Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Mjooo obv. Jag har också sett filmen ;)

 

Tänkte mer vad hennes plan var? Ingick väl knappast i planen att bli rånad på allt hon ägde. Är ju en hyfsad bunte 100-ingar hon har men det varar ju inte för evigt direkt.

 

 

Ja, kanske onödig kommentar av mig där :oops:

 

Jag vet inte om jag riktigt hängde med i hennes självmordsplaner. Hon hade väl planerat att ta livet av sig, men det sket sig iom att pengarna tog slut och Nick inte hade åkt dit än?

 

En annan sak jag funderat över är allt blod som hon städade upp slarvigt så att det skulle hittas av polisen sen. Om hon nu hade blött så mycket, är det inte konstigt att hon senare på sjukhuset inte blir undersökt för detta? Det var väl sagt att Nick hade slagit henne i skallen med träklubban eller vad det nu var, som dom hittade i eldstaden?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske onödig kommentar av mig där :oops:

 

Jag vet inte om jag riktigt hängde med i hennes självmordsplaner. Hon hade väl planerat att ta livet av sig, men det sket sig iom att pengarna tog slut och Nick inte hade åkt dit än?

 

En annan sak jag funderat över är allt blod som hon städade upp slarvigt så att det skulle hittas av polisen sen. Om hon nu hade blött så mycket, är det inte konstigt att hon senare på sjukhuset inte blir undersökt för detta? Det var väl sagt att Nick hade slagit henne i skallen med träklubban eller vad det nu var, som dom hittade i eldstaden?

 

 

 

 

 

Just självmordslapparna i kalendern fattade jag inte heller riktigt. Första gången jag såg den uppfattade jag det som att det var någon form av intern "betting" om när Nick inte skulle orka mer och ta livet av sig. Men det finns ju faktiskt en scen där man ser Amy sjunka i en sjö och hon säger själv att man kommer hitta henne i en sjö.

 

Planen öht känns rätt semi om hon ändå ska ta livet av sig sen.

 

Hon säger ju till polisen att det är Desi som ringer på den morgonen så alltså måste Desi ha slagit henne med klubban och slängt den i eldstaden. Hon har ju iaf ngn form av blåmärken i ansiktet efter hammaren på WT-motellet som hon kanske kan hävda är slaget från träklubban men det borde inte generera så mycket blod utan att finnas sår. Sen är hon väl borta i 2-3 veckor? Eller hur lång tid är det? Hinner väl läka lite?

 

Polisen kanske köper storyn rakt av och inte undersöker så mkt för att storyn håller utåt sett. Vet inte riktigt vad standard är i ett sånt läge.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag borde kolla om filmen o kika noggrannare på detaljerna :mrgreen: Men vet inte om jag kan se hennes smug face igen utan få hemska mardrömmar. Ang. det med "kill self?" notes i kalendern tänkte jag inte så mkt på det, antog att hon skulle ta självmord sen på någon random vald dag bara, utav de hon skrivit upp. Tänkte inte alls på din linje, Sladdafan, att det var gissning när Nick skulle ta livet av sig. Skuuuum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag borde kolla om filmen o kika noggrannare på detaljerna :mrgreen: Men vet inte om jag kan se hennes smug face igen utan få hemska mardrömmar. Ang. det med "kill self?" notes i kalendern tänkte jag inte så mkt på det, antog att hon skulle ta självmord sen på någon random vald dag bara, utav de hon skrivit upp. Tänkte inte alls på din linje, Sladdafan, att det var gissning när Nick skulle ta livet av sig. Skuuuum

 

Tåls att ses igen imo. Har sett den 3 ggr nu.

 

EDIT: Katten sett den än så du kan ge dig in i diskussionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hon såg ju giftermålet som en tävling, där Nick "vann". Om han åkte in så vinner hon. Hennes plan var ju något med, se till att nick åker in. Ta livet av sig så de e hundra att han blir avrättad.

