi hade den. Tänkte typ, kan fan inte blivit utdragen igen.. Syn, tilt!

 

Edit: Sen kan du ju testa gå ner i nivå nån dag/vecka för att hitta vinnarkänslan och självförtroendet. Om du lirar 0,25/0,50 och åker på nån smäll tar det ju inte lika hårt som på nl200.. Även om det känns tungt att sitta så lågt så får du på större respekt för pengarna när du ska gå upp igen. Annars kan man säkert bli van att sitta och blöda bort stora pengar. Typ sätta sig vid datorn med känslan.. Hmm undrar hur många tusen jag ska förlora nu då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kanske råkar ut för dem, men vinnre ännu mer på andra händer så det väger upp? Ja jag vetefan...

 

Det jag lackar på är att idioter alltid synar in sig med fet-dominerade händer och alltid klonkar nåt skit. När jag medvetet synar med svaga händer (typ scs eller pp) för att floppa stort får jag fanimej aldrig träffa en fin flop.

 

Medans jag skriver detta fortsätter roligheterna:

 

Jag har AJ och träffar AJ3-floppen. Bettar ut med några pers efter mig. Ett par synar och färgen fylls naturligtvis på turn. Check-check-check. Rivern kommer blank (or so I thought) och jag checkar och han bettar pot. Magen säger att han slowat färg så jag foldar. Firrefish visar stolt upp 44 för rivrad triss.

 

Det är bara så löjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite fullring idag...är denna bluff bra eller e jag dum?

 

Borde kanske ge upp floppen, men minraise kan tyda på att han inte tror mig och vill testa mig billigt, så jag synar och hoppas checka ner, men sen när han checkar turn bakom då A kommer och sen ytterligare ett bra bluffkort (färgdraget har jag ju spelat lite som jag har..) så försöker jag mig på en bluff...

 

 

***** Hand History for Game 2904693878 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, January 05, 20:33:47 EDT 2006

Table Table 36576 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: SFJeremy ( $67 )

Seat 3: Bill_m2 ( $108.55 )

Seat 5: mfw0015 ( $43.80 )

Seat 6: thembman ( $98.90 )

Seat 9: sls05 ( $154.65 )

Seat 8: averyp ( $113.90 )

Seat 1: nipnip33 ( $47.30 )

Seat 4: killerfish8 ( $98.50 )

Seat 10: EZMoney__ ( $49 )

Seat 7: Fozzo ( $47 )

EZMoney__ posts small blind [$0.50].

nipnip33 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to thembman [ 9h 9s ]

SFJeremy folds.

Bill_m2 folds.

killerfish8 folds.

mfw0015 calls [$1].

thembman calls [$1].

Fozzo folds.

averyp folds.

>You have options at Table 36594 (6 max) Table!.

sls05 raises [$3].

EZMoney__ folds.

nipnip33 folds.

mfw0015 calls [$2].

thembman calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 3d, 5d, 6s ]

mfw0015 checks.

thembman bets [$8].

sls05 raises [$16].

mfw0015 folds.

thembman calls [$8].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

thembman checks.

>You have options at Table 36594 (6 max) Table!.

sls05 checks.

** Dealing River ** [ 8d ]

thembman bets [$25].

sls05 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, måste man ha PT som läser händer i bakgrunden samtidigt som man kör pokerace hud-grejjen?

 

Jag tog ner det häromdan för att testa det, och jag fick det att funka utan att ha PT igång, så det tror jag inte. PA Hud läser ju/väl bara databasen liksom? Se till att du har allra senaste patchen bara.

 

Mbman, fråga: Hur fan spelar man TAG egentligen? ;) Du spelar väl ganska TAG har jag för mig, gör du inte? Några handexempel:

 

6-manna:

 

1.

UTG+1 limp, du i CO med 97s. Limp, fold, raise? Normalt raisar jag. Ska jag folda som TAG?

 

2.

Först in MP med KTs resp. 55.

 

3.

Först in CO med KTs resp. 55.

 

4.

SB med 99, limp CO, limp knappen.

 

5.

QJs UTG+1.

 

Bara lite generellt sådär, normal bordstämning, normala fi's.

 

Och hur bra är maten på Lo Scudetto? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...