Gå till innehåll

Yobetit?


Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Detta gäller iofs alla privatpersoner / sajter som är affereggade / har ett player commission account dvs nästan alla arbers. Genom tillgång till deras "API" får man en XML-feed med liveodds.

 

yobetit kan ju inte vara så dumma att de anser att _det_ är ett samarbete? :)

 

Det löser ju nämligen inga problem alls.

 

 

Handlar väl inte om att de är "dumma" utan tvärtom, de är "smarta", eftersom de nu fullt "ärligt" kan säga att de har ett "samarbete" och på så vis locka godtrogna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilka bookmakers man har så kallat samarbete med?

 

Vill ju gärna veta mer om hur Yoscamit fungerar. Självklart skulle jag aldrig kunna betala för en liknande bluffgrej.

 

Finns på deras Facebook-sida.

 

Blev ingen lansering idag. Ska ske imorgon istället, påstår de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om Mattias Sunneborn är med i form av sucker eller suckee, eller kanske lite av båda...?

 

Rent statistiskt är han lite av båda. Det är det vanligaste.

 

Kul att han gör rouletteproffset Tommy Söderström sällskap i klubben för före detta idrottare som borde ha skaffat sig lite utbildning vid sidan av idrottandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte listan på bookmakers. Kan avläsa detta från Facebook dock: Boylesport , BetVictor , Canbet , Betfred , Coral , Sportingbet och Stan James.

 

Dessa bookmakers kommer aldrig att tillåta några större vinster från de som spelar där. Jag blev slashad otroligt snabbt från Betfred redan för nästintill 10 år sedan och bookmakers är mycket fegare med att låta folk vinna pengar. Inte ens för 10 år sedan tolererade Boyle Sports, Betfred och Coral nettovinster över 10k även om man inte spelade rekar från duktiga tipsters. Ingen av övriga var heller på den tiden generös mot spelarna och enligt rykten är de än snålare idag.

 

Att någon av dessa skulle ha ett avtal med Yobetit som tillåter spelarna att vinna mer än övriga spelare är absurt att tro. Det är snarare tvärtom.

 

Detta är alltså 7 av de ~15 bookmakers det ska gå att spela på. Har mycket svårt tro att Yobetit's arbitrage tjänst är bättre än de surebettjänsterna som finns tillgängliga för betydligt lägre belopp och som dessutom innehåller många fler bookies.

 

Yobetit verkar vara än värre bluff än man någonsin kunde drömma om men de har lyckats bygga upp sitt luftslott så att folk luras in i det istället för redan existerande, billigare och bättre produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte listan på bookmakers. Kan avläsa detta från Facebook dock: Boylesport , BetVictor , Canbet , Betfred , Coral , Sportingbet och Stan James.

 

Dessa bookmakers kommer aldrig att tillåta några större vinster från de som spelar där. Jag blev slashad otroligt snabbt från Betfred redan för nästintill 10 år sedan och bookmakers är mycket fegare med att låta folk vinna pengar. Inte ens för 10 år sedan tolererade Boyle Sports, Betfred och Coral nettovinster över 10k även om man inte spelade rekar från duktiga tipsters. Ingen av övriga var heller på den tiden generös mot spelarna och enligt rykten är de än snålare idag.

 

Att någon av dessa skulle ha ett avtal med Yobetit som tillåter spelarna att vinna mer än övriga spelare är absurt att tro. Det är snarare tvärtom.

 

Detta är alltså 7 av de ~15 bookmakers det ska gå att spela på. Har mycket svårt tro att Yobetit's arbitrage tjänst är bättre än de surebettjänsterna som finns tillgängliga för betydligt lägre belopp och som dessutom innehåller många fler bookies.

 

Yobetit verkar vara än värre bluff än man någonsin kunde drömma om men de har lyckats bygga upp sitt luftslott så att folk luras in i det istället för redan existerande, billigare och bättre produkter.

 

Det är klassisk MLM-spelstrategi. Man tar en redan befintligt produkt, gör den sämre och/eller dyrare, men lägger till ett inslag av pyramid för att locka de lata och/eller korkade.

