Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Har du NHL13 slowie? Isåfall kan jag köpa det så kan vi gamea på samma villkor för jag suger också.

 

 

fast vem försöker jag lura, du lirar ju aldrig mot mig ens på FIFA.. sopa

 

 

@Boman, Yeay! Kom över till PS-sidan 8-)

 

:( Men ja jag har NHL, köpte det nyss när det kostade en krona eller två :D

Boman, gå och köp ett PS3 nu.. fuck PS4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma efter jobbet nu.

Jävlar vad jag har varit sur och bitter på jobbet och allt avslutades med en idiot till kund som vägrade förstå att vår butik och en annan butik är helt olika butiker och vi kan inte skicka varor mellan butikerna.

När han sedan halv insåg att vi inte skulle skicka varorna mellan butikerna så ville han betala för datorn i våran butik och sedan hämta den i en annan butik.

Tillslut stod vi 2 säljare och förklarade för honom varför de inte gick men han vägrade förstå och efter 20minuter så började jag tröttna rejält och bara gick därifrån typ.

 

Då gick denna kund till en av avdelningsledarna och whineade på att jag inte hjälpte honom och så fick jag skit för att jag inte hjälpte kunden.

Trodde jag var säljare, inte trollkarl.

 

Denna bilden beskriver mina känslor idag på jobbet:

 

nojWx.gif

 

Hade det kommit in en jobbig kund till så hade jag sagt upp mig på plats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma efter jobbet nu.

Jävlar vad jag har varit sur och bitter på jobbet och allt avslutades med en idiot till kund som vägrade förstå att vår butik och en annan butik är helt olika butiker och vi kan inte skicka varor mellan butikerna.

När han sedan halv insåg att vi inte skulle skicka varorna mellan butikerna så ville han betala för datorn i våran butik och sedan hämta den i en annan butik.

Tillslut stod vi 2 säljare och förklarade för honom varför de inte gick men han vägrade förstå och efter 20minuter så började jag tröttna rejält och bara gick därifrån typ.

 

Då gick denna kund till en av avdelningsledarna och whineade på att jag inte hjälpte honom och så fick jag skit för att jag inte hjälpte kunden.

Trodde jag var säljare, inte trollkarl.

 

Denna bilden beskriver mina känslor idag på jobbet:

 

nojWx.gif

 

Hade det kommit in en jobbig kund till så hade jag sagt upp mig på plats!

 

Haha!

Det är så jävla roligt att du berättar alla dessa historier för jag hade en polare som också jobbade på Elgiganten och det stämmer så jävla bra överens med hur han beskrev det. Det verkar verkligen finnas ett överflöd av idioter i det här landet, varav flera gärna skall uttrycka sin idioti i elektronikbutiker!

 

Btw, älskar dina bilder! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tack! :D

Jag tror nog att jag jobbar i de 2 branscherna där man stöter på flest idioter.

I elektronikaffär och i bar!

 

Den som kan komma på ett annat yrke får gärna berätta vilket!

Uppenbara jobb som te.x "Fängelse", "Psykvård", "Tränare för AIK" undanbes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tack! :D

Jag tror nog att jag jobbar i de 2 branscherna där man stöter på flest idioter.

I elektronikaffär och i bar!

 

Den som kan komma på ett annat yrke får gärna berätta vilket!

Uppenbara jobb som te.x "Fängelse", "Psykvård", "Tränare för AIK" undanbes!

 

Vi har rätt gott om märkliga karaktärer som kunder där jag jobbar, trots att det är något så civiliserat som en webb/interaktionsbyrå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tack! :D

Jag tror nog att jag jobbar i de 2 branscherna där man stöter på flest idioter.

I elektronikaffär och i bar!

 

Den som kan komma på ett annat yrke får gärna berätta vilket!

Uppenbara jobb som te.x "Fängelse", "Psykvård", "Tränare för AIK" undanbes!

