Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Blir lided uppehåll från skola och poker nu. Åker nämligen till Tunisien för hitta lite golfspelande. Blir borta ~1 vecka.

 

Blandade känslor. Skönt att slippa skola för att jag finner ingen motivation för den atm. Oskönt att bli utan poker för det är allt jag tänker på atm. Lutar mer och mer åt ett halvår beståendes av pokerz och gymmande. Sjukt vad roligt det skulle vara. Gäller bara få morsan över på rätt sida.

 

Kommer förmodligen ta lite kort o grejer nere i Tunisien som kommer opp i DBn här. Snapchat e ju också poppis samt smiiidigt så om nån sugen på snap-battla så PMa om ni vill veta vad jag heter.

 

Peace

 

EDIT: någon som vet bra wax till långt hår? "Definiera långt". Har så luggen täcker ögonen, någon cm förbi öronen på sidorna och håret där bak ligger fortfarande längs nack1

 

Har kört difi grön hittills och funkar bra, men tänkte om det finns något mer opti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör kolla upp vad det finns för förtursregler gällande

FEK2/B ( dvs mycket svårare att komma in om du inte läser fortsättningskursen direkt). Det kan vara så att du ställer till det för dig om du kör poker i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör kolla upp vad det finns för förtursregler gällande

FEK2/B ( dvs mycket svårare att komma in om du inte läser fortsättningskursen direkt). Det kan vara så att du ställer till det för dig om du kör poker i höst.

 

Tack, ska kika det.

Tanken är dock lösa civ. ekonom-kanditat och då behöver jag ändå läsa statistik+höken innan, så tror ej ens får röra FEK2/B än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena PF. Idag funkar internet någorlunda på hotellet. Har spelat golf varje dag sen i lördags och det går bra. Har fått massa råd och tips från farsans polare som är dödens bra så har improveat ordentligt. Från att ha smällt drivear rätt ut åt höger så flyger de nu rakt och långt. Även lärt mig lite nya slag och fått vetskap om en del brister.

 

Vädret varmt, soligt varje dag och ligger runt 30 grader, helt underbart. Har inte testat pool men badade i Medelhavet igår. Knallar även runt en på tok för söt tyska här på hotellet.

 

Är annars brutalt grindsugen, fylld av skolångest och har en solbränd näsa + bonnbränna. 6/10. Har dock hört att vädret i Sverige suger så det lyfter betyget till 7/10.

 

Ska försöka skriva en TR sen och intalade mig själv att skriva notes om varje dag för att få med allt viktiga. Det höll en dag. Har dock massa bilder så det blir fint.

 

Saknar er

 

Mvh eran weak-tighta semifisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såå. Resan.

Golfresa 1 vecka i tunisien med far, kollega till far samt fars polare.

 

Åker till uppsala torsdagen precis efter fått reda på tentakugg så lite less, men försöker släppa det o fokusera på semester.

Flyget går eftermiddag på fredag. Börjar såklart med en standard försening med 1 hr. Glider in och tar några bärka och tjötar. Blir på bra humör obv o sen är det bara inta planet.

 

Planet är jäättevarmt, men är ju lite full så tänker inte mkt på det. Sätter musik i lurarna o blundar lite. Overall en lugn flygning, förutom en full tunisisk farsa med 2 småflickor på typ 5 och 7 år som blir på tok för full och agerar riktigt drägg. 1 hr innan landning börjar han snacka högt och reser sig ur säte och går runt. Han ger sig inte och vid landning är han riktigt packad. När vi ska ut från planet och gå nerför trappan så har han sin ena flicka bredvid sig och andra bakom, och idioten ramlar ner för trappan några steg. Farsans polare går bredvid och lyckas dra undan lillflickan bredvid så han inte lyckas dra ner henne också. Någon från flygplanet tar efter det hand om ungarna tills de kommer in i byggnaden och fått sina väskor. Fattar inte hur man kan bli så snorpackad när man reser med sina småbarn.

 

Iallafall, ska ta shuttle till hotellet och klockan är typ 2 på natten. Första vi ser när kommer iväg med bussen är en polis som står med automatvapen, GG.

 

Kommer i princip direkt i säng och dagen därpå var det bara utforska hotellet+golfbanan.

 

Inleder med frulle såklart. Hela resan bestod i princip av såna här tallrikar, bara kötta protte, aaasnice. Enda negativa var att ALLT var smaklöst, de hade inte ens fattat grejen med salt och peppar. Enda smakfyllda man hitta var tonfiskpizzan på golfbanan som f.ö var otroligt god.

Farsans polares tallrik överst. Han hitta någon mega-munk dränkt i fritering, var helt magiskt stor

 

 

2h872pj.jpg

 

 

 

 

 

Poolområdet. Badade aldrig, blev medelhavet istället. Hade massa kringaktiviteter som tennis, volleyball, dart, pilbåge, boule osv.

