Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Midsommar igår var riktigt trevligt!

Då det var hemma hos mig så styrde jag maten i sällskap av en polare och det blev ju succé som vanligt!

 

Nu blev det tyvärr ingen bild på maten i närbild utan bara över "bordet", ska försöka få tag på lite bättre bilder från annat folk. Tjejerna lär ju ha tagit massa bilder och instasnapchatfacebookbaddoat på maten!

 

20130622135025-83.183.119.139.JPG

 

20130622135012-83.183.119.139.JPG

 

Men det blev:

Pastasallad

Potatisgratäng (färdiglagad tyvärr)

Grillade kycklingfiléer i 2 olika marinader

Grillade läskfiléer i 2 olika marinader

Tzatziki

Chili beasås

En grymt god sallad

Grillade baconrullar

Grillade annanas & majs

 

Till detta serverades ganska extrema mängder sprit & alkohol, (Läs små mängder om man heter diazo).

Var väl runt 4 lock öl, 1 lock cider och 25 flaskor sprit :mrgreen: :mrgreen:

 

Gjordes en hel del strawberry daiquiris!

 

20130622135018-83.183.119.139.JPG

 

 

Recept på pastasalladen:

 

  • Pasta, ldo
  • Ruccolasallad
  • Cocktailtomater
  • Pesto
  • Olja
  • Soltorkadetomater
  • Fetaost
  • Lök
  • Purjolök
  • Vitlök
  • Chili
  • Paprika

 

Marinad 1:

 

  • Jack Daniel's BBQ chili sauce
  • Sambal Oelek
  • Chili
  • Vitlök
  • Olja
  • Diverse kryddor

 

Marinad 2:

Är den jag gjorde till kycklingpastan några sidor bak!

 

 

För övrigt så är ju mitt gästrum/meditationsrum det nötigaste gästrummet någonsin. Alla gick upp och däckade där efteråt och det är så stört nice. När jag väl slänger in en 120" projektor där inne med så kommer jag garanterat aldrig flytta hemifrån. Folk som inte hade sett rummet tidigare blev helt kära och vissa satt i princip där inne hela kvällen igår och degade hahahah!

Någon vacker dag ska jag lösa PF grindstuga, och sedan ha en stor fifatunering i det rummet :mrgreen:

 

Har ju även sovplatser till ungefär 20 pers där inne :mrgreen:

 

 

EDIT; Varför i helvete la sig bilderna åt det hållet för? De är ju åt rätt håll på datorn?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag och en kollega diskuterade över lunchen om vi skulle gå in i en ICA butik och agera som kunderna gör hos oss och se hur de reagerar:

 

"Min kusin jobbar på en annan ICA affär kan jag få kompispris.

 

 

Blev billigt igår dock, gick förbi en skön uteservering mitt i stan och tog 4 öl, 32kr då polaren känner bartendern där. Gick vidare till 23åringens event på jobbet där vi drack massa drinkar/öl gratis

 

Verkar ju funka på andra ställen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tackar! Alla är välkomna att posta här (då ökar chansen att min db ligger högst upp och då jag garanterat är forumets största attentionwhore så mår jag väldigt bra av att se min db högst upp).

 

Har väl inga direkta kundhistorier förutom de standardhistoirerna, typ som igår en kund som blev förbannad för jag inte ville ge honom rabatt på en mac.

 

Jag och en kollega diskuterade över lunchen om vi skulle gå in i en ICA butik och agera som kunderna gör hos oss och se hur de reagerar:

 

"Jag är storkund här, handlar alltid min mat här, du kan kolla i datorn.. så kan jag få rabatt"

"Finns denna fläskfilén i olika färger?"

"Vad är skillnaden på denna pastan och denna pastan.

"Min kusin jobbar på en annan ICA affär kan jag få kompispris.

 

om man skall ta några exempel.

 

På måndag börjar stora REAn på Elgiganten, då lär jag garanterat kunna hosta upp x antal historier per dag då reorna brukar ha en tendens att dra till sig de lite mest udda folket!'

 

Edit: Vi fick även idag in ett ganska roligt CV från en person. Frågan är hur mycket man vågar skriva, känns inte jättebra att outa sådant! Men han var väldigt religiös kan man säga.

 

haha.. sjukt bra. midsommarmaten såg fin ut med.

brag: 2/2

beat: tjejen jag var ute med från början blev inte lika glad

variance: ska man ut ikväll igen?`

 

du ligger efter..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@highbury90

Hahaha, mjo sant! :lol:

 

@ViktorH

Haha, de går bra nu! Tyvärr är 23åringen utomlands nu så blir lugnt ett par dagar nu!

