Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Tack för feedbacken grabbar! Hade lite nävar på honom men 3bet från BTN låg runt 20 med hög 3bet pot cbet

 

Tordi: Det var mer för att jag hade rätt få nävar på honom och därmed inte hade någon stat på foldto4bet (vill ju tex inte 4betbluffa någon som aldrig foldar mot 4bet), samt att jag nog blir osäker post OOP 4bettat med bluffhand om han skulle flatta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATL livet, är lite käämpigt just nu IRL.

Nu vill jag gärna byta ut IRL-ATL mot poker-ATL. Det är fan ingenting i jämförelse.

 

Whine-post, perhaps. Men gå tillbaka här och påminna mig själv om att en IRL-downswing är så pass mkt jobbigare än en poker-downswing när den inträffar är förmodligen +EV för min poker iallafall. Sen är det soft att skriva av sig. Win win imo.

 

Ska ut o supa skallen nu iallafall. Mr Newcastle och Heineken får visa vägen.

Har en burk kilkenny också som Tsigalko så gott rekade, fel tillfälle att öppna den kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATL livet, är lite käämpigt just nu IRL.

Nu vill jag gärna byta ut IRL-ATL mot poker-ATL. Det är fan ingenting i jämförelse.

 

Whine-post, perhaps. Men gå tillbaka här och påminna mig själv om att en IRL-downswing är så pass mkt jobbigare än en poker-downswing när den inträffar är förmodligen +EV för min poker iallafall. Sen är det soft att skriva av sig. Win win imo.

 

Ska ut o supa skallen nu iallafall. Mr Newcastle och Heineken får visa vägen.

Har en burk kilkenny också som Tsigalko så gott rekade, fel tillfälle att öppna den kanske?

 

Jävligt bra tillfälle imo. Lite alkohol (ännu mer för mkt alkohol) rensar alltid tankarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt bra tillfälle imo. Lite alkohol (ännu mer för mkt alkohol) rensar alltid tankarna.

 

Den fick stanna hemma i kylen igår kväll! Mao så finns det lösningar idag med :)

 

Är det glada killingen som gäller när man gör stan osäker i kil? :P

 

Nyfiken på hur du undviker att kolla resultat f.ö, ser du inte nuvarande rulle varje gång du öppnar klienten?

 

GLGL

 

Glada killingen är stället när en ska ut i kil, jajjämen! Fast personligen går kag aldrig ut i kil utan det blir Karlstad :)

 

Håller näven över saldot varje gång som jag loggar in, då funkar det prima. Sen placerar jag klienten i kanten på skärmen/har mitt dokument över så inte pokermarkerna syns.

 

Tack så mkt!

 

Utgången igår blev lyckad, älskar fan folket som går i klassen.

>Härlig förfest

>Slog ett slag på en frusen bulle så fick sår på handen o kom lite B-lod

>Gjorde chins inne i bussen påväg till centrum (strict as fuaarkk)

>Bra drag på krogen

>Träffa rätt direkt

>Slapp sova hemma

>Hon skjutsa mig till stan på morgonen

>Satt längst bak i en nästan tom buss o smygfes

>Ser en ko på åkern 400m hemifrån som har huvudet rätt in i arslet på en annan ko

>Kommer hem till kyckling o nudlar

>Now I am here

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fick stanna hemma i kylen igår kväll! Mao så finns det lösningar idag med :)

 

 

 

Glada killingen är stället när en ska ut i kil, jajjämen! Fast personligen går kag aldrig ut i kil utan det blir Karlstad :)

 

Håller näven över saldot varje gång som jag loggar in, då funkar det prima. Sen placerar jag klienten i kanten på skärmen/har mitt dokument över så inte pokermarkerna syns.

 

Tack så mkt!

 

Utgången igår blev lyckad, älskar fan folket som går i klassen.

>Härlig förfest

>Slog ett slag på en frusen bulle så fick sår på handen o kom lite B-lod

>Gjorde chins inne i bussen påväg till centrum (strict as fuaarkk)

>Bra drag på krogen

>Träffa rätt direkt

>Slapp sova hemma

>Hon skjutsa mig till stan på morgonen

>Satt längst bak i en nästan tom buss o smygfes

>Ser en ko på åkern 400m hemifrån som har huvudet rätt in i arslet på en annan ko

>Kommer hem till kyckling o nudlar

>namehere

 

fyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt mig en liten stund o spela, närmare bestämt 5 hr o de blev 3K nävar. Var nere i hålet som fäään ett tag (6 BI). Fick kika pokermarkerna då de började gå riktigt illa. Lyckades dock rädda upp det till ett 1½ BI back sista rushen =)

 

Med det så har jag 1236 nävar kvar till ressekik. Gissar på typ BE :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit en ny linje IRL-wise. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men det innefattar en tjej som jag är intresserad av, och hon har visat intresse för mig. I vilket fall så är det fel tillfälle att kunna bygga något på och fortsätta. Därför har vi avslutat det som vi hållit på med fram tills nu, för att vid ett bättre tillfälle uppta kontakten och se vart vägen leder då istället.

 

Otroligt jobbig och ny spot för mig då jag annars har varit den passiva typen som hellre sitter och väntar på att allt på något magiskt sätt ska lösa sig, istället för att ta tag i saker och ting (som är +EV långsiktigt men jobbigt i det kortsiktiga perspektivet, t.ex bryta en kontakt). Det kommer obv vara jobbigt ett tag framöver, men fixar jag detta så är jag fan bra.

