Gå till innehåll

Skrattretande skattletande


HokuzzPokuzz

Recommended Posts

Han har ju en jävla guldspot om shortien dubblar då vi inte kan göra speciellt mycket sålänge han är kvar, självklart kommer han sätta press på oss med löjligt mycket om vi limpar. Tror tom srsly skrev att hans känsla va den oxå! Vill alltid limpa om det är en passiv spelare dock, klurigt som fan. Känns väl som man tappar rätt mycket på att limp/syna uppslag och lägga på alla brädor som inte är ess och knekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderingar:

Hur mycket kan söndagsgrinden kosta (i snitt) som HS/MSMTTare, i alla fall för er? Hur mycket skiljer det sig från en vardagsgrind?

 

Vart hittar jag den bästa hamburgaren i Göteborg?

 

Vet ej riktigt vad jag kan ligga på. Utan några specialevents så kanske närmare 5k på söndagar och lite över 3k på vardag kanske, men de andra är inne för mer, sticker iväg med alla jävla highrollers och sattar som jag försöker dra ner på. Brukar variera lite för min del.

 

Personligen brukar jag sällan beställa burgare när jag käkar ute. Tycker det är kul som fan att testa nya "sjuka" grejer som man inte käkat innan. Vill eg inte vara så tråkig att svara Hard Rock. Men tror de mer erfarna göteborgarna har bättre koll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderingar:

Hur mycket kan söndagsgrinden kosta (i snitt) som HS/MSMTTare, i alla fall för er? Hur mycket skiljer det sig från en vardagsgrind?

 

Vart hittar jag den bästa hamburgaren i Göteborg?

 

För mig brukar nog en söndag gå på runt 9-10k

Tisdagar runt 6k och en grå torsdag kanske 4,5?

 

Hamburgare käkar jag typ aldrig på andra ställen än donken så ska nog inte uttala mig. Lasse på heden kanske!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

 

Känns semikallt att limpsyna och sedan checksyna tuffare brädor osv.

Han kommer prob rf upp en större del av sin range vid limp och de gånger han har näve att syna med kommer sannolikheten att shortien vinner trevägs ai vs våra händer vara tämligen liten.

 

Bästa burgaren i Göteborg: Vet fan vad stället heter men där man inte får köra med dubbdäck.

Mvh Ortens knegare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamburgare i gbg:

 

Lasse på Heden:

Plats: Heden, ldo

______________________

Ett måste för alla hamburgarfantaster är ju att testa Big Kahuna. Detta är en 600g hamburgare med 16 ostskivor, 16 baconskivor osv! Passar bäst som grisfyllekäk

 

20130728004943-83.183.119.139.png

 

~~~

 

Joe Farelli's

Plats: Avenyn väggivägg med Hard Rock

 

Riktigt fräscha hamburgare här! Även pommes (inte pommes utan typ #-pommes) är helt dööööndergoda.

 

Cleana lokaler och trevlig personal!

 

~~~

 

Hard Rock Café

Plats: Avenyn, väggivägg med Joe Farelli's

 

Ätit här en gång de senaste åren och då hade vi utbildning genom jobbet. Hamburgaren var inget speciellt och ganska trötta pommes. DOCK skall de tänka på att vi var runt 40 pers som hade utbildningen osv och jag vet inte riktigt om vi fick a lá carte eller om vi fick egna.

 

~~~

 

 

O'learys

Plats: Avenyn, mittimot Hard Rock

 

Ätit här en gång och det var ungefär i samma veva som de öppnade (höstas). Min polare hade hypeat upp deras hamburgare något så ini helvete. Så vi blev tyvärr besvikna över den. Deras hot wings var helt katastrofalt dåliga då det knappt var något kött på dom och de lilla som fanns smakade inte gott.

 

~~~

 

O'learys

Plats: Kungsport

 

Efter att ha skällt ut polaren för att O'learys hamburgare inte var så goda som han hade sagt så förklarade han för oss att vi hade gått till fel O'learys! Sagt och gjort så var vi även tvugna att besöka "rätt".

Här var faktiskt hamburgaren bra mycket godare än på Avenyn men fortfarande inget att hurra för. Den var god och hyfsat stor men knappast någon man kommer drömma om direkt.

