Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Kaos idag på jobbet! Samsung Galaxy Tab 2 med 3G såldes för 2490:-!

Blev inringd så att jag fick börja 30minuter tidigare då dom trodde det skulle bli en del vid öppning, knappast trodde jag. Men helvete vad folk det var. Drygt 30-35 tabs var sålde 11.09.

 

Var ju en hel del halvglada kunder när de insåg att tabarna var slut och de svor åt en på både de ena och de andra språket. Men sedan beslöt vi oss på att ta beställningar på ytterliggare 40 stycken och de gick åt snabbt som fan de med.

 

Sedan kom det in en speciell person som gav mig världens utskällning för att vi inte hade en annonsvara i butik. Problemet var bara att produkten gick i annons förra veckan och var ett riktigt dragplåster till ett grymt pris vilket gjorde att den gick åt snabbt. När jag förklarade för honom att kameran gick i annons förra veckan så svarade han med att "Äsch ni har den ju inte i butik idag.. så då hade ni den ju knappast i butik förra veckan heller. Ni är ett skojarföretag" :ola:

 

När allt hade lugnat ner sig så kom det en familj och skulle köpa en dator till sin dotter. Dottern var tydligen en stor wownörd och skulle ha en ny gamingdator, när jag förklarade för henne att datorn de tittade på inte klarade av spel speciellt bra utan visade en annan dator, som var svart i designen, så brast hon ut i glädje och skrek och kramade mig för att jag visade en svart dator istället för en silvrig, för hon hatade tydligen silver. Det var tydligen även svårt för henne att titta på de andra 80% av datorerna vi har som var svarta haha.

 

När säljet sedan var avslutat så frågade hon "Hur gammal är du egentligen?" Varpå jag svarade "20år!" och hon tittade på mig med stora ögon, sa "Men då är du ju yngre än mig" och återigen kastade sig över mig och kramade om mig och sa "Jag är en kramgo människa". Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna upplevelse.

 

Utöver det så gick det grymt idag! Var den som hade bäst omsättning, tjänaste mest och sålde flest försäkringar. (Jag sålde 6 stycken idag själv, datoravdelningen på största butiken i Göteborg sålde 0 :lol: ). Så förhoppningsvis får jag en högre % anställning snart då jag krossade i April, krossade idag och en person har slutat på vår avdelning.

 

Onlinepokern går fortfarande kallt men springer hyfsat bra irl.. får se om de vänder snart! :mrgreen:

Inget nytt angående lägenheten dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många år sen jobbade frugan extra, under studierna, i en butik där försäkringssälj var en del av inkomsten. Ända sedan dess är hennes stående råd/hot till mig: "Om du nånsin är så korkad att du tecknar en sån där tilläggsförsäkring så tar jag ut skiljsmässa!" <-- tog bort alla svärord hon hade använt

 

Antar att hennes inställning fortfarande stämmer :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många år sen jobbade frugan extra, under studierna, i en butik där försäkringssälj var en del av inkomsten. Ända sedan dess är hennes stående råd/hot till mig: "Om du nånsin är så korkad att du tecknar en sån där tilläggsförsäkring så tar jag ut skiljsmässa!" <-- tog bort alla svärord hon hade använt

 

Antar att hennes inställning fortfarande stämmer :-D

 

Haha! Grejen med försäkring är ju att till de flesta personerna så är det bortkastade pengar men folk som köper ipads till sina barn och liknande så är der ju rekommenderat! Jag lägger ingen större tyngd på att försöka sälja in de som vissa andra säljare gör utan jag förklarar snabbt va de gör och vad de täcker och sedan får de bestämma sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1/$2 No Limit Holdem

HoldemManager

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG baros ($404) 202bb

CO minibiff ($460) 230bb

BTN Norea ($445) 223bb

SB Lucky_Luka ($343) 172bb

BB cpbeer ($947) 474bb

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) minibiff is CO Q:diamond: Q:heart:

