Gå till innehåll

Yobetit?


Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tomtarna har tydligen fått en nytt nyhetsbrev idag och av förklarliga skäl har jag inte nyhetsbrevet men det snackas en del om det i fb-gruppen. Invites ska släppas nästa vecka, €1200. Totalt icke-fungerande plattform som det ska komma ny info om i mitten av Juni. Min gissning är att det kommer att bli något i stil med "Tyvärr har vi ingen ny info att delge er men i mitten av Juli drar det igång på allvar" :-)

 

Tjena framtida arbare!

Läste precis nya nyhetsbrevet. Om jag tolkat allt rätt kommer en invite kosta 1200 Euro. Ifall invites släpps innan tjänsten är fullt lanserad hade det varit lättare att sälja ett Vitt paket än en invite. Hade det inte varit smartare att vänta med invites till launch? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomtarna har tydligen fått en nytt nyhetsbrev idag och av förklarliga skäl har jag inte nyhetsbrevet men det snackas en del om det i fb-gruppen. Invites ska släppas nästa vecka, €1200. Totalt icke-fungerande plattform som det ska komma ny info om i mitten av Juni. Min gissning är att det kommer att bli något i stil med "Tyvärr har vi ingen ny info att delge er men i mitten av Juli drar det igång på allvar" :-)

 

Så där ja..Då var det dax att sätta alla YBI-paketägare i arbete igen :mrgreen:

 

Hur f-n kan de tro att någon är intresserad att betala €1200 när det enda som erbjuds är en patetisk torr betting tjänst??

 

Initialt hade jag en del förhoppningar på YBI men rationellt tänk säger nåt helt annat..

 

Tyvärr verkar det som om deras ”affärs modell” är och förblir en utopi. De kommer säkerligen att lansera en sunkig tjänst med riktiga pengar vad det lider bara för att undvika att bli dömda för något brottsligt när väl stämningsansökningarna börjar hagla in och de stänger butiken för gott.

 

Att LGA överhuvudtaget delade ut en licens mot bakgrund av deras affärs upplägg är mer än en gåta men det är klart, stoppar man rätt sak i fickan på rätt person(er) så kommer man ganska långt..

 

Inga pengar förlorade för min del men tråkigt nog finns det andra som svalt deras bete med hull & hår..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomtarna har tydligen fått en nytt nyhetsbrev idag och av förklarliga skäl har jag inte nyhetsbrevet men det snackas en del om det i fb-gruppen. Invites ska släppas nästa vecka, €1200. Totalt icke-fungerande plattform som det ska komma ny info om i mitten av Juni. Min gissning är att det kommer att bli något i stil med "Tyvärr har vi ingen ny info att delge er men i mitten av Juli drar det igång på allvar" :-)

 

Har pratat med min MLM-spelande vän ikväll och han berättade om nyhetsbrevet. Det du skriver stämmer inte. Det Yoscamit vill han nu är medlemsavgiften för de kommande tolv månaderna, i förskott.

 

Offren förväntas alltså slanta upp ytterligare €1 200 i förskott, för en tjänst som inte fungerar. Här är man inte blyg för att suga ut det sista ur karamellen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer säkerligen att lansera en sunkig tjänst med riktiga pengar vad det lider bara för att undvika att bli dömda för något brottsligt när väl stämningsansökningarna börjar hagla in och de stänger butiken för gott.

 

Hur mycket är du beredd att sätta på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med min MLM-spelande vän ikväll och han berättade om nyhetsbrevet. Det du skriver stämmer inte. Det Yoscamit vill han nu är medlemsavgiften för de kommande tolv månaderna, i förskott.

 

Offren förväntas alltså slanta upp ytterligare €1 200 i förskott, för en tjänst som inte fungerar. Här är man inte blyg för att suga ut det sista ur karamellen...

 

Ok, Vad som jag skriver stämmer inte? Det som står i rutan är inget jag skriver, det är saxat från den slutna facebook gruppen (som jag kommer åker ut från efter helgen eftersom de upptäckt att det finns en råtta :mrgreen: )

 

Du menar att de som köpt svindyra paket av yobetit ska betala ÄNNU mer för ingenting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket är du beredd att sätta på det?

