Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Jag kommer gå på heltid spel om ett tag. Tanken är att spela ungefär samma tider som flickvännen är på sitt jobb (07-16), ser inget problem med det. Undantaget blir ju bara helger då man vill gibba in lite extra timmar.

 

Hemskt stor skillnad att spela och veta att man borde plugga mot att bara fokusera på en sak.

 

vilken site? Problemet med exempelvis heltidsgrind på svs med fasta tider är ju att dom flesta sprutfiskarna är inne på kvällen och natten. Ska man spela svs från morgon till em så brukar hela em bara vara en stor regfest vilket inte är speciellt mycket +ev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men att hoppa en utbildning i inledningsfasen för att man sitter och dagdrömmer om poker på föreläsningar är inte rätt väg imo.

 

Man har ju en del volym från just föreläsningar. Just sayin ;-)

 

vilken site? Problemet med exempelvis heltidsgrind på svs med fasta tider är ju att dom flesta sprutfiskarna är inne på kvällen och natten. Ska man spela svs från morgon till em så brukar hela em bara vara en stor regfest vilket inte är speciellt mycket +ev.

 

Svs!

Inte så väldigt intressant när flest fiskar är inne till antal eftersom vi har en spärr på 5 bord och jag istället är mycket mer intresserad av fisk/reg ration.

Även hur snittkvaliten på fisk respektive reg är.

 

Man får inte vara feg för att gå ner i nivå helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök ändra ditt mindset lite. Tänk såhär... OM du slutar plugga. Kommer du då grinda dagtid? Troligtvis inte. Du BÖR kunna klara skolan mellan 9-15 varje dag i snitt och ändå logga 150 h + online per månad. Se inte skolan som en belastning utan ett verktyg till en mer balanserad tillvaro som pokerspelare.

 

 

Det finns poänger här, men...

 

Det som gjorde att Northug inte riktigt spelade sin bästa poker under en period

var att han höll på och larvade sig i skidtävlingar so

ingick i något som heter OS.

 

Fotboll avgörs inte på papperet ( Lex säsongen -99).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mata spelberoendet lite såhär under påsk.

 

Detta blev mitt påskägg.

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2476495

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $404.53 - VPIP: 37, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 111

Hero (BB): $496.68 - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 6, AF: 2,6, Hands: 345589

UTG: $397.26 - VPIP: 14, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,5, Hands: 22

CO: $295.56 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 11, AF: 1,9, Hands: 153

BTN: $386.78 - VPIP: 40, PFR: 21, 3B: 0, AF: 5,6, Hands: 110

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with A :club: A :spade:

1 fold, CO raises to $7, 2 folds, Hero raises to $22, CO calls $15

 

Flop: ($45.00) 6 :club: 2 :club: 9 :heart:(2 players)

Hero bets $33.75, CO calls $33.75

 

Turn: ($112.50) 3 :heart:(2 players)

Hero bets $84.37, CO calls $84.37

 

River: ($281.24) 4 :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $128.00, Hero calls $128

 

Final Pot: $537.24

Hero shows A :club: A :spade:

CO shows 7 :spade: 8 :spade:

Hero wins $523.81

(Rake: $13.43)

 

 

 

v4pa90.png

 

 

 

Nu ska iväg till polaren i stan för lite krök o fläskfirré. Ha en bra påsk alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en underliggande stress som följer mig i allt jag gör. För mycket i skolan, jag vill träna massor, jag vill spela poker, jag vill träffa folk, jag vill ut till golfbanan och harva. Det är skoldelen som påverkar denna stress mest.

 

Sen hanterar jag det så jävla fel i de flesta av fallen och gör ingenting av ovannämnda, för att sedan få dubbla jobbet imorgon.

 

Inspireras av er här på forumet som lyckas jonglera tusen saker, är det nån av er som har något gödigt tips?

 

Personligen så kan jag ha dagar då jag pressar allt jag vill göra under en dag, men de är verkligen inte hållbara. Sker någon gång då och då endast.

 

Allt handlar väl egentligen om rutin, rutin, rutin. Men jag kan inte få en rutin genom att gå till 0 till 100%. Är ju något man får se långsiktigt. Å andra sidan har jag inte mycket tid på mig heller. Wat do?

 

MvH whine-post, nu ska jag sätta mig göra redovisningsövningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå upp 05.00, då finns de knappt något annat att göra än att vara effektiv.

Missbruka google kalender för att planera upp dagen.

 

Den sociala delen vet jag inte, stor skillnad som singel kontra gift. >80% av social interaktion sker med fru.

Ska man få in fest samt smash some sloots får man nog ta till effektivitetsdroger :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspireras av er här på forumet som lyckas jonglera tusen saker, är det nån av er som har något gödigt tips?

 

Sälj tvn, säg upp netflix osv.

 

Skämt åsido. klottrar ner lite tankar nu medan jag väntar på action. Hög risk att det blir väldigt flummigt.

