Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev avsugen av mitt ex bästa vän inne på en toalett ikväll. Alltid något. Lol @ livet här. :-D Hon gjorde ett närmande när vi var på förfesten, och jag tänkte "ok let's go" och viskade i hennes öra "följ efter mig", och så var det det.

 

Utgång imorgon också. Återstår att se hur jag lyckas tappa det helt då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev avsugen av mitt ex bästa vän inne på en toalett ikväll. Alltid något. Lol @ livet här. :-D Hon gjorde ett närmande när vi var på förfesten, och jag tänkte "ok let's go" och viskade i hennes öra "följ efter mig", och så var det det.

 

Utgång imorgon också. Återstår att se hur jag lyckas tappa det helt då också.

 

wp!

 

Det är väldigt profitabelt att vara LAG i sådana spots

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyllekrigade mot regs i 3-4h igårnatt. Var upp ~1k som mest, ner ~1,5k som mest, och slutade b/e. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($543)

BB ($439)

UTG ($565)

Hero ($927)

BTN ($400)

 

Dealt to Hero 5:club: 6:club:

 

fold, Hero raises to $7, fold, SB raises to $22, fold, Hero calls $15

 

FLOP ($46) 7:spade: 3:spade: 7:heart:

 

SB bets $28, Hero calls $28

 

TURN ($102) 7:spade: 3:spade: 7:heart: 8:diamond:

 

SB bets $66, Hero calls $66

 

RIVER ($234) 7:spade: 3:spade: 7:heart: 8:diamond: 8:heart:

 

SB bets $132, Hero raises to $811 (AI), SB folds

 

Hero shows 5:club: 6:club:

 

Hero wins $485

 

___________

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($198)

BB ($586)

Hero ($405)

CO ($683)

BTN ($445)

 

Dealt to Hero A:club: J:heart:

 

Hero raises to $7, fold, BTN raises to $22, fold, fold, Hero calls $15

 

FLOP ($47) 8:diamond: J:club: 2:club:

 

Hero checks, BTN bets $29, Hero calls $29

 

TURN ($105) 8:diamond: J:club: 2:club: 3:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $66, Hero calls $66

 

RIVER ($237) 8:diamond: J:club: 2:club: 3:diamond: 5:club:

 

Hero checks, BTN bets $328 (AI), Hero calls $288 (AI)

 

Hero shows A:club: J:heart:

(Pre 68%, Flop 98.2%, Turn 100.0%)

 

BTN shows A:spade: 7:spade:

(Pre 32%, Flop 1.8%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $798

 

___________

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($635)

BB ($485)

UTG ($419)

CO ($465)

Hero ($593)

 

Dealt to Hero K:spade: K:club:

 

UTG raises to $7, fold, Hero raises to $24, fold, BB raises to $52, fold, Hero raises to $118, BB raises to $485 (AI), Hero calls $367

 

FLOP ($979) J:heart: 4:spade: A:heart:

 

TURN ($979) J:heart: 4:spade: A:heart: 4:diamond:

 

RIVER ($979) J:heart: 4:spade: A:heart: 4:diamond: 3:spade:

 

BB shows A:diamond: Q:club:

(Pre 28%, Flop 90.8%, Turn 95.5%)

 

Hero shows K:spade: K:club:

(Pre 72%, Flop 9.2%, Turn 4.5%)

 

BB wins $964

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mvh back tot runt 50k mot Markus_gbg vid det här laget. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($422)

BB ($447)

UTG ($153)

CO ($205)

Hero ($410)

 

Dealt to Hero K:spade: A:club:

 

fold, fold, Hero raises to $4.50, SB raises to $20.50, fold, Hero raises to $44.50, SB calls $24

 

FLOP ($91) A:heart: 4:club: 8:club:

 

SB checks, Hero bets $48, SB raises to $377 (AI), Hero calls $317 (AI)

 

TURN ($822) A:heart: 4:club: 8:club: J:diamond:

 

RIVER ($822) A:heart: 4:club: 8:club: J:diamond: Q:club:

 

SB shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 57%, Flop 7.9%, Turn 4.5%)

 

Hero shows K:spade: A:club:

(Pre 43%, Flop 92.1%, Turn 95.5%)

 

SB wins $807

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mvh back tot runt 50k mot Markus_gbg vid det här laget. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($422)

BB ($447)

UTG ($153)

CO ($205)

Hero ($410)

 

Dealt to Hero K:spade: A:club:

 

fold, fold, Hero raises to $4.50, SB raises to $20.50, fold, Hero raises to $44.50, SB calls $24

 

FLOP ($91) A:heart: 4:club: 8:club:

 

SB checks, Hero bets $48, SB raises to $377 (AI), Hero calls $317 (AI)

 

TURN ($822) A:heart: 4:club: 8:club: J:diamond:

 

RIVER ($822) A:heart: 4:club: 8:club: J:diamond: Q:club:

 

SB shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 57%, Flop 7.9%, Turn 4.5%)

 

Hero shows K:spade: A:club:

(Pre 43%, Flop 92.1%, Turn 95.5%)

 

SB wins $807

 

He he he , Tråkigt att han drog ut, men vafan gör han=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he he , Tråkigt att han drog ut, men vafan gör han=)

 

ja det kan man fråga sig.

 

Typ 30% raiseflop i 3b+ pots på ett par tusen händer för mig. Och alltid lyckas han hitta nötterna eller dra ut. Kanske selektivt minne, men hursomhelst så förstår jag mig inte på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit några extremt trötta dagar nu där jag bookat ett lillback och lillplussat resten (300-800). Hittade dock 1300ish nu under natten även om det såg mörkt ut ett tag. :-)

 

27zj6mu.jpg

 

H: ~45k/80k

R: ~+12000

 

ja det kan man fråga sig.

