Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Hahaha det är fan kärlek om man saknar någons skit :mrgreen:

 

Haha verkligen :D Hoppas de återförenades sen :rolleyes:

 

Actioon idag. Ska klämma in 2 timmar spel o sen dejta plugg i typ 2-3 timmar mer idag så man får sina obligatoriska 8 timmar. Ska försöka steppa upp och bli mer seriös efter att ha fått sett en gammal tenta om marknadsföring. Kan säga att jag inte förstod mkt alls i den :mrgreen:

 

Hoppas på nån kulig näve som kommer upp senare, gillar när det tuggas lite här inne!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltad. Sitter på ett problem. Om en sesse går dåligt så påverkar det iprincip hela (åtminstone del av) min dag. Spelade nu och estimerar att jag backade ~5 inköp på de här 2 timmarna. Kan ha överspelat någon enstaka hand men i övrigt så tycker jag inte att jag spelar nämnvärt kasst. Ändå så ska det gå så jekla dåligt. /2 ska jag ju ändå krossa känner jag.

Har tankar på att förlänga mitt /2-spel och hålla det ända till slutet på mars för att se vart jag står.

 

Med detta så är min lust för att plugga i 2-3 timmar som är inplanerat heeelt borta.

 

Kan la dela med mina nävar lite.

 

Överspelad much? Har så ofta fått in det här bra mot fisk som övervärderar set/2p

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2440095

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $217.00 - VPIP: 74, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,8, Hands: 784

BTN: $183.94 - VPIP: 38, PFR: 30, 3B: 8, AF: 2,5, Hands: 84

Hero (SB): $377.63 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 6, AF: 2,6, Hands: 314407

BB: $604.67 - VPIP: 23, PFR: 19, 3B: 8, AF: 2,0, Hands: 522

UTG: $346.90 - VPIP: 36, PFR: 2, 3B: 0, AF: 0,9, Hands: 242

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 6 :heart: 5 :heart:

UTG calls $2, CO checks, 1 fold, Hero calls $1, BB checks

 

Flop: ($6.00) 2 :heart: 9 :heart: K :heart:(4 players)

Hero bets $6.00, BB folds, UTG calls $6, CO folds

 

Turn: ($18.00) 6 :spade:(2 players)

Hero bets $16.00, UTG raises to $32, Hero raises to $116, UTG raises to $338.90, Hero calls $222.90

 

River: ($695.80) A :diamond:(2 players)

 

 

Den andra handen som kommer på mina tankar

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2440096

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $142.43 - VPIP: 88, PFR: 28, 3B: 13, AF: 3,1, Hands: 58

Hero (SB): $532.49 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 6, AF: 2,6, Hands: 314407

BB: $495.73 - VPIP: 18, PFR: 12, 3B: 5, AF: 5,4, Hands: 606

UTG: $96.82 - VPIP: 38, PFR: 9, 3B: 3, AF: 1,5, Hands: 964

CO: $147.69 - VPIP: 32, PFR: 17, 3B: 7, AF: 2,8, Hands: 554

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 8 :spade: 9 :spade:

1 fold, CO raises to $5.75, BTN calls $5.75, Hero calls $4.75, BB calls $3.75

 

Flop: ($23.00) K :club: 6 :spade: K :spade:(4 players)

Hero checks, BB checks, CO bets $12.00, BTN folds, Hero calls $12, BB folds

 

Turn: ($47.00) A :club:(2 players)

Hero checks, CO checks

 

River: ($47.00) 2 :spade:(2 players)

Hero bets $47.00, CO raises to $129.94, Hero calls $82.94

 

 

Är en av händerna nöjd över hur spelad. Kan ju lägga en donk här men gjorde ikke. Istället för att betta ut turn så antog jag att A är ett kort som någon bör ha och därför lär det läggas in lite deg här. Då är det lättare för mig att c/r o få in mycket deg ist för gå betbet på typ 20 turn o sen 50 river

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2440100

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $84.55 - VPIP: 33, PFR: 13, 3B: 0, AF: 2,0, Hands: 30

UTG: $840.67 - VPIP: 49, PFR: 24, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 93

CO: $487.17 - VPIP: 24, PFR: 21, 3B: 2, AF: 2,3, Hands: 139

BTN: $226.21 - VPIP: 29, PFR: 3, 3B: 0, AF: 0,7, Hands: 31

Hero (SB): $264.03 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 6, AF: 2,6, Hands: 314407

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 8 :spade: 7 :spade:

UTG raises to $7, 1 fold, BTN calls $7, Hero calls $6, BB calls $5

 

Flop: ($28.00) T :spade: 9 :spade: 6 :diamond:(4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, BTN checks

 

Turn: ($28.00) A :club:(4 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets $14.00, BTN calls $14, Hero raises to $66.50, BB folds, UTG folds, BTN calls $52.50

 

River: ($175.00) T :club:(2 players)

Hero bets $190.53, BTN calls $152.71 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: Har han det så har han det, suger men måste syna

hand 2: Min nyfikenhet hade nått det bästa utav mig tror jag. Men han reppar ju något starkt på den brädan och ser inte ofta att han bluffar här tyvärr..