 

 

scup3m.jpg

 

 

 

 

Sedan blev det lir. Kl typ ~12 och det var 27 grader. Var fint i princip alla dagar. Molnfritt och 25 grader minst.

 

Lite bilder från golfbanan/kringgrejer

 

 

1044umw.jpg

 

 

pelade längs medelhavet ett hål, mkt nice.

 

116rfp0.jpg

 

 

var en hund som gled runt på golfbanan. Såg den varje dag och han var inge folkskygg alls. Här har han följt med oss hela hål 9 och beslutar sig för o bara lägga sig ner på green o slacka :D Var även lite andra djur längs/på golfbanan. Katt, höns, dromedar, hästar, fåglar som inte kunde flyga.

 

9a8tuu.jpg

 

 

 

5u2tty.jpg

 

 

Vet inte hur mkt denna bild gör sin rättvisa, men var magisk utsikt från detta utslag.

Till vänster är ett privatbygge. Längst ut till höger ska bli ägarens hus och resten till vänster så ska det vara lägenheter. Ballers.

 

jicbix.jpg

 

 

 

Spelades golf varje dag och hade det skönt. Fick tips av farsans polare och lärde mig en hel del nya grejer så var riktigt nice. Rörde oss inte utanför golfbanan eller hotellområdet förutom när vi var ner och badade i medelhavet. Tror det var bra, för på hemvägen såg vi hur miljön egentligen såg ut. Var i princip en stor soptipp och risiga byggnader. :D

 

Hemresan bjöd på lite drama också.

Std försening igen, men den blev lite längre efter att en 80-årig gubbe tuppade av och var borta i ~4 minuter när vi skulle lyfta. Hela plan-crewet samlades runt honom och han hade knappt puls. Men lite ordnandes med syrgas så var han tillbaka igen. Blev dock massa tjafs om policy att om något sånt hänt så ska personen gå av flyget, man ska leta rätt på hans väskor och låta honom ta ett senare flyg. Såklart skulle folk på planet in och ha sina åsikter och vara know-it-all så det blev en massa yadda-yadda :D

 

On the plus side så slog jag under denna tid rekord i flappy bird, 54!

 

Och självklart så var den tidigarenämnda tunisierna på detta flyg också. Det verkade vara rätt lugnt men ungefär halvvägs så hade han blivit lite för berusad, och så var det igång igen. Denna gång hade han dock fylle-partaj med en liten mindre kille, så nu var de 2. De betedde sig betydligt värre på hemresan än vad farsan gjorde ensam på vägen ner. De var jämt uppe ur stolarna och skulle tjafsa med allt som rörde sig, var som ett jävla zoo.

 

Var ingen som tog tag i det riktigt heller, flygvärden svarade ”It's not my plane” efter att farsans polare konfronterat och frågade varför ingen gör något åt saken. Kasst imo. Blev någorlunda rättvisa när vi landat dock och ett gäng poliser kom in och plockade de med sig, så all good.

 

Bild på krigaren som tuppa av fick jag såklart vid avstigning! Utbytte några ord och frågade om det var OK och han var kolugn och berätta att det hänt någon gång innan :D Skön gubbe.

 

 

eg7t0.jpg

 

 

Tycker resan var bra. Golfen gick OK, vädret var perfekt, billig mat/öl, och hann bada. Enda kassa var hotell-internet.

 

Sitter nu hemma i värmland igen och har precis lagt upp för hur jag ska ta mig an skolan. Risk att det blir 3-4 delkurser på ett halvår beroende på hur min marknadsföringstenta gick, hoppas på det bästa ivf. Betyder dock att det inte kommer bli så mycket poker som jag önskat. Ser dock ut som att jag spenderar min sommar med poker, längtar <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och nöter lite externredovisning så man kan klara omtentan. Kikade igenom den gamla tentan och konstaterade att det var en hel del slarvfel. Glömt att räkna exkl. moms osv, sen gjorde ett fel i a) uppgiften som ledde till följdfel ända ner till d).

 

Skönt att se vädret börjar gå åt rätt håll också. Betyder att vi snart öppnar poolen, tror någon gång i början på maj. Var ju borta i Uppsala och jobbade hela sommaren förra året så fick inte bada så mycket som önskade. Ser ut som att jag blir hemma under denna sommar dock så blir massa poolhäng 8-)

 

Poker har det inte blivit mycket av, men de få nävarna jag spelat är jag nog lillplus på. Löste ett essential-medlemskap på RIO precis så blir lite video-tittande också för hålla glöden uppe. Någon som har erfarenhet av kvalitén på essential?

 

Har även fastnat för 2 låtar:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gympasset på 2 veckor, det känns kan jag lova. Sänka massa kilo och ändå stå och pusta, jobbigt. Trodde 1 veckas golfhärjande skulle åtminstone hålla mig i form lite.

 

Men mer träning equals mer mat, win/win.