 

Vilken bar är det? Krogar i allmänhet lär ju f.ö vara flest idioter, tror inte elektronikaffärer är mycket fler idioter än liknande butiker/tjänster. Du klagar ju på folk som köper datorer och liknande, vem fan drar till elgiganten och köper en dator om man har någorlunda kunskaper liksom :D. Är ju världens hobbyaffär jämfört med inet och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken bar är det? Krogar i allmänhet lär ju f.ö vara flest idioter, tror inte elektronikaffärer är mycket fler idioter än liknande butiker/tjänster. Du klagar ju på folk som köper datorer och liknande, vem fan drar till elgiganten och köper en dator om man har någorlunda kunskaper liksom :D. Är ju världens hobbyaffär jämfört med inet och liknande.

 

Fast det är väldigt stor skillnad på en elektronikbutik och en "vanlig" butik.

Väldigt många går in i en elektronikaffär och förväntar sig få rabatt och ännu bättre priser pga det är en så prispressad marknad.

 

Att folk kommer in och inte har koll på något det köper jag, de kunderna har jag ingenting emot.

 

De kunderna som jag hatar är de som spydigt säger att de vill ha rabatt annars går de till någon annan butik. De kunderna som vägrar läsa informationen framför dem och när man förklarar skillnaderna skiter de i vad man sa och ändå tar de billigaste när man har förklarat för dom att de billigaste inte kommer funka och man dagen efter får se de lämna tillbaka varan.

 

Nu jobbar jag i en fin bar (jobbar och jobbar, inte jobbat på 1 månad pga all elgigantenjobb) men med alkoholen i blodet blir folk idioter, måste vara vidrigt på mindre med yngre klientel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som kan komma på ett annat yrke får gärna berätta vilket! Uppenbara jobb som te.x "Psykvård" undanbedes!

 

Inte för att vara den som är den men vad jag upplevt så är det inte en enorm samling idioter man stöter på i psykvården utan snarare personer som tagit tag i sin psykiska ohälsa och sökt hjälp, även så jag. Tror tyvärr det finns avsevärt mycket mer idioter på krogen och samtliga fyllematställen :)

 

Parkeringsvakt lär ju inte vara särskilt tacksamt för övrigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tack! :D

Jag tror nog att jag jobbar i de 2 branscherna där man stöter på flest idioter.

I elektronikaffär och i bar!

 

Den som kan komma på ett annat yrke får gärna berätta vilket!

Uppenbara jobb som te.x "Fängelse", "Psykvård", "Tränare för AIK" undanbes!

 

Högstadielärare slår nog det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärare (Allt ifrån lågstadie-> gymnasiet) i ghetto-områden måste ju vara det värsta. Bara massor med galna elever som är där för att göra allt annat än det som är produktivt. Nu har ju inte jag någon koll heller, men det känns som deras föräldrar är jävligt pantade också så de är ju inte mycket roligare att ha och göra med..

 

Dodgar du bara min fråga om vilken bar du jobbar på? Tänkte om du bara missade att jag frågade, är lite nyfiken. Förstår om du inte vill säga det, men tänkte på att du har gått ut exakt vart du jobbar annars så borde det inte vara någon större skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha kommer börja en ny tjej på jobbet på måndag. Några på jobbet bara "Mini, hur lång tid tar de innan du raggar på henne nu då" FML.

 

Kommer få höra detta tills nästa personalfest då det är någon annans tur att göra bort sig! :mrgreen:

 

Köpte förövrigt 2 skålar till morsan i födelsedagspresent, dyraste presenten någonsin jag har köpt men tyckte det var rätt skön timing då jag lastade hem största lönen jag fått på Elgiganten :)

 

Nu funderar jag bara på hur mycket jag ska deposita på svs!

 

 

Dodgar du bara min fråga om vilken bar du jobbar på? Tänkte om du bara missade att jag frågade, är lite nyfiken. Förstår om du inte vill säga det, men tänkte på att du har gått ut exakt vart du jobbar annars så borde det inte vara någon större skillnad.

 

Yes medveten dodge! Ser ingen anledning till att outa det då det bara blir lite awkward om det kommer ut på jobbet :D Men kan PMa vilken bar det är om nu vill veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag överträffade jag nog mig själv i dumhet.

 

Under de senaste dagarna har min iPhone 5 strulat och laddaren glappar. Då jag tyvärr har behandlat min telefon som syrene behandlar pengar så trodde ingen på jobbet att det var något som skulle gå på garantin.