 

1. Mjo, men kan man spela syn? Det känns dock så veeekt. Tror dock att vi skulle kunna få syn av sämre, iaf av fisk..

2. Ne, frågan är ju om han kan göra såhär med lägre flushar, det vore ju det enda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: Har han det så har han det, suger men måste syna

hand 2: Min nyfikenhet hade nått det bästa utav mig tror jag. Men han reppar ju något starkt på den brädan och ser inte ofta att han bluffar här tyvärr..

 

Det är ändå limpat, vi måste inte få in 160bb på turn när vi inte har så mycket investerat. 3bettar vi turn så får vi nog vika mot jam, går ju att syna hans raise bara. Han har ju extremt mkt flushdrag-combos när det är limpat och han är fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ändå limpat, vi måste inte få in 160bb på turn när vi inte har så mycket investerat. 3bettar vi turn så får vi nog vika mot jam, går ju att syna hans raise bara. Han har ju extremt mkt flushdrag-combos när det är limpat och han är fisk.

 

Alright, tack för feedbacken!

Ska definitivt tänka på detta nästa gång.

Tänkte under handens gång att med honom IP så kommer han kunna checka tillbaka en del på river, men det kanske bara är något man får ta? Att man inte kan vinna maximala OOP dvs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 hr spel avklarat. Spelade fint men fick även ha mer tur än vad jag hade otur så det slutade bra. Ska hitta lite kaffe och frulle sen läsa i 2-3 hr är tanken.

Efter det blir det en mini-sesse till och siktar på gymmet vid ~4. Sen hem och repeat!

 

Inte varit några roliga nävar än så blir tomt på HH-fronten. Kanske nästa sesse =)

 

Åh just det, kikade IASIP S01E01 igår. Potential säger ja bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

its da zhit

 

Ska ladda ner mer för att få det bekräftat for reals 8-)

 

3 hr spel. Glanceade lite på resultatet och såg det blev ~3/4 BI ner.

Investerade 2½ BI i ett /5 skott när MDPRO och vokil(?) eller liknande satt.

Torsk KK mot AA obv pre för 120bb.

Annars tycker jag att jag spelar mkt bra denna morgon (eller så spelade jag kasst och bara gjorde saker lätta för mig? :S)

 

Iom det så har jag faktist ingen näve att bjurra på :/

 

Nu blir det frukost och lite plugg, sen så ska jag lära mig lite poker!

 

Vilodag från gymmet också. Lyckades igår klämma några reps på 40kg i hantelpressen, kändes gott mtp långt uppehåll och är typ ATH fat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn.

mvh bara klämt några reps på 45kg som pb.

 

 

edit: full rom

 

 

 

Just vad full rom i hantelpressen betyder kan diskuteras imo (typ?). Går inte ner så långt så att hela muskulaturen slappnar av, men iaf snäppet längre ner än 90 grader med armarna. Om det förklarar någorlunda =)

 

DBBenchPress.gif

 

EDIT: Hahaha vafan hände med min GIF?!

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBBenchPress.html

 

Ninjaedit 8-) : Får fixa en video snarast så får vi se om panelen godkänner mina lyft! Text och en korrupt GIF kommer man ju inte långt med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40kg i hantelpress är fan creds.

 

Jag har alltid haft problem med hantelpressar av olika slag, så sjukt svag i dom jämfört med vanliga stångpressar. Extra svag i hantelpress axlar dessutom. :shock:

 

Tog typ 50kg x 8 i militär tidigare men hade väldigt svårt att reppa ens 20kg i hantlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl diskuteras med tanke på vinklar, hur brett man kör osv!

 

Själv kör jag tills den yttre viktplattan "slår i" yttre delen av bröstet. För mig är det FULL. Sen kan man ju köra utanför bröstens räckvidd o komma ännu längre ner. Det sliter som fan på mig men visst är det np med lightweights :)

 

Krm: vanesak prob, för mig är det tvärtom. Sen spelar det ju roll var i passet man kör övningarna. Dock tycker jag den första reppen är 100 ggr tyngre än alla andra, även fast man går under 90 grader och stannar till lite oO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yshithappens: Själv kör jag tills den yttre viktplattan "slår i" yttre delen av bröstet.