Men eftersom han inte hade åkt in en så var hon tvungen att leva, för om hon tar livet av sig och han inte åker in, e ju att förlora big time. Sen när hon var med Barney så började hon inse att alla kanske inte var säkra på att han hade gjort det, en insikt som började komma då WT-bruden sa något som "I hope someone just says, she was a bitch" och dialogen som kom efter det.

 

Tror hon bestämde sig för att dra en semivinst igenom att åka tillbaka till Nick. Kanske också va så att hennes överlevnadsinstinkter kickade in så de va därför hon aldrig tog livet av sig.

 

Hon va väl borta i en måndag ganska exakt? Vet i fan varför hon slog sig själv.

Va fan detta är som att diskutera inception, man blir bara mer förvirrad och måste se om

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E liiiite inne på att söka stejk o coach igen för /4 /5. Går lite trögt och skulle vara skönt att ha någon att bolla med regelbundet.

 

Iallafall, kikar litta UFC nu (andra gången jag kikar på det) och tycker de e rätt skoj :-) Igår vart det fylleslag med några polare här i byn, skön liten get-together. Mkt mkt bra kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhå Januari vad fort du har gått. Och helvete vilket äckligt väder du haft. Minus till plus till regn till snö. Resulterar i att jag får sudda ut och skriva om hälften av denna text i bussen som guppar fram över vägen.

 

Har kommit igång med kursen. Den e cool. Har idag EU-rätt så ska bli spännande och se vad det innebär. Men det coolaste är att jag kan uppehålla min skeva dygnsrytm då schemaläggaren (detta ord fick jag skriva om 10 ggr, fuck you ojämnt väglag) bestämde sig för att lägga 90% av våra föreläsningar kl 13.

 

Rätt schysst då det även får mig in i någon semi-liknande periodisk fasta där jag äter mellan 11-20 dessa dagsr. Är imo nötupplägget för deff. Får smälla i mig 40%-ish av kaloriebehov (igen fuck you väglag) direlt efter träning.

 

Men annars? Min intention var egentligen att skriva om månadens mål då den börjar gå mot sitt slut, men hejdade mig. Ingen gillar ju spoilers.

 

Så det blev inget "men annars". To be continued osv.

Nu ska jag, med Mere Cash i öronen, skruva upp volymen. Tanten 2 säten framåt pratar förvånansvärt högt i telefonen.

 

Byyeee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet månaden ej är slut. Men en liten spoiler kan man väl släppa ut.

 

[X] Stacka minibiff :h:

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2650702

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $1052.38 - VPIP: 26, PFR: , 3B: , AF: ,6, Hands: 1852

SB: $304.90 - VPIP: 27, PFR: 15, 3B: 6, AF: 6,0, Hands: 75

Hero (BB): $444.00 - VPIP: 2, PFR: 1, 3B: , AF: 7, Hands: 628304

CO: $2391.36 - VPIP: 22, PFR: 19, 3B: 11, AF: 5,0, Hands: 3518

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with J :heart: Q :heart:

1 fold, BTN raises to $8, 1 fold, Hero raises to $32, BTN calls $24

 

Flop: ($66.00) 3 :heart: A :heart: T :diamond:(2 players)

Hero bets $40.00, BTN calls $40

 

Turn: ($146.00) 6 :spade:(2 players)

Hero bets $76.00, BTN calls $76

 

River: ($298.00) 9 :heart:(2 players)

Hero bets $296.00, BTN calls $296

 

Final Pot: $890.00

Hero shows J :heart: Q :heart:

Hero wins $875.00

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet månaden ej är slut. Men en liten spoiler kan man väl släppa ut.

