Gå till innehåll

Katt får trepar. Oanvändbart.


Katt3n

Recommended Posts

Intressant fråga: Låt oss säga att ni skulle starta om livet och satsa på något nytt, hur många månaders försörjning skulle ni vilja ha för att känna er trygga med att ni hinner etablera er inom ert nya område?

Att byta branch blir imo jobbigare ju mer "etablerad" man är. Jag skulle nog vilja ha två år. Något kortare eller längre beroende på hur förväntade inkomstnivåer korrelerar med nuvarande.

 

Åååååh vad jag haaaataaar människor!

En gång när jag var ute och flög med en kollega sa han (helt berättigat) "Det här är anledningen till att jag jobbar med datorer!" tre gånger mellan boarding och take-off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta branch blir imo jobbigare ju mer "etablerad" man är. Jag skulle nog vilja ha två år. Något kortare eller längre beroende på hur förväntade inkomstnivåer korrelerar med nuvarande.

 

 

En gång när jag var ute och flög med en kollega sa han (helt berättigat) "Det här är anledningen till att jag jobbar med datorer!" tre gånger mellan boarding och take-off.

Lite så är det säkert. Efter 6 år i finansbranschen bytte jag helt till IT/Utveckling. 2 år utbildning och fyra år på ett dead end job innan jag hittade rätt. Nu 8 år djup i det rätta jobbet är det omöjligt att hitta ett alternativt jobb som ger i närheten av alla fördelar. Möjligen om man hittar närliggande gig typ projektledare eller nåt seniort konsultjobb, men då är det på nåt sätt same same.

 

Mellanstadielärare skulle vara grymt givande tror jag. Men orka gå ner sig totalt ekonomiskt liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kollega trodde att jag väger 100 kilo. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det...Han är själv lite längre än mig och väger 96.

 

Ikväll blir det bänk å böj och på lördag stafett. Min sträcka är 8 km uppförsbacke.

 

Har hittat en fåtölj på kontoret som är klockren att träna levers i. Som vanligt tror kollegorna att jag är koko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kollega trodde att jag väger 100 kilo. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det...Han är själv lite längre än mig och väger 96.

 

Ikväll blir det bänk å böj och på lördag stafett. Min sträcka är 8 km uppförsbacke.

 

Har hittat en fåtölj på kontoret som är klockren att träna levers i. Som vanligt tror kollegorna att jag är koko.

 

Komplimang eller förolämpning? :)

 

Vikt är ju sjukt svårgissat. På senaste AWn kom någon in på vikt. Jag outa mitt BMI, 28.5, och alla börja skratta. Visade sig att de trodde jag vägde omkring 95-96 när jag senast förra veckan låg på 111 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplimang eller förolämpning? :)

 

Vikt är ju sjukt svårgissat. På senaste AWn kom någon in på vikt. Jag outa mitt BMI, 28.5, och alla börja skratta. Visade sig att de trodde jag vägde omkring 95-96 när jag senast förra veckan låg på 111 :)

 

Ja det är klurigt det där. Samma med längd. Jag bedömer ofta folk som längre än de är, vilket kan bli kul när man ser gruppfoton och hittar sig själv som längst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volympass bänk med lite mysmark idag.

Enligt ViktorH-matte 2700 kg bänk och 2895 kg mark (upvärmningsset oräknade)

Endast lågreppsset så en massa....

 

Störigt det är när man blir hungrig halvvägs igenom. ..

 

Visst känns det nice att räkna så ibland? :)

 

Fan om man skulle summera allt man lyft om 2 veckor.......:idea:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde en 70-reppare med KV för vader häromveckan. Ca 6.3 ton lyfta alltså. Hardcore.

 

Manligt!

 

På lördag ska jag springa 8 km. Om varje steg motsvarar ett lyft på låt oss säga 10 kg och jag tar 8000 steg blir det 80000 kg!

Jäkligt kort rom dock :)

 

Tips på nån komplementövning till bänkpressen man kan göra med min utrustning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...