1 fold, minibiff raises to $7, 2 folds, cpbeer raises to $22, minibiff calls $15

 

Flop: 8:spade: K:diamond: K:spade: ($45, 2 players)

cpbeer checks, minibiff checks

 

Turn: Q:spade: ($45, 2 players)

cpbeer bets $30, minibiff raises to $89.45, cpbeer raises to $180, minibiff goes all-in $438, cpbeer calls $257

 

River: A:diamond: ($919, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $919

cpbeer shows

K:club: Q:club:

minibiff shows

Q:diamond: Q:heart:

 

cpbeer wins $906 (net +$447)

 

minibiff collects $1 (net -$459)

 

 

 

Avd: de går bra nu

 

 

 

Ja ja vet hur töntigt de är att whiena efter en 1outare.. men jag orkar inte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för read på fi? Känns ju som att man anar ugglor i mossen när han inte cbetar en sådan fin bräda.

 

Apropå ditt jobb, har inte själv jobbat på någon elektronikkedja eller liknande obviously, men styrs någonting av erat arbete av hur mycket man säljer? Trodde man bara dokumenterade det "bara för att". Fick det intrycket när jag pratade med en polare som jobbade på media markt. Det är väl ingen provision?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för read på fi? Känns ju som att man anar ugglor i mossen när han inte cbetar en sådan fin bräda.

 

Apropå ditt jobb, har inte själv jobbat på någon elektronikkedja eller liknande obviously, men styrs någonting av erat arbete av hur mycket man säljer? Trodde man bara dokumenterade det "bara för att". Fick det intrycket när jag pratade med en polare som jobbade på media markt. Det är väl ingen provision?

 

Inga direkta reads på fi förutom att han är reg. Hela spoten suger man kan vi verkligen herofolda här?

 

Vi har ingen provision! (Tror dock MM har det?)! Men däremot har vi en budget och tar vi budget så får vi bonus på allt över budget vi tar! Har jobbat i 12 månader snart och vi har tagit budget 4 månader! :lol:

 

Sedan så har vi ju självklart personliga mål också! Det är väl inte direkt strängt utan mer riktmål. Anledningen till att vi skriver in mycket i datorn är för att varorna ligger inne på lagret och för att inte behöva lämna ut de i butiken (pga stöldrisk) så måste vi göra så. Sedan uppskattar en hel del att de har namn i våran databas så vi kan plocka fram de!

 

Väldigt ofta någon kommer in och säger "Jag vill ha en patron till min skrivare men vet inte vilken jag har :ola: " och då går man in datorn och hittar kvittot och modellen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har officiellt tappat de.

 

Drar ut och springer nu då jag är söndertiltad. Det är ungefär en coinflip om jag kommer hoppa från älvsborgsbron eller om jag skiter i det! Antar att det går att läsa om imorgon i tidningen!

 

Vi hörs senare, förhoppningsvis. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stört att Ivan Turina har gått bort.

Känns inte lika roligt att möta AIK nu på måndag som de brukar göra.

 

RIP

 

Läste först "skönt att Ivan Turina har gått bort" och tänkte wtf? :evil:

 

Alltid tråkigt när folk dör för tidigt och speciellt i en sport som man gillar och följer oavsett vilket lag man nu håller på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1/$2 No Limit Holdem

HoldemManager

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG baros ($404) 202bb

CO minibiff ($460) 230bb

BTN Norea ($445) 223bb

SB Lucky_Luka ($343) 172bb

BB cpbeer ($947) 474bb

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) minibiff is CO Q:diamond: Q:heart:

1 fold, minibiff raises to $7, 2 folds, cpbeer raises to $22, minibiff calls $15

 

Flop: 8:spade: K:diamond: K:spade: ($45, 2 players)

cpbeer checks, minibiff checks

 

