Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

ok, nu måste du berätta :)

Vad tog han?

 

Haha! En snubbe som hade snott USB-minnen för dryga 8000kr!

Han sprang sedan ut på vägen och hoppade sedan in i en buske och "gömde" sig. Enda nackdelen var bara att han hade rött hår som stack ut från busken :mrgreen:

 

Så vi stod 3 säljare runt om busken där han satt och inväntade väktare! Fattar inte varför han inte gjorde något försök till att fly.

 

Jag HATAR att min avdelning är på "sämst" plats i varuhuset så att jag hamnar alltid en bra bit efter de andra dock är de rätt sega och brukar hinna ikapp dom innan vi kommer ifrån parkeringen :mrgreen:

 

Känns som att vi tar 100% av alla som snor av oss (där larmet går dvs)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju vara sjukt kul att jaga snattare :-D

Får ni "gripa" dem själva? Dvs tänker mig att ni kommer ifatt och sen hoppar på och fångar dem?

 

Haha det är det bästa som finns, man får rejält go adrenalinkick!

Vi får följa efter men inte "ingripa" sedan är det självklart att detta inte följs men det är riktlinjerna vi har fått från jobbet.

 

Detta är ju för att OM de skulle vända sig om med en kniv typ så är vi körda, väktarna osv har ju väst!

 

Men oftast är ju väktarna sega så de flesta tillfällena så tar vi dom själva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också lira skiten. Köra en 5hunka lastlonger?

 

Haha tvek va! Jag suger live men vi kan köra om en öl ;-)

 

EDIT: Mina småkusiner är hos mig idag. Morsan backstabbade mig och sa att de inte skulle komma hem till oss utan hem direkt efter bion. Nu sitter jag här och var redo för att grinda med 3 småtjejer som springer runt och kommenterar allt i mitt rum.

 

"Mina systrar har fått varsin iphone men jag har bara fått en ipad"

"Åh de står xxxxxxxx på din studentmössa och jag heter också det så jag har tagit studenten"

"Har du varit i Spanien? Har du varit i Frankrike? Har du varit i Portugal? osv"

"Vill du ligga i min väska när vi åker till Spanien"

"Kan ja få din katt"

Detta är meningar som den yngsta har klämt ut sig under den tiden jag har skrivit denna texten.

 

Morsan är shitlistad. Skulle dragit hem till 23åringen istället

 

tumblr_mbnutb6JSE1rzhv5ho1_400.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt dött på jobbet så sitter och slösurfar på flashback.

Hittade denna tråden och dog lite av skratt... sedan när man gick in på familjeliv och läste om vad de skrev så är min dag fullbordad! Inte ens en trött dryg kund som vill köpa iPad kan förstöra denna dagen!

 

https://www.flashback.org/t2168959

http://www.familjeliv.se/Forum-4-362/m70317390-1.html

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Grindade igår och hade typ 4-5 pers som railade. Istället för att köra seriöst så hade jag allmänt damp med min webcam och la allt fokus på det (Kan nog mdn__ amelie20xxxx och TGrinder samt MoonaSalhin intyga)... jag har garanterat varenda bokstavskombination ur svenska alfabetet och halvvägs in på kinesiska.

 

Jobb till 19.10 idag och imorgon! Sedan blir det långledigt över helgen... kommer helt perfekt timing! På måndag börjar en ny tjej på våran avdelning och kollegorna har redan börjat hetsen "När ska du ragga på nya tjejen då" "Hur kan ni anställa en till tjej, minibiff kommer ju bara ragga på henen" FML.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :D

Jag orkar inte..

 

"Idioten kommer ha ett lik runt kroppen om inte flickan sprattlar i vattnet. Drar han henne under ytan kommer hon troligtvis i chocken aspirera ner vatten i lungorna och drunkna. Självfallet är det en idiot.

Det kommer bubbla ur syrgasen. Jag tror att personen har rökt och tänkt för mycket samtidigt. Då brukar det uppkomma idioti."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :D

Jag orkar inte..

 

Hahaha :mrgreen:

 

2v2 idag btw! Jag och MoonaSalhin vs Dig och Scaniac.. nej ni har ingen talan i frågan utan detta är vad som gäller!

 

 

EDIT: Nu blev jag "utskälld" av en kund för att en del appar kostar via AppStore.

 

"Hur kan ni ta betalt för att använda programmen när man betalt flera tusen för plattan?!?!??!"

"Ehm, nu är det ju inte Elgiganten som tar ut denna avgiften utan det är ju tillverkarna av apparna"

"Aha, fyfan. Klart att Apple bara ska ha mer pengar när man har betalat överpris för deras produkt."

"Ehm.. men nu är det ju så att om du te.x köper en Samsung Galaxy Tab så kostar ju även där en del appar pengar"

 

 

angry-desk-flip.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt dött på jobbet så sitter och slösurfar på flashback.

Hittade denna tråden och dog lite av skratt... sedan när man gick in på familjeliv och läste om vad de skrev så är min dag fullbordad! Inte ens en trött dryg kund som vill köpa iPad kan förstöra denna dagen!

 

https://www.flashback.org/t2168959

http://www.familjeliv.se/Forum-4-362/m70317390-1.html

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Hahaha, Epic Flachback vs Familjeliv-battle!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RASISTCHOCK PÅ ELGIGANTEN.