 

~~~

 

 

Berså Burger Joint

Plats: Kungsport

 

Haha de som är ifrån Göteborg eller har festat i Göteborg känner antagligen till Berså. Det är fjortishaket i Göteborg där man går när man är runt 17 år och tror att man har pengar. När de nu för några veckor sedan öppnade upp deras lunchhak så var floppen redan ett faktum. Men för att ge stället ett chans så beslöt vi oss för att gå dit och testa stället.

 

Börjar med att servitrisen mixar Engelska och Svenska. Nu menar jag inte att hon snackar Svengelska utan hon kommer ena gången och snackar endast Engelska för att några minuter komma tillbaka och ta beställningen, på svenska för att sedan komma tillbaka en stund senare och snacka Engelska.

 

Till hamburgarna då så hade man väl inte direkt några förväntningar. Ganska torr hamburgare som verkligen inte var något speciellt... och inte speciellt goda pommes. Däremot är deras hemmagjorda milkshakes ruggigt goda!

 

 

Skall någon ut och käka hamburgare i Göteborg så rekommenderar jag helt klart Joe Farelli's!

Sedan har jag hört att följande skall ha grymma hamburgare:

 

Biljardpalatset

Texas Long Horn

John Scotts pub

Men dessa har jag inte testat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

postasdes lite musik i denna tråden såg jag. vill ni bara ha en playlist och inte behöva byta låtar undra några timmar eller så, finns denna kanalen på youtube

http://www.youtube.com/user/majesticcasual

 

eller om ni, som jag, inte står ut med youtube finns soundcloud:

 

spotify not an option, 90% av låtarna finns inte där. vilket är på gott och ont, de lär inte bli sönderspelade av någon annan än dig själv.

 

sådana här låtar:

 

vet ni liknande kanaler tar jag gärna emot tips. :)

 

----

ang. hamburgare, kan voucha för texas long horn vid heden. ganska liten lokal dock och alltid varit smockat när jag varit där. (typ lunch och ngn fredagskväll/AW)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena boys! Grymt trevlig dagbok! Har lirat Cg hela mitt liv och har nu börjat kolla lite på MTTs. Spelar mest typ 100-200 krs MTT på svs men vill gärna tillbaka till de goda dagarna när man kunde spela alla stora 200k turneringarna på söndagarna! Vad är era bästa tips för att bli någorlunda bättre än average?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni är inne i House-svängen och behöver piggna till lite i slutfasen av söndagsgrinden så kör ni denna på repeat ca 83 gånger då ni förhoppningsvis kommit fram till att den är dödsmega redan efter två repeats.

 

Tagen från denna mixkaka:

 

 

/ mvh mainstream e mega

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drygt 40 pers kvar och ITM i ärtan på stars. (100c turbo) 5bigs i BB

 

PokerStars hand #102021219104: Turnering #815010657, $100+$9 USD Holdem No limit - Nivå XXVI (3000/6000) - 2013-07-29 0:53:58 CET [2013-07-28 18:53:58 ET]

Bord '815010657 44' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: Dom2312 (32053 i marker)

Plats 2: pistons87 (11177 i marker)

Plats 3: jennyfuchs (17134 i marker)

Plats 4: pokerbrat13 (62610 i marker)

Plats 5: kingroler (82291 i marker)

Plats 6: ryanghall (121055 i marker)

Plats 7: BigMeech99 (29235 i marker)

Plats 8: busto_soon (28421 i marker)

Plats 9: vip25459 (174964 i marker)

Dom2312: lägger ante 750

pistons87: lägger ante 750

jennyfuchs: lägger ante 750

pokerbrat13: lägger ante 750

kingroler: lägger ante 750

ryanghall: lägger ante 750

BigMeech99: lägger ante 750

busto_soon: lägger ante 750

vip25459: lägger ante 750

ryanghall: lägger small blind 3000

BigMeech99: lägger big blind 6000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till BigMeech99 [Js Ad]

busto_soon: raise 12000 till 18000

vip25459: fold

Dom2312: raise 13303 till 31303 och är all-in

pistons87: call 10427 och är all-in

jennyfuchs: fold

pokerbrat13: fold

kingroler: fold

ryanghall: raise 89002 till 120305 och är all-in

BigMeech99:?

 

tar man här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 13165149796 *****

NL Texas Hold'em $108 USD Buy-in Trny:3284172 Level:22 Blinds-Antes(3.000/6.000 -600) - Sunday, July 28, 20:53:09 EDT 2013

Table $60,000 Gtd [1 x Rebuy + Add-on] (3284172) Table #14 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10/10

Seat 9: KurtLundmark ( 211,554 )

Seat 2: Limpsson555 ( 93,020 )

Seat 7: PrettySteph ( 140,868 )

Seat 4: YELLOW_PITS ( 75,572 )

Seat 6: dendawgg420 ( 103,294 )

Seat 3: eightenclubs ( 155,208 )

Seat 5: i remember ( 195,722 )

Seat 10: joey12323 ( 120,152 )

Seat 1: inhoo ( 66,784 )

Seat 8: somni_451 ( 130,826 )

Trny:3284172 Level:22

Blinds-Antes(3.000/6.000 -600)

inhoo posts ante [600]

Limpsson555 posts ante [600]

eightenclubs posts ante [600]

YELLOW_PITS posts ante [600]

i remember posts ante [600]

dendawgg420 posts ante [600]

PrettySteph posts ante [600]

somni_451 posts ante [600]

KurtLundmark posts ante [600]

joey12323 posts ante [600]

** Dealing down cards **

Dealt to inhoo [ 8h 9h ]

Limpsson555 folds

eightenclubs folds

YELLOW_PITS folds

i remember will be using his time bank for this hand.

i remember raises [12,000]

dendawgg420 folds

PrettySteph folds

somni_451 folds

KurtLundmark folds

joey12323 folds

inhoo calls [6,000]

** Dealing Flop ** [ 6d, Ah, 8c ]

inhoo checks

i remember will be using his time bank for this hand.

i remember bets [12,000]

 

Finalbord med partys winner takes it all utbetalning. Hur spelar ni pre, flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...