 

Jag tycker din frågeställning är väldigt intressant och inte sällan önskar jag att jag hade mer tid åt saker du nämner. Jobbar 40h+ i veckan, får in 5 träningspass, 80-100h online per månad och tycker inte att det sociala lider alls. Men ändå är jag inte nöjd. Letar konstant efter förbättringar. Har dock kommit till insikt att förbättringar inte alltid är lika mer mer tid, ibland tvärtom. Tex 6h kvalitetssömn räcker mellan 01-07, ett effektivt högintensivt gympass på 45min känns bättre än ett på 2h osv.

 

Det finns en bra bok, fyra timmars arbetsvecka, där författaren skriver om en modell han kallar 80/20-modellen. Det betyder att 20% av något du gör tar 80% av din tid. I hans fall betydde det att 20% av hans kunder gnällde så mycket att han ägnade 80% av sin tid åt dem. Så han höjde priset på sina varor för att bli av med alla som gnällde (ofta va det snålisarna som gnällde) och han fick lös 80% mer tid.

 

En extremt sätt skulle kunna vara att ställa upp hur mycket du vill/kan ägna åt de sakerna du nämner per vecka, för att få en överblick.

 

Exempelvecka

Sömn (kommer vi inte ifrån): 7h/dag = 49h

poker 5h/dag= 35h

Träning 1h/dag=7h

Golf: 2h /dag (två rundor i veckan?)= 14h

skola 4h/dag = 28h

polare: 25h/vekcka

övrigt: 10h

 

Jag menar inte att du skall planera varje timma av dagen. Inte på långa vägar. Men skriv upp en standardvecka vad du gör av din tid. Troligtvis blir tv/slösurftid-posten ganska stor (om jag förstår dig rätt) och då har du ju lösningen där.

 

Sen går det ju sällan att gå från 0 till 100. Se bara på alla som hoppar av träningsscheman efter 2-3v för att det är för tungt. Börja göra små förbättringar, när dessa sker automatiskt lägger du till nya bitar, osv, och så håller du på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sälj tvn, säg upp netflix osv.

 

Skämt åsido. klottrar ner lite tankar nu medan jag väntar på action. Hög risk att det blir väldigt flummigt.

 

Jag tycker din frågeställning är väldigt intressant och inte sällan önskar jag att jag hade mer tid åt saker du nämner. Jobbar 40h+ i veckan, får in 5 träningspass, 80-100h online per månad och tycker inte att det sociala lider alls. Men ändå är jag inte nöjd. Letar konstant efter förbättringar. Har dock kommit till insikt att förbättringar inte alltid är lika mer mer tid, ibland tvärtom. Tex 6h kvalitetssömn räcker mellan 01-07, ett effektivt högintensivt gympass på 45min känns bättre än ett på 2h osv.

 

Det finns en bra bok, fyra timmars arbetsvecka, där författaren skriver om en modell han kallar 80/20-modellen. Det betyder att 20% av något du gör tar 80% av din tid. I hans fall betydde det att 20% av hans kunder gnällde så mycket att han ägnade 80% av sin tid åt dem. Så han höjde priset på sina varor för att bli av med alla som gnällde (ofta va det snålisarna som gnällde) och han fick lös 80% mer tid.

 

En extremt sätt skulle kunna vara att ställa upp hur mycket du vill/kan ägna åt de sakerna du nämner per vecka, för att få en överblick.

 

Exempelvecka

Sömn (kommer vi inte ifrån): 7h/dag = 49h

poker 5h/dag= 35h

Träning 1h/dag=7h

Golf: 2h /dag (två rundor i veckan?)= 14h

skola 4h/dag = 28h

polare: 25h/vekcka

övrigt: 10h

 

Jag menar inte att du skall planera varje timma av dagen. Inte på långa vägar. Men skriv upp en standardvecka vad du gör av din tid. Troligtvis blir tv/slösurftid-posten ganska stor (om jag förstår dig rätt) och då har du ju lösningen där.

 

Sen går det ju sällan att gå från 0 till 100. Se bara på alla som hoppar av träningsscheman efter 2-3v för att det är för tungt. Börja göra små förbättringar, när dessa sker automatiskt lägger du till nya bitar, osv, och så håller du på.

 

mannen du borde chilla hahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå upp 05.00, då finns de knappt något annat att göra än att vara effektiv.

Missbruka google kalender för att planera upp dagen.

 

Den sociala delen vet jag inte, stor skillnad som singel kontra gift. >80% av social interaktion sker med fru.

Ska man få in fest samt smash some sloots får man nog ta till effektivitetsdroger :roffe:

Brukar gå upp ~05:45, men i grindsyfte. Även testat google kalender då du nämnt den innan men hittade ingen mobil lösning till det, så blev ingenting.

 

Går i planer på att sätta saker i prioriteringsordning. Nu gör jag mest vad jag känner som, även fast jag vet vissa saker är viktigare än andra.

 

Som nu till exempel, kom hem från skolan. Planen var gymmet direkt, men blev framflyttat 2 timmar. Första tanken "Yes, nu kan jag spela poker! Jag tar plugget efter gymmet". Borde ju vara "Okej, jag pluggar nu, så kanske jag får tid över för poker efter gymmet om jag är effektiv nog"

 

Glutes for the sloots är allt som räcker :h:

 

Sälj tvn, säg upp netflix osv.