 

 

Sigh, ser på Suits och det handlar om poker detta avsnittet (S2E6) och jävlar vad jag bara vill spy. Seriöst poker i serier eller filmer får mig att vilja spy på rrrriktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@highbury90

Hahaha, mjo sant! :lol:

 

@ViktorH

Haha, de går bra nu! Tyvärr är 23åringen utomlands nu så blir lugnt ett par dagar nu!

 

 

Sigh, ser på Suits och det handlar om poker detta avsnittet (S2E6) och jävlar vad jag bara vill spy. Seriöst poker i serier eller filmer får mig att vilja spy på rrrriktigt.

 

Huh? Följer Suits slaviskt - min absoluta favoritserie. Men minns inget pokeravsnitt? Det var iofs ett tag sen jag såg det. Får se om det snart. Älskar den! :h:

 

Edit:

Nu kom jag på det. Det är inte ett case utan Harvey lirar. Så var det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh? Följer Suits slaviskt - min absoluta favoritserie. Men minns inget pokeravsnitt? Det var iofs ett tag sen jag såg det. Får se om det snart. Älskar den! :h:

 

Edit:

Nu kom jag på det. Det är inte ett case utan Harvey lirar. Så var det!

 

Handlar om poker var väl kanske lite överdrivet. Men en som han representerar spelar ju bort sig företag pga ett pokerspel och det är ändå en hel del pokerscener med :)

 

Yes, GRYYYYM serie!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som har spelat Last of us? Har reserverat en nu på jobbet men inte bestämt mig om jag ska köpa det. Spelar ALDRIG annat än FIFA 13 på PS3 och äger väl typ 15 olika spel, men alla verkar ha hypeat upp detta så det kanske är kul?

 

Enda spelet förutom FIFA som jag har tyckt varit ganska roligt är Uncharted 3 (inte lirat de 2 tidigare).

 

Btw, finns de inga FIFA13@PS3 spelare här på forumet eller? Jag, Slowie och MoonaSalhin lirar ju men vi vill hitta fler så att man kan lira typ 2v2, 3v3, 4v4 osv eller ha en 2v2 tunering om vi blir typ 10+ :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lets face it, det GÅR inte att variera i det långa loppet om man älskar FIFA lika mkt som jag tror du gör! Är likadan som du beskriver, dock NHL13! Ok om man har pals som kör typ 5v5 COD/Battlefield, går väl att uthärda i 5 rundor lr något ;) Men singleplayer? Dont think its possible!

 

Söt diary btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lets face it, det GÅR inte att variera i det långa loppet om man älskar FIFA lika mkt som jag tror du gör! Är likadan som du beskriver, dock NHL13! Ok om man har pals som kör typ 5v5 COD/Battlefield, går väl att uthärda i 5 rundor lr något ;) Men singleplayer? Dont think its possible!

 

Söt diary btw.

 

Haha, verkligen inte! Köper varje år de nya COD/BF spelet och det åker direkt in i bokhyllan och rörs endast av polare. Har väl nått min nya bottennivå när jag köpte Max Payne 3 till PS3, det låg inplastat i min bokhylla i 4-5 månader innan min brorsa tog hand om spelet! :mrgreen:

 

För övrigt så skall jag köpa NHL13! Kostar ju under 200kr och då känns de inte så mycket att klaga om, fine att NHL14 kommer snart men kan ju lika gärna fylla ut bokhyllan så länge! :mrgreen: NHL11 ligger orört i bokhyllan och NHL12 har väl spelats lite!

 

Kör du PS3 boman? Kan tänka mig att köra ett NHL game någon dag! Sedan får du köpa FIFA och joina en PF liga!

 

@Laxen, hahaha får se i mitt extremt fullspäckade schema när de blir av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NHL är ju bedrövligt om man jämför med FIFA :( Kan bero på att jag fullständigt suger på det också iofs.

 

Har du NHL13 slowie? Isåfall kan jag köpa det så kan vi gamea på samma villkor för jag suger också.

 

 

fast vem försöker jag lura, du lirar ju aldrig mot mig ens på FIFA.. sopa

 

 

@Boman, Yeay! Kom över till PS-sidan 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NHL är riktigt bedrövligt men vad har man för alternativ :( Hockey ända in i benmärgen är jag. FIFA är obv kul(som fan) och mycket bättre spel på alla sätt och vis, för att inte tala om spelarbasen. Stöter på kanske en spelare i veckan jag tycker är duktig på NHL, hockey. I FIFA känns det som att spelarna faktiskt bryr sig om hur de lirar och brinner mer för sporten. Ute på hal is men det är min uppfattning xD

 

Finns inte mkt som gör mig mer förbannad än när jag blir utspelad i FIFA. Hatar verkligen det, går inte att tilta sig tillbaka till matchen heller utan gäller att samla sig och det är ju inte min starkaste sida idag. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...