 

Låter som att du kör vääldigt smalt? Måste ju nästan funka som smalbänk fast hantlar? Eller så är du bara riiktigt stor? :D

 

 

Vad tycker ni om hantelpress vs. bänkpress? Känns som att jag bättre kan träffa brösten med hantelpress iom. jag kan gå längre ner än bänkpressen. Gillar dock bänkpressen mer av någon anledning.

 

 

/100 djup-bord igång. Någon som hatar pengar som känner sig manad att stejkastejka lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt stor, men helt omöjligt för mig att köra utanför om man kommer upp till 35-40kilos hantlar, känns som axeln ska gå av. Kör jag 8-10 reps klarar jag av de me full stretch. Har haft problem med axlar tidigare så vill inte riskera alltför mycket.

 

Stämmer bra, kör smalare än de flesta. Bra för triceps men hämmar nog bröstutvecklingen. Tagit 117,5 kilo i smalbänk med stopp medans med "brett"(håller inte ens här vid markeringarna. En bit innanför) 110 kilo :)

 

Enda orsaken till att jag gör det är att det är bekvämare/skonsammare för mina axlar.

 

edit: testa decline-hantelpress om du inte gjort de. Kontakten är brutal, samt att man klarar tyngre vikter än vid plant vilket är nice :D

 

Ang. Bänk vs Hantlar så föredrar jag också bänken. Vet inte varför dock, har säkert nått at göra med att övningen är "the one" lr nått, maxningar osv.

 

Brukar i princip alltid börja med bänk för att sen gå över till hantlar. Testade tvärtom för ett tag sen, fyfan vilken sjuk skillnad o vilken brutal pump o va svag man blev i bänken. Kändes som man körde i smith (dvs att stången bara hade en fast rörelsebana).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gjorde att jag ökade snabbt i bröst efter en platå var införandet av mera hantelpressar/decline samt flyes i kabel. Självklart individuellt. Jag gillar att köra tungt i bänkpress och reppa med hantlar + flyes/annat iaf.

 

När det gäller axlar så brukar jag köra tungt med militär samt reppa. Har dock börjat köra hantelpressar i maskin (fria vikter/ej plattor) vilket känns förjävla bra. Kan gå tungt här också - jämfört med mina låga flugvikter med fria vikter för hantelpressar.

 

Har även börjat köra tunga drag till hakan med en sida i taget för utsida axlar, har alltid haft lite svårt för att bygga utsida men nu när jag kör mycket drag till hakan med hantlar så får jag sinnes kontakt samt att man kan köra tungt där också, jämfört med sidolyft eller liknande.

 

Kanske rätt ointressant empirisk erfarenhet men kanske ger er något iaf. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1:00 krm, den hjälpte mig som fan för utsida axlar. Först sidolyft med hantlar sen direkt efter pumpa 2 set till failure med denna övning vad den nu heter. Sjukt skönt när man sträcker ut hela muskeln då rörelsebanan blir mycket längre än med bara hantlar :)

 

Den gillar jag också. Det är sidolyft i kabel. Gillar den nästan mer än sidolyft med hantlar eftersom det är enklare att påverka banan. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden

 

Sista sessen såg ut att bli mörkt, var ner 1K efter 20 minuter men återhämtade mig till 220 back. Skulle suttit längre men ska iväg en sväng. Kan bli mer inatt förhoppningsvis.

 

Totalt slutar månaden på

2K opp

25K nävar

6bb/100

 

Blev mix av /1-/5, mest /2.

Kr grafen ser tråkig ut, BB grafen ser bättre ut. Bild fås sen, ska kila.

Jag kan bättre!

Mars siktar vi på att endast klämma /2 som högst för att se hur jag står, att ha blandat in /4 o backat typ 15 inköp där känns dåligt. Nu ska jag kila, ha en god fredag på er!

 

 

2ibzxvd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då börjas det. Mars.

Endast lir på /2 är målet och det ska spelas jättebra poker.

Sätter inget volym-mål för månaden då jag har mycket att göra och förlitar mig på att mitt sug för poker ändå kommer att vara där och driva nävarna.

Men någon slags morot är ju gott att ha!

Bestämmer mig därför att var 7K nävar får jag kolla resse (5 kändes lite, 10 kändes mkt).

 

Let's go!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...