 

Har haft en del konversationer ang. detta med en del pokers, b.la pistolen som verkligen öppnat upp skallen/ögonen på mig. Han kan sitt shit.

 

 

Nu ska jag spela mina sista nävar så att jag kan kika resse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smack smack nu får jag kika resse!

 

Tror HM är liiite off men i runda slängar såhär. Vet inte riktigt vad rullen låg på innan, tror runt 7-8K nånstans och är nu på 9.8k.

 

10 BI på 7k nävar resulterar ju i typ 14bb/100 vilket är mer än tacksamt :)

 

Nu fortsätter vi och sätter ett till 7K-näv mål! Heja!

 

2uijdd4.jpg

 

Största pott

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2449536

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $385.68 - VPIP: 68, PFR: 22, 3B: 11, AF: 1,3, Hands: 50

Hero (UTG): $398.57 - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 6, AF: 2,6, Hands: 325891

CO: $124.38 - VPIP: 50, PFR: 17, 3B: 10, AF: 1,8, Hands: 30

BTN: $303.07 - VPIP: 31, PFR: 15, 3B: 5, AF: 1,7, Hands: 447

SB: $340.96 - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 8, AF: 3,6, Hands: 1690

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with K :heart: K :spade:

Hero raises to $7, CO calls $7, 1 fold, SB raises to $31, 1 fold, Hero raises to $71, CO raises to $124.38, SB calls $93.38, Hero raises to $398.57, SB calls $216.58 all in

 

Flop: ($808.30) 3 :heart: 7 :diamond: 6 :club:(3 players - 1 is all in)

 

Turn: ($808.30) K :club:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($808.30) K :diamond:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $808.30

Hero shows K :heart: K :spade:

Hero wins $735.69

Hero wins $57.61

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry :( tror nästan att det är en sån spot som jag kan spela bättre

 

Tack så mkt! GL u too

 

Tycker ditt spel är standard, är det ngn som skall fundera över vad han gör i handen är det herren som 3bettar mot utg för att sedan flatta ett 5bet 3vägs för en tredjedel av sin stack ur position... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ditt spel är standard, är det ngn som skall fundera över vad han gör i handen är det herren som 3bettar mot utg för att sedan flatta ett 5bet 3vägs för en tredjedel av sin stack ur position... ;)

 

Hehe ahh ja vet inte, tycker inte det är konstigt flatta AA imo.

 

WP Name, blåste hela veckoplusset på 2 timmars /4 =)

Tar iaf med mig lärdomen att jag inte ska överskatta folks spel på /4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ditt spel är standard, är det ngn som skall fundera över vad han gör i handen är det herren som 3bettar mot utg för att sedan flatta ett 5bet 3vägs för en tredjedel av sin stack ur position... ;)

 

Menar du att SB bör pusha eller misstolkade jag dig? Om ja på första får du gärna förklara varför

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att SB bör pusha eller misstolkade jag dig? Om ja på första får du gärna förklara varför

 

Förstår inte heller varför det är en stor grej. Tror nameheres range för att stacka av ser likadan ut oavsett om jag synar/degar.

 

edit: Problemet är väl att man aldrig vill bara syna med något annat än just AA, därför är det inte "hållbart" ur ett balansperspektiv. Dock kände jag mig säker på att namehere inte skulle resonera så, utan snarare bli mer sugen på att dega över då han kan inbilla sig att han har lite FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte lite Betsson (och kinnevik). Var nära på att inte kunna ta mig till tandläkaren pga. lite strul med polacker :mrgreen:

 

Standard tandläkargrej, sitta med blodigt käft medans hon tar bort tandsten o grejer för att sedan halvdant lova att man ska ta tag i tandtrådingen osv.

 

Skippade föreläsningen, låg hemma och läste externredovisning på soffan när den började. Slocknade dock 4 timmar efter att ha läst lite. Dragit upp lite notes som jag ska kika närmare på vad det är. Reskontra bland annat. Sen är alla jekla interimsfordringar/interimsskulder lite svåra att greppa vilken som är vilken även om jag vet vad de i princip betyder och har för mening.

 

Eftersom att man nu är klarvaken och vet att man inte kommer sova ikv så lutar det åt mer plugg, poker, cs eller allmänt softande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck Arcam. vaknar såklart lite för sent och missar att sälja av i tid. WP.

 

Iallafall, morsan drar upp jobb/pengar på tapeten igen (ja, jag bor hemma).

Tänkte kika med posten imorgon om de behöver springpojke till sommaren, sen såg jag telia hade någonting.

 

Någon som annars sitter inne på lite gödiga tips? Lägger obv fram att jag spelar poker och tjänar lite på det men det tar de inte lika seriöst, även om jag älskar spelet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bor i Karlstad området och behöver sommarjobb till 100% skulle jag rekommendera Transcom i Karlskoga som ev skulle kunna funka för dig. Kanske inget dröm jobb men du får jobba med fina unga tjejer och jobbet är väldigt chill.. du får dock bara 10k gtd men kan även slängas på några k:n om du säljer bra. :lol:

 

Man jobbar som kundtjänst medarbetare och hjälper kunder som ringer in och gnäller på diverse saker men själva problemen i helhet beror på vilken typ av kuse du jobbar på.

 

som sagt ett väldigt slappt jobb men tyvärr ganska dåligt betalt imo men som student kan du ju iaf dra in några k:n och det är ju alltid bättre än inget.

 

om du vill veta mer kan vi ju ta det i PM! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...