 

Nu ska jag steka upp 400g kött och mosa i mig massa härliga grönsaker

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gympasset på 2 veckor, det känns kan jag lova. Sänka massa kilo och ändå stå och pusta, jobbigt. Trodde 1 veckas golfhärjande skulle åtminstone hålla mig i form lite.

 

Men mer träning equals mer mat, win/win.

 

Nu ska jag steka upp 400g kött och mosa i mig massa härliga grönsaker

 

Peace

 

Boulk ellor diff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight. Samma här, rensade upp dieten som fan mest men har stagnerat så nu blir det nästa växel maj ut så man kan vara i form en sommar för en gångs skull :)

 

Segt med stagnering. Jag fick offra mig och köra lite gainsdödande cardio för o komma loss ur min lilla period då det stod still. GL US!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C7We1ae.gif

 

EDIT: Hittade kuggen på marknadsföringstentan också. Var inte ens nära.

 

Ooooooorkar inte

 

Vet inte vad som är jobbigast.

Att man går in och kuggar 2 tentor som man tyckte att man hade relativt bra koll på, och på så sätt får egot en rejäl pungspark. Efter att aldrig ha behövt göra ett omprov känns det surrealistiskt (nsh). Ja, jag har väl levt i någon slags bubbla. Sen att man precis startat igång 2 delkurser och nu får läsa 4 under en halv termin ska ju bli minst sagt spännande.

 

Sen är det ju obv. jobbigt med pokeraspekten. Som tidigare nämnts så går ju tankarna hellre åt poker än åt organisationsstruktur, prissättning och dubbel bokföring. Omtentor hämmar ju min volym. Men kan ju inte hjälpa mig själv att vara lite kortsiktig och prioritera lusten för poker istället för det stora långsiktiga EV+ i att ha en akademisk utbildning.

 

Dock får nog vända på spektrumet och vara nöjd över att jag börjat min poker bra detta år och fått plussa fint trots OK (och prioriterad) volym. Sen får jag njuta extra hårt de få timmarna jag kommer få spela emellan de timmarna som jag sitter nedgrävd i böcker.

 

Nu ska det göras redovisningsövingar, peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök ändra ditt mindset lite. Tänk såhär... OM du slutar plugga. Kommer du då grinda dagtid? Troligtvis inte. Du BÖR kunna klara skolan mellan 9-15 varje dag i snitt och ändå logga 150 h + online per månad. Se inte skolan som en belastning utan ett verktyg till en mer balanserad tillvaro som pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök ändra ditt mindset lite. Tänk såhär... OM du slutar plugga. Kommer du då grinda dagtid? Troligtvis inte. Du BÖR kunna klara skolan mellan 9-15 varje dag i snitt och ändå logga 150 h + online per månad. Se inte skolan som en belastning utan ett verktyg till en mer balanserad tillvaro som pokerspelare.

 

Jag kommer gå på heltid spel om ett tag. Tanken är att spela ungefär samma tider som flickvännen är på sitt jobb (07-16), ser inget problem med det. Undantaget blir ju bara helger då man vill gibba in lite extra timmar.

 

Hemskt stor skillnad att spela och veta att man borde plugga mot att bara fokusera på en sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök ändra ditt mindset lite. Tänk såhär... OM du slutar plugga. Kommer du då grinda dagtid? Troligtvis inte. Du BÖR kunna klara skolan mellan 9-15 varje dag i snitt och ändå logga 150 h + online per månad. Se inte skolan som en belastning utan ett verktyg till en mer balanserad tillvaro som pokerspelare.

 

Hade jag slutat plugga skulle jag ge mig på challengen att spela 8 hr dagligen i veckorna tbh. :mrgreen:

 

Men förstår ditt resomenang, och gillar tänket mkt. Jag bör nog göra någon förändring. Problem #1 är förmodligen att jag prokrastinerar något oerhört.

 

 

Satt ironiskt nog precis och klurade på hur jag skulle kunna lägga upp ett "schema" för att kunna krossa skolan samtidigt som jag matar mitt spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer gå på heltid spel om ett tag. Tanken är att spela ungefär samma tider som flickvännen är på sitt jobb (07-16), ser inget problem med det. Undantaget blir ju bara helger då man vill gibba in lite extra timmar.

 

Hemskt stor skillnad att spela och veta att man borde plugga mot att bara fokusera på en sak.

 

Absolut inget fel i de. Tvärtom. Samtidigt verkar du (vad jag läst) lyckats kombinera tuffa studier/flickvän/jobb/poker/träning på ett beundransvärt sätt. Att ta ett sabbatsår och lägga skolan åt sidan en stund är ju såklart skitbra i de läget.

 

Men att hoppa en utbildning i inledningsfasen för att man sitter och dagdrömmer om poker på föreläsningar är inte rätt väg imo. Det går ju att kombinera på ett väldigt bra sätt och här spelar vi ju med färre parametrar än i ditt fall.

 

Bara mitt råd. Take it or leave it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...