Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Om du bor i Karlstad området och behöver sommarjobb till 100% skulle jag rekommendera Transcom i Karlskoga som ev skulle kunna funka för dig. Kanske inget dröm jobb men du får jobba med fina unga tjejer och jobbet är väldigt chill.. du får dock bara 10k gtd men kan även slängas på några k:n om du säljer bra. :lol:

 

Man jobbar som kundtjänst medarbetare och hjälper kunder som ringer in och gnäller på diverse saker men själva problemen i helhet beror på vilken typ av kuse du jobbar på.

 

som sagt ett väldigt slappt jobb men tyvärr ganska dåligt betalt imo men som student kan du ju iaf dra in några k:n och det är ju alltid bättre än inget.

 

om du vill veta mer kan vi ju ta det i PM! :-)

 

Tack för tipset, men det verkar lite off! Karlskoga är en timme bort och sen är jag inte mycket för sälj :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

tror han menar att du antog att jobbet var inom "sälj" detta är alltså inget sälj jobb utan en kundtjänst/support jobb där kunder ringer in till dig och dina kollegor och har problem med olika saker. det kan vara allt från att en faktura är fel eller att deras internet inte funkar. ibland kan det vara helt tomt med folk som ringer in och då är det väldigt slappt och inprincip bara att sitta med headsetet på och snacka skit med dina kollegor käka lite godis typ samtidigt som pengarna rullar in. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror han menar att du antog att jobbet var inom "sälj" detta är alltså inget sälj jobb utan en kundtjänst/support jobb där kunder ringer in till dig och dina kollegor och har problem med olika saker. det kan vara allt från att en faktura är fel eller att deras internet inte funkar. ibland kan det vara helt tomt med folk som ringer in och då är det väldigt slappt och inprincip bara att sitta med headsetet på och snacka skit med dina kollegor käka lite godis typ samtidigt som pengarna rullar in. :lol:

 

Aha :) Hakade upp mig på att "det trillar in några fler K ju mer du säljer"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt crapjobb om jag får säga mitt, har själv jobbat där. Det är krav på ett visst antal sälj osv, teamleaders tjatar varje dag. Allt de bryr sig om är sälj.. Tiderna är katastrof, ibland jobbar man 10timmars pass 7 dagar irad, för att sen jobba 4 timmarspass 4 gånger nästa vecka.

 

Kan lova att det suger h*stpung o jobba Fre-To 12-22. Byter personal 24/7, kickar folk hit o dit. lönen ligger på 89,95kr/h om du är under 24 tror jag de va. Är du över så får man hela 15 kr till.

 

Folket som ringer in hatar dig redan innan du svarat för att Telenors service är nog den sämsta jag varit med om, kötider som är helt absurda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt crapjobb om jag får säga mitt, har själv jobbat där. Det är krav på ett visst antal sälj osv, teamleaders tjatar varje dag. Allt de bryr sig om är sälj.. Tiderna är katastrof, ibland jobbar man 10timmars pass 7 dagar irad, för att sen jobba 4 timmarspass 4 gånger nästa vecka.

 

Kan lova att det suger h*stpung o jobba Fre-To 12-22. Byter personal 24/7, kickar folk hit o dit. lönen ligger på 89,95kr/h om du är under 24 tror jag de va. Är du över så får man hela 15 kr till.

 

Folket som ringer in hatar dig redan innan du svarat för att Telenors service är nog den sämsta jag varit med om, kötider som är helt absurda.

 

Fy fan, tänker inte ta kontakt med dem iallafall :D

Tack för lite insiderinfo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt crapjobb om jag får säga mitt, har själv jobbat där. Det är krav på ett visst antal sälj osv, teamleaders tjatar varje dag. Allt de bryr sig om är sälj.. Tiderna är katastrof, ibland jobbar man 10timmars pass 7 dagar irad, för att sen jobba 4 timmarspass 4 gånger nästa vecka.

 

Kan lova att det suger h*stpung o jobba Fre-To 12-22. Byter personal 24/7, kickar folk hit o dit. lönen ligger på 89,95kr/h om du är under 24 tror jag de va. Är du över så får man hela 15 kr till.

 

Folket som ringer in hatar dig redan innan du svarat för att Telenors service är nog den sämsta jag varit med om, kötider som är helt absurda.

 

EDIT- nah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Namehere!