Turn: Q:spade: ($45, 2 players)

cpbeer bets $30, minibiff raises to $89.45, cpbeer raises to $180, minibiff goes all-in $438, cpbeer calls $257

 

River: A:diamond: ($919, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $919

cpbeer shows

K:club: Q:club:

minibiff shows

Q:diamond: Q:heart:

 

cpbeer wins $906 (net +$447)

 

minibiff collects $1 (net -$459)

 

 

 

Avd: de går bra nu

 

 

 

Ja ja vet hur töntigt de är att whiena efter en 1outare.. men jag orkar inte

 

Onödigt att dega turn i pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är reg som lirar 23/18 med 8.1% (12% på knapp) 3bet och 14% fold to 4bet. Detta över 1.1k händer. Med 13% raise flop cbet!

 

SB är en passiv fisk.

 

Vad tar vi för linje på flop 200bb deep?

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2201153

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $653.88

BTN: $402.39

SB: $117.14

BB: $442.90

Hero (UTG): $457.51

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with Q :spade: Q :diamond:

Hero raises to $7, 1 fold, BTN raises to $22, SB calls $21, 1 fold, Hero raises to $56, BTN calls $34, 1 fold

 

Flop: ($136.00) 4 :spade: 8 :heart: 7 :heart:(2 players)

Hero bets $68.00, BTN raises to $204, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är reg som lirar 23/18 med 8.1% (12% på knapp) 3bet och 14% fold to 4bet. Detta över 1.1k händer. Med 13% raise flop cbet!

 

SB är en passiv fisk.

 

Vad tar vi för linje på flop 200bb deep?

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2201153

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $653.88

BTN: $402.39

SB: $117.14

BB: $442.90

Hero (UTG): $457.51

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with Q :spade: Q :diamond:

Hero raises to $7, 1 fold, BTN raises to $22, SB calls $21, 1 fold, Hero raises to $56, BTN calls $34, 1 fold

 

Flop: ($136.00) 4 :spade: 8 :heart: 7 :heart:(2 players)

Hero bets $68.00, BTN raises to $204, Hero ?

 

Iom det fetstilta tror jag vi aldrig får in det bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ: Vi får in det bra mot hans flushdraw eller så gråtrunkar vi om han har högre pockets? Det känns ju rätt lol att folda en raise på floppen med en såpass låg och bra bräda imo.

 

edit: +1 på rebarinho. :D

 

Folda har jag väl inte direkt några planer på. Tänker mer om jag ska flatta eller shovea flop!

 

Valde det senare alternativet och han snapapde med 56s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda har jag väl inte direkt några planer på. Tänker mer om jag ska flatta eller shovea flop!

 

Valde det senare alternativet och han snapapde med 56s

 

shovea, inte kul att spela den OOP och speciellt inte när många turnkort kommer bli jobbiga för oss

 

Sen är det ju std att en reg alltid dyker upp med den floppade nötstegen i 3bpots.. wp tycker jag iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom det fetstilta tror jag vi aldrig får in det bra =)

 

SB folds :lol:

Valde att skriva med att SB var fisk då det kanske ändrar vad BTN väljer att flatta med för händer osv :)

 

shovea, inte kul att spela den OOP och speciellt inte när många turnkort kommer bli jobbiga för oss

 

Sen är det ju std att en reg alltid dyker upp med den floppade nötstegen i 3bpots.. wp tycker jag iaf

 

Ah men gött :) Sjukt jobbig spot, för dålig för att syna, för bra för att folda och inte speciellt bra att shovea :lol:

 

Men men förhoppningsvis så dyker han upp med JJ nästa gång! Tack för input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Rebarinho måste väl gå till historien som sämsta regen på svs, iallafall vidrigast! Han slowrollar, sedan hånar i chatten när han drar ut och gråter och whinear i chatten när han torskar en flipp :lol:

 

Han öppnar exakt samma range i alla positioner över 1k sample också och när jag påpekar det så börjar han gråta och blåneka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...