Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Minibiff, behöver hjälp!

 

Utgår ifrån att du är ett tekniskt geni med tanke på att du jobbar på Elgiganten, korrekt? Hur som helst, igår på tåget på väg hem från fotbollen så bara slocknade min dator (MBP 13 om det spelar roll) och nu vill den fan inte igång oavsett vad jag gör. Några förslag? Har för mig att det finns något super-haxxigt kommando man eventuellt kan skriva in i dessa lägen, no?

 

Just dagen efter man skickat in sista skolarbetet och var så jävla redo för grind så händer detta. Börjar nästa gråta.. skojar knappt ens. Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta; Haha ja, den av mina polare som "klagar" mest håller atm på med en 18åring, som ser ut och agerar som en fjortis! Hon låg och krälade på Summerburst vid 13.00 och skröt om att hon faktiskt hade druckit sedan 09!

 

Staash, ska kolla på de! Mer info dock ty, lyser någon lampa eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minibiff, behöver hjälp!

 

Utgår ifrån att du är ett tekniskt geni med tanke på att du jobbar på Elgiganten, korrekt? Hur som helst, igår på tåget på väg hem från fotbollen så bara slocknade min dator (MBP 13 om det spelar roll) och nu vill den fan inte igång oavsett vad jag gör. Några förslag? Har för mig att det finns något super-haxxigt kommando man eventuellt kan skriva in i dessa lägen, no?

 

Just dagen efter man skickat in sista skolarbetet och var så jävla redo för grind så händer detta. Börjar nästa gråta.. skojar knappt ens. Några förslag?

Är det en laptop så prova ta ur batteriet och stoppa in strömsladden och försök sedan att starta den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amen lysande!

Normal procedur på jobbet är att om man är sjuk och behöver gå hem så går man inte hem förräns man har fått in en ersättare, får man inte in en ersättare så får man typ stå kvar och lida.

 

Idag var ett sådant tillfälle, men istället för att göra detta så åkte min kollega hem och nu står jag själv på golvet och fick inte ens äta lunch innan jag går hem.

 

De 2 på vårat jobb som kan min avdelning slutar vid 14.00 och är upptagna på eftermiddagen. Våran 0%are som vi brukar ringa in svarar inte i telefon och den andra tjejen på vår avdelning är nere i skåne!

 

Amen lysande! Sitter och äter på trött jävla knäckebröd som jag har gömt under säljdisken och drömmer om att det är en kebabtallrik.

 

Good bye lunchen... perfekt jävla timing då jag även är HELT förstörd efter helgen. Började dagen med att lägga armen på säljdisken och faceplanta rant ner i disken och välta allting imorse! Våran praktikant skakade på huvudet och frågade om jag hade haft en lugn helg :mrgreen:

 

Esacutn & Staash, ska försöka få svar på era frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tydligen är vi en man kort i kassan, då tjejen som skulle jobba stack till Cypern tydligen och hade glömt fixa in ersättare?

 

Sedan är en tjej sjuk på vitvaruavdelningen med! Så det är LITE kaos asws!

Som tur är så är det noll kunder annars hade vi suttit rejält i skiten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna är intressant ex:

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/kaffe-espresso/TE713201RW/siemens-eq-7-kaffemaskin-te713201rw-silver

 

Förstår inte skillnaden mot denna:

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/kaffe-espresso/TE716219RW/siemens-eq-7-kaffemaskin-te716219rw-svart

 

Stor prisskillnad och enda skillnaden jag hittar är att en har en koppvärmare^^

Sen vet jag inte om ngn är bra? Letar en i 8-10k klassen typ.

 

Enda skillnaden (förutom färgen obv) skulle vara att mjölkkylaren är gjord i ett bättre material än den billiga. Vilket gör att kylan håller i längre.

 

De på mitt jobb sa dock att Delonghi är bäst!

http://www.elgiganten.se/catalog/hem-hushall/se_kaffe_espresso/kaffe-espresso?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevel2%3DwBOsGQVn7rkAAAEsa.oKuF3x%26ManufacturerName%3DDelonghi%26discontinued%3D0%26online%3D1%26%40Sort.ProductListPrice%3D0

 

Nej, ingen lampa lyser. Den är helt svart och svarar inte på någonting.

 

Har du garanti kvar? Snackade med de på mitt jobb och de sa att det kan antingen vara batteriet eller "Logic" kort? I göteborg finns det en butik som kallas HomeMedia (trorjag) som kan laga allt sådant som har med kretsar och microstuff på macdatorer. De gör tydligen en genomsökning efter felet för några hundralappar och sedan varierar kostnaden på vad felet är, allt från ett par hundra till flera tusenlappar!

 

Bor du i Göteborg så kontakta HomeMedia, bor du i annan stad så vet jag tyvärr inte! De tipsade annars om MacForum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha har typ bestämt att jag ska åka till Stockholm med denna tjejen i augusti och se Axeell på WTPBC.

 

För övrigt så fick jag sånt jävla sug för att grinda nu när jag sitter på bussen hem! Förhoppningsvis så finns den kvar när jag väl konmer hem med!