 

Jag är nog väldigt konservativt lagd kring arbete i jämförelse med andra pokerspelare, men tänkte att det kanske kan vara värt att fundera lite kring alternativa angreppssätt för att komma sig framåt.

 

Min syn är att det är av otvivelaktig nytta att testa på även något som vid första anblicken är ett riktigt skitjobb. Du kommer att få erfarenheter av så mycket som skola och pokerspel sällan ger. Det är dessutom bra för att motivera sig till en rejäl arbetsinsats för att ta sig från "skitjobbet" till något som är bättre. Har ingen insyn i om du testat på arbetslivet tidigare eftersom jag börjat läsa här så sent, men det kan i alla fall vara värt att överväga - hur brutalt tråkigt det nu än kan kännas på förhand. :)

 

Du är naturligtvis klok nog att bestämma sånt här själv men jag upplever att många i min närhet är alldeles för kräsna när det gäller att sysselsätta sig i början av livet och att de därför går miste om saker som är till stor nytta i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Namehere!

 

Jag är nog väldigt konservativt lagd kring arbete i jämförelse med andra pokerspelare, men tänkte att det kanske kan vara värt att fundera lite kring alternativa angreppssätt för att komma sig framåt.

 

Min syn är att det är av otvivelaktig nytta att testa på även något som vid första anblicken är ett riktigt skitjobb. Du kommer att få erfarenheter av så mycket som skola och pokerspel sällan ger. Det är dessutom bra för att motivera sig till en rejäl arbetsinsats för att ta sig från "skitjobbet" till något som är bättre. Har ingen insyn i om du testat på arbetslivet tidigare eftersom jag börjat läsa här så sent, men det kan i alla fall vara värt att överväga - hur brutalt tråkigt det nu än kan kännas på förhand. :)

 

Du är naturligtvis klok nog att bestämma sånt här själv men jag upplever att många i min närhet är alldeles för kräsna när det gäller att sysselsätta sig i början av livet och att de därför går miste om saker som är till stor nytta i framtiden.

 

+50 fast du sade det på ett mycket trevligare sätt än vad jag försökte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är det en erfarenhet i sig och det ser bättre ut i CV:T än inget alls. Arbetsgivare ser ju också positivt på de med tanke på att man borde vara något serviceinriktad om man väl jobbat där. Har faktiskt ingen aning var Namehere är i livet, men visst är det okej första jobb. 80% av folket som jobbar där har precis slutat skolan.

Har man jobbat mycket innan så känns det lite sådär med tanke på tiderna och lönen, jag personligen tycker inte det är värt.

 

Tyckte också det lät soft i början. Sitta vid en dator o prata med kunder hela dagen. Man har typ 1-2 min att anteckna, fixa det som behövs fixas för kunden om man inte hunnit göra de under samtalet. Allt loggas också se de ser exakt på sekunden av allt du gör osv. Man får statistik varje dag för hur länge man pratat med kunden (man ska ligga under typ 5 min i snitt per kund). Hur länge du "vilat" i snitt efter varje samtal. Hur mycket du sålt osv. Tycker det är för mycket stress o press för de lilla man får ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala för mig själv, men vad jag har förstått av diskussionen så skall namehere i stort sätt mest jobba för att få arbetserfarenhet / bättra på sitt cv / knyta kontakter ?

 

Isf borde det väl finnas flera jobb som är bättre ur alla dessa perspektiv?

 

Låter så jäkla deppigt att folk tycker det är helt orimligt att man inte vill jobba med ett visst arbete när man är 20 ish. Om man nu bor hemma, spelar poker och är student så känns det väl jäkligt deppigt att hoppa på något jobb man inte ens är intresserad av?

 

Lägg mer tid på skolan, mer tid på poker, starta ett eget företag/projekt eller hitta ngt jobb som verkar roligare/mer givande imo!

 

Av vad någon beskrev om jobbet hade jag hellre sökt jobb på donken, låter lika stressigt/jobbigt bara att det väger tyngre på cv:t antagligen och man tjänar mer(?) :D .. Känns väl inte som support/försäljarjobb väger så tungt på ett cv egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite tugg här inne!