 

Givetvis har Yoscamit inga avtal som gör att spelarna slipper bli slashade, men det betyder inget för MLM-torskarna. Släng till dem lite pyramid, så får de ett mycket dynamiskt förhållande till koncept som rimligt/orimligt, sant/falskt och möjligt/omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt fb gruppen under dagen och varje gång någon framför minsta form av kritik mot yobetit så går Lidrot in och raderar inläggen och hänvisar till att det inte är tillåtet med "personangrepp"(?!). Några börjar bli skeptiska, det har startats en sluten yobetit grupp där man ska kunna framföra åsikter utan att få sina inlägg raderade. Skulle ju vara intressant att se hur snacket går där inne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt fb gruppen under dagen och varje gång någon framför minsta form av kritik mot yobetit så går Lidrot in och raderar inläggen och hänvisar till att det inte är tillåtet med "personangrepp"(?!). Några börjar bli skeptiska, det har startats en sluten yobetit grupp där man ska kunna framföra åsikter utan att få sina inlägg raderade. Skulle ju vara intressant att se hur snacket går där inne...

 

Detta inlägg blev raderat från den öppna gruppen:

 

Ni låter positiva här nere trots allt dem lovat. Det skulle vara massa funktioner som tex filtrering, uppdatering var 10 sekund och en lista med flera arbitrage-tillfällen. Är detta allt i nuläget? Ert svar blir säkert att man ska ha tålamod och VÄNTA. Så är det säkert men då ska man inte skapa en countdown för i princip ingenting. Deep linking kan man tycka ska fungera på dagen av "lansering". Riktigt besviken måste jag säga.

Det kanske är fel på min sida, rätta mig gärna i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent statistiskt är han lite av båda. Det är det vanligaste.

 

Kul att han gör rouletteproffset Tommy Söderström sällskap i klubben för före detta idrottare som borde ha skaffat sig lite utbildning vid sidan av idrottandet.

 

Hade varit intressant att veta hur stor skada Tommys rulle tog innan han lade roulettekulan på hyllan. Klart är att han klarade sig bättre än sveriges kändaste rouletteproffs som sitter inne på livstid. Han reppar fortfarande att han har rulle och "försörjer sig på aktier". Ältas stolthet är aningen arbetsskygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit intressant att veta hur stor skada Tommys rulle tog innan han lade roulettekulan på hyllan. Klart är att han klarade sig bättre än sveriges kändaste rouletteproffs som sitter inne på livstid. Han reppar fortfarande att han har rulle och "försörjer sig på aktier". Ältas stolthet är aningen arbetsskygg.

 

Tyvärr utspelade sig Tommys dråpliga roulettekarriär innan nättidningarnas genombrott, så väldigt lite finns dokumenterat om den.

 

Sådan tur har dock inte Zendry Svärdkrona, som skrev den här monumentalt idiotiska krönikan så sent som 2006. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article10772347.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande nyfiken på kompletta listan av bookies som Yoscamit har på sin lista. Någon som hittat dessa och kan posta dessa?

 

Big Less beskriver extremt bra hur Yoscamit's koncept funkar. Var på väg in i ett liknande projekt och det var anmärkningsvärt hur lite de som ville anlita mig kände till om spelmarknaden. För deras del var det endast chansen för dem själva att göra stora pengar som var det intressanta. De hade en idé som man tyckte kändes riktigt bra. Precis som de som investerar i Yoscamit hade man så taskig kännedom om spelmarknaden att det var häpnadsväckande.

 

Tyckte det var häpnadsväckande att man försökte sig på ett koncept på spelmarknaden utan att ha en aning om vem som var den potentiella kunden. I deras fall fick man såvitt jag fattade det stöd från kommun eller liknande för att köra igång sitt projekt. Kan mycket väl vara så att skojarna bakom detta projekt också fått alla sina initiala risker finansierade av naiva lokalstöd och sen har man innan dessa pengar tagit slut fått än naivare privatpersoner att lägga in pengar. De som investerat i Yoscamit skulle aldrig gjort det om man känt till andra siter som har mycket bättre arbitragetjänster för en billigare slant men nu har man låtit sig lurats av usel propaganda och gått in i fällan. Det är inte otänkbart att den som står för bedrägeriet (som ändå inte är kriminellt) kommer att tjäna miljoner på folks naivitet.

 

För övrigt hade det projekt jag var erbjuden att jobba i också en robot som jämförde odds mellan olika siter och uppdateringshastigheten på deras robot lär ha varit i nivå med den Yoscamit erbjuder sig trots att det inte var den tjänst man tänkte tjäna pengar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknande tjänster som den Yoscamit verkar ha som enda försäljningsgrej finns såvitt jag kan bedöma det i mängder.

