Gå till innehåll

Yobetit?


Recommended Posts

Det har inte angetts hur mycket de ska ta in eller hur mycket de har tagit in. Det är ett pyramidlir. Ingen seriös nyemission eller börsnotering.

Snackades om 100 paket för en kostnad av 25k har jag för mig. En sån skiss är ju absurd. Hur man ska hitta bolag som är redo att tillsammans förlora 2.5M är ju en stor gåta och då pratar vi ju enbart om att få tillbaks insatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade ett facebookinlägg som säger att endast 150 business package är kvar. Dessa lär väl kosta 20k. Betyder att man ska ha in 3 miljoner i kapital endast för dessa. Räknar man €790 som är billigaste paketet är man fortfarande uppe i sjuka belopp i startkassan, dvs €118500 vilket är runt miljonen kronor. Då är detta extrapengar till de redan köpta paketen (som man förstås insinuerar att är köpta).

 

Tragiskt att se detta uppenbara försök till att lura folk på pengar. Aldrig att man hitta bookies som är redo att ställa upp på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RebelBetting har insett vilket gigantiskt misstag man gjort som valt att samarbeta med Yobetit och har nu avbrutit samarbetet. Man skriver: "This involves us losing trust in their business. We still don’t know anything more about the bookmaker service, but the lack of a beta, several short-notice delays and a complete lack of information are of course bad signs.".

 

Hur man kunde gå in i denna minan är svårt begripa. Jag har aldrig använt mig av RebelBetting men har haft funderingar på detta. Efter deras val att supporta Yobetit är chanserna så nära noll de kan bli att överväga att använda mig av RebelBettings produkter. Att de inte kollar upp vilka de lierar sig med är rätt sjukt.

 

Man medger att man tappat förtroende med sitt val: "Despite this, we fully understand that some people might lose confidence in RebelBetting because of this sudden change, and trust me we will work very hard to regain that trust.".

 

Se http://rebelbetting.com/faq/yobetit för full information från RebelBetting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett facebookinlägg som säger att endast 150 business package är kvar. Dessa lär väl kosta 20k. Betyder att man ska ha in 3 miljoner i kapital endast för dessa. Räknar man €790 som är billigaste paketet är man fortfarande uppe i sjuka belopp i startkassan, dvs €118500 vilket är runt miljonen kronor. Då är detta extrapengar till de redan köpta paketen (som man förstås insinuerar att är köpta).

 

Tragiskt att se detta uppenbara försök till att lura folk på pengar. Aldrig att man hitta bookies som är redo att ställa upp på detta.

 

Man behöver inte ens bookies för att tjäna pengar på Yoscamit. Man behöver inte ens spela och man behöver inte sälja paket till andra heller. På Aquipas sida finns en kalkylator där man kan räkna ut hur mycket man kommer ha tjänat vid 2014 års utgång, beroende på vilket paket man köper och hur många man säljer.

 

Om man köper Black-paketet för € 3990, kommer man vid 2014 års utgång att ha fått in € 11 000, utan att man satsar en enda krona på sportsbetting eller säljer ett enda paket till någon annan.

 

Ge mig ett P! Ge mig ett Y! Ge mig ett R! Ge mig ett A! Ge mig ett M! Ge mig ett I! Ge mig ett D! Vad blir det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Börjar bli grinigt bland folk på deras Facebook-sida. Tydligen en del investerare i detta som INTE är vanliga MLM-torskar, eftersom de blir förvånade över att tjänsten aldrig kommer igång. Dessutom är de förvånade över att fler andelar säljs, trots att det varit "sista chansen att köpa" i ett halvår eller så.

 

Yoscamit svarar genom att hålla en massa webinars där de lovar snar info om när det ska starta. Dessutom har de lovat utdelning till investerarna två gånger per år. Sannolikheten att den utdelningen kommer får nog anses vara närmare 100 %. Sådana investeringar är ju guld värda för faraonerna i toppen av pyramiden, för då kan befintliga offer visa att de minsann har fått ut pengar och därmed ragga nya offer, som sätter in nya pengar.

 

När tror ni att de klappar igen och drar med pengarna? Innan midsommar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli grinigt bland folk på deras Facebook-sida. Tydligen en del investerare i detta som INTE är vanliga MLM-torskar, eftersom de blir förvånade över att tjänsten aldrig kommer igång. Dessutom är de förvånade över att fler andelar säljs, trots att det varit "sista chansen att köpa" i ett halvår eller så.

 

Yoscamit svarar genom att hålla en massa webinars där de lovar snar info om när det ska starta. Dessutom har de lovat utdelning till investerarna två gånger per år. Sannolikheten att den utdelningen kommer får nog anses vara närmare 100 %. Sådana investeringar är ju guld värda för faraonerna i toppen av pyramiden, för då kan befintliga offer visa att de minsann har fått ut pengar och därmed ragga nya offer, som sätter in nya pengar.

 

När tror ni att de klappar igen och drar med pengarna? Innan midsommar?

