Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Haha tack! :)

Jo alltid kul och se! :mrgreen:

 

EDIT: MEN INTE I MIN DB !!!!!!! för då kommer du ta all attention :D

 

vågar inte lägga ut den för då blir jag mobbad för jag lät fisken spara 200, men min read på fiskar är att de synar nästan all in mkt bredare än all in :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP!

 

TY!

 

 

Denna handen utspelade sig igår mot en reg.

Pre skulle jag väl kanske sizeat lite större, 55 kanske.

Väljer att checka turn för att få honom att barrela sämre pocketpar och kanske :Ac:x.

När han checkar bakom så tycker jag att hans hand känns svag och väljer då att lägga ett tunt valuebet på river.

Han timebankar en stund och sedan skeppar, vad gör vi?

Jag tycker att jag har underreppat min hand som fan och att detta är ett helt ok bluffspot för honom då jag har tagit en ganska vek linje.

Vad tycker ni? Kan jag dra en herocall här? Enkel fold?

 

27/23 spelare. 62% fold to 3bet över 300 händer.

38% fold to fcbet, 33% fold to fcbetin3betpot(endast 3 tillfällen)

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2247898

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $582.52

BTN: $350.96

SB: $591.02

Hero (BB): $990.11

UTG: $732.61

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with K :club: K :diamond:

UTG raises to $12, CO calls $12, 2 folds, Hero raises to $50, UTG calls $38, CO calls $38

 

Flop: ($152.00) 3 :spade: 3 :club: 8 :club:(3 players)

Hero bets $76.00, UTG calls $76, CO folds

 

Turn: ($304.00) Q :club:(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: ($304.00) 9 :heart:(2 players)

Hero bets $175.00, UTG raises to $606.61, Hero?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns helt klart bättre att betta turn och gå check/fold på river. Tror han kommer checka bakom väldigt mycket av det vi slår, som spelad foldar jag river. Har svårt att se speciellt många händer som vi slår och som han dessutom får för sig att göra om till en bluff om vi bettar turn.

 

Ang att du tycker han verkar svag, tror helt klart han tar samma linje med nuts också för den delen om han har en båt. Är ju inte något måste att han ska betta turn när han har position imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär! Äntligen hemma!

Igår så hade morsan middag hemma för släkten och planen var att sedan dra in till stan på premiären för The Docks (Sommarklubb i göteborg).

Men då släktingarna blev kvar längre än förväntat och klockan hade slagit 23.00 så hade jag i princip insett att det var menlöst att dra in och slängde iväg ett sms till henne och sköt upp planerna ännu en dag :mrgreen:

Detta accepterade inte hon och tjötade på mig att jag skulle komma in till henne och festa.

 

Eftersom jag most likely ändå inte kunde grinda (eftersom brorsna var hemma och han är dryg som fan och ska störa hela tiden) så valde jag att dra in dit.

 

Väl där möts man av sämsta jävla upplägget någonsin. Man skall ta en trött jävla färja över till nattklubben och strukturen i kösystemet var värde än Syrenes pokerspel. Alla stod på kajen i regnet och när väl båten dök upp så skrek de åt alla att ställa sig på ett led. Detta fick ju de på kanterna att bara ta ett steg åt höger/vänster istället för att ställa sig längst bak så det blev ett jävla tjafs och knuffande hit och dit. Båtjäveln skall ju självklart endast ta typ 5 trötta personer mer per resa (som tar runt 10minuter tur och retur).

Självklart kommer jag inte med på första båten utan får stå i regnet i min ensamhet (resten av folket var ju redan där). Trångt var det också och några skånetjejer stod precis bakom mig och 2 höll om mig (?) och sa typ "Vi håller i dig så vi inte trillar". Kände för att random namedroppa "Harmyntan" eftersom jag har fattat att 95% av alla tjejer i Skåne känner till detta men jag kalkylerade hur dum jag skulle se ut om jag säger "känner ni till Harmyntan?" och de inte gjorde det.