 

Kom in en äldre herre och gick fram till en av våra nyanställda och bad om att få ladda sin telefon. Då det var en telefon från tidigt 1700-tal, när Slowboy fortfarande var ung och fräsch, så hade vi tyvärr ingen laddare. Detta förklarar min kollega på ett lugnt och trevligt sätt och kundens respons är

"Tack för ingenting... svartskalle" och gick iväg med sin rullator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RASISTCHOCK PÅ ELGIGANTEN.

 

Kom in en äldre herre och gick fram till en av våra nyanställda och bad om att få ladda sin telefon. Då det var en telefon från tidigt 1700-tal, när Slowboy fortfarande var ung och fräsch, så hade vi tyvärr ingen laddare. Detta förklarar min kollega på ett lugnt och trevligt sätt och kundens respons är

"Tack för ingenting... svartskalle" och gick iväg med sin rullator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Najs :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att personen har rökt och tänkt för mycket samtidigt. Då brukar det uppkomma idioti.

 

på tal om idioti och folk som skaffar taxar

 

Dra inte in taxen i det här :( Du förstår väl att vi två som precis har börjat spela FIFA inte kan spela mot två rutinerade kids som minibiff och hans kompanjon.

 

RASISTCHOCK PÅ ELGIGANTEN.

 

Kom in en äldre herre och gick fram till en av våra nyanställda och bad om att få ladda sin telefon. Då det var en telefon från tidigt 1700-tal, när Slowboy fortfarande var ung och fräsch, så hade vi tyvärr ingen laddare. Detta förklarar min kollega på ett lugnt och trevligt sätt och kundens respons är

"Tack för ingenting... svartskalle" och gick iväg med sin rullator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jag tycker det är trevligt när män ifrån min generation kan säga ifrån på skarpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är jag ganska säker på att jag kommer snetända på min avdelningsledare.

Han har en tendens av att ALLTID hamna på kontoret "för att kolla saker" och man får stå själv på golvet hela dagen i princip.

Han är även den som alltid tar dubbelt så lång lunch som vi ska ha och sedan gärna klagar på när andra tar lite längre lunch!

 

Idag går Samsung Galaxy Tab 2 för 1990:- vilket är rätt billigt och det lär vara en hel del spring på den. Kommer jag få stå själv så kommer jag garanterat snea och ta ut mina aggressioner på honom.

 

Förra veckan kallade jag en annan avdelningsledare för idiot så varför inte fortsätta på samma bana. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha idag beslöt sig min avdelningsledare att trotsa lagerkillarnas önskan att INTE lägga ut iPadfynden ute i butiken (pga stöldrisk). Då vi har ett iPad-berg av återköpta iPads så såg han inget annat väl än att försöka få några få i butiken i hopp om att kunderna ska plocka dom själva.

 

Det tar, och nu skojar jag verkligen inte, inte ens 10 minuter från att vi har ställt ut den första iPad-fyndet i butiken (dubbellarmad) innan den är borta.

 

AL: Fan vilken grym idé! Vi sålde en direkt

Jag: Ehm.. inget har gått igenom kassan än?

AL: Äsch, de går säkert runt i butiken fortfarande så den går snart igenom nog.

 

30min senare så har iPaden fortfarande inte gått igenom kassan. :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod i valet och kvalet med att dra till 23åringen som ville ***sa och äta ostbågar" eller dra fram min beroendesida och grinda poker som jag hade ett rejält sug på.

 

Inledde på /2 och rushade helt ok och skeppade 5 inköp på dryga timmen! Sedan går det rykten på stan att värdet på /4 är helt insane och jag väljer att ändå vara rätt sansad och inte ha för mycket hybris utan kör det smarta "2bord /2 och 2 bord /4".

 

3minuter senare sitter jag med 5 bord /4 och har grävt ett rejält hål (typ 100bb :mrgreen: ) efter lite småkasst spel. In kommer då räddaren i nöden TGRINDER och väljer att raila och småtjöta på skype.

 

Efter de började jag springa helt ok... gjorde väl lite småkassa syner men överlag rätt solid (tack vare stjärnan TG).

 

Framåt slutet så satt det två sprutdjupa aggresiva fiskar och jag lyckades tillslut vinna min största pott någonsin på svs (tror jag?).

 

Detta var mot en spelare som hade obligatoriskt 3bet varje hand i princip och jag var sugen på att gambla!

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2247716

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $497.97

CO: $1464.80

BTN: $377.44

Hero (SB): $1150.42

BB: $806.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with J :club: J :diamond:

1 fold, CO raises to $14, BTN calls $14, Hero raises to $60, BB calls $56, CO raises to $254, 1 fold, Hero raises to $1150.42, 1 fold, CO calls $896.42

 

Flop: ($2374.84) J :heart: 9 :diamond: 8 :spade:(2 players)

 

Turn: ($2374.84) Q :diamond:(2 players)

 

River: ($2374.84) Q :spade:(2 players)

 

Final Pot: $2374.84

Hero shows J :club: J :diamond:

Hero wins $2359.84

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

 

20130629000042-83.183.119.139.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...