 

[X] Stacka minibiff :h:

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2650702

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $1052.38 - VPIP: 26, PFR: , 3B: , AF: ,6, Hands: 1852

SB: $304.90 - VPIP: 27, PFR: 15, 3B: 6, AF: 6,0, Hands: 75

Hero (BB): $444.00 - VPIP: 2, PFR: 1, 3B: , AF: 7, Hands: 628304

CO: $2391.36 - VPIP: 22, PFR: 19, 3B: 11, AF: 5,0, Hands: 3518

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with J :heart: Q :heart:

1 fold, BTN raises to $8, 1 fold, Hero raises to $32, BTN calls $24

 

Flop: ($66.00) 3 :heart: A :heart: T :diamond:(2 players)

Hero bets $40.00, BTN calls $40

 

Turn: ($146.00) 6 :spade:(2 players)

Hero bets $76.00, BTN calls $76

 

River: ($298.00) 9 :heart:(2 players)

Hero bets $296.00, BTN calls $296

 

Final Pot: $890.00

Hero shows J :heart: Q :heart:

Hero wins $875.00

(Rake: $15.00)

 

Gillar dina stats skarpt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa man får väl ta itu och bocka i vad man klarade av o itne klarade av denna månad :)

 

Avslutade precis dagens grind. Gick inte så bra. Hittade BE men sen kom vår kära markus800 o hittade 99 mot min 77 på 97433 för 400bb balja 3b pot o då va de natta.

 

Tycker annars de går fiiiine på /4 /5, även fast det springs lite kallt o e tillfälligt back.

 

 

Delmål Januari

 

[X 43686 tassar] 30K tassar, som blev till 40k tassar

[X]Känna att jag presterat på tentan den 16e

[14 :(, gymmet stängt idag pga måleri..]15 gympass

[6 videos, 3 notes] 5 st RIO videos som jag aktivt kollat och gjort notes från

[20 confirmed, resten semi] 31 dagar med 500 kcal underskott (ska resultera i ~2kg nergång Januari)

wwi16x.jpg

 

[3. Skyller på vädret]10 promenader

[XXXXXX JAAAAA] Stacka minibiff

 

Pokerresultatet inget snacka om. 4.8k upp typ.

 

Såååå februaris mål??

 

Delmål Februari

35K tassar

Plugga i snitt 1 hr/dag skolarbete

15 gympass

10 promenader (pls weather get better)

500 kcal underskott var dag

Maxa 130kg bänk

Vinna minst 10K

Minst 10 teori-timmar poker

Vara trevligare i chatten när det går dåligt :mrgreen:

 

 

Ska hitta någon sevärd film eller något annat att hitta på. Dygnet är cp-vänt efter att jag och polare varit på en inflyttningsfest fram till imorse. Riiiiktigt roligt. Polaren har jämt undvikit drickat men sen juldagen har han börjat dricka med oss istället för att hänga med o vara nykter. Är som natt o dag :mrgreen: Riktigt grisig och hur kul som helst.

 

Blev ilurad vad jag tror hette "Da bomb" som "inflyttningsceremoni" innan jag ens hunnit hälla upp första groggen eller hälsat runt på sällskapet. Helvetee va starkt. Fick bara en liten dutt på en tandpetare men det brände i hela munnen och över läpparna.

 

Tyckte att det var lite weird att en snubbe i köket stod o såg gråtfärdig ut och fok stod och garvade runt honom så fort jag kom in (vart fan har jag kommit liksom, sadistfest?), men efter att själv blivit ilurad Da bomben insåg jag att han varit ute på samma äventyr. Fick senare höra att en snubbe tryckt i sig en matsked för att "slå rekord". Idioter :D

 

Polaren lycka dodgea inflyttningsceremonin men fick senare smaka på HB, som han inte visste var HB förrän han halsat och påpekat hur jävla starkt det var :mrgreen: Natti för polarn som satt o krama en hink vid sängkanten från 11-02.

 

Han kommer igång igen runt 2-tiden och då har jag bekantat mig med alla strangers och festen e fortfarande i full gång. Folk börjar glida iväg hemåt vid 3-4 och vi är 7-8 pers kvar i lägenheten fram tills när jag och polaren drar. Hittar också en promenad till donken mellan allt detta. Chicken nuggets har aldrig varit så gott som då.

 

All in all en bra kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skylla på vädret för att ducka promenader är ju bara lathet. Ut för fan.

Alternativt finns det löpband på gymmet. Gå på ett sånt.

 

Se så!

 

Har inga passande skor att gå i 1 dm hög slask/snö/vatten/skit, sååå fold. Och nope, inga löpband på gymmet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...