 

Skämt åsido. klottrar ner lite tankar nu medan jag väntar på action. Hög risk att det blir väldigt flummigt.

 

Jag tycker din frågeställning är väldigt intressant och inte sällan önskar jag att jag hade mer tid åt saker du nämner. Jobbar 40h+ i veckan, får in 5 träningspass, 80-100h online per månad och tycker inte att det sociala lider alls. Men ändå är jag inte nöjd. Letar konstant efter förbättringar. Har dock kommit till insikt att förbättringar inte alltid är lika mer mer tid, ibland tvärtom. Tex 6h kvalitetssömn räcker mellan 01-07, ett effektivt högintensivt gympass på 45min känns bättre än ett på 2h osv.

 

Det finns en bra bok, fyra timmars arbetsvecka, där författaren skriver om en modell han kallar 80/20-modellen. Det betyder att 20% av något du gör tar 80% av din tid. I hans fall betydde det att 20% av hans kunder gnällde så mycket att han ägnade 80% av sin tid åt dem. Så han höjde priset på sina varor för att bli av med alla som gnällde (ofta va det snålisarna som gnällde) och han fick lös 80% mer tid.

 

En extremt sätt skulle kunna vara att ställa upp hur mycket du vill/kan ägna åt de sakerna du nämner per vecka, för att få en överblick.

 

Exempelvecka

Sömn (kommer vi inte ifrån): 7h/dag = 49h

poker 5h/dag= 35h

Träning 1h/dag=7h

Golf: 2h /dag (två rundor i veckan?)= 14h

skola 4h/dag = 28h

polare: 25h/vekcka

övrigt: 10h

 

Jag menar inte att du skall planera varje timma av dagen. Inte på långa vägar. Men skriv upp en standardvecka vad du gör av din tid. Troligtvis blir tv/slösurftid-posten ganska stor (om jag förstår dig rätt) och då har du ju lösningen där.

 

Sen går det ju sällan att gå från 0 till 100. Se bara på alla som hoppar av träningsscheman efter 2-3v för att det är för tungt. Börja göra små förbättringar, när dessa sker automatiskt lägger du till nya bitar, osv, och så håller du på.

 

Tack för god text!

Gillar det med upplägget. Är inne på något liknande, samt prioriteringstänket som nämndes ovan i svar till SF.

 

Tror som du säger att slösurftid-posten kommer ta upp en hel av min tid, är något som varit med mig ända sen jag fick dator när jag var 13.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steg 1. Inaktivera facebook. Kört 2 månader utan och inte saknat det ett skit. I början åkte tummen mot appen av ren rutin men det gick bort ganska snabbt.

 

De relationer som är värda att vårda söker sig fram genom andra kanaler än fb. Argumentet att facebookchatten är no.1 kommunikationskanal tycker jag ej håller. En vän som man har på facebook men ej har telefonnummer till är ofta inte en jättenära vän och det går ju ganska enkelt att leta upp nummer om det skulle behövas.

 

Vet inte hur de är för dig men för mig är fb <50% av slösurftiden så den rasar snabbt när facebook försvinner. Det sociala umgänget fungerade innan facebooks tid och fungerar även nu utan fb.

 

Tänk dock på att många troligtvis kommer dra slutsatsen att du blockat dem när de inte längre hittar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inaktivera facebook är out of the question imo! Kan dock lära mig att bruka det mindre.

 

Har hittat nya, jobbigaste stället att ha DOMS på. Vaderna. Har mest längst upp i knävecket, kan inte gå ordentligt utan jag trippar runt på tå för att inte sträcka ut benen.

 

Grillpremiär idag också, mikket nice. Kastar deffen åt sidan för nu ska jag bli stark. 5x5 o allt, heja!

 

Spelade lite poker igår, vann 1 BI på några minuter, #livet.

 

Har inte mkt annat värt att säga. Pluggar för lite, ska tas tag i.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obefintlig volym denna månad, hittar ändå ett 1.5K plus. Behöööövs.

 

6K nävar, 1 och en halv kakdeg. 8-)

 

On another note. Träningen går makalöst bra. Vet jag är weak-faggot (bänkar samma 5x5 som böj atm) men har progressat varje pass. Endorfinrusen efteråt är också mer än välkomna.

 

Även börjat tycka om majonäs (stavningz). Sitter just nu o trycker said mayo med ris o tonfisk, mycket gott. Känner hur skallen börjar tänka "gains, gains gains" och det är fina tecken.

 

 

Btw, någon som kikar Frank Yang på youtube? Gillar hans stil otroligt o de trycker på gains-tänket som fuark. Sen att han är helt fucked up i skallen är bara nice :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tränar och pluggar mest.

Bänken och böjen progresseras parallellt med varandra med samma vikter, får se vilken övning som viker sig först och blir den släpande. Inb4 böj redan släpar, I know :mrgreen:

 

Ska kika fotboll med 2 polare strax, Everton - City. Kan 0 om fotboll men satte en hunka på Everton med argument att polaren satte pengar på City. Samt att en fågel viskade i mitt öra att Everton vunnit 7 av 10 hemmamatcher mot City. Den faktan får vara nog för mig!

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...