Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Efter att ha läst Schummes vadslagning så fick jag också en känsla av att jag skulle sluta upp med onyttigheterna! 30 min senare sitter jag och polaren på morsans cykel och cyklar bort till filmtajm och köper på oss 4 påsar chips, 4l läsk och 1kg godis.

 

Men efter att ha cyklat så insåg jag att det är stört skönt faktiskt! Funderar på att börja cykla till jobbet när det är fint väder! Har väl drygt 1-1.5mil till jobbet enkel väg :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst Schummes vadslagning så fick jag också en känsla av att jag skulle sluta upp med onyttigheterna! 30 min senare sitter jag och polaren på morsans cykel och cyklar bort till filmtajm och köper på oss 4 påsar chips, 4l läsk och 1kg godis.

 

Men efter att ha cyklat så insåg jag att det är stört skönt faktiskt! Funderar på att börja cykla till jobbet när det är fint väder! Har väl drygt 1-1.5mil till jobbet enkel väg :mrgreen:

 

Hm, så mycket handlar jag bara om jag ska blaza :D haha lycka till med att sluta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst Schummes vadslagning så fick jag också en känsla av att jag skulle sluta upp med onyttigheterna! 30 min senare sitter jag och polaren på morsans cykel och cyklar bort till filmtajm och köper på oss 4 påsar chips, 4l läsk och 1kg godis.

 

Men efter att ha cyklat så insåg jag att det är stört skönt faktiskt! Funderar på att börja cykla till jobbet när det är fint väder! Har väl drygt 1-1.5mil till jobbet enkel väg :mrgreen:

 

 

Jag hatar dig så mycket just nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst dryga 10 sidor i Easy game nu! Helt stört skönt att läsa på ipaden faktiskt!

 

Har dock tappat suget för att lira poker tills jag har läst igenom boken! Kommer i vilket fall harva runt på /1 tills jag har läst igenom hela pdf-filen. Skall även börja titta på lite videos när jag har läst klart easy game!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha satte mig för att spela nu på kvällskvisten. Spelade nog en av mina bättre sessioner på absolut väldigt lång tid (förutom några enstaka spewmoves). Men lyckades springa 5bi under EV och då hade jag 2 stycken topset vs floppade stegar!

 

Jag cashade nu ut och hoppade av stejken. Skall även låsa kontot fram tills den 25e med mål att tills dess ha läst igenom easy game samt sett klart på coaching kristy. Sedan börja med en 500krs rulle och bygga uppåt med aggresiv BRM med egen rulle.

 

Kommer nog fortfarande komma in hit och skriva av mig under denna perioden så ni blir inte av med mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka portaler letar du på? Har börjat letat aktivt idag men verkar ju som den bästa stället att hitta saker på är Blocket?

 

Blocket, andrahand.se!

Har väl dock inte gått in speciellt seriöst utan slängt iväg några mail hit och dit.

 