 

T6 höll ju på ett tag. De håller nog på så länge som de tror att de kan mjölka olika investerare. Att de kan ge både en och två "utdelningar" håller jag inte för omöjligt men osannolikt.

 

Märkligt att folk så gärna vill tro på dessa MLM företag, något med hoppet om de lätta pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T6 höll ju på ett tag. De håller nog på så länge som de tror att de kan mjölka olika investerare. Att de kan ge både en och två "utdelningar" håller jag inte för omöjligt men osannolikt.

 

Märkligt att folk så gärna vill tro på dessa MLM företag, något med hoppet om de lätta pengarna?

 

T6 Poker höll väl på i knappt en år innan de tog pengarna och stack. Yobetit drog igång i slutet på förra året, men jag tror att det bli mer kortlivat än så. T6 kunde åtminstone leverera en till synes fungerande tjänst (pokersidan), medan det blir tufft för Yoscamit. De kan ju inte trolla fram de påstådda arbitragen.

 

50/50 att de drar med pengarna innan midsommar.

 

Håller det inte för osannolikt att de kör en utdelning. Delar de ut t ex 5 % av pengarna de har fått in, och kallar det för vinster, kan de fortsätta lura in nya offer ett tag till. Annars kommer ju den möjligheten försvinna så snart det visar sig att tjänsten inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser att det är 100 medlemmar i gruppen sverige och 8 i engelska versionen, de som investerat har lagt mellan 30k och 80k/pers enligt FB. Blir alltså 3 till 8 mille, sen finns det kanske ett gäng som inte har FB eller som av nån anledning inte joinar gruppen, så uppskattningsvis kanske de har dragit in nånstans runt 5-15 mille på detta.

 

Hoppas de inte är alltför många som ska dela på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T6 höll ju på ett tag. De håller nog på så länge som de tror att de kan mjölka olika investerare. Att de kan ge både en och två "utdelningar" håller jag inte för omöjligt men osannolikt.

 

Märkligt att folk så gärna vill tro på dessa MLM företag, något med hoppet om de lätta pengarna?

Orsaken till att så många trodde på T6 var för att just du och tidningen du var chefredaktör för välvilligt tog in deras annonser, trots att alla indikationer pekade på att det var ett bedrägeri. Jag håller dig medskyldig till bedrägeriet, på ungefär samma nivå som Rahmn och vad han nu heter den andra (Anthony?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att så många trodde på T6 var för att just du och tidningen du var chefredaktör för välvilligt tog in deras annonser, trots att alla indikationer pekade på att det var ett bedrägeri. Jag håller dig medskyldig till bedrägeriet, på ungefär samma nivå som Rahmn och vad han nu heter den andra (Anthony?)

 

Det stämmer att vi hade annonser från T6, men det stora problemet för oss var att vi knappast kunde beskylla dem för att vara skurkar innan de hade begått brottet. Dessutom var deras inkomstmodell inte bara MLM utan sajten de så hårt promotade. De satsade hårt och hade de fått bra trafik så hade de nog kört på och då hade de varit som vilken sajt som helst.

 

Nu när vi ändå är i gång så har vi faktiskt också haft annonser för 5050, Pot-raiser och Full Tilt. Då är vi kanske medskyldiga där också?

 

Vi som företag kan ju inte särskilja den ena annonsören från den andra så länge det rör sig om samma bransch och så länge det bevisligen inte finns brott begånget.

 

EDIT märkligt nog kunde jag inte skriva pot-raiser som ett ord utan att det blev censurerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss inte gå för mycket OT här (detta blir mitt sista inlägg om T6 i denna tråd).

Vi som företag kan ju inte särskilja den ena annonsören från den andra så länge det rör sig om samma bransch och så länge det bevisligen inte finns brott begånget.
Klart ni kan. Poker.se hade exempelvis inga problem att tacka nej till annonser från T6. Eller, ta som exempel att just yobetit kommer till er och vill köpa en helsida, tackar du då ja eller nej, beaktat dina uttalanden ovan i tråden?

 

Om du tackar ja, hur motiverar du då dina uttalanden om att det är ett MLM-spel. Om du tackar nej, hur motiverar du skillnaden mellan youbetit och T6? Ska bli intressant att se hur herr Turk krånglar sig ur inmålningen i ett hörn.

EDIT märkligt nog kunde jag inte skriva pot-raiser som ett ord utan att det blev censurerat.
Inte alls märkligt. Fundera ett tag på varför, så ser du också varför poker.se insåg att det inte var ett bra företag att göra affärer med, något som din tidning också hade kunnat ana. Jag skriver inte att ni borde vetat det, men varningsklockorna fanns där vad gäller Pott raiser och 5050. I T6-fallet var det ett helt fält av kyrkklockor som klämtade.