 

Typ 30% raiseflop i 3b+ pots på ett par tusen händer för mig. Och alltid lyckas han hitta nötterna eller dra ut. Kanske selektivt minne, men hursomhelst så förstår jag mig inte på honom.

 

Har samma känsla. Är också back överlägset mest mot Markus_gbg och loool (:-D) över de senaste 15 månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt hur svårt det är för mig att komma igång med plugget. 15 hp kvar sen är jag done for good, men går löjligt långsamt. Städar, tvättar, gymmar, går till ICA 2000 gånger om dagen, kollar mailen 2 gånger i minuten, uppdaterar 2+2/FB/linkedin/whatever konstant osv osv. Gör exakt allt för att undvika plugget. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt hur svårt det är för mig att komma igång med plugget. 15 hp kvar sen är jag done for good, men går löjligt långsamt. Städar, tvättar, gymmar, går till ICA 2000 gånger om dagen, kollar mailen 2 gånger i minuten, uppdaterar 2+2/FB/linkedin/whatever konstant osv osv. Gör exakt allt för att undvika plugget. :-)

 

Det är alltså inte bara jag. Känner igen mig löjligt mkt, har ett arbete som skall vara inne på tisdag men gör också precis allt för att slippa ta tag i det. Själv är det managerzone som är den stora tidsdödaren 8-)

 

Ps. Får faktiskt lite ångest när jag lägger mig för att sova om natten och tänker "varför gjorde jag ingenting idag?".. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått ganska segt senaste ~30k händerna. Är upp 14500 på strax över 60k händer just nu, vilket givetvis inte är misery någonstans, men bookar inte direkt några gigantiska vinstsessions och har krigat breakeven fler dagar än jag borde.

 

Kvalitén på spelet är lågt, riktigt lågt för att vara mig. Något jag gör som helt klar inte är optimalt är att jag ser serier/film + sitter på Skype när jag lirar, vilket drar ner min WR sinnessjukt mycket. Jag har gjort en del otroligt pinsamma och kostsamma missar som absolut inte får hända, och inte händer när jag har full fokus. Blir dock svårt att skippa serier osv. helt när man dödsgrindar /2 i 6-7h. Det krävs någon form av side entertainment. Kanske skippar Skype i fortsättningen dock, då det tar betydligt mer fokus än det hjärndöda seriekollandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetsintervjuer coming up i Stockholm och London. Blir en del resande fram och tillbaka framöver.

 

Pokern har gått lol senaste 40-50k händerna. Plussade typ 15k under första halvan av min challenge, men sen tog det stopp helt. Nära 80k händer nu. Jag har iallafall byggt upp en stabil rulle nu, vilket var poängen med det här I guess.

 

Skämde ut mig i vanlig ordning i helgen. :-D No shame öht längre, förstår inte vad jag håller på med. Valborg imorgon, så ska väl kunna lösa det då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl summera min challenge också. Nådde strax över 80k händer utan några större problem (med 31/3 inkluderad). 90%+ av spelet blev på /2, och resten lite /1 och /4.

 

2gxpmqu.jpg

 

Horribel lol-låg nivå på spelet emellanåt. Mycket tröttgrind utan fokus öht där i mitten, vilket syns rätt väl. 40k händer b/e på /2 är bara lol. :-D En hourly på ~100 SEK är ju inte så att man blir överlycklig, men nu finns rullen där iallafall.

 

Blir förmodligen bara 30-40k händer i maj. Det sista i skolan måste göras klart, och blir som sagt en del resande för arbetsintervjuer. Kommer också bli betydligt mer pokerplugg framöver, och även spel på högre nivåer när jag känner mig tillräckligt stabil igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 kr timmen e väl schysst på de nivåerna, hissa - inte dissa dig själv! som du skriver själv så hade du inte fullt fokus hela tiden, trots det så förlorade du inte rakt ut vilket är förjäkla nice för då kan du ju trycka timmar som fan och afka i huvudet då och då utan att det påverkar din bottom line.

 

Andra bullar högre upp, så det är svårt att grinda särskilt många timmar i sträck, i alla fall så har jag stora problem med det. Torskar rakt ut direkt jag börjar klicka knappar så det är en lustig balans gång det där att jaga hourly.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lyckades också ta dubbelt betalt för alla drinkar jag köpte, och när jag insåg det och påpekade att de var efterblivna så gav de mig ett kvitto för att ge till Swedbank för att "få tillbaka pengarna". Tog kvittot och kastade i ansiktet på retardmänniskan som gav det till mig. Stor humor överlag ikväll.

 

Ligga fick jag inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in 21k händer den här månaden somehow, och är upp ~13k. Senaste 9k händerna står för större delen av plusset :-D,

 

2dcal2f.jpg

 

Skönt att det rullar på bra mitt i skolmisären. Rullen är ATH, och jag mixar också in lite /4 nu. Blir fokus på pokerteori och högre spel så fort terminen är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Pluggat 24/7 sen min senaste post, men börjar lugna ner sig nu. Lämnat in slutarbetet, och nu är det bara lite annat som ska göras innan jag är helt fri. Lyckades också klämma in en session nu ikväll för första gången på 10 dagar, och fick springa once again. Upp ~16k på 24k händer denna månad. Dagens:

 

6h6g6v.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...