 

Well, runt 10minuter senare så kommer iallafall färjan. Samtliga personer (har kommit runt 30 nya pers under tiden) står i ett fint led och det är nu det roliga bryter ut. För det är ju folk från nattklubben som skall gå av färjan innan folk kan gå på. Så då väljer båten att lägga till 10 meter ifrån själva kön. Då börjar ju folk i bakre kön gå mot där båten lägger till och bilda en egen kö. Vi som står längst fram i den "riktiga" kön väljer dock att stå kvar eftersom vi är smarta nog att inse att båten kommer baka undan och komma till oss. Då skriker en av vakterna "Ni måste bilda ett led bakom detta ledet" och pekar på de nya leder. Det får ett gäng på typ 7 killar att tända till rejält och skrika åt vakten vad fan dom sysslar med. De inser sitt misstag och ändrar sig till våran kö. Återigen så väljer personerna att istället för att ställa sig sist i kön att pressa sig in i den "riktiga" kön. Jag lyckas dock pressa undan dom och jag får plats på båten.

 

Väl framme vid nattklubben är det återigen en jävla kö för att komma in på nattklubben. Som tur var så är man obv VIP och slipper stå i kön utan går rakt in. Väl där försöker jag få tag på 23åringen som inte svarar i telefon utan istället springer jag på en av mina närmsta tjejkompisar som står med någon sliskig kille som försöker ragga. I samma veva kommer 23åringen fram helt dyngfull och min tjejkompis ber mig leda bort henne från slisket och tar tag i min arm och drar iväg mig. Detta får 23åringen att bli svartsjuk och börjar dra i mig åt andra hållet och jag står kvar i mitten och känner hur jag slits av på mitten.

 

Iallafall så när jag väl kommer dit så säger 23åringen att hon är alldelles för full, detta gör hon ungefär 15324 gånger under en 2minuters period, och att hon vill hem.

Jag säger hejdå till min tjejkompis och får lite dåligt samvete för att jag bara sticker och hoppar återigen på båten. Där lyckas jag få en komplimang av en av de som håller i nattklubben att jag ser "städad" ut?

 

Påvägen hem så går 23åringen riktigt jävla vingligt och säger hela tiden "Shit vad jag har druckit", "Jag är så full", "Wäääh jag ska aldrig mer dricka". Här inser jag nu att 23åringen förvandlas till någon liten 14 årig tjej såfort alkohol intas.

 

Detta är det som mina kompisar berättat för mig men jag har trott att de har överdrivit. Enligt dom så var hon exakt sån här när vi var ute senast men då var jag ju inte i shape att uppmärksamma detta (fyllecellutgången).

 

Så vad fan ska man göra? En snygg 23åring som är smart och rolig när hon är nykter men såfort hon får i sig lite alkohol så förvandlas hon till en fjortis. Helt stört jävla avtändande och jag var typ sugen på att dra hem istället. :mrgreen:

 

 

Sen idag så sa hon att hon ville träffas i veckan och dra ut och käka men jag sa att jag skulle jobba hela veckan. :shock:

 

tumblr_lri6p2UrfS1qj61rwo1_400.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, hur gör man det på ett "snällt" sätt då.

 

Behöver inte vara snällt, hon förstår säkert hon beter sig efterblivet. Ingen idé att linda in det!

 

Bara att säga som det är och att hon måste skärpa sig om ni skall fortsätta träffas. Har haft samma problem och det är fan ingen höjdare och inte värt det, så fram med ultimatumet imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be hennesluta vara äcklig på fyllan, hjälper som fan :)

 

eller ge henne mitt nr :D

 

mer seriöst dock, jag funderar på att sticka ut på en Sverige-turne och möta upp lite pf legender som är intresserade av att festa, mtp att vi har en legend i denna dagboken så är jag A) intresserad om det finns sovplats B) När man bör dyka upp om A är ett go-ahead?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte det går, tjejer tar åt sig vad man än säger. :-(

 

 

det som är poängen att hon ska göra ju. var en tjej jag var intresserad av med, som blev sån jäävla fjortis på fyllan, vinglig wt. Lovade henne nykter att hon skulle få komma till Harmyntan (du borde namedroppat) men bjöd aldrig henne efter det.

 

kul story i övrigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller ge henne mitt nr :D

 

mer seriöst dock, jag funderar på att sticka ut på en Sverige-turne och möta upp lite pf legender som är intresserade av att festa, mtp att vi har en legend i denna dagboken så är jag A) intresserad om det finns sovplats B) När man bör dyka upp om A är ett go-ahead?

 

Detta är som att ge sprit till en alkoholist :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...