 

Att skapa en robot som uppdaterar odds regelbundet och där bookies som Pinnacle ger den tjänst som Yoscamit har är rätt enkelt. Jag funderade själv på att göra ett försök att programmera ihop en liknande robot men hade för lite motivation att lägga tiden. Tror jag kan fixa länkar med verktyg för det om någon är intresserad men finns många exempel på nätet.

 

Olika oddsjämförelsesiter som antagligen funkar likadant som Yoscamit:

Odd******* (63 bookies)

Betonvalue (35 bookies)

Txodds (säljer liknande tjänst som Yoscamit och har funnits väldigt länge)

Rebelbetting (märkligt att gjorde PR för Yoscamit när de antagligen gör det bättre och billigare själva men de fattade nog inte vad Yoscamit egentligen tänkt göra)

Oddschecker (oklart hur många bookies men gratis tjänst)

Bestbetting (oklart hur många bookies men gratis tjänst)

 

För €50 månaden så får man surebettjänst av god kvalitet på Betonvalue och för €150 månaden har man garanterat minst lika bra som den som ska erbjudas på Yooscamit. Verkar som man har betydligt färre bookies nu än när jag nyttjade den senast. Även på Txodds finns det antagligen en bättre produkt än den Yoscamit erbjuder.

 

Med dessa produkter redan befintliga är det lite imponerande hur Yoscamit lyckats skapa ett pyramidspel som folk lurats in i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr utspelade sig Tommys dråpliga roulettekarriär innan nättidningarnas genombrott, så väldigt lite finns dokumenterat om den.

 

Sådan tur har dock inte Zendry Svärdkrona, som skrev den här monumentalt idiotiska krönikan så sent som 2006. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article10772347.ab

 

Zendry verkar vara en kille med huvudet på skaft. Träffade på Tommy S på krogen för runt tio år sedan och frågade om rouletten. Han satt bara tyst. Blev

inte arg eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknande tjänster som den Yoscamit verkar ha som enda försäljningsgrej finns såvitt jag kan bedöma det i mängder.

 

Att skapa en robot som uppdaterar odds regelbundet och där bookies som Pinnacle ger den tjänst som Yoscamit har är rätt enkelt. Jag funderade själv på att göra ett försök att programmera ihop en liknande robot men hade för lite motivation att lägga tiden. Tror jag kan fixa länkar med verktyg för det om någon är intresserad men finns många exempel på nätet.

 

Olika oddsjämförelsesiter som antagligen funkar likadant som Yoscamit:

Odd******* (63 bookies)

Betonvalue (35 bookies)

Txodds (säljer liknande tjänst som Yoscamit och har funnits väldigt länge)

Rebelbetting (märkligt att gjorde PR för Yoscamit när de antagligen gör det bättre och billigare själva men de fattade nog inte vad Yoscamit egentligen tänkt göra)

Oddschecker (oklart hur många bookies men gratis tjänst)

Bestbetting (oklart hur många bookies men gratis tjänst)

 

För €50 månaden så får man surebettjänst av god kvalitet på Betonvalue och för €150 månaden har man garanterat minst lika bra som den som ska erbjudas på Yooscamit. Verkar som man har betydligt färre bookies nu än när jag nyttjade den senast. Även på Txodds finns det antagligen en bättre produkt än den Yoscamit erbjuder.

 

Med dessa produkter redan befintliga är det lite imponerande hur Yoscamit lyckats skapa ett pyramidspel som folk lurats in i.

 

Jepp, men det är i grunden exakt samma element som ingår i nästan varje pyra... förlåt, mlmamid.

 

1. En produkt eller tjänst som redan existerar, men som gemene arbetslös, outbildad, lat, ung man inte känner till (ALLA som spelar MLM är inte sådana, men de flesta).

 

2. Löften om PASSIV inkomst genom en pyramid.

 

3. En ren lögn, för att belackare som har koll på typen av tjänst ska kunna avfärdas.

 

I Youscamit består den redan existerande tjänsten av arbitrageverktyget (1). Drömmen om den passiva inkomsten kommer från de s k "globals" (2) man får genom att lura in folk i pyramiden. Lögnen består i att man påstår att man har hemliga avtal med bookmakers som hindrar vinnande spelare från att bli limiterade (3).