 

Vid första anblick så ser nog jag rätt så lat ut i era ögon :mrgreen:

Till att börja med så är Transcom i karlskoga totalt uteslutet då det tar 1-2hr att ta sig dit beroende på val av kollektativtrafik. Hade jobbet legat i karlstad så hade det varit mer aktuellt

 

Det jag är ute efter är ett sommarjobb då det inte sker några studier under denna tid. Sen kanske detta kan leda till någon helganställning senare. Då vill jag hitta något som är nära och lätttillgängligt.

 

Jag känner igen mig i det du skriver, Markus. Allt angående med att man kan vara lite kräsen av sig. Jag är lite kräsen/bekväm av mig, men inte till någon överdrift skulle jag vilja påstå.

 

Jag har haft ett par skitjobb där betalningen inte var rimlig i förhållande till det fysiska arbetet man fick lägga ner och det var inte så jäkla kul. Dock resulterade det ju i pengar i slutändan så jag ångrar inte en sekund att jag gjorde dessa s.k skitjobb.

 

Det har iallafall slängts iväg en del CVn och samtal till ställen så som Posten och Jetpak. Ska knalla ner till lokala postkontoret imorgon tänkte jag och se om det finns något lokalt. Har även en del andra ställen som jag ska kika på.

 

Sen hoppas jag väl någonstans att pokern kommer att bli en kassako i framtiden, och skulle kunna offra tid för att verkligen se hur långt jag skulle kunna ta det. Jag hade en dialog med mor om detta. Som väntat så var hon tveksamt inställd till mina tankar men med lite övertygelse från mig och hennes man så kom hennes tankebanor in på rätt spår igen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök jobb på netonnet, det är dödssoft. Om de inte söker så grinda sönder (behöver ingen säker inkomst när man bor hemma). Om mor klagar så får du helt enkelt braga lite om dina river c/deg-bluffar tills hon förstår hur tuff hennes unge blivit.

 

Aint no thaaang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt crapjobb om jag får säga mitt, har själv jobbat där. Det är krav på ett visst antal sälj osv, teamleaders tjatar varje dag. Allt de bryr sig om är sälj.. Tiderna är katastrof, ibland jobbar man 10timmars pass 7 dagar irad, för att sen jobba 4 timmarspass 4 gånger nästa vecka.

 

Kan lova att det suger h*stpung o jobba Fre-To 12-22. Byter personal 24/7, kickar folk hit o dit. lönen ligger på 89,95kr/h om du är under 24 tror jag de va. Är du över så får man hela 15 kr till.

 

Folket som ringer in hatar dig redan innan du svarat för att Telenors service är nog den sämsta jag varit med om, kötider som är helt absurda.

 

obv så suger ju jobbet men har man inget annat och går riktigt arbetslös tycker jag ändå att det är bättre än inget iom att man till 100% får jobb där när man söker.

 

EDIT:

 

såg att ni hade diskuterat detta lite mer nu när jag kom längre fram i tråden. Om detta nu i fråga ligger för långt bort från OP så är det ju inget att bry sig mer om. Dock kan jag rekommendera detta jobb till personer som har noll erfarenhet av jobb sen tidigare eller i stort behov av en inkomst.

 

Jag har själv jobbat där till och från och känner att jobbet i sig kanske inte var det bästa men det har iaf fått mig att känna på hur ett arbetsliv kan vara vilket kan vara nyttigt. Dessutom får man ju höra varje dag hur jävla svårt det är att få jobb för alla i Sverige och det var lite mer därför ja rekommendera detta jobb till OP för att man som sagt får detta jobb 10av10 gånger när man söker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What about CSproffs då?

 

asså din stil idag slow

 

Sök jobb på netonnet, det är dödssoft. Om de inte söker så grinda sönder (behöver ingen säker inkomst när man bor hemma). Om mor klagar så får du helt enkelt braga lite om dina river c/deg-bluffar tills hon förstår hur tuff hennes unge blivit.

 

Aint no thaaang

 

Beat: det finns inte i Karlstad.

 

Djo, har det som black-up plan. Men trafik på sommarn är ju kallare än sibirien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beat: det finns inte i Karlstad.

 

Elgiganten finns ju i Karlstad.

Annars gå till någon krog/nattklubb och sök jobb som nisse? Blir ju många timmar nu under sommaren och passar ju även perfekt att kombinera med plugget då man oftast jobbar helger.

 

Suger väl dock med pokern då man jobbar under PEAK-timmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...