 

~~~

 

För att släcka suget efter poker så fick det bli lite fifa mot MoonaSalhin. 1-1-1 i matcher och avslutar sista matchen med en vidrig 4-3 förlust men med 2 underhållande mål :lol:

 

http://www.ea.com/soccer/videos/ugc/157191590

http://www.ea.com/soccer/videos/ugc/157191582

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man lite kapital är det bättre att köpa, Jag köpte min för 700k och har en hyra på 2500 i månaden, blir ungefär 4000 i månad för lägenheten. Medans jag har kompisar som hyr en mindre tvåa för 5k.

 

Självklart. Ska hyra tillfälligt bara o köpa en när provanställningen är klar :-). Vill inte hetsköpa heller utan kolla runt lite på olika områden etc. Stämmer nog bra att månadsavgift+ränta/amortering ligger lägre än hyresnivåer i många fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen koll på området men verkar ju sjukt billigt? En kompis sålde sin halvsunkiga 2a på 39,9kvm i centrala Växjö igår för 1 070 000, trodde att gbg var betydligt dyrare :S

 

Haha det tillhör väl inte göteborgs överklass direkt :roll:

Men skall ändå vara ett hyfsat lugn område!

 

Ghetto..

 

Nja, är ju nära ghettot dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara utropspris och budgivning? Kan inte tänka mig man får en sådan lägenhet för under en miljon.

 

Jo självklart är det budgivning!

 

Men den har ju "Accepterat pris" dvs "Säljaren och mäklaren kommer gemensamt fram till nivån på det accepterande priset som även ligger inom ramen för mäklarens värdering."

 

Har ingen koll på hur mycket en budgivning kan skena iväg dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklart är det budgivning!

 

Men den har ju "Accepterat pris" dvs "Säljaren och mäklaren kommer gemensamt fram till nivån på det accepterande priset som även ligger inom ramen för mäklarens värdering."

 

Har ingen koll på hur mycket en budgivning kan skena iväg dock!

 

bottenplan+ghetto = lågtpris. Det säger väl sig självt, tänk dig helgsnätter när folk pissar på din dörr och bajsar på din uteplats. Ett par hundringar brukar lägenheter gå upp, säkerligen denna också då den var så billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bottenplan+ghetto = lågtpris. Det säger väl sig självt, tänk dig helgsnätter när folk pissar på din dörr och bajsar på din uteplats. Ett par hundringar brukar lägenheter gå upp, säkerligen denna också då den var så billig.

 

Haha jo jag fattar väl också det. Skulle dock inte kalla kortedala Ghetto.

 

Ghetto: Bergsjön, Tynnered, Hjällbo, Angered, Biskopsgården.

Kortedala skulle man la kunna kalla semighetto.

 

Har en på mitt jobb som bor där och hon säger att det inte är speciellt ghettoigt.

 

Angående att de pissar på dörren så ser ju uteplatsen ut att vara "inhängnad" så tror nog inte att det lär hända! :mrgreen:

 

Skall jag flytta till någon ~1-1.5miljon lägenhet så kommer jag behöva fast jobb. Men den här lägenheten klarar jag mig på om jag jobbar lite någon månad då och då :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo jag fattar väl också det. Skulle dock inte kalla kortedala Ghetto.

 

Ghetto: Bergsjön, Tynnered, Hjällbo, Angered, Biskopsgården.

Kortedala skulle man la kunna kalla semighetto.

 

Har en på mitt jobb som bor där och hon säger att det inte är speciellt ghettoigt.

 

Angående att de pissar på dörren så ser ju uteplatsen ut att vara "inhängnad" så tror nog inte att det lär hända! :mrgreen:

 

Skall jag flytta till någon ~1-1.5miljon lägenhet så kommer jag behöva fast jobb. Men den här lägenheten klarar jag mig på om jag jobbar lite någon månad då och då :lol:

 

vart bor du nu om jag får fråga? :) har spelat handboll i bergsjön, och kortedala/bergsjön är exakt samma sak. Händer minst lika mycket i kortedala så. Det är ghetto och kommer INTE bli bättre för att du köper lägenheten just där, eftersom de flesta lägenheterna i de området är hyresrätter blir det tyvärr sämre standard på områdena. Men ja, vill du bo där du inte är riktigt trygg så varsågod. Men jag hade hellre väntat.

 

Btw, med din ghettelista är den i väldigt fel ordning :)

 

biskopgården/länsmansgården, bergsjön/kortedala/hjällbo, tynnered, angered. Och ja, innan var angered värst men har blivit bättre på senaste åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor ungefär vid Långedrag :lol:

 

Som sagt jag kommer ju inte gå och köpa första bästa lägenheten jag tittar på. Jag tyckte den var fräsch, hade ett bra pris.

 

Har aldrig varit i ens Angered, Bergsjön eller Kortedala utan går bara på vad andra säger :lol:

 

 

~~~

 

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5404_1186915620

 

 

http://www2.skandiamaklarna.se/bilder.aspx?TYP=CMBoLgh&GUID=457AIVLHONHQ57CH

 

Där är ju 2 andra alternativ, dock dyrare ! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...