 

Idag, på min lediga dag, så beslöt jag mig iallafall för att ta mig in till jobbet och lämna in telefonen. Väl på jobbet började så började jag få separationsångest och stod i princip i golvet i denna position:

 

tumblr_lpou2cdJwp1qhafj6.gif

 

Det var dags för mig att för första gången inse innebörden av "5 stages of greif".

 

1. - Denial

"Nej det kan inte vara fel på mobilen, det måste vara fel på laddaren". Men efter att ha testat med varenda laddare som finns på Elgiganten, helvete va laddare vi har på elgiganten, och felet kvarstod var det inget snack om saken.

 

2. - Anger

Här börjar jag bli förbannad. Varför tillverkar idiot Apple en jävla skittelefon för och sedan ska ja behöva betala 1500kr för att laga skiten.

 

3. - Bargain

Här börjar jag göra allting jag kan för att rädda telefonen. Jag tar lufttryckspray och försöker blåsa in i uttaget. Jag återställer telefonen, dvs tar bort allting, om det skulle kunna bero på mjukvara. Jag gråter ut för servicekillarna på jobbet och säger att ja gör vad som helst för att de ska fixa det så snabbt som möjligt

 

4. - Depression

Jag har nu insett mitt nederlag. Jag fick sätta mig i lunchrummet och försöka samla mig. Här var verkligen allting skit. Att behöva gå från min alldeles underbara och fina iPhone 5 till en trött HTC Legend var för mycket för mig.

 

5. - Acceptance

När jag väl insåg att tiden var kommen, hoppet var ute så gick jag med dyster blick mot lagret igen för att lämna in telefonen och sedan gå hem och lägga mig i fosterställning tills min mobil skulle vara tillbaka.

 

Bara det att när jag är påväg mot lagret så kommer min avdelningsledare och frågar var jag sysslar med, jag har nu varit på jobbet i dryga 2h och gått runt och försökt få ett mirakel att ske. Jag ger honom de dåliga nyheterna att tiden var kommen för min iPhone och den skulle få åka på rehab. Han tar en snabbtitt på telefonen och säger "Men du, du har ju fullt med dam i laddningsuttaget, tro fan att de glappar".

 

Efter några minuters pillande med tandpetare så lyckades jag peta ur 6-7 småklumpar med damm från laddningsuttaget!

 

Så istället för att göra det normala personer hade gjort dvs: Kolla om det finns skit i uttaget.

Så väljer jag att Återställa iPhonen totalt sedan vara beredd att skicka in den på reparation :mrgreen: :mrgreen:

 

Brag:De på jobbet kommer antagligen sluta snacka om personalfesten

Beat: De kommer istället håna mig för att jag nog satt inne med vidrigaste telefonen 2013

Variance: iPhonen lever vidare!

 

 

Har nu beslutat mig för att endast behandla min iPhone med den kärlek som den faktiskt förtjänar!

 

20130624163310-83.183.119.139.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha morsan har tröttnat på mig verkar det som för imorse så sa hon att hon kan betala resan till Australien för mig och mina 2 polare (hon tar de på flygpoäng).

Är sjukt sugen på att dra men har bara ångest för jag vill skriva HP men de är ju först i slutet av oktober och då känns det för sent för att dra.

 

 

Grindade igår och pressade in runt 1500-2000 händer (totalt ~4,5k för månaden :mrgreen: )

Battla en hel del med Diazo men han ägde mig när han "hero"callade med typ 3e paret efter en dålig bluff av mig :cry:

Vi diskuterade även lite smått coachning och jag är jävligt sugen, men det får bli först i Augusti då :)

Jobb hela veckan men ska försöka pressa in lite händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha morsan har tröttnat på mig verkar det som för imorse så sa hon att hon kan betala resan till Australien för mig och mina 2 polare (hon tar de på flygpoäng).

Är sjukt sugen på att dra men har bara ångest för jag vill skriva HP men de är ju först i slutet av oktober och då känns det för sent för att dra.

 

 

Hur menar du med att det är för sent? Hur länge ska du vara borta och var hade du tänkt vara?

 

Snackar vi Sydney så är det fortfarande kyligt om nätterna i september (utgång i bara skjorta i september var ingen höjdare) Blir varmare och varmare där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...