 

De är inte så korkade att de stänger butiken under torr betting perioden för då ligger de illa till när stämningarna börjar hagla över dom och cirkusen övergår till en rättssak..nää de kommer garanterat att lansera en tjänst där man använder riktiga pengar(förmodligen väldigt begränsat) för att sedan ”lalla på” under en period fram tills kunderna tröttnar. I det läget är det ingen risk att de åker fast eftersom de trots allt levererat en tjänst och de kan skylla på en massa olika saker som gjorde att det blev som det blev och i slutändan är det kunderna som får bita i det sura äpplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så de gillrar råttfällor de rackarna också :mrgreen:

 

Jo... Istället för att granska de som ligger bakom scamen så väljer de att granska de som gått med i deras facebookgrupp och "sprider negativ info vidare".

 

Senaste angående detta är:

 

Hej allesammans, Jag kommer tyvärr få kicka ut alla som jag inte tagit in personligen eller någon av de mina inte tagit in. Vi vill inte ha någon ickeyobetitmedlem kvar i denna grupp. De som känner att de fortfarande vill vara en del av denna grupp får alltså göra en ny förfrågan. Vid detta tillfälle kommer jag ställa en kontrollfråga så att jag med all säkerhet får reda på att personen är med i yobetit. Jag kommer börja denna process i helgen. Även De som redan har svarat på tidigare kontrollfråga eller har haft annan kontakt med mig där vi har kunnat verifiera ett medlemsskap kommer jag alltså också kicka ut. Det blir så här tyvärr när det finns andra som bara vill förstöra.

 

Med andra ord kommer jag åka ur grupen efter helgen men det gör iofs inte så mycket eftersom denna gruppen som öppnades som en motpol till den öppna gruppen skulle hålla en hög toleransnivå vad gäller kritik och yttrandefrihet nu har omvandlats till en diktatur och yttrandeförbudsgrupp. Numera går det inte ens att göra inlägg i gruppen... Alla inlägg måste granskas av den enda moderatorn Joseph Tran (Hitler) och om Hitler finner någon form av kritik mot yobetit i ett inlägg så publiceras det inte.

 

Strax innan Hitler införde sina regler för publicering skrevs detta som förvånansvärt nog fått ligga kvar:

 

Varför detta hemlighetsmakeri? Det är just sådant här som gör att folk börjar fundera på seriositeten med Yobetit! Att folk har frågor och är negativa när saker och ting inte fungerar som det borde är väl snarare ett sundhetstecken!

Jag är med för att tjäna pengar! Vill jag ha peptalk och klappar i ryggen går jag med i livets ord

Låt folk fråga och diskutera det dom vill! Ska allt bara vara positivt , även när det är allt annat än det, då blir det bara löjligt ...

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är inte så korkade att de stänger butiken under torr betting perioden för då ligger de illa till när stämningarna börjar hagla över dom och cirkusen övergår till en rättssak..nää de kommer garanterat att lansera en tjänst där man använder riktiga pengar(förmodligen väldigt begränsat) för att sedan ”lalla på” under en period fram tills kunderna tröttnar. I det läget är det ingen risk att de åker fast eftersom de trots allt levererat en tjänst och de kan skylla på en massa olika saker som gjorde att det blev som det blev och i slutändan är det kunderna som får bita i det sura äpplet.

 

Kommer inte bli en enda stämning. Det blir det aldrig. Kolla T6 Poker t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Vad som jag skriver stämmer inte? Det som står i rutan är inget jag skriver, det är saxat från den slutna facebook gruppen (som jag kommer åker ut från efter helgen eftersom de upptäckt att det finns en råtta :mrgreen: )

 

Du menar att de som köpt svindyra paket av yobetit ska betala ÄNNU mer för ingenting?

 

Stämmer. Man ska betala månadsavgiften för tjänsten som inte finns i förskott. Det gäller dock inte dem som har köpt paketet för 40 K, där ingår tjänsten som inte finns i tolv månader.

 

Den andra nyheten, och det min MLM-spelande vän ringde om, var att handeln med invites snart är igång. Han visste dock inget om pris ("Men det spelar egentligen igen roll vad de kostar, för det är ingen kostnad, utan en vinst." :lol: ). Det rimliga är väl att de som har köpt dem säljer dem för vad de vill, men jag har svårt att tro Yobetit-bedragarna kommer låt det gå till så. De lär skära emellan där också.

 

Jag valde dock att avstå från erbjudandet att skriva upp mig på kölistan för hans invites.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla inlägg måste granskas av den enda moderatorn Joseph Tran (Hitler)

 

Googlade namnet+MLM. Hittade detta:

 

Grundat av (enligt tidigare cint skribent) Niclas ”MLM SCAM” Liberg (fd plexpay) med Jonas Werner (ee), Josef Tran (plexpay,ee) m fl. Dessa personer har enligt egen utsago kontrakterat US bästa valutatraders… Dags att fundera? Känns inte FX Club lika kul längre? Var lugn efter FX Club kommer nya scams…de tar aldrig slut.

 

Joseph Tran var alltså tydligen en erfaren bedragare redan för sju år sedan. Såväl Entertainment Express som Plexpay och FX Club var rena bedrägerier, där alla MLM-spelare förlorade alla pengar. Inom loppet av några månader, hade bedragarna dessutom hunnit både bygga och riva pyramiderna Nova Lusus, Bridge och Matrix (utöver de nämnda EE, Plexpay och FX Club)

 

Bra read av skribenten, för visst kom det nya scams efter FX Club, och fler scams lär komma efter Yobetit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra nyheten, och det min MLM-spelande vän ringde om, var att handeln med invites snart är igång. Han visste dock inget om pris ("Men det spelar egentligen igen roll vad de kostar, för det är ingen kostnad, utan en vinst." :lol: ). Det rimliga är väl att de som har köpt dem säljer dem för vad de vill, men jag har svårt att tro Yobetit-bedragarna kommer låt det gå till så. De lär skära emellan där också.

 

Jo, nu tvingas paketägarna ut på värvarstråk åter igen.. tidigare var det paket och nu gäller det s.k. invites.

 

Men inte har väl alla paketägare glömt vad som sades för bara någon månad sen??

 

"Inledningsvis kommer paketägarna att få trada exklusivt under 3-4 veckor för att se vilka enorma möjligheter tjänsten medger, kontrollerad tillväxt kommer sedan att ske genom att portionera ut de Invites som följer med paketen och där paketägarna ges möjlighet att sälja sina ”personliga” invites om så önskas utan inblandning av YBI."

 

Trada exklusivt i ett torr betting träsk var väl inte det som paketägarna såg framför sig direkt och hux flux nu har YBI hittat på ett nytt upplägg när det gäller invites delen till deras fördel naturligtvis. De har nu bakat in ett 12-månaders abonnemang med 4 månaders rabatt viket ger YBI sköna 1200€ per invite i förskott för en tjänst som inte existerar..

 

Men vilka morötter får då paketägarna för att de tvingas ut på värvarstråk åter igen??

 

Jo kan ni tänka er, YBI har hittat på följande ersättningsbegrepp:

 

"For distributing invites, we will pay you in four different compensation streams:

 

Upfront

Group Subscription

Direct Trading Volume

Group Trading Volume"

Orkar inte utveckla det mer än så men vad ska man säga… hur länge kan de egentligen hålla på så här innan paketägarna gör myteri??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, nu tvingas paketägarna ut på värvarstråk åter igen.. tidigare var det paket och nu gäller det s.k. invites.

 

Men inte har väl alla paketägare glömt vad som sades för bara någon månad sen??

 

"Inledningsvis kommer paketägarna att få trada exklusivt under 3-4 veckor för att se vilka enorma möjligheter tjänsten medger, kontrollerad tillväxt kommer sedan att ske genom att portionera ut de Invites som följer med paketen och där paketägarna ges möjlighet att sälja sina ”personliga” invites om så önskas utan inblandning av YBI."

 

Trada exklusivt i ett torr betting träsk var väl inte det som paketägarna såg framför sig direkt och hux flux nu har YBI hittat på ett nytt upplägg när det gäller invites delen till deras fördel naturligtvis. De har nu bakat in ett 12-månaders abonnemang med 4 månaders rabatt viket ger YBI sköna 1200€ per invite i förskott för en tjänst som inte existerar..

 

Men vilka morötter får då paketägarna för att de tvingas ut på värvarstråk åter igen??

 

Jo kan ni tänka er, YBI har hittat på följande ersättningsbegrepp:

 

"For distributing invites, we will pay you in four different compensation streams:

 

Upfront

Group Subscription

Direct Trading Volume

Group Trading Volume"

Orkar inte utveckla det mer än så men vad ska man säga… hur länge kan de egentligen hålla på så här innan paketägarna gör myteri??

 

Några år till. C3Play höll väl på åtminstone tre år utan att det överhuvudtaget fanns en produkt, och inte kom det någon heller.

 

Fantastiskt med deras invites. MLM-spelarna har alltså köpt dem av Yoscamit och betalat för dem i förskott, men nu när de ska sälja dem, är det Yoscamit som tar pengarna (och själv får man nöja sig med den vanliga pyramidprovisionen)?

 

Du verkar ha insyn i detta. Själv får jag bara muntlig info från en vän och anonyma mails då och då. Lägga gärna ut allt du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några år till. C3Play höll väl på åtminstone tre år utan att det överhuvudtaget fanns en produkt, och inte kom det någon heller.

 

Fantastiskt med deras invites. MLM-spelarna har alltså köpt dem av Yoscamit och betalat för dem i förskott, men nu när de ska sälja dem, är det Yoscamit som tar pengarna (och själv får man nöja sig med den vanliga pyramidprovisionen)?

 

Du verkar ha insyn i detta. Själv får jag bara muntlig info från en vän och anonyma mails då och då. Lägga gärna ut allt du har.

 

Jo visst är det :-) Invites:en är bundlade med paketen i olika omfattning beroende på paket färg. En Invite ger enbart spelrätt och har varit abonnemangslös fram till senaste YBI bulletinen. Jag gissar att många paketägare trodde att de skulle kunna tjäna en hacka eller i alla fall kunna ”betala av” delar av sina paket kostnader genom att sälja ”sina invites” utan abonnemangskrav men nu har alltså YBI ändrat förutsättningarna, naturligtvis i syfte att snylta till sig allt som bara går innan den totala härdsmältan kommer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är det :-) Invites:en är bundlade med paketen i olika omfattning beroende på paket färg. En Invite ger enbart spelrätt och har varit abonnemangslös fram till senaste YBI bulletinen. Jag gissar att många paketägare trodde att de skulle kunna tjäna en hacka eller i alla fall kunna ”betala av” delar av sina paket kostnader genom att sälja ”sina invites” utan abonnemangskrav men nu har alltså YBI ändrat förutsättningarna, naturligtvis i syfte att snylta till sig allt som bara går innan den totala härdsmältan kommer..

 

Ja, det följer planen. Om min profetia från tidigare i tråden håller, är nästa steg att man gör en utbetalning av medlemmarnas egen pengar och kallar det avkastning, så att de fortsätter pumpa in pengar ett tag till innan Yoscamit tar ner skylten.

 

Hittade detta om Plexpay: http://pub.nettavisen.no/nettavisen/okonomi/article361203.ece

 

Tydligen lovade 3 % avkastning OM DAGEN på pengarna där. Började man med minsta insatsen där, 5 000 NOK, hade man 242 miljoner redan efter första året. Redan efter drygt ett och ett halvt år, hade man lika mycket pengar som det finns kontanter i världen.

 

Efter tio år har man 358 789 874 503 477 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 NOK, d v s 358 oktiljoner, alltså över tre gånger så många kronor som jordens atomer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev jagad ett par ggr i veckan under ett års tid för att gå med i detta projekt av en barndomsvän. Jag gick t om på ett möte och för mig var det ett uppenbart scam. Jag sa dock inget till min gamla vän utan spelade med för att se hur aggresivt han försökte sälja in mig och pokervänner i detta... Väääldigt aggresivt säljsnack ett par ggr i veckan under ett års tid tills jag sa att det är ett scam och att jag knappast någonsin varit intressread. Det mest anmärkningsvärda är att folk är så lättlurade och helt plötsligt ser sig som proffsinvesterare =). Jag joinade deras facebook för att se om det knakade i fogarna vilket det givetvis gjorde(blev utslängd på en vecka ca). Han som försökte sälja till mig sa att yobetit skulle vara igång förra sommaren..... Jag är redo göra ett stort bet mot någon som tror det här kommer leva om 2 år. Kanske någon borde kontakta eko-brott om detta innan det är försent.... kan inte någon som har mer inblick lägga ut namnen på dessa pyramidnissar såsom Joseph Tran å kompani. Ett annat önskemål är att vi låter denna tråd leva. Intressant att se hur, när det brakar sönder, vad grundarna får för straff osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev jagad ett par ggr i veckan under ett års tid för att gå med i detta projekt av en barndomsvän. Jag gick t om på ett möte och för mig var det ett uppenbart scam. Jag sa dock inget till min gamla vän utan spelade med för att se hur aggresivt han försökte sälja in mig och pokervänner i detta... Väääldigt aggresivt säljsnack ett par ggr i veckan under ett års tid tills jag sa att det är ett scam och att jag knappast någonsin varit intressread. Det mest anmärkningsvärda är att folk är så lättlurade och helt plötsligt ser sig som proffsinvesterare =). Jag joinade deras facebook för att se om det knakade i fogarna vilket det givetvis gjorde(blev utslängd på en vecka ca). Han som försökte sälja till mig sa att yobetit skulle vara igång förra sommaren..... Jag är redo göra ett stort bet mot någon som tror det här kommer leva om 2 år. Kanske någon borde kontakta eko-brott om detta innan det är försent.... kan inte någon som har mer inblick lägga ut namnen på dessa pyramidnissar såsom Joseph Tran å kompani. Ett annat önskemål är att vi låter denna tråd leva. Intressant att se hur, när det brakar sönder, vad grundarna får för straff osv.

 

 

Tyvärr leder ju denna typen av brott sällan till fällande dom. Svårt att bevisa vilken roll varje person haft, bevisa att scam varit uppsåtet osv. Lidrot borde ju redan suttit fängslad på livstid men är tydligen ute i det fria och hittar på nya scams varje vecka så att det finns ett systemfel är ganska uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev jagad ett par ggr i veckan under ett års tid för att gå med i detta projekt av en barndomsvän. Jag gick t om på ett möte och för mig var det ett uppenbart scam. Jag sa dock inget till min gamla vän utan spelade med för att se hur aggresivt han försökte sälja in mig och pokervänner i detta... Väääldigt aggresivt säljsnack ett par ggr i veckan under ett års tid tills jag sa att det är ett scam och att jag knappast någonsin varit intressread. Det mest anmärkningsvärda är att folk är så lättlurade och helt plötsligt ser sig som proffsinvesterare =). Jag joinade deras facebook för att se om det knakade i fogarna vilket det givetvis gjorde(blev utslängd på en vecka ca). Han som försökte sälja till mig sa att yobetit skulle vara igång förra sommaren..... Jag är redo göra ett stort bet mot någon som tror det här kommer leva om 2 år. Kanske någon borde kontakta eko-brott om detta innan det är försent.... kan inte någon som har mer inblick lägga ut namnen på dessa pyramidnissar såsom Joseph Tran å kompani. Ett annat önskemål är att vi låter denna tråd leva. Intressant att se hur, när det brakar sönder, vad grundarna får för straff osv.

 

Här finns gott om namn på bedragare. knyt.se/groups/mlm/forum/topic/kenny-kastad-ut-av-ee/?topic_page=2&num=15

 

Bland de som nämns finns bland andra nämnde Joseph, som tydligen var sammankopplad med både Plexpay och Entertainment Express, så han lär ha sysslat med pyramidbedrägerier i minst ett decennium.

 

Johan Lidrot verkar ha valt en annan approach. Han slutade fronta Yoscamit i nästan samma ögonblick som de slutade sälja paket och skuttade glatt vidare till nästa pyramid. Men varken Pyramidrot eller Tran lär hamna bakom lås och bom den här gången heller. I Norge händer det att man får skaka galler för MLM, men inte i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller någon kommer bli straffad för detta. Väldigt sorglilgt då det känns uppenbart scam redan nu och att det mest är unga "drömmare" som går på detta. 40k lr vad stora paketet nu kostade är iofs inget livsavgörande och kanske en bra läxa för de som gått på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökte en bekant som är paketägare under helgen. Han var inte munter direkt av förståeliga skäl och han gav mig inspelningar av de s.k. webinar som varit YBI sätt att marknadsföra tramset.

 

Jag kikade på det senaste daterat 5/5(sista dag för paketförsäljning) och jag fick mig ett riktigt gott skratt kan jag säga :lol:

 

Tänkte jag skulle delge intresserade ett urval(MP4-rippar) från spektaklet:

 

En vanlig dag med Yobetit..

 

http://img822.imageshack.us/img822/8947/788kcgfljgkxwktyqmjido.mp4

 

Vi vill inte att ni kokar över och får sömnproblem..

http://img23.imageshack.us/img23/8635/kckmhnrolwoogmtwwvguys.mp4

 

Tips om gräsklipparen går sönder..

 

http://img5.imageshack.us/img5/2959/nl0rpuwqfecmqluvxwnnik.mp4

 

Hur var det nu med exklusiv trading för paketägare innan Invites:en delas ut?

 

http://img600.imageshack.us/img600/736/7j1szxfkeutxmzqzgcghgx.mp4

 

One touch confirm bet i klösbrädan, super coolt räcker inte..

 

http://img542.imageshack.us/img542/7504/bkeqixbyvupjxyydlszgea.mp4

 

Vilka stories!

 

http://img12.imageshack.us/img12/8256/vu4scuxvgtnlpmnzfeeofj.mp4

 

Vad tror ni om aktieutvecklingen då?

 

http://img819.imageshack.us/img819/5916/comiyiltrzhwdtxnqehzee.mp4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...