 

Köpt ny hårspray samt vax! Har kört mycket Urban eller Pusher innan men nu blev det något helt nytt!

 

För övrigt så var jag en zombie på jobbet men lyckades ändå tokleverera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck.. "Springer dåligt" irl.

Nu när jag börjar tjöta med en ny tjej så hör ju obv tjejen från i vintras av sig (hon som jag verkligen blev kär i och sedan sket sig allt utan att jag riktigt vet vad fan som hände?!)

 

Nu svarade jag dock inte när hon svara då hon ringde då jag precis hade somnat och våra avg samtal ligger nog på 5h.

 

Anledningen till att hon hör av sig nu är nog för att hennes bästa tjejkompis har börjat skriva med en av mina närmaste kompisar och han har väl berättat att jag "drömdejtar" en snygg 23 åring!

 

In b4 hon fuckar allt.

 

~~~

 

För att faktiskt få in lika poker i denna trötta db så kan jag väl berätta att jag körde lite /2 igår med min minimala 1000kr rulle! (Satte in 500kr, drog upp till 1k och har inte lirat sedan dess)!

 

Hittade 3 inköp efter drygt 30minuter! Sedan tappade jag fokus då jag var monstertrött efter helgen! Cashade ut och lämnade kvar 1k som jag kommer lola runt med!

 

~~~

 

Ska ut och ta ett glas efter jobbet tillsammans med 23åringen som det ser ut nu! Kan nog bli trevligt!

 

Aja, ingen orkar läsa igenom detta utan skriver bara detta för att underlätta för mig när jag skriver mina memoarer ;--)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag bara haft riktiga mongokunder.

Känns som att det har varit någon som medvetet har skickat hit samtliga.

 

Addera sedan att jag fortfarande är helt förstörd i kroppen och att jag får stå själv på avdelningen då min kollega fortfarande är sjuk, en kollega från annan avdelning har sprungit emellan min och hans dock har han knappt varit på min!

 

 

Har iallafall tagit 2 alvdeon nu (dör jag nu?) och nu skall jag in till stan och förtära alkohol.

 

In b4 fylleringa till tjejen från Norrland (tjejen från i vintras aka tjejen som ringde inatt) ....

 

Over n out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobb, fest, relationer. Även sånt utanför poker är intressant :D

 

Låter rätt uppenbart att det är som du säger, den "gamla" tjejen har hört rykten om den "nya" och gör ett ryck. Sånt ska inte uppmuntras IMO, nu tycker jag för en gångs skull att det är ett läge att vara kall och spela spelet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brag: Sov hos 23åringen igår

Beat: Fick inte ligga

Variance: Skickade inte fyllesms till norrlandstjejen!

 

 

Stack ut igår och tog några glas! Sedan stack hon hem runt 01.30 tiden eftersom hon skulle jobba dagen efter och då gick jag vidare till ett av göteborgs sunkigaste fjortishak då jag hade några kompisar som hade studentfest där! Väl där inne så fick jag ångest och föredrog fyllecell framför denna nattklubben.

 

Fortsatte smsa med 23åringen och hon bah; men skit i de stället och kom hit och sov hos mig istället!

 

Så hoppade in i en taxi hem till henne! Men blev ingen action inatt då båda var rejält trötta utan vi låg bara i hennes lilla säng och hade det mysigt... gay.

 

Sedan när jag vaknade hade hon stuckit till jobbet och lämnat nycklarna! Tog en dusch, stack in till hennes jobb och lämnade nycklarna och nu sitter jag här hemma och är dödstrött.

 

Aja, ska sova hos henne på fredag, dvs imorgon! Frågan är bara om man ska ta ledigt på lördag haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är seriöst intresserad så är det bara bra att ni inte låg. Även om det såklart är gay ja som du säger ;)

 

Haha njae vettefan! Hon är jävligt skön person men vettefan om jag orkar något seriöst!

 

Tog du en titt i underklädeslådan? :roll:

 

Hon har precis flyttat in i en ny lägenhet mitt i stan! Så allt låg i väskor :lol:

 

~~~

 

För övrigt lagat stört god middag ikväll! (Obv skicka ja bild på maten till 23åringen för att ragga +poäng och det funkade bra, nu har jag tydligen lovat att laga mat till henne någon gång).

 

Eftersom jag är så jävla attentionkåt och söker bekräftelse från allt och alla så kommer jag ladda upp recept & bilder senare! Självklart kommer jag göra det i denna dagboken och inte i diazos "matlagningsdagbok"! 8-)

Allt i hopp om att en vacker dag få en "michilinpokerforumstjärna" på denna dagbok!

 

Stay tuned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men vafan då är du ju GAY som inte låg med henne ;)

 

Haha! Får la se om jag hänger med henne hem imorgon efter att vi har varit ute, hon föreslog de igår!

 

Igår blev de så knas iom att hon stack hem, sedan kom jag till henne 1h senare och då halvsov hon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...