 

Case closed, skulle man kunna tro, men gemene MLM-torsk lyssnar inte på sådant. När pyramiden hägrar i horisonten, är man beredd att bortse från allt vad rimlighet, sanning och logik heter. Inte förrän man är framme vid pyramiden och man står och famlar i tomma luften, för att den visade sig vara en hägring, inser man fakta. Men MLM-torsken ge inte upp för det. Då handlar det om att lyfta blicken mot nästa horisont, mot nästa pyramid, och ge sig av i fullt fart, på jakt efter nästa hägring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När pyramiden hägrar i horisonten, är man beredd att bortse från allt vad rimlighet, sanning och logik heter. Inte förrän man är framme vid pyramiden och man står och famlar i tomma luften, för att den visade sig vara en hägring, inser man fakta. Men MLM-torsken ge inte upp för det. Då handlar det om att lyfta blicken mot nästa horisont, mot nästa pyramid, och ge sig av i fullt fart, på jakt efter nästa hägring.

 

Jag fattar inte. Jag trodde vi var överens om att målet var en tågstation någonstans. Och sen när den inte fanns (eller inte var vad man trodde) så går man av och väntar på perrongen tills nästa tåg kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte. Jag trodde vi var överens om att målet var en tågstation någonstans. Och sen när den inte fanns (eller inte var vad man trodde) så går man av och väntar på perrongen tills nästa tåg kommer.

 

Nej. En sann MLM-spelare har ingenting med perronger att göra. En perrong är ett ställe man stannar upp på. Den som stannar upp kan få för sig att tänka till. En MLM-spelare får aldrig ha fast mark under fötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. En sann MLM-spelare har ingenting med perronger att göra. En perrong är ett ställe man stannar upp på. Den som stannar upp kan få för sig att tänka till. En MLM-spelare får aldrig ha fast mark under fötterna.

 

Men... kan man håna andra för att de står kvar på perrongen om man inte själv stod där någon gång?

 

Äh, jag fattar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... kan man håna andra för att de står kvar på perrongen om man inte själv stod där någon gång?

 

Äh, jag fattar ingenting.

 

Kan tyckas motsägelsefullt, men så är det. En perrong är något man stannar till på. Stannar man till, är risken stor att man tänker efter. Om en MLM-spelare tänker efter, förvandlas han till en neggodil. En neggodil är MLM-termen för en person som inför ett erbjudande om livslång rikedom utan arbetsinsats, ställer sig frågan "Är det här verkligen möjligt?"

 

Eftersom svaret på den frågan alltid är nej, innebär det att neggodilen aldrig mer tar tåget till den tröstlösa öknens hägrande pyramider.

 

Angående Yoscamits demobetting så verkar den gå till så att en av de bookmakers som redovisas, alltid är Yoscamit (inte hundra på det dock). Alltså är det öppet för precis hur mycket mygel som helst. Märkligt med tanke på att arbsen är så dåliga (~0,3%). Borde vara enkelt att hitta sådana spel med låtsaspengar hos riktiga bookies. Men det kanske är så att programvaran inte kan hantera riktiga bookies överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Yoscamits demobetting så verkar den gå till så att en av de bookmakers som redovisas, alltid är Yoscamit (inte hundra på det dock). Alltså är det öppet för precis hur mycket mygel som helst. Märkligt med tanke på att arbsen är så dåliga (~0,3%). Borde vara enkelt att hitta sådana spel med låtsaspengar hos riktiga bookies. Men det kanske är så att programvaran inte kan hantera riktiga bookies överhuvudtaget.

 

Eller så är affärsiden egentligen att hitta ett arb på 1%, som sedan presenterar för två kunder på olika sidor, den ena kunden får 0,4%, den andra 0,3% (på andra sidan) och själva klipper Youbetit emellan med 0,3%... smart affär för Youscamit i så fall som får:

 

* Surebets där någon annan gör jobbet

* Surebets där någon annan tar risken (att ett spel blir voidat exempelvis hos ena bookien)

* Kunderna tar eventuella valutarisker och liknande

* Riskerar själva inte så troligt limitering i och med att de har många "småspelare" som så sagt gör jobbet åt dom, med begränsade insatser åt gången.

* Kanske affiliateinkomster (bla på Skrill)

* Och det bästa, kunderna betalar dyrt för nöjet att få göra jobbet åt yobetit, både marknadsföring och månadsavgiften samt signup-feen.

 

Allt de behöver göra är att dra en liten lögn om att de har avtal med bookies som ska förhindra limitering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...