 

Full Tilt tog alla på sängen, där lägger jag ingen skuld på er såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser att det är 100 medlemmar i gruppen sverige och 8 i engelska versionen, de som investerat har lagt mellan 30k och 80k/pers enligt FB. Blir alltså 3 till 8 mille, sen finns det kanske ett gäng som inte har FB eller som av nån anledning inte joinar gruppen, så uppskattningsvis kanske de har dragit in nånstans runt 5-15 mille på detta.

 

Hoppas de inte är alltför många som ska dela på detta.

 

Fast det där är en Facebook-grupp där den här Johan Lidrot lägger till att medlemmar. Det kan vara så att de representerar huvuddelen av pyramiden, liksom det kan vara så att det där är de medlemmar som Johan Lidrot själv har lurat och att det finns hundratals likadana pyramider i pyramiden (om än inte på Facebook).

 

Av förklariga skäl kommer vi aldrig få veta hur mycket pengar som tagit in i pyramiden. De kommer inte redovisa det själva och det finns ju inte en chans att det tas upp i något svensk bolag.

 

Enda chansen att få reda på omfattningen av bedrägeriet, är om det sker en regelrätt polisutredning och det kommer inte ske. Pyramidbedragare blir ytterst sällan polisanmälda (om det inte handlar om gigantiska pyramidspel, som T5PC eller PIPS).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss inte gå för mycket OT här (detta blir mitt sista inlägg om T6 i denna tråd).

Klart ni kan. Poker.se hade exempelvis inga problem att tacka nej till annonser från T6. Eller, ta som exempel att just yobetit kommer till er och vill köpa en helsida, tackar du då ja eller nej, beaktat dina uttalanden ovan i tråden?

 

Om du tackar ja, hur motiverar du då dina uttalanden om att det är ett MLM-spel. Om du tackar nej, hur motiverar du skillnaden mellan youbetit och T6? Ska bli intressant att se hur herr Turk krånglar sig ur inmålningen i ett hörn.

Inte alls märkligt. Fundera ett tag på varför, så ser du också varför poker.se insåg att det inte var ett bra företag att göra affärer med, något som din tidning också hade kunnat ana. Jag skriver inte att ni borde vetat det, men varningsklockorna fanns där vad gäller Pott raiser och 5050. I T6-fallet var det ett helt fält av kyrkklockor som klämtade.

 

Full Tilt tog alla på sängen, där lägger jag ingen skuld på er såklart.

 

Det blir inte ett hörn bara för att du påstår det. Min poäng är att vi som företag är att vi inte kan rata den eller den i en bransch för att det påstås vara på ett visst sätt eller inte. I bästa fall pratar du om indicier. Ska vi rata måste vi få se bevis. I fallet T6 hade de en produkt, en pokersida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Yoscamit ÄNTLIGEN släppt tidsplanen. Redan i maj/juni kommer det gå att spela på riktigt (precis som det skulle gå att spelare på riktigt redan i början av året).

 

Yobetit Timeline

Now to the timeline we all have been waiting for. Yes we have good news from Yobetit and we are now close to the real action. Please find below the timeline, where we have chosen to present what will happen every week up until the first bet.

 

 

Week 17 (22nd of April to 28th of April)

Preparation Skrill VIP (more info in Lesson 6).

 

 

Week 18 (29th of April to 5th of May)

Launch of final Lesson 6 at YoArbinar.com.

Business Package sales end.

 

 

Week 19 (6th of May to 12th of May)

Launch of Yobetit My Account.

 

 

Week 20 (13th of May to 19th of May)

Demo trading starts in order to finalise testing (14th of May 2pm CET).

 

 

Week 21 (20th of May to 26th of May)

Demo trading.

 

 

Week 22 (27th of May to 2nd of June)

First real-money bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt kommer man uppenbarligen använda sig av Skrill. I Skrills avtalsvillkor står följande:

 

11. Prohibited Transactions

11.1. It is strictly forbidden to send or receive payments as consideration for the sale or supply of:

 

[...]

 

 Multi-level marketing, pyramid selling or ponzi schemes, matrix programmes or other “get rich

quick” schemes or high yield investment programmes

 

[...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...?

 

Det bevisar ju att det inte är ett pyramidspel utan ett seriöst företag. Annars hade de ju inte fått använda Skrill.

 

Du har rätt! Det avgör saken. Jag signar upp. Otroligt nog finns det fortfarande ett fåtal paket kvar.

 

Givetvis finns det en risk i denna investering, men den riktigt stora risken är att stå kvar på perrongen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt nog finns det fortfarande ett fåtal paket kvar.

 

Vissa dagar har man tur!

 

 

Givetvis finns det en risk i denna investering, men den riktigt stora risken är att stå kvar på perrongen.

 

Så är det ju. Ingenting är jobbigare än att stå på perrongen när tåget gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så är det ju. Ingenting är jobbigare än att stå på perrongen när tåget gått.

Jo...att upptäcka att man stressat som tusan, kastat sig på tåget och först när det har gått upptäcker man att det är tåget till Säffle och inte